Şimdi Ara

Şu Evrende Allah'ın (Celle Celaluhu) Sadece Bizi Yarattığını Düşünmek (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
223
Cevap
0
Favori
1.986
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K A N U N İ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: K A N U N İ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: K A N U N İ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: K A N U N İ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: K A N U N İ

    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    quote:

    Orijinalden alıntı: K A N U N İ


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hümiyettin

    Önceden dediğim gibi tasavvufla ilgili değilim. Sünnilik ile ortak olmayabilir ama sadece öyle göründüğünü söyledim.

    O masum çocukların canının karşılığı geçici bir varlık ile kıyaslanabilir mi ? O çocuklar cana kıymadı veya yeryüzünde bozgunculuk çıkarmadı. Bence tarihimizi hataları ile birlikte kabul etmeliyiz.

    ''İşte bu nedenle İsrâiloğulları'na şöyle yazmıştık: Kim, bir cana veya yeryüzünde bozgunculuk çıkartmaya karşılık olmaksızın, haksız yere bir cana kıyarsa, bütün insanları öldürmüş gibi olur. Her kim bir can kurtarırsa, bütün insanları kurtarmış gibi olur. Peygamberlerimiz onlara apaçık deliller getirdiler; ama bundan sonra da onlardan çoğu yine yeryüzünde aşırıya gitmektedirler.'' (Miade 32)

    O "geçici bir varlık" dediğin devlet yıkıldığından beri İslam coğrafyası peş peşe işgal yedi. Milyonlarca Müslüman katledildi. Kutsal topraklarda Yahudi devleti kuruldu. Demek ki o kadar basit bir devlet değilmiş.

    Her devlet geçicidir. O devlet çağa ayak uydurabilseydi hala devam edebilirdi. Basit bir devlet olduğunu söylemedim ama Müslümanlar bu halleri ile o devleti idare edemezlerdi.

    Allah dünya hayatının geçici ve aldatıcı olduğunu söylüyor. Bu hayatta bir menfaat sağlamak için masum bebekleri öldürmek haklı gösterilemez.

    ''Bu dünya hayatı oyun ve eğlenceden başka bir şey değildir. Şüphesiz âhiret yurdu ise, çok uzun süreli yaşanacak yerdir. Keşke bilseler!'' (Ankebut 64)


    Sizce saltanat düzeni hatalı bir düzen mi ?


    Evet.

    Fakat bu onların islam devleti olduğu gerçeğini değiştirmiyor, hilafet makamı vardı ve devlet Allahın diniyle hükmediyordu, halktan biat alınmıştı. Mesela ışidde hilafet ilan etti, fakat halk biat etmeyip savaşıyor, bu durumda hilafet geçerli olmuyor. Gönüllerini alıp biat alabilseydi devlet olurdu, ama o herkesi tekfir ettiği için bu kafayla zor. Zaten defterleride dürülmek üzere, pkk ya karşı bile tutunamıyor.

    Osmanlının hataları vardı elbette. Islamda seçim usulü bir yönetim tarzı var. Mesela Hz Ebû Bekirin nasıl halife olduğunu araştırmalısınız.

    Bu saltanat usulü Emeviler ile birlikte kural haline gelmiş diye biliyorum. IŞİD ise Müslümanları kıyıma uğratarak asla kabul göremez.

    Evet. Kendi oğlunu veliaht ilan eden muaviye yüzünden. Yezidde zulumle halife oldu. Sonra tamamiyle saltanata döndü. Bu hanedandan olan halife ömer bin abdülaziz saltanatın islama aykırı olduğunu beyan etti ve bu yüzden zehirlendi.

    IŞİD gibi örgütleri oy vermenin (demokrasi) şirk olduğunu iddia ediyorlar. Geçen seçimlerde oy veren herkesi müşrik ilan ettiler. Günümüzde çoğunluk demokrasinin din dışı olduğunu sandığı için bahsettiğiniz gibi bir hilafet zor gelir.

    Demokrasiyi tanımlayabilir misiniz?

    Tek bir kişinin sözüne biat etmek yerine herkesin ortaklaşa karar alması olarak tanımlayabilirim.

    Yanlış.

    İslamın karşı olduğu husus bu değil. Yani seçim değil, veya çoğunluğun görüşü değil.

    Siz demokrasiyi tam olarak bilmiyorsunuz sanırım.

    Demokrasi kısaca, egemenliğin insana verilmesidir. İnsan ilişkilerini, had cezalarını, devletlerarası ilişkileri yani herşeyi insan belirler. Kendisi için hüküm koyan yine insanın kendisidir.

    İşte islamla çeliştiği nokta burası. İslama göre egemenlik Allahındır. Hüküm koymak, hükmetmek Allaha mahsustur. Bu konuda kuranda yeterli miktarda delil bulabilirsiniz.

    Hz Muhammed'in kurduğu İslam devletide bu konuda yolunuzu aydınlatır. O Allahın diniyle hükmeden bir devlet kurmuştu. Egemenlik insanın değil, Allahındı.

    Bana göre bir tanımını yaptım.

    ''Göklerin ve yerin egemenliği Allah'ındır. Dönüş Allah'adır.'' (Nur 42)

    ''...Ve kim, Allah’ın indirdiği ile hükmetmezse, o taktirde işte onlar, onlar kâfirlerdir.'' (Maide 44)

    Muhtemelen bu ayetlere göre öyle düşünüyorsunuz. Her konuda Kuran ile hükmedilebilir mi ?

    Demokrasinin size göre bir tanımı olabilir mi bilmiyorum. Fakat demokrasinin bir tanımı var, bende onu ifade etmeye çalışıyorum.

    Sadece Kuranla olmaz.

    Kuran ve sünnet. Ve güncel konular için bu ikisine kıyas metoduyla içtihat ederek her konuda hüküm verilebilir. Eksik bırakmadık diyor Allah.

    Hani dedin ya Osmanlı çağa ayak uyduramadı diye. İşte osmanlı güncel konulara hüküm verebilecek müçtehit yetiştirmemişti.

    Kuran ve sünnet diyorsunuz ama Kuran'da resulün sadece Kuran ile hüküm verdiği anlatılıyor. Ona hüküm için bu kitap indirilmiş.

    ''Allah'ın sana gösterdiği şekilde insanlar arasında hükmedesin diye sana Kitab'ı hak ile indirdik; hainlerden taraf olma!'' (Nisa 105)




  • Konudaki bazı kafalar ortaçağda bile zor barınır

    Acaba kullandıkları düzenli ilaç var mı bunu merak ettim ben



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ryan Oreily -- 25 Mayıs 2016; 13:50:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ryan Oreily kullanıcısına yanıt
    din en etkili afyondur
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.