Şimdi Ara

Şu Evrende Allah'ın (Celle Celaluhu) Sadece Bizi Yarattığını Düşünmek (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
223
Cevap
0
Favori
1.988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • K A N U N İ K kullanıcısına yanıt
    a) Hanefîlere göre, her ne kadar fidye alıp salıvermeye cevaz ve­rilmişse de bu konuda asıl olan, esirleri öldürmek, kadın*ve çocukları Öldürmeyip alıkoymaktır. Çünkü Kur'an-ı Kerîm'de: "Artık ey mü'mmler, vurun onların boyunları üzerine, vurun onların her bir parmağına..." buyurulmaktadır. Boyunlarını vurmak ancak esîr edildikten sonra gerçekleşebilir. O bakımdan âyetteki bu emir fafziyet ifade etmektedir. Fidye için bu farz terkedilmez. [224]

    Böylece rey tarafdarları bu meselede cumhurdan ayrılmış oluyor­lar ve aynı zamanda yukarıdaki sahih hadislerle de istidlal etmemiş bu­lunuyorlar. Cumhurun görüşü ise şöyledir: "îmam bu meselede müslümanîar ve îslâm için en uygun olanı yapar ve ona göre karar ve­rir. [225] .

    b) Şâfiîîere göre, kâfirlerin kadınları ve çocukları esîr düştükleri takdirde köle statüsüne tabi tutulurlar. Onların kölelerinden elde edi­len esirler de öyle.. Kâfirlerden esîr edilen hür ve erginler hakkında ise, imam. Müslümanlar için en uygun olanı yerine getirir: Ya onları öldürür, ya fidye alıp serbest bırakır veya hiçbir şey almayıp onları hürriyetlerine kavuşturur. Dilerse onları köle de edinebilir. [226]

    c) Hanbelî fukaiıası bu meselede Şâfiîlerle aynı görüştedirler. [227] .

    d) İmam Mâlik'e göre, imam bu hususta elde ettiği esirlerin salıverilmesinde islâm'a bir zarar geleceğini biliyorsa, o takdirde teh­likeli olanları öldürebilir. Aynı zamanda serbest bırakmayı uygun gördüğü esirlerden de fidye alması gerekir. Fidyesiz serbest bırakması caiz değildir. [228]

    e) Zührî ve Mücahid'e göre, kâfir esirlerden hiçbir suretle fidye almak caiz değildir.

    f) el-Hasan ve Atâ!a göre, esirler öldürülmezler, imam, ya iyi­likte bulunup onları bir karşılık almadan salıverir veya fidye karşılığı onları hürriyetlerine kavuşturur. [229]




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    a) Hanefîlere göre, her ne kadar fidye alıp salıvermeye cevaz ve­rilmişse de bu konuda asıl olan, esirleri öldürmek, kadın*ve çocukları Öldürmeyip alıkoymaktır. Çünkü Kur'an-ı Kerîm'de: "Artık ey mü'mmler, vurun onların boyunları üzerine, vurun onların her bir parmağına..." buyurulmaktadır. Boyunlarını vurmak ancak esîr edildikten sonra gerçekleşebilir. O bakımdan âyetteki bu emir fafziyet ifade etmektedir. Fidye için bu farz terkedilmez. [224]

    Böylece rey tarafdarları bu meselede cumhurdan ayrılmış oluyor­lar ve aynı zamanda yukarıdaki sahih hadislerle de istidlal etmemiş bu­lunuyorlar. Cumhurun görüşü ise şöyledir: "îmam bu meselede müslümanîar ve îslâm için en uygun olanı yapar ve ona göre karar ve­rir. [225] .

    b) Şâfiîîere göre, kâfirlerin kadınları ve çocukları esîr düştükleri takdirde köle statüsüne tabi tutulurlar. Onların kölelerinden elde edi­len esirler de öyle.. Kâfirlerden esîr edilen hür ve erginler hakkında ise, imam. Müslümanlar için en uygun olanı yerine getirir: Ya onları öldürür, ya fidye alıp serbest bırakır veya hiçbir şey almayıp onları hürriyetlerine kavuşturur. Dilerse onları köle de edinebilir. [226]

    c) Hanbelî fukaiıası bu meselede Şâfiîlerle aynı görüştedirler. [227] .

    d) İmam Mâlik'e göre, imam bu hususta elde ettiği esirlerin salıverilmesinde islâm'a bir zarar geleceğini biliyorsa, o takdirde teh­likeli olanları öldürebilir. Aynı zamanda serbest bırakmayı uygun gördüğü esirlerden de fidye alması gerekir. Fidyesiz serbest bırakması caiz değildir. [228]

    e) Zührî ve Mücahid'e göre, kâfir esirlerden hiçbir suretle fidye almak caiz değildir.

    f) el-Hasan ve Atâ!a göre, esirler öldürülmezler, imam, ya iyi­likte bulunup onları bir karşılık almadan salıverir veya fidye karşılığı onları hürriyetlerine kavuşturur. [229]


    Buradan varmak istediğiniz sonuç nedir?

    Buradaki esirler, ''kafir'' esirlerdir. Müslüman esirler değil. Işid Müslümanlara bunu yapmaya kalkışıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Daes hanefi mezhebinden oldugunu soyluyorsa oyle zannediyorlar sadece. Onlarda yoldan ayrilmis firka. Aynen senin bulundugun ve diger firkalar gibi. Bir hadiste cemaatten ayrilan cehennemdedir diye.

    Diyelim sadece birkac hadisin yanlis oldugu ve binlerce dogru olan hadisin icinde bu da varsa ne yapacaksin ? Ben inaniyorumda sana gore diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • K A N U N İ K kullanıcısına yanıt
    bak yukarıdaki arkadaşın onları müslüman kabul etmiyor ama ?
    ayrıca biz sünniyiz diyorsunuz ama sanki tek fikre sahipmişsiniz gibi anlatıyorsunuz
    yukarıdaki örnekte kaç çeşit uygulamadan bahsediyor ,görmedin mi ?
    sence hangisi kabul edilmeli ?
    hangisi doğrudur ?
  • senin daes dediğin grup Saddam döneminde sünni olan grup
    komutanlarının çoğu ise Saddam'ın komutanlarıydı ,çoğu öldürüldü
    Saddam sünni ve Hanefi mezhebindeydi

    doğru olan hadis mutlaka Kuran'da geçer
    insanların hangi şartlarda cennete yada cehenneme gideceği Kuran'da birçok ayette bildirilmiştir
    yani ayrıca hadise gerek yoktur
    sizde bir zamanlar Fethullah cemaatindeydiniz ,şimdi ayrılınca cehennemlik mi oldunuz :)

    benim için sorun yok ,çünkü ben sadece Kuran ehli cemaatindeyim ve içlerinden ayrılmayı düşünmüyorum
    tabi Kuran'ı bilerek ,kasten dejenere ettiğini gördüğümüz kişiler zaten bizden değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    bak yukarıdaki arkadaşın onları müslüman kabul etmiyor ama ?
    ayrıca biz sünniyiz diyorsunuz ama sanki tek fikre sahipmişsiniz gibi anlatıyorsunuz
    yukarıdaki örnekte kaç çeşit uygulamadan bahsediyor ,görmedin mi ?
    sence hangisi kabul edilmeli ?
    hangisi doğrudur ?

    Yukaridaki arkadaşa ben yukarılarda biyerlerde durumu açıklamaya çalıştım. Her hata insanı dinden çıkarmaz. ''Ben Müslümanım'' diyenede ortada açık bir delil yokken ''sen kafirsin'' denmesi doğru olmaz.

    Allah Resulu, Muaz bin Cebeli yemene vali tayin ettiğinde ona şöyle demiştir.

    ''Ne ile hükmedeceksin?''

    - ''Allahın kitabıyla''

    ''Orada bulamazsan?''

    - ''Senin sünnetinle''

    ''Orada bulamazsan?''

    - ''O halde kendi görüşümle içtihat ederim.''

    Ve Hz Muhammed bunu onaylıyor.

    Mezhep imamlarıda içtihat etmişlerdir. Kuranı, sünnet ve icmaayı inceleyerek buradan kıyas yoluyla içtihat etmişlerdir, Allahın hükmünü çıkarmaya çalışmışlardır. Bunuda delillere göre yapmışlardır. Ortada her iki manayada çıkan delil olduğunda bu tür sonuçlar alınmıştır. Dikkat ederseniz bu 4 mezhep İslam ümmetinin ezici çoğunluğunu (%90 küsur olduğu iddia ediliyor) oluşturur ve birbirlerini tekfir etmezler ve Müslüman olarak görürler. Ben ibadetlerimde hanefi fıkhını takip ediyorum.

    Sorunuzu yanıtladım.

    O halde benimde bir soru sormama müsaade edin. Fakat sadece sorduğum soruya cevap verirseniz memnun olurum. Cevaplamak istemezsenide cevaplamak istemiyorum deyin, istediğinizi düşünme hakkınıza sonsuz saygım var.

    Siz bir Müslüman olarak namaz kılıyorsunuz değil mi? Bana namazı nasıl kıldığınızı anlatırmısınız? Ve bu kıldığınız namazın delillerini nereden buldunuz? Sadece Kuranmı? Örnek verebilir misiniz? Bu soruyu cevaplamanızı gerçekten istiyorum. Sadece size değil, aynı şekilde ''sadece kuran'' diyen arkadaşlarada sormuş olayım. Bu konuda aydınlanmak istiyorum.

    Buyrun bende açıklayayım, yani bu şekilde açıklarsanız memnun olurum.

    Günde 5 vakit namaz kılıyorum. Sabah, öğle, ikindi, akşam ve yatsı namazı.

    Sabah namazında 2 rekat sünnet 2 rekat farz kılıyorum. Sünneti kılmak zorunda değiliz. Mecbur olan farzdır. Ama ben genelde sünnetide kılıyorum, cenneti garantilemedik değilmi? Zararı olmaz.

    Öğle namazında 4 rekat ilk sünnet 4 rekat farz 4 rekat son sünneti kılıyorum.

    İkindi, 4 rekat sünnet 4 rekat farz.

    Akşam, 3 rekat farz 2 rekat sünnet

    Yatsı, 4 rekat ilk sünnet 4 rekat farz 4 rekat son sünnet ve 3 rekat vitr namazı kılıyorum( bunu gecenin ilerleyen saatlerinde kılıyorum)

    Mesela 2 rekatlık bir namazı kılış şeklim şöyle.

    Namaza niyet ediyorum ve tekbir getirerek namaza başlıyorum. 1. rekatta sübhaneke, fatiha ve bir süre okuyorum. Sonra rükuya varıyorum ve 3 kez subhane rabbiyel azim diyorum. Sonra semialla hulimen hamideh deyip dikiliyorum. Sonra 2 kez secdeye varıyorum ve oradada 3 kez subhane rabbiyel ala diyorum. Sonra tekrar kalkıyorum. 2. rekatta aynı fakat secdeden sonra oturuşa geçiyorum ettehiyyatü okuyorum allahümme salli, allahümme barik, rabbena atina, rabbena firli okuyorum ve sonra selam verip namazımı tamamlıyorum. Allah kabul etsin.

    Ben bu namazın kılınış şeklini hanefi fıkhından öğrendim. Hanefide Kuran ve sünnetten delilleriyle birlikte içtihat ederek bu sonuçlara varmış. Sünni dediğimiz insanlarda bu şekilde kılıyor. Yani benim namazı kılarken esas aldığım kaynaklar Kuran ve sünnet.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K A N U N İ -- 24 Mayıs 2016; 21:46:49 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eger daes muslumansa yoldan sapan firkadir diyorum. Bunlarinda cehenneme girecegi soyleniyor. Yalniz sonsuza kadar cehennemde kalmayacaklari soyleniyor. Cunku Allah şirkten baska diger gunahlari affedecegini soyluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cemaat derken fethullah cemaatlerini demiyorum. Ayrica ben onlarin cemaatine hic katilmadim, Elhamdulillah.

    Dogru yol Ehli Sunnet vel Cemaattir. Bundan ayrilan cehenneme ayrilmistir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • K A N U N İ K kullanıcısına yanıt
    quote:

    Siz bir Müslüman olarak namaz kılıyorsunuz değil mi? Bana namazı nasıl kıldığınızı anlatırmısınız? Ve bu kıldığınız namazın delillerini nereden buldunuz? Sadece Kuranmı? Örnek verebilir misiniz? Bu soruyu cevaplamanızı gerçekten istiyorum. Sadece size değil, aynı şekilde ''sadece kuran'' diyen arkadaşlarada sormuş olayım. Bu konuda aydınlanmak istiyorum.


    bu sorunu cevabını daha birkaç gün önce verdim ,ya arkadaş her gelene aynısını tekrar tekrar mı anlatacağım :)
    merak etme Allah namaz kılın demişse onun nasıl kılınacağının delillerini vermiştir (Allah bunları yapmaya muktedirdir)

    asıl ben bir soru sordum bu güne kadar kimse cevap veremedi ,belki sen verirsin :)

    biliyorsunuz bazı durumlarda namazın kısaltılmasına izin verilmiş
    peki bu durumda sabah namazı kaç rekat olur ?
    akşam namazı kaç rekat olur ?

    birde peygambere hitaben " ibadetlerinde sesini çok yükseltme ,tamamen de kısma" deniliyor
    bu durumda o zaman niye 3. ve 4. rekatlar sessiz kılınıyor ?

    zaten senin bahsettiklerinin bir kısmı sünnet dediğimiz uygulamalar
    yani bir mecburiyet yok
    farz olan , kıyam+kıraat+rüku+secdedir
    ben o sünnetlerde söylenilenlerin Türkçe karşılığına baktım ve onlarda söylenirse bir mahsur görülmüyor (Kuran'a tezat yok)
    ama rüku ve secdede isteyen başka dualarda söyleyebilir (çünkü Kuran'da o kısımlarda ne söyleneceği bildirilmemiş)

    Kuran ve Kuran





  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Cemaat derken fethullah cemaatlerini demiyorum. Ayrica ben onlarin cemaatine hic katilmadim, Elhamdulillah.

    Dogru yol Ehli Sunnet vel Cemaattir. Bundan ayrilan cehenneme ayrilmistir.

    diğerlerinin hak olduğunu Allah ve peygamber mi haber verdi ?

    ben zaten hiçbirinden bulunmadığım ,bulunmayacağım için bence sorun yok
    siz cemaat ,sünnet ile uğraşırken ben direk cennete gideceğim demek ki :)

    kimin cehennem ,kimin cennete gideceği kıyamet günü belli olacak
    bunun dışında birde Kuran'da bildirilen durum sadece biliniyor
    Allah insanları cemaatlere göre mi cennete yada cehenneme gönderecek ?
    bu çok ağır bir söz
    umarım kıyamet günü hesabını verebilirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    quote:

    Siz bir Müslüman olarak namaz kılıyorsunuz değil mi? Bana namazı nasıl kıldığınızı anlatırmısınız? Ve bu kıldığınız namazın delillerini nereden buldunuz? Sadece Kuranmı? Örnek verebilir misiniz? Bu soruyu cevaplamanızı gerçekten istiyorum. Sadece size değil, aynı şekilde ''sadece kuran'' diyen arkadaşlarada sormuş olayım. Bu konuda aydınlanmak istiyorum.


    bu sorunu cevabını daha birkaç gün önce verdim ,ya arkadaş her gelene aynısını tekrar tekrar mı anlatacağım :)
    merak etme Allah namaz kılın demişse onun nasıl kılınacağının delillerini vermiştir (Allah bunları yapmaya muktedirdir)

    asıl ben bir soru sordum bu güne kadar kimse cevap veremedi ,belki sen verirsin :)

    biliyorsunuz bazı durumlarda namazın kısaltılmasına izin verilmiş
    peki bu durumda sabah namazı kaç rekat olur ?
    akşam namazı kaç rekat olur ?

    birde peygambere hitaben " ibadetlerinde sesini çok yükseltme ,tamamen de kısma" deniliyor
    bu durumda o zaman niye 3. ve 4. rekatlar sessiz kılınıyor ?

    zaten senin bahsettiklerinin bir kısmı sünnet dediğimiz uygulamalar
    yani bir mecburiyet yok
    farz olan , kıyam+kıraat+rüku+secdedir
    ben o sünnetlerde söylenilenlerin Türkçe karşılığına baktım ve onlarda söylenirse bir mahsur görülmüyor (Kuran'a tezat yok)
    ama rüku ve secdede isteyen başka dualarda söyleyebilir (çünkü Kuran'da o kısımlarda ne söyleneceği bildirilmemiş)

    Kuran ve Kuran



    Rica ediyorum bu konu altında benim anlattığım gibi anlatırsanız memnun olurum. Sizden çok bişey istemiyorum. Ateistlere sürekli aynı şeyleri yazıyorsunuz, bi kerede Müslüman kardeşinize aynı şeyi yazıverin yahu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bisey soracagim da.kesin kuranda yaziyordur...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • K A N U N İ K kullanıcısına yanıt
    bu bölümdeki konulara bakarsan görürsün ,çok fazla zaman geçmedi ,bi zahmet arayıver :)
    yahu niye senin anlattığın gibi anlatacağım ,ben senin kölen miyim :)
    sen önce sorduğum sorulara bir cevap ver ,ondan sonrasını görüşürüz
    sabah namazını kısaltınca kaç rekat ,akşam namazını kısaltınca kaç rekat kılıyorsun ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    bu bölümdeki konulara bakarsan görürsün ,çok fazla zaman geçmedi ,bi zahmet arayıver :)
    yahu niye senin anlattığın gibi anlatacağım ,ben senin kölen miyim :)
    sen önce sorduğum sorulara bir cevap ver ,ondan sonrasını görüşürüz
    sabah namazını kısaltınca kaç rekat ,akşam namazını kısaltınca kaç rekat kılıyorsun ?

    Ne kölesi yahu.

    Ben sadece merak ediyorum ve çok zor olmayan bir soru soruyorum. Namazı nasıl kılıyorsunuz? Kurandan delil gösterebilir misiniz? Yani örneğinide verdim, ben böyle böyle yapıyorum diye. Neyse, cevap vermek istemeyişinizi kesinlikle anlıyorum, sorun değil.

    Bahsettiğiniz ses kısma yükseltme meselesi, rekatla alakalı değil. Buradan tüm rekatlarda yüksek sesle okunacağı manası çıkmıyor. Buradaki mana, okurken sesini çok yükseltme veya çok kısma, orta yolu tut diyor.

    Bu konu hakkında taberi tefsirinden bir alıntı paylaşıyorum. Mevcut delillerin derlenmiş hali. İşte bu yüzden Kuran ve Sünnet diyoruz. Bakınız siz sadece kuran dediniz ve bu konuda ayeti yanlış yorumladınız.

    quote:

    110- Sen o müşriklere şöyle de; "İster ´Allah1 deyin ister ´Rahman´ deyin. Nasıl çağırırsanız çağırın» isimlerin en güzeli onundur. Namazda sesini fazla yükseltme. Çok da gizli okuma. Orta yolu seç.

    Âyet-i Kerimenin birinci bölümünde: "Sen o müşriklere şöyle de: "İster Allah deyin ister rahman deyin" buyuruluyor: "Abdullah b. Abbas bu kısmı izah ederken diyor ki: "Resulullah (s.a.v.) Mekke´de iken secdeye kapanır ve Allah´a yalvararak: "Ya Allah, ya rahman" derdi. Bunu gören müşrikler, "Bu adam tek bir ilaha ibadet ettiğini iddia ediyor halbuki iki ilaha dua ediyor" dediler. Bunun üzerine bu âyet-i Kerime nazil oldu ve Allah ve Rahmanın aynı olduğunu beyan etti".

    Ayet-i Kerimenin ikinci bölümünde: "Nasıl çağırırsanız çağırın, isimlerin en güzeli onundur" buyuruluyor. Bu isimler hakkında Peygamber efendimizden şu Hadis-i Şerif rivayet ediliyor:

    "Şüphesiz ki Allah´ın doksandokuz ismi vardır, yüz´den bir eksiktir. Kim onlan sayarsa (Zikrederse) cennete girer. [130]

    Allah tealanın doksan dokuz Esma-i Hüsnâsı, A´raf sûresinin yüz sekseninci âyetinin izahında zikredilmiştir. Oraya bakılabilir.

    Âyet-i Kerimenin son bölümünde: "Namazda sesini fazla yükseltme. Çok da gizli okuma. Orta yolu seç" buyurulmaktadır.

    Sahabiler ve tabiîler, âyet-i Kerimenin bu bölümünde, kılınan namazın mı yoksa namaz esnasında okunan âyet ve duaların mı orta yolla yapılmasını emrettiği hususlarında çeşitli izahlarda bulunmuşlardır.

    Hz. Aişe (r.anh) ise burada ifade edilen namaz´dan maksadın dua olduğunu söylemiştir. Sahabi ve tabiîlerin çeşitli izahlarına gelince, onlan şöyle özetlemek mümkündür.

    a- Abdullah b. Abbas bu âyet-i Kerimenin nüzul sebebi hakkında şöyle demiştir:

    "Bu âyet-i Kerime nazil olduğunda Resulullah (s.a.v.) Mekke´de gizleniyordu. Sahabilerine namaz kıldırdığında Kur´an okurken sesini yükseltiyordu. Müşrikler bunu işitince, Kur´ana, onu gönderene ve onu getirene sövüyorlardı. Bunun üzerine Allah teala» Peygamber (s.a.v.)e "Namazda sesini, yani namaz esnasında Kur´an okurken sesini yükseltme ki müşrikler duyup Kur´ana sövmesinler. Onu ashabından da gizleme ki, okuduğunu işitemez duruma düşmesinler. Bu ikisi arasında bir yol tut[131] âyetini indirdi. Taberi de bu görüşü tercih etmektedir.

    Burada, ikisinin arasında bir yol tutmaktan maksat, kişinin, okuduğu şeyi kendisinin duyacağı şekilde okumasıdır.

    b- İkrime ve Hasan-ı Basrî diyorlar ki: "Resulullah (s.a.v.) Mekke´de iken açıkça namaz kılıyordu. Müşrikler ise hırçınlaşıyor ve müslümanlara saldırıyorlardı. Bu sebeple Resuiullah ve sahabîleri namazı gizli kılmaya başlamışlardı. Bunun üzerine bu âyet-i Kerime indi ye: "Namazı ne tam açıkça kıl ne de tamamen gizle. İkisinin ortasını tut" anlamındaki bu âyet-i Kerime nazil oldu.

    c- Abdullah b. Abbas ve Hasan-ı Basrî´den nakledilen diğer bir görüşe göre ise bu âyet-i Kerime, namazın, gösteriş için kılınmasını korkudan dolayı da gizlenmemesini emretmektedir. .

    d- İbn-i Zeyd ise âyetin bu kısmını şöyle izah etmektedir: "Ehl-i Kitap ibadet ederlerken seslerini kısıyorlardı. İçlerinden birisi aniden sesini yükseltiyor bunu üzerine diğerleri de ona katılarak bağ iriyorlardı. Allah teala bu âyeti göndererek Müslümanların, onlar gibi bağırmamalarını ve okuyuşlarını tam olarak ta gizlememelerini emretti.

    e- Hz. Âişe (r.anh.)nm, bu âyette zikredilen "Namaz"dan maksadın dua olduğunu söylediğini zikretmiştik. Ümmül MiTminîn, Müslümanların, dua ederlerken bağırmamalarını ve okuyuşlarını tam olarak ta gizlememelerini ve âyet-i Kerimenin bunu emrettiğini zikretmektedir. Yine Hz. Âişe´den nakledilen diğer bir rivayete göre buradaki duadan maksat, namazın içinde okunan, tahiyyattır. Müminlerin, bunu okurken açıkça okumamaları, tam olarak da gizlememeleri gerekir.

    Taberî bu görüşleri zikrettikten sonra özetle şöyle diyor: "Eğer, dışına taşmayı caiz görmediğim bu görüşler olmasaydı-ben bu âyet-i Kerimeyi: "Gündüz namazlarını kılarken açıkça okuma, gece namazlarını kılarken de gizli okuma" şeklinde anlardım".[132] - See more at:http://www.haznevi.org/icerikoku.aspx?KID=5346&BID=62#sthash.4Zhc9EVC.dpuf


    Diğer bahsettiğiniz konu hakkında herhangi bir fikrim yok. Ben kısaltmadan kılıyorum. Seferi olduğum zamanlarda 2 rekatlık namazı kısaltmamıştım. Bilgim yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K A N U N İ -- 24 Mayıs 2016; 22:26:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben soylemiyorum bu sozu. Son peygamber Aleyhi Salatu ve Selam soyluyor. Soyledim ama cevap vermedin.

    Birkac hadis yanlis olabilir. Peki dogru olan binlerce hadisin icindeki o soz dogruysa ne yapacaksin ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • K A N U N İ K kullanıcısına yanıt
    sesi kısmanın nasıl rekatla alakası yok ?
    tamamen kısma emrine muhalefet var ama ben istediğimi anlarım ve birkaç tane de kafamda adamın söylediklerin kopyala yapıştır yaparak için içinden çıkarım diyorsan sen bilirsin
    ya kardeşim bin defa mı aynılarını anlatacağım ,anlattım diyorum git ara bul
    üstelik senin gibi gelen kişiler bulamaz diye dalga geçtiği için 2 defa ayrı ayrı bölümlerde anlattım (Kuran'dan delil getirerek)
    Allah hiç şöyle bir şey yapar mı ?
    ben bir kısmını anlatayım ,geriye kalan kısmını peygamber anlatsın
    ee peki ondan sonra gelenler ne olacak ?
    e canım onlarda birbirlerine rivayet etsinler
    peki rivayet edilirken yanlış yapılırsa yada misal bir münafık araya girip dini bozacak şekilde aktarırsa ne olacak ?
    aman bana ne canım ,onlarda doğruları bulsunlar

    AHZAB Suresi 67

    "Yine şöyle diyecekler: “Ey Rabbimiz! Biz önderlerimize ve büyüklerimize itaat ettik de bizi yoldan saptırdılar.”"

    namazın nasıl kısaltılacağını dahi bilmiyorsun ama bize din öğretiyorsun ? :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Ben soylemiyorum bu sozu. Son peygamber Aleyhi Salatu ve Selam soyluyor. Soyledim ama cevap vermedin.

    Birkac hadis yanlis olabilir. Peki dogru olan binlerce hadisin icindeki o soz dogruysa ne yapacaksin ?

    cevap burada

    AHZAB Suresi 67

    "Yine şöyle diyecekler: “Ey Rabbimiz! Biz önderlerimize ve büyüklerimize itaat ettik de bizi yoldan saptırdılar.”"
  • benim silinen konuda ne yazmıştın okumayadan silindi.
  • zirve011 kullanıcısına yanıt
    Burada da tartisacaksak konu neden siliniyor ki ? Simdi burada konusursak konu dagilir. Admine soyle eger acabiliyorsa bilim bolumune tasisin. Kabul ederse orada tartisiriz ama zannetmiyorum tasiyacagini.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C302EA147 -- 24 Mayıs 2016; 22:51:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cemal CEMİL

    sesi kısmanın nasıl rekatla alakası yok ?
    tamamen kısma emrine muhalefet var ama ben istediğimi anlarım ve birkaç tane de kafamda adamın söylediklerin kopyala yapıştır yaparak için içinden çıkarım diyorsan sen bilirsin
    ya kardeşim bin defa mı aynılarını anlatacağım ,anlattım diyorum git ara bul
    üstelik senin gibi gelen kişiler bulamaz diye dalga geçtiği için 2 defa ayrı ayrı bölümlerde anlattım (Kuran'dan delil getirerek)
    Allah hiç şöyle bir şey yapar mı ?
    ben bir kısmını anlatayım ,geriye kalan kısmını peygamber anlatsın
    ee peki ondan sonra gelenler ne olacak ?
    e canım onlarda birbirlerine rivayet etsinler
    peki rivayet edilirken yanlış yapılırsa yada misal bir münafık araya girip dini bozacak şekilde aktarırsa ne olacak ?
    aman bana ne canım ,onlarda doğruları bulsunlar

    AHZAB Suresi 67

    "Yine şöyle diyecekler: “Ey Rabbimiz! Biz önderlerimize ve büyüklerimize itaat ettik de bizi yoldan saptırdılar.”"

    namazın nasıl kısaltılacağını dahi bilmiyorsun ama bize din öğretiyorsun ? :))

    Estagfurullah ne din öğretmesi? Ayrıca bu koca İslam dini, namaz kısaltmaktan ibaret değildir, bunlar fıkhi şeyler. Araştırırsın öğrenir ve uygularsın, bunları bilince büyük adam olmaz bir insan.

    Benim görüşümün delilleri bunlardır diye alıntıladım. Dikkat ederseniz orada birtakım hadisleri ve o ayetin nüzul sebebini görebilirsiniz. O yüzden onu alıntıladım.



    quote:

    üstelik senin gibi gelen kişiler bulamaz diye dalga geçtiği için 2 defa ayrı ayrı bölümlerde anlattım (Kuran'dan delil getirerek)

    Sürekli tartışmak sizde gerilime yol açmış, ben o zatı muhteremlerden değilim. Masumane bir soruydu benimkisi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.