Şimdi Ara

su eksiltme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
2.978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.Aracımda uzun süredir soğutma suyunda eksiltme sorunu var.Geçenyıl üstkapak contasından dolayı bakıma girdi aracım.Yapıldıktan sonra antifiriz eklenerek tamir işi bitmişti.Lakin bu defada alttan su damlatıyordu.Ve kaçağın termostan bağlantısından olduğunu farkettim.Tamirci civatanın birini sıkmamıştı kendi imkanlarımla sıktım.Eksiltme bir nebze azaldı ama devam etti.Hep su ekleyerek aracı uzun süre kullandım.Bugün tamirciye gittim ve radyatörden hafif bir kaçak olduğunu söylediler.Antifiriz ve tıkayıcı eklediler ve birdaha böyle bir sorun yaşamayacagımı söylediler.Lakin akşam eve geldim ve soğutma suyu deposuna baktım yine ciddi oranda eksilmişti.Velhasıl aracı çalıştırınca alttan su damlatmaya devam ediyor.triger tarafından ama nerden kaçırıyor çözemedim.son 1 yılda tamirciye 3-4 defa gittim ama harcadığım paralar hep boşa gitti.







  • triger tarafındansa devirdaimden kaçırıyordur.
  • Motor tapasından olabilir. Radyatör tıkayıcı özellikle de talaş şeklinde olanlar ciddi zarar veriyor. Yaklaşık 1 sene su eksiltmesi ile uğraştım uğraşıyorum. Ustların çoğu usta değil ( en azından benim gittiklerim) hep kendi imkanlarımla yaptım aracı. Şuan da su eklemiyorum ama bi gün azalmış bi gün azalmamış gözüküyor su deposunda sanırım hava yapmış benimki. Benim tavsiyem başka bir usta bulmanız. Motor tapaları, devirdaim, radyatör hortumları( özellikle bir yere temas eden hortumlar)kontrol edilmeli. Bu arada radyatör tıkayıcı bi kaç ay sonra size olumsuz bir şekilde yansıcak, dediğimi anlamış olucaksınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bedaesoldier

    Motor tapasından olabilir. Radyatör tıkayıcı özellikle de talaş şeklinde olanlar ciddi zarar veriyor. Yaklaşık 1 sene su eksiltmesi ile uğraştım uğraşıyorum. Ustların çoğu usta değil ( en azından benim gittiklerim) hep kendi imkanlarımla yaptım aracı. Şuan da su eklemiyorum ama bi gün azalmış bi gün azalmamış gözüküyor su deposunda sanırım hava yapmış benimki. Benim tavsiyem başka bir usta bulmanız. Motor tapaları, devirdaim, radyatör hortumları( özellikle bir yere temas eden hortumlar)kontrol edilmeli. Bu arada radyatör tıkayıcı bi kaç ay sonra size olumsuz bir şekilde yansıcak, dediğimi anlamış olucaksınız.
    bendede su kaçağı vardı çok aşırı derecede kaçırıyordu 2-3 saatte bi içindeki tüm suyu bitiriyordu. ekleye ekleye devam ediyodum bagajda sürekli 2 damacana su olurdu .öyle kullanıyodum bursada yaşayanlar bilir bursa mudanya yolunda fethiye metro istasyonunun orda kala kaldım bi gün v kayışı kopmuştu hemen ordaki gazinonun otoparkına çektim.
    tam 5 gün o otoparkta kısıtlı imkanlarla eve git gel yaparak arabanın önünü komple dağıttım. sanayide grindirik conta kestirdim. tüm ek yerlerini güzelce temizleyip hafif zımparalayıp 0 grindirik conta + sıvı conta sürerek tekrar topladım devirdaim pompasını ve kayışlarını değiştirdim. 2-3 günde toplamam sürdü. o gün bu gündür gram su eksiltme yapmaz. ustalara güvenmeyin yapamıyorlar ilgilenmiyorlar. benim motorun içinde parça parça birsürü toz pas kireç çıktı sırf o kaçaklar tıkansın diye içine dökmedik pislik bırakmamışlar. temizleyene kadar öldüm.
    zor değil evin önünde bile çok rahat kaçağı tespit edip halledebilirsiniz önerim girişmişken komple yenileyin. ama araba 1 hafta yatar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muradisdan

    bendede su kaçağı vardı çok aşırı derecede kaçırıyordu 2-3 saatte bi içindeki tüm suyu bitiriyordu. ekleye ekleye devam ediyodum bagajda sürekli 2 damacana su olurdu .öyle kullanıyodum bursada yaşayanlar bilir bursa mudanya yolunda fethiye metro istasyonunun orda kala kaldım bi gün v kayışı kopmuştu hemen ordaki gazinonun otoparkına çektim.
    tam 5 gün o otoparkta kısıtlı imkanlarla eve git gel yaparak arabanın önünü komple dağıttım. sanayide grindirik conta kestirdim. tüm ek yerlerini güzelce temizleyip hafif zımparalayıp 0 grindirik conta + sıvı conta sürerek tekrar topladım devirdaim pompasını ve kayışlarını değiştirdim. 2-3 günde toplamam sürdü. o gün bu gündür gram su eksiltme yapmaz. ustalara güvenmeyin yapamıyorlar ilgilenmiyorlar. benim motorun içinde parça parça birsürü toz pas kireç çıktı sırf o kaçaklar tıkansın diye içine dökmedik pislik bırakmamışlar. temizleyene kadar öldüm.
    zor değil evin önünde bile çok rahat kaçağı tespit edip halledebilirsiniz önerim girişmişken komple yenileyin. ama araba 1 hafta yatar

    Alıntıları Göster
    Araç marka model nedir ?

    LPG varsa T bağlantısından dolayı olabilir,

    bunun haricinde en büyük ihtimal "devridaim"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Araç marka model nedir ?

    LPG varsa T bağlantısından dolayı olabilir,

    bunun haricinde en büyük ihtimal "devridaim"



    araç daewoo nubira 1.6 sx 98 model lpg li
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adamgibiadam

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Araç marka model nedir ?

    LPG varsa T bağlantısından dolayı olabilir,

    bunun haricinde en büyük ihtimal "devridaim"



    araç daewoo nubira 1.6 sx 98 model lpg li

    Alıntıları Göster
    Şu videoyu izlerseniz daha açıklayıcı olur sanırsam

    https://www.youtube.com/watch?v=OxOT5zAEogM&feature=youtu.be




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adamgibiadam

    Şu videoyu izlerseniz daha açıklayıcı olur sanırsam

    https://www.youtube.com/watch?v=OxOT5zAEogM&feature=youtu.be

    Hocam devir daim gibi görünüyor yine de tam nereden geldiği belli değil ama. Radyatörün giriş ve çıkış hortumları da olabilir. Altlarından delinmiş olabilirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxkowboyxx

    quote:

    Orijinalden alıntı: adamgibiadam

    Şu videoyu izlerseniz daha açıklayıcı olur sanırsam

    https://www.youtube.com/watch?v=OxOT5zAEogM&feature=youtu.be

    Hocam devir daim gibi görünüyor yine de tam nereden geldiği belli değil ama. Radyatörün giriş ve çıkış hortumları da olabilir. Altlarından delinmiş olabilirler.

    Alıntıları Göster
    bende de su eksiltme sorunu var ustaya gösterdim baktığı gibi devirdaim dedi herşeyi söktü devirdaim sıfırı ile değişti tamam dedi artık gram su eksiltmez dedi işçilik 130 işçilik 20 antifiriz 80 devirdaim derken 230 tl para verdim eve geldim sabah bir baktım 2 litre su eksilmiş bu mu ustalık kimseye güven kalmadı artık ortalık çakal dolu emin olmadan sallama iş yapıyorlar sizede geçmiş olsun umarım çözülür en kısa zamanda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kadirdalgic

    bende de su eksiltme sorunu var ustaya gösterdim baktığı gibi devirdaim dedi herşeyi söktü devirdaim sıfırı ile değişti tamam dedi artık gram su eksiltmez dedi işçilik 130 işçilik 20 antifiriz 80 devirdaim derken 230 tl para verdim eve geldim sabah bir baktım 2 litre su eksilmiş bu mu ustalık kimseye güven kalmadı artık ortalık çakal dolu emin olmadan sallama iş yapıyorlar sizede geçmiş olsun umarım çözülür en kısa zamanda

    Alıntıları Göster
    Az önce tamirciye gösterdim aracı çalıştırmadı bile konuşarak anlatttım devir daim patlamıştır dedi ve 300 tl bi masraf olur dedi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: strong.

    bende de su eksiltme sorunu var ustaya gösterdim baktığı gibi devirdaim dedi herşeyi söktü devirdaim sıfırı ile değişti tamam dedi artık gram su eksiltmez dedi işçilik 130 işçilik 20 antifiriz 80 devirdaim derken 230 tl para verdim eve geldim sabah bir baktım 2 litre su eksilmiş bu mu ustalık kimseye güven kalmadı artık ortalık çakal dolu emin olmadan sallama iş yapıyorlar sizede geçmiş olsun umarım çözülür en kısa zamanda

    Peki sorunun çözebildiniz mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adamgibiadam

    quote:

    Orijinalden alıntı: strong.

    bende de su eksiltme sorunu var ustaya gösterdim baktığı gibi devirdaim dedi herşeyi söktü devirdaim sıfırı ile değişti tamam dedi artık gram su eksiltmez dedi işçilik 130 işçilik 20 antifiriz 80 devirdaim derken 230 tl para verdim eve geldim sabah bir baktım 2 litre su eksilmiş bu mu ustalık kimseye güven kalmadı artık ortalık çakal dolu emin olmadan sallama iş yapıyorlar sizede geçmiş olsun umarım çözülür en kısa zamanda

    Peki sorunun çözebildiniz mi?

    Alıntıları Göster
    bence arabada kompresör var o yüzden nereyi tamir ederseniz edin yine kaçıracaktır. üst kapağın tekrar açılması gerekebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adamgibiadam

    quote:

    Orijinalden alıntı: strong.

    bende de su eksiltme sorunu var ustaya gösterdim baktığı gibi devirdaim dedi herşeyi söktü devirdaim sıfırı ile değişti tamam dedi artık gram su eksiltmez dedi işçilik 130 işçilik 20 antifiriz 80 devirdaim derken 230 tl para verdim eve geldim sabah bir baktım 2 litre su eksilmiş bu mu ustalık kimseye güven kalmadı artık ortalık çakal dolu emin olmadan sallama iş yapıyorlar sizede geçmiş olsun umarım çözülür en kısa zamanda

    Peki sorunun çözebildiniz mi?

    Hayir cozemedik hala eksiltiyor direkt bakiyor alttan devirdaim diyor basincli su falan hic verip kontrol etme yok direkt devirdaim diyip geciyor




  • Lpg varsa beyin soketine bagli hortumdan kacirma yapiyor olabilir.
  • adamgibiadam kullanıcısına yanıt
    Iyi bi usta lpg bağlantısından başlayarak tüm borular ve devirdaime bakarak sorununuzu 1 saat içinde bulur. Eğer sorun devirdaim de ise orjinal parça kullanımın da 200-250 tl, 3 lt antifiriz 30 tl, sıvı conta 10 tl, 100 tl gibi işçilik çıkar. En 350 tlyi hazırlayın bence. Bide triger eskimişse onuda değiştirin, zaten triger ister istemez açılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alaattin(bjk)

    Lpg varsa beyin soketine bagli hortumdan kacirma yapiyor olabilir.
    İşinin ustası olmayınca böyle sorunlar hiç bitmiyor araban sanayiden çıkmadığı gibi onarılan bişeyde yok maalesef
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adamgibiadam

    quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    Araç marka model nedir ?

    LPG varsa T bağlantısından dolayı olabilir,

    bunun haricinde en büyük ihtimal "devridaim"



    araç daewoo nubira 1.6 sx 98 model lpg li

    t bağlantısına bakın benim de aynı dert fakat cok değil arada ekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37

    Iyi bi usta lpg bağlantısından başlayarak tüm borular ve devirdaime bakarak sorununuzu 1 saat içinde bulur. Eğer sorun devirdaim de ise orjinal parça kullanımın da 200-250 tl, 3 lt antifiriz 30 tl, sıvı conta 10 tl, 100 tl gibi işçilik çıkar. En 350 tlyi hazırlayın bence. Bide triger eskimişse onuda değiştirin, zaten triger ister istemez açılıyor.

    Hocam zaten araç geçen yıl su eksiltiyor diye tamire girdi üst kapak taşlandı contalar değişti,tiriger değişti,termostat değişti 1500 tl harcadım ama su kaçağı bitmedi.
  • adamgibiadam kullanıcısına yanıt
    Devirdaim değişmiş miydi ?.
    Değiştiyse sıvı contası iyi yapılmamış olabilir. Değişmediyse bozulmuş olabilir, benim aracimda bozulmuştu ses yapmaya başlamıştı. Veya sorun bambaşka yerde, yukarıdan başlayarak adam akıllı incelenmesi lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37

    Devirdaim değişmiş miydi ?.
    Değiştiyse sıvı contası iyi yapılmamış olabilir. Değişmediyse bozulmuş olabilir, benim aracimda bozulmuştu ses yapmaya başlamıştı. Veya sorun bambaşka yerde, yukarıdan başlayarak adam akıllı incelenmesi lazım.

    Hayır devirdaim değişmemişlerdi antifirizini koyup aracın tamam dediler akşam eve gelip baktığımda tekrar su eksilmişti ve ustayı telefonla arayıp durumu anlattım bizim araçta yaptığımız işlemler belli eger antifirizden sonra radyatördeki kaçaklardan oluştuysa bilemem deyip geçiştirdi.son 1 yılda 3 farklı usta devirdaimin düzgün çalıştığını söylediler.Dün antifiriz eklendikten sonra su kaçağı linkteki videoda göründüğü gibi bariz belli olmaya başladı.Güvenipte gideceğim usta kalmadı maalesef.

    https://www.youtube.com/watch?v=OxOT5zAEogM&feature=youtu.be




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.