Şimdi Ara

stop etme ve bir daha çalışmama sorunu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
26.684
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım 1998 Fiat Marea SX. Enjeksiyonlu, 1,6
    Yaklaşık 2 sene önce 4 taksitle 450 YTL ye, Platinca marka düz sistem Lpg taktırdım.
    Uzun süre sorunsuz kullandım. Yakıt tüketimi de, çekişi de gayet iyiydi, çok memnundum, şöyle söyleyeyim, 50 lt.lik dolu bir depoyla Ankara dan Çorlu ya kadar geliyordum.550-600 km. galiba. Hem de ne düz yolda, ne yokuşta hiç bir çekişproblemi yok. Gaza dokununca fırlıyor araba.
    Gelelim sorunuma:
    1 sene önce Şubat-Mart aylarında araç, sabahları değil de, mesela gün içinde bir yere gidip işimi hallettikten sonra olur olmadık yerde çalışmamaya başladı. Ne zaman olacağı hiç belli değildi. Gariptir, oldukça soğuk bir yer olmasına rağmen, sabahları çalıştırmada hiç sorunum olmadı. Tık diye bir seferde çalışıyordu. 2-3 ay böyle idare ettim. Uzun uzun marşa basınca sonunda çalışıyordu.
    Motorcuya gittim, ama o sırada araç sorunsuz çalıştı, usta benzin sisteminde bir sorun olmadığını söyledi, sadece marş motorunun eskiyen bir parçasını değiştirdi.
    Ancak, nihayet bir gün hiç çalışmadı. İşin ilginci artık marş da hiç basmadı, sanki akü tamamen tükenmiş gibi sadece tık sesi geldi. Tamam akü bitti galiba dedim. Lpg ciyi çağırdım, Lpg sistemini devre dışı bıraktı, benzinle aracı sorunsuz çalıştırıp götürdü ve sanırım röle gibi 15-20 dolarlık veya milyonluk bir parçayı değiştirdiğini söyedi. Ateşleme sistemiyle ilgili bir şey galiba. Akü bir daha hiç sorun çıkarmadı, şarj falan da ettirmedim. Yani bitik değilmiş ama bitik gibi davranmıştı.
    Araç artık sorunsuz idi, sadece Lpg ye geçince enjektör lambası sürekli yanık kalıyordu. Oysa önceden sadece Lpg e geçişi sağlayan 3000 devir civarında yanıp sonra sönüyordu.Yolda Lpg de giderken de böyleydi, devir 3000 e çıkınca yanıyor, vitesi büyültünce veya gazdan ayağımı çekersem yine sönüyordu.
    3-5 ay sorun çıkmadı. Yaz aylarında yine aynı sorun, zaman zaman 1-2 kere ortaya çıktı. İlgilenmedim, kendi kendine düzeldi.
    2 ay önce Kasım ayı başında bir gece araç henüz soğukken, henüz 2-3 km. gitmişken teklemeye başladı ve kırmızı ışıkta stop etti. Zorlayarak çalıştırdım. Yine stop etti. Tekrar zorlayıp çalıştırdım. Esasen depoda benzin ve gaz vardı ama yine de doldurdum her ikisini de. Sornusuz çalıştı. Yola devam ettim. 1 ay boyunca sorun çıkmadı.
    Sonra bir gün, ön yolcu ayak koyma yerinin sırıl sıklam ıslak olduğunu fark ettim. Kalorifer de soğuk üflüyordu. Fiat servisine gittim. Giderken kalorifer sıcak üflemeye başladı. Kalorifer peteğinin su kaçırdığını, değişmesi gerektiğini söylediler. (Ayrıca radyatörde- petekte su kaçağı olsa bile kalorifer çalışabilirmiş, öyle dedi usta) O an yaptırmadım. 10 gün sonra değiştirttim.266 YTL tuttu.
    Servisten çkıp 2 km. gitmiştim ki, teklemeye başladı, kırmızı ışıkta durunca araç stop etti. Zorladım çalıştı ama hemen yine stop etti. Bir daha da çalışmadı, zorlayamadım çünkü marş motorunun sesi değişti, akü zayıflamıştı.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabanın Stop Etmesi ve Bir Daha Çalışmaması

    Arabanız stop etti mi ve bir daha çalışmıyor mu? Bu sinir bozucu ve stresli bir durum olabilir. İşte arabanızın stop etmesinin ve çalışmamasının olası nedenlerinden bazıları ve bu sorunu gidermek için yapabileceğiniz adımlar:

    • Yakıt Sorunları: Arabanızda yakıt bitmiş olabilir veya yakıt filtresinde tıkanıklık olabilir. Yakıt göstergenizi kontrol edin ve gerekirse yakıt ikmali yapın. Yakıt filtresinin değiştirilmesi gerekiyorsa, bir tamirciye başvurun.

    • Elektrik Sorunları: Akünüz bitmiş, alternatör arızalı veya bujileriniz bozulmuş olabilir. Akünüzü şarj etmeyi deneyin veya değiştirin. Alternatörü ve bujileri bir tamirciye kontrol ettirin.

    • Motor Sorunları: Motorunuzdaki bir sorun arabanızın stop etmesine neden olabilir. Bu, silindir sıkışması, valf arızası veya yağlama sorunları içerebilir. Motor sorunları genellikle ciddi onarımlar gerektirir, bu nedenle bir tamirciye başvurmalısınız.

    • Sensör Sorunları: Hava akışı sensörü, krank mili sensörü veya oksijen sensörü gibi sensörlerde arıza, arabanızın stop etmesine neden olabilir. Sensörleri bir tamirciye kontrol ettirin ve gerekirse değiştirin.

    Arabanız yolda giderken stop ederse ve çalışmazsa şunları yapın:

    • Güvenli bir yere çekin.
    • Tehlike ışıklarınızı yakarak diğer sürücüleri uyarın.
    • Arabanın anahtarını kapatın.
    • Arabanızın kullanım kılavuzuna bakın ve olası sorunları teşhis etmeye çalışın.
    • Sorunu kendiniz çözemiyorsanız, yol yardımını arayın veya bir tamirci çağırtın.

    Arabanızın stop edip çalışmaması sorunu yaşamamak için düzenli bakım yapmanız ve herhangi bir sorunu erken tespit etmek için aracınızı dinlemeniz önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Servise telefon ettim, yol yardım aracı geldi, takviye ile zorlayıp çalıştırdı. Bana benzin az ondan olabilir dedi. Ayrıca motordan gaz kokusu geldiğini, hortumlara bir baktırmamı da söyledi, Gerçekten kaputu kaldırdığımda gaz kokusu geliyordu.
    Oysa depoda benzin vardı, kontağı çevirip kırmızı ışıklar yanınca vvzzzzztt diye bir ses gelmesi lazım. Benzin pompasından yakıt yüklendiğine dair. İşte stop ettikten sonra araç çalışmazken o sesin gelmediğini fark edip ustaya hatırlatmıştım.
    Onun dediği gibi benzinin az olmadığını bilmeme rağmen yine de benzin doldurdum. Araç yine çalışmakta zorlandı. Yine takviye ile zorlayarak çalıştırdı ve gitti.
    150 m. sonra araç kavşakta yine stop etti. Tlf. ettim, geldi ve aynı hikaye, takviye ile zorlayarak çalıştırma. Birlikte önlü arkalı servise kadar gittik, ancak bu sefer stop etmedi. Gayet düzgün gidiyordu, kırmızı ışıklarda da stop etmedi.
    Serviste sadece bilgisayara aracın (Lpg nin değil) beynini bağladılar, bir takım hatalar vardı, bunları sıfırladılar, tecrübeye çıktık, her şey normaldi, bana Lpg sisteminde bir şeyin beyne arıza verdiğini, her neyse bunun tetikleme yaptığını ve aracın beyninin EPROM belleğini doldurduğunu, bundan dolayı aracın stop ettiğini ve çalışmadığını söylediler. Yani topu Lpg cilere attılar. Ben baktım sorun yok aracı kullanmaya devam ettim.
    1 ay sonra, aracı çalıştırdıktan sonra 2-3 km yol gitmişken, koloriferi açtım, yine soğuk üfledi. Zaten daha önce de petek değişmesine rağmen 1-2 kere öyle yapmıştı kısa bir süre için. Sonra kendi kendine düzelmişti. Birden araç teklemeye başladı. zorlukla sağa kendimi attım ve araç stop etti. 5-10 dk. sonra zorlayıp çalıştırdım. Ancak 100 m. sonra yeniden stop etti.
    Bu sefer Lpg ci getirttim. Bir telle kısa devre yapıp aracı çalıştırdı. Ancak 2 km gittikten sonra yine stop etti ve bir daha kısa devreye rağmen çalışmadı.
    Radyatörde su var gözüküyordu ve kaynıyordu, kapağı açınca gaz kokusu geliyordu. Lpg nin beyni denen yer kırağı tutmuş gibiydi. Usta bana sıcak su gelmediği için buz tuttuğunu, ayrıca radyatör sistemine gaz kaçağı olduğunu söyledi. Doğrusu saçmalıyor diye düşündüm.
    Bir arkadaşına telefon edip sıcak su istedi, gelince bu suyu Lpg beynine (galiba regülatör denen şey) döktü ve araç çalıştı. Nasıl çalıştığını anlamadım. Çünkü ilk çalışma benzinle oluyor. direk gazdan çalışma yok. Usta bana borularda kalan gaz buharıyla çalıştıracağını söylemişti. Dükkana kadar zorlukla gittik, bir kaç kere yine stop etmeye teşebbüs etti ama ustanın tavsiyesiyle kırmızı ışıkta dursak bile debriyaja basıp gazı sonuna kadar kökledim ve sarsılarak da olsa stop etmesini önleyip dükkana varabildik.
    1-2 saat uğraştı ve altta radyatör hortumunda sızıntı olduğunu, hava yaptığını, kaloriferin ondan çalışmadığını, belki önceki peteği de bunun patlattığını, nitekim sıcak su gitmediği için regülatörün buz tuttuğunu, aracın ondan stop ettiğini söyledi.
    Ancak araç benzinde çalışırken beyin (Lpg değil, aracın kendi beyni) hata vermez iken, Lpg e geçince enjektör ve beyin hatası veriyordu. Usta bunun sürekli yanan enjektör lambasından kaynaklanabileceğini söyledi. Bu durum sürekli arıza kodu verip beyni dolduruyormuş, emülatör veya röle denen bir parçayı (100 YTL) enjektörlere giden kabloya takarsa düzelebileceğini, olmazsa aracın kendi beyninden sorunun kaynaklandığını, yani değişmesi gerektiğini söyledi. (700-800 YTL civarında)
    Doğrusu bana mantıklı gelmedi, zira ben bu sistemi o şekilde, yani enjektör lambası sürekli yanarken 1 sene kullandım, hata verse o sürede de verirdi. Nitekim, hiç bir parça değiştirmediği, sadece radyatör hortumunu sıkıp, havasını aldığı halde benden 90 YTL ücret aldığı için bir daha da gitmedim. (Bir düşünün, sistemin kendisini zaten taksitli 450 YTL ye taktırmışım) İyiki de öyle yapmışım, zira ordan çıkınca motorda bir tekleme vardı, 250 km. aksıra tıksıra, tekleye tekleye, zorlukla, korka korka yol yaptıktan sonra kaputu bir açtım ki, buji kablolarından birini yerine tam takmamış, habire kıvılcım atıyor motor bloğuna. Çat çat ses yapıyor. Yani tek buji olamadan gitmişim onca yolu, zaten su gibi de benzin gitti.
    Şimdi aracın stop etmesini anlıyorum, radyatör hava yaptığından Lpg regülatörüne sıcak su gitmediği için lpg gazlaşmıyor ve motoru boğuyor, ondan stop ediyor. Hava olayı çözüldüğüne göre bundan sonra yapmaması lazım.
    Ancak, benim sistemde aracın ilk çalışması benzinle oluyor. Yani Lpg de iken stop ettikten sonra, benzinle normal bir şekilde çalışması gerektiği halde neden araç çalışmıyor, gır gır gır edip duruyor, akü de gitti. Benim dikkatimi en çok çeken şey, kontağı ilk çevirince, göstergede kırmızı ışıklar yanarken benzin pompasından gelmesi gereken o vvvzzzttt sesinin gelmemesi.
    Acaba bir şeyler yakıt pompasının çalışmasını, benzin gelmesini mi kesiyor, aküden akımı mı kesiyor, ya da sıvı lpg sebebiyle motor mu boğuluyor? Yakıt (benzin) pompası daha yeni, 3 sene önce değiştirmiştim.
    Yani sorun ya benzin sisteminde, ya da ateşleme sisteminde, ya da dedikleri gibi bir şey tetikliyor ve aracın beyninin eprom belleği doluyor.
    Çok uzun oldu ama aynı sorunlarbaşka arkadaşlarda da fazla galiba, belki okuyanlara faydası olur veya bana yardım edebilecek arkadaşların cevabı hepimize ışık tutar.
    Sevgiyle kalın...




  • Hocam anladığım kadarı ile senin LPG sisteminde emilatör yok. sen başka bi LPG ciye gidip emilatör taktır. Sorun kalmaz. Arıza lambası yanmaz bidaha. Bende senin aracın aynı motorlu siena var daha arıza lambası hiç yanmadı.. Eski düzeneklerde emilatörsüz lerde yakıt pompasını röle den devre dışı bırakıyolar sorun ondan çıkıyor. Bide yakıt seçici anahtar lpg de kalabiliyor ara sıra içinden temas falan ediyor eskiyince. Yakıt seçici anahtarı da değiş bence..
  • Bu sefer yeni bir şey ortaya çıktı.
    Cuma akşamı işten gelip arabayı park ettim. Zaten bir süredir benzinde kullanıyorum.
    Pazartesi sabah marş şöyle bir yarım ağız çok zayıf şekilde yarım tur döner gibi oldu, sonra hiç tıklamadı bile. Akü bitmiş gibiydi. O sırada yakıt seçiciden düğmeyi lpg konumuna getirdim, lpg seviye ledlerinin hepsi yandı, söndü.
    Öğlen başka bir araçtan takviye yaptık, yine aynı şey oldu. Yani sorun aküden değil.
    Benim aklıma lpg sisteminin bir devresinde, rölesinde, kablosunda sorun olduğu geliyor, yakıt seçici anahtardan da olabilir, ledler yandı ya.
    Ayrıca marş motoru da olabilir tabii.
    Ancak geçen hafta yine aynı böyle olmuştu, o zaman takviye ile kolayca çalışmıştı.
    Yok mu bu konuda bir usta yahu..
    Bu arada Siena arkadaş, cevabın için teşekkür ederim. Zaten senden başka da ilgilenen olmamış, oysa destan gibi de yazmıştım:)
    Bu arızadan önce lpg montajını yapan yere telefon açtım (Zira o şehirde değilim artık) Usta bana montajda emülatör takılmış olması gerektiğini, öyle hatırladığını, ancak takılmadıysa bile bu parçanın en fazla 50 YTL olduğunu, bana söylenen 100 YTL nin çok fazla olduğunu söyledi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kozmikdalga

    Bu sefer yeni bir şey ortaya çıktı.
    Cuma akşamı işten gelip arabayı park ettim. Zaten bir süredir benzinde kullanıyorum.
    Pazartesi sabah marş şöyle bir yarım ağız çok zayıf şekilde yarım tur döner gibi oldu, sonra hiç tıklamadı bile. Akü bitmiş gibiydi. O sırada yakıt seçiciden düğmeyi lpg konumuna getirdim, lpg seviye ledlerinin hepsi yandı, söndü.
    Öğlen başka bir araçtan takviye yaptık, yine aynı şey oldu. Yani sorun aküden değil.
    Benim aklıma lpg sisteminin bir devresinde, rölesinde, kablosunda sorun olduğu geliyor, yakıt seçici anahtardan da olabilir, ledler yandı ya.
    Ayrıca marş motoru da olabilir tabii.
    Ancak geçen hafta yine aynı böyle olmuştu, o zaman takviye ile kolayca çalışmıştı.
    Yok mu bu konuda bir usta yahu..
    Bu arada Siena arkadaş, cevabın için teşekkür ederim. Zaten senden başka da ilgilenen olmamış, oysa destan gibi de yazmıştım:)
    Bu arızadan önce lpg montajını yapan yere telefon açtım (Zira o şehirde değilim artık) Usta bana montajda emülatör takılmış olması gerektiğini, öyle hatırladığını, ancak takılmadıysa bile bu parçanın en fazla 50 YTL olduğunu, bana söylenen 100 YTL nin çok fazla olduğunu söyledi.

    Siena hocam doğru söylemiş, enjeksiyonlu araçlarda emülatör takılması gerekiyor, emülatör aracın ECU'sunu sanki enjektörler çalışıyormuş gibi kandırıyor dolayısı ile arıza kodları üretilmiyor. Emülatör olmazsa ECU arıza kodu üretiyor, bu arıza kodu da aracınızda çeşitli sorunlara yol açabilir, mesela rölanti regülatörü düzgün çalışmayabilir, benzin pompanız düzgün çalışmayabilir vs. Yakıt seçici anahtara gelince arıza yapması muhtemeldir. Akünüz de ya ömrünü tamamlamış ya da acil şarj ettirmeniz gerekiyor, özellikle bu soğuk kış aylarında. Ayrıca aracın başka elektrik aksamlarında da sorun olabilir, malum uzun uzun anlattıklarınıza bakılırsa işi bilen ve bilmeyen birçok usta bir yerlerine ellemiş. Selenoid valflerin uçları genelde soketli oluyor, bunları bir kontrol edin gevşeklik, kısa devre veya kopuk olan bir kablo olabilir. Sizin bahsettiğinize benzer yani gösterge ledlerinin hepsinin yanıp sönmesi olayı bendeki BRC sistemde koruma amaçlı sigortanın gevşemesinden ve arasıra temassızlık etmesinden kaynaklanıyordu.




  • Sn.Gergy,
    Ceabınız için teşekkürler.
    Geçen günkü sorunum akünün bitmiş olmasıymış. Çaresiz yeni bir akü aldım. En azından şimdi benzinle arabayı çalıştırıyorum. Takviyeye rağmen çalışmaması sanırım yapılan bir hatadan imiş. Dün tekrar denediğimizde hemen çalıştı. 100 YTL e 12 V 60 A Mutlu akü aldım.
    Geçmişte yaşadığım lpg de stop etme sorunumun kaynağı büyük ihtimalle radyatörün hava yapmasıydı. Havası alındığına göre artık olmaması gerekiyor. Ancak halen cesaret edip lpg de aracı kullanmadım.
    Haliyle aracın çalışmama veya zor çalışması da stop ettikten sonra olduğuna göre artık olmaması gerekiyor. Denemek lazım tabii ki..
    Emülatör konusuna gelince, bu forumda şenmühendislik başlıklı montajcı ve mühendis bir arkadaşın sayfasında, benimki gibi tek nokta enjeksiyonlu araçlarda emülatör veya röle kullanıldığı, kendisinin röle takmayı tercih ettiği yazılı. Yani her ikisi de aynı işi görüyor sanırım.
    Bende emülatör yoksa bile, enjektörlere giden kabloya röle gibi bir parça (beyaz renkli, dikdörtgen ve soketleri var) takılı zaten ve en önemlisi ben aracı o şekilde (Yani enjektör lambası yanık vaziyette) uzun zaman kullandım, bir sorun çıkmadı.
    Bir süredir benzinle kullandığım için, serviste bilgisayara bağlatıp, hata kodu olup olmadığına baktırayım bir. Sonra da lpg de bir kullanayım, hata verecek mi o zaman ve stop ve çalışmama sorunu olacak mı, sonucu yazarım.
    Hoşçakalın..




  • ek bir deneyim olarak . gecen sene yolda bende arabamı durdurup bır daha calıstaramamstım. gostergeler yarım yanarak uyarı verıyor. tık tık tık dıye acayıp bır ses gelıyor. fiat code sistemini hiç sevmiyorum. aracın aküsü bittiyse . araç bütün fonksiyonlarını kilitliyor. merkezi kilit uzaktan kumanda bile çalışmıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bende 86 brodvey aldim. Sabah ise giderken tekledi. Zar zor petrole vardim. Lpg aldim. Halbuki varmis. Tekleye tekleye ise gittim. İsten ciktim araba calismadi. Simdi eve yuruyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fırat arkadaş geçmiş olsun,
    Ancak acaip hortlatmışsın konuyu
    Yazdıklarımı okudum da, çoğunu ben bile hatırlayamadım
    Bu arada o arabayı satıp kurtulalı çok oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kozmikdalga

    Fırat arkadaş geçmiş olsun,
    Ancak acaip hortlatmışsın konuyu
    Yazdıklarımı okudum da, çoğunu ben bile hatırlayamadım
    Bu arada o arabayı satıp kurtulalı çok oldu

    Aşağı yukarı sizin yaşadığınız sorunları yaşıyorum.
    sabah araç sanki akü boşalmışcasına zorla marşı alıyor ara gazı vermeyince stop ediyor
    araçla 5- dk gezince bu sorunu gün boyu yine yapmıyor.
    Ama bu 5 dk içerisinde araçın devrini düşürmemek gerekiyor dönerken ara gazlarıyla dönüyorum falan.
    Aracı pcye bağladılar hava basınç sensörü dediler ama sorun aynı.
    Araba olur olmaz yerde stop etmeye başladı özellikle kavşaklarda ve ışıklarda.
    1 haftadır benzinde kullanıyorum hiçbir sorun yok.
    Hafta sonu emülatörle başlayacağız bakalım olmazsa gaz beyni diye gidecek olmazsa arabayı benzin döküp yakacam:)




  • Ne yazmışın be arkadaş.. oku oku bitmedi valla.. Elina sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla şimdi bi daha okudum, ben bile yoruldum, aynen öyle kardeş
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.