Şimdi Ara

Su eksiltme durumu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
4.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracim su eksiltiyor.c4 2006 benzinli sahibiyim.Arabanin su genlesme kabini ve kapagini degistirdim,hortumlarini kontrol ettim ama su eksiltmeye devam ediyor,suyun icinde yag yok,hararet olayi yok,cekiste problem yok fakat bu su nasil oluyorda eksiliyor,conta diyorlar ustalar masrafta 500 tlden basliyor,kesin contami onuda bilmiyorlar ihtimal veriyorlar sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • bendede aynı durum var hızla değil ama çok azar azar eksiltiyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DJYALNIZLIK

    bendede aynı durum var hızla değil ama çok azar azar eksiltiyo
    Lpg var mı ? Lpg varsa ise biraz eksiltmesi normal yok ise kalorifer sistemine baktırın.
    Bunların hirbiri yoksa contanız antifirizsiz kullanıldıysa çürümüş değişmesi gerekiyordur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skuti61

    Lpg var mı ? Lpg varsa ise biraz eksiltmesi normal yok ise kalorifer sistemine baktırın.
    Bunların hirbiri yoksa contanız antifirizsiz kullanıldıysa çürümüş değişmesi gerekiyordur.

    Alıntıları Göster
    devirdaimi kontrol ettirdinizmi,ordanda kaçırma yapar.eger hortumlar,kalorifer petegi gibi kaçak yapabilecek yerlerde sıkınıtı yoksa,kapak gibi duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DJYALNIZLIK

    bendede aynı durum var hızla değil ama çok azar azar eksiltiyo

    Benimde azar azar eksiltiyor malesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skuti61

    Lpg var mı ? Lpg varsa ise biraz eksiltmesi normal yok ise kalorifer sistemine baktırın.
    Bunların hirbiri yoksa contanız antifirizsiz kullanıldıysa çürümüş değişmesi gerekiyordur.

    Lpg yok,radyator olurmu diye baktim arabayi yarim saat calistirdim radyator altina baktim su sizintisi yok,kalorifer dediginiz kisim neresi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    devirdaimi kontrol ettirdinizmi,ordanda kaçırma yapar.eger hortumlar,kalorifer petegi gibi kaçak yapabilecek yerlerde sıkınıtı yoksa,kapak gibi duruyor.

    Ustaya devirdaimden olurmu dedim yok dedi bakmadi bile,ordan eksiltince baska belirtisi var mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Aracımda Su Eksiltme Sorunu
    6 yıl önce açıldı
    Aracın su eksiltmesi
    14 yıl önce açıldı
    Araç su eksilmesi
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Baska belirtisi ancak araci lifte kaldirip konrtol ederek gorulebilir.ustan ya anlamiyor ya da ugrasmak istemedigi icin sallama cevap vermis.en garanti tespit icin,su kabindan basincli hava verip kontrol yaptirarak olur.sanayide bir cok tamircide olan bir cihaz bu.iki dak icinde nerden kacak varsa gorursun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    Baska belirtisi ancak araci lifte kaldirip konrtol ederek gorulebilir.ustan ya anlamiyor ya da ugrasmak istemedigi icin sallama cevap vermis.en garanti tespit icin,su kabindan basincli hava verip kontrol yaptirarak olur.sanayide bir cok tamircide olan bir cihaz bu.iki dak icinde nerden kacak varsa gorursun.

    Bi baktiricam Allah razi olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halisünasyon

    quote:

    Orijinalden alıntı: anka0658

    Baska belirtisi ancak araci lifte kaldirip konrtol ederek gorulebilir.ustan ya anlamiyor ya da ugrasmak istemedigi icin sallama cevap vermis.en garanti tespit icin,su kabindan basincli hava verip kontrol yaptirarak olur.sanayide bir cok tamircide olan bir cihaz bu.iki dak icinde nerden kacak varsa gorursun.

    Bi baktiricam Allah razi olsun

    Alıntıları Göster
    Suyu kaçırabileceği sayısız yer var. Devirdaim pompasının oradan kaçırabilir. Radyatörden kaçırabilir (Damla damla değil ama kaçırıyor. Özellikle radyatör eskidiği zaman).
    Direkt conta demek biraz işin kolayına kaçmak. Şimdi contadansa bu su bir yere gitmek zorunda. Ya motorun içine gidecek (Duman atma olması gerekir), ya yağa karışacak, ya bloktan dışarı sızacak.
    Araca sadece antifiriz koydurup 2-3 gün binip tekrar ustaya gidin. Antifiriz aktığı yeri boyar.
    Veya ustanız genleşme kabından sisteme hava bassın. Basınç artınca neresi zayıfsa oradan sızdırır (Normalde eksilmeyen su araç çalışırken basınç artınca sızmaya başlayabilir).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Suyu kaçırabileceği sayısız yer var. Devirdaim pompasının oradan kaçırabilir. Radyatörden kaçırabilir (Damla damla değil ama kaçırıyor. Özellikle radyatör eskidiği zaman).
    Direkt conta demek biraz işin kolayına kaçmak. Şimdi contadansa bu su bir yere gitmek zorunda. Ya motorun içine gidecek (Duman atma olması gerekir), ya yağa karışacak, ya bloktan dışarı sızacak.
    Araca sadece antifiriz koydurup 2-3 gün binip tekrar ustaya gidin. Antifiriz aktığı yeri boyar.
    Veya ustanız genleşme kabından sisteme hava bassın. Basınç artınca neresi zayıfsa oradan sızdırır (Normalde eksilmeyen su araç çalışırken basınç artınca sızmaya başlayabilir).


    tamamen doğru söylüyorsunuz,şimdi bu su yüksek devirde eksiliyor bu garanti tespit ettim,fakat suda yağ yok,yağa baktık yağda su yok,motorda dışarıya sızan su sızıntısı lekesi yok,antifirizi yeni ekledim sıfırdan,yalnız su deposunun altında bir birikinti var çöküntü kahverengimsi,daha önceki suyunda da vardı,komple su genleşme kabını değiştirdim yine o çöküntü oluştu,hortumlara baktık sızıntı yok,acaba devirdaim mi diye düşünüyorum,yüksek devirde su eksiltiyor,ustalar devirdaim değil deyip sallıyor,az önce farklı birine gittim oda conta olabilir dedi,onuda sızıntı görmeyince söyledi,iyide çekişte problem yok,hararet yok,yağa karışan su yok,şimdi conta olarak yapsalar başka bir yerden çıksa oda sıkıntı.Dürüst bir yer bakıyorum anadolu yakasında bakalım ne olacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiftycent86

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Suyu kaçırabileceği sayısız yer var. Devirdaim pompasının oradan kaçırabilir. Radyatörden kaçırabilir (Damla damla değil ama kaçırıyor. Özellikle radyatör eskidiği zaman).
    Direkt conta demek biraz işin kolayına kaçmak. Şimdi contadansa bu su bir yere gitmek zorunda. Ya motorun içine gidecek (Duman atma olması gerekir), ya yağa karışacak, ya bloktan dışarı sızacak.
    Araca sadece antifiriz koydurup 2-3 gün binip tekrar ustaya gidin. Antifiriz aktığı yeri boyar.
    Veya ustanız genleşme kabından sisteme hava bassın. Basınç artınca neresi zayıfsa oradan sızdırır (Normalde eksilmeyen su araç çalışırken basınç artınca sızmaya başlayabilir).


    tamamen doğru söylüyorsunuz,şimdi bu su yüksek devirde eksiliyor bu garanti tespit ettim,fakat suda yağ yok,yağa baktık yağda su yok,motorda dışarıya sızan su sızıntısı lekesi yok,antifirizi yeni ekledim sıfırdan,yalnız su deposunun altında bir birikinti var çöküntü kahverengimsi,daha önceki suyunda da vardı,komple su genleşme kabını değiştirdim yine o çöküntü oluştu,hortumlara baktık sızıntı yok,acaba devirdaim mi diye düşünüyorum,yüksek devirde su eksiltiyor,ustalar devirdaim değil deyip sallıyor,az önce farklı birine gittim oda conta olabilir dedi,onuda sızıntı görmeyince söyledi,iyide çekişte problem yok,hararet yok,yağa karışan su yok,şimdi conta olarak yapsalar başka bir yerden çıksa oda sıkıntı.Dürüst bir yer bakıyorum anadolu yakasında bakalım ne olacak

    Hocam usta konusunda ÖM atıyorum.
    Devirdaimden de önce bana radyatör gibi geliyor. Radyatörün içi paslanmış da o pas suya karışıyormuş gibi geldi ama, ben sizi kendi ustama yönlendireyim.




  • Bahsettiginiz genlesme kabindaki birikinti bendede var. Kum gibi ve az miktarda . diger sorunlarinizda birebir aracimda mevcut. Ben onun radyator kacak giderici toz oldugunu dusunmustum ama .kesinlestiremiyoruz. Henuz kimse sorunu cozemedi. Ustelik contada degistirdim. Genlesme kabindan, arac 10 dk calisinca su kaynama sesi geliyor. Kapagi zorladigi icin havalandirmadan disari atiyor. Bunu sogutma sisteminde olusan havadan dolayi yapar ama ben havasini aldigimda da tekrarliyor. Sizin sorununuz havasini alarak duzelebilir. Denediniz mi ?


    Bu mesaja eklenen görseller:

     Su eksiltme durumu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-12B755D2F -- 19 Eylül 2016; 16:56:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ufkbyrk

    Bahsettiginiz genlesme kabindaki birikinti bendede var. Kum gibi ve az miktarda . diger sorunlarinizda birebir aracimda mevcut. Ben onun radyator kacak giderici toz oldugunu dusunmustum ama .kesinlestiremiyoruz. Henuz kimse sorunu cozemedi. Ustelik contada degistirdim. Genlesme kabindan, arac 10 dk calisinca su kaynama sesi geliyor. Kapagi zorladigi icin havalandirmadan disari atiyor. Bunu sogutma sisteminde olusan havadan dolayi yapar ama ben havasini aldigimda da tekrarliyor. Sizin sorununuz havasini alarak duzelebilir. Denediniz mi ?


    Bu mesaja eklenen görseller:

     Su eksiltme durumu

    şimdi 3 usta daha gezdim,biri genleşme kabını açtı motor çalışır vaziyetteyken gaza bas dedi,gaza 2-3 kere 6 bin devire kadar bastım ve genleşme kabına gel bak dedi,gittim antifirizli suyun üst kısmı köpüklü bir şekilde taşmaya başladı,yani suyun köpüklü bir şekilde taşmaya başlaması contadan mıdır?Bilmiyorum ben ama contan tam yanmamış,sorun yeni başlamış değiştirmenizi öneririm dedi,ortalama 500-700 tl masraf çıkar dedi,bakıyorum araştırıyorum eğer garanti conta ise mecbur değiştireceğim.Sizin aracın markası ne?Ne zamandan beri su eksiltiyor?Contadan sonra sorun neden çözülmedi acaba?O tortunun radyatörden olabileceğini bende düşünüyorum aslında bi radyatörcüye gidip temizletmek en mantıklısı
    @goodorevil




  • Siz dediğim ustaya gittiniz mi hocam? O ne dedi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Siz dediğim ustaya gittiniz mi hocam? O ne dedi?
    Geçenlerde abimin dükkanına bir Pejo geldi o da su eksiltiyordu, daha sonra blokta çatlak olduğunu buldular.

    İyice bi kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Siz dediğim ustaya gittiniz mi hocam? O ne dedi?


    bugün kadıköy tarafına geçemedim,yarın maltepede işim var büyük ihtimal uğrayacağım,o ustada aynı şeyi söylerse parada anlaşırsak yaptıracağım,daha büyük sıkıntı çıkarmasından korkuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halisünasyon

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Siz dediğim ustaya gittiniz mi hocam? O ne dedi?


    bugün kadıköy tarafına geçemedim,yarın maltepede işim var büyük ihtimal uğrayacağım,o ustada aynı şeyi söylerse parada anlaşırsak yaptıracağım,daha büyük sıkıntı çıkarmasından korkuyorum.

    Alıntıları Göster
    Hocam aslında bende bu problem için başlık açıcaktım ama sizin yazıyı okuyunca yazayım dedim yardımcı olursanız sevinirim. Bende de 2004 punto var benzin ve lpg li aynı şekilde su eksiltme problemi var yani suyu koyduktan 1 saat sonra yeniden koymak gerekiyordu ama dün bu süre iyice azaldı ve biz farkedemedik. Yol da giderken motor dan çok hafif duman çıktığını farkettim kaputu açınca motor kapağından geldiğini gördüm. İyi kötü eve gideyim derken evin önünde kaputtan takur tukur ses geldi ve egzozdan beyaz duman cıktı galiba orada conta yandı ama bizde suyun tam olarak nereden sızdığını bulamadık. Yola çıkmadan önce devir daimin olduğu yerde su çıktığını gördüm ama daha sonra çalıştırdığımda aynı yerden su sızıntısı yoktu contanın yan sanayisi takılması sorun olur mu olmazsa ne kadara değiştirebilirim contayı yardımcı olursanız sevinirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fiftycent86

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ufkbyrk

    Bahsettiginiz genlesme kabindaki birikinti bendede var. Kum gibi ve az miktarda . diger sorunlarinizda birebir aracimda mevcut. Ben onun radyator kacak giderici toz oldugunu dusunmustum ama .kesinlestiremiyoruz. Henuz kimse sorunu cozemedi. Ustelik contada degistirdim. Genlesme kabindan, arac 10 dk calisinca su kaynama sesi geliyor. Kapagi zorladigi icin havalandirmadan disari atiyor. Bunu sogutma sisteminde olusan havadan dolayi yapar ama ben havasini aldigimda da tekrarliyor. Sizin sorununuz havasini alarak duzelebilir. Denediniz mi ?


    Bu mesaja eklenen görseller:

     Su eksiltme durumu

    şimdi 3 usta daha gezdim,biri genleşme kabını açtı motor çalışır vaziyetteyken gaza bas dedi,gaza 2-3 kere 6 bin devire kadar bastım ve genleşme kabına gel bak dedi,gittim antifirizli suyun üst kısmı köpüklü bir şekilde taşmaya başladı,yani suyun köpüklü bir şekilde taşmaya başlaması contadan mıdır?Bilmiyorum ben ama contan tam yanmamış,sorun yeni başlamış değiştirmenizi öneririm dedi,ortalama 500-700 tl masraf çıkar dedi,bakıyorum araştırıyorum eğer garanti conta ise mecbur değiştireceğim.Sizin aracın markası ne?Ne zamandan beri su eksiltiyor?Contadan sonra sorun neden çözülmedi acaba?O tortunun radyatörden olabileceğini bende düşünüyorum aslında bi radyatörcüye gidip temizletmek en mantıklısı
    @goodorevil

    Arac rover 214
    Ilk su eksiltmesi egzozdan su buhari olarak atmayla basladi. Hic bir conta yanma belirtisi yoktu ki bi usta contasi yanmistir dedi emin olmamakla beraber. 1 ay o sekilde kullandim. Sonra conta degistirdik. Contadan sonra da su eksiltmeye devam etti ama bu kez egzozdan atmiyordu.kacak oldugunu dusundum. Radyator, genlesme kabi ve kapagi , hortumlarla beraber degistirdim. Su eksiltmesi hala devam ediyordu . Sonra , araci 10 15 dk kullandigimda genlesme kabinin kapagindan attigini farkettim. Hatta dedigim gibi su kaynama sesi cok belirgindi ve aracin icinden disindan 5 metre uzagindan bile duyulacak derecedeydi.
    Simdi 2 secenek kaliyor sanirim. Ya blokta çatlak var suyu ordan kaciriyor ve hava aldigi icin genlesme kabinda kaynamaya sebep oluyor , (yapan usta blokta bisey yok demisti , yada contayi degistirirken dogru duzgun takamadi yine ayni yerden kaciriyor )
    Diger secenek ise termostat calismiyor , ama oyle olsa radyatorun bazi kisimlari soguk olmasi gerekirken . heryerinin ayni sicaklikta oldugunu gozlemliyorum.
    Bilmece gibi araba. Muhendis oldum. Hala calisma prensibini cozemedim gitti.

    Sizin aracta iste ,
    genlesme kabinin kapagi acildiginda gaza basarak su yuzeyinde kopurmeler gormeniz bir derece contaya benziyor ama tamamen yanma denilemez. Ufak bi bosluktan kaciriyor olabilir. Bu ayni zamanda havada yaptirabilir. Radyator catlak giderici tozlar bu gibi ufak delikleri kapatabiliyor bi sure.
    Benim tahmini fikirlerim bunlar. Gecmis olsunn

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • c.r.a.s.h C kullanıcısına yanıt
    Kaputtan duman cikmasi dediginiz olay ;hortumlar veya genlesme kapagindaki catlak delik vs den suyun fiskirarak motor bloguna degmesi ve sicak olan blogun suyu yakarak buhar olusturmasi sonucu olusabilir. Daha once basima gelmisti ve cok kotu bisey oldugunu dusunmustum. Halbuki bu hem duman sandigimiz seyin cikmasina hemde suyun azalmasina sebep oluyordu.
    Sadeece bi ihtimal. Sorun budur demiyorm
    Tabi bloktan ciktigina eminseniz cok yuksek ihtimal conta yanmistir. Bayagi fazla yanmistir hemde .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-12B755D2F -- 19 Eylül 2016; 21:24:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.