Şimdi Ara

Subap Ayarı Yaptıran Var mı? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
91
Cevap
1
Favori
14.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    Ben her 70-80 binde yaptırırım. Ş dışı fazla lpg tüketmeye başlıyor başkada bariz hissedilir fark yok. 20 bin falan asla bende gerekmiyor gerekmiyor. Aracım sendekinin aynısı \245000 km. Aracını seviyorsan iyi bir usta bul düzenli yaptır.

    Masallah hocam epey kullaniyorsun arabayi. 245Bin dile kolay. Dedigim gibi birisini soylediler bi bakacagim artik. Insallah sorun cikmaz

    Aynen hocam keyifle kullanıyorum. Sıfır sorun diyebilirim. Biraz bakmak yeterli. Her mesaja itibar etme Araç kendi subap ayarını asla yapmaz otomatik olan şey yağ basıncı ile subap zamanlamasıdır subap sıkılığı ap ayrı bir olay. Ayrıca sıkılaşınca bizim subaplardan şakırtı falan gelmiyor asla bu sesi bekleme. Ama dediğim gibi 50 bin civarında yaptır derim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Febr


    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Evet ustam. Izlemistim bu videoyu. Adam gayet guzel bir sekilde anlatmis. 20binde bir yapilmasini tavsiye ediyor. Onemli olan duzgun bi usta bulmak. O isi hallettikmi tamamdir

    O ADAM benim hocam.







    Aa oylemi Valla guzel aciklamissin hocam. Herkes icin guzel bir kaynak olmus. Su bizim motora da bi el atsak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaslar sizin yorumlariniza dayanaraktan anliyoruz ki diger araclari bilmem ancak hondalarda subaplar el ile ayarlaniyor. Yorum yapan herkese tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Honda nın 2008 1.6 125 hp lik motora yaptırmıştık....Kendisi otomatik yapamıyormuş...

    Oncesi ve sonrasinda ne gibi farklar olustu hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Civic in son kasayı bilmiyorum ama diğer hepsine yapılması gerekiyor. Zaten lpg bakımında da değerler aşırı ayarsız gözüküyor. Gerek yok diyenler atıyor ezbere.

    Ayar yapıldıktan sonra eğer önce çok bozulmuşsa daha sarsıntısız, istekli hızlanma ve daha az yakıt oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca usta aramaya da gerek yok. 50-60 tl fazla verin yetkili serviste kafanız rahat yaptırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncay altuntoprak

    Ayrıca usta aramaya da gerek yok. 50-60 tl fazla verin yetkili serviste kafanız rahat yaptırın.

    Yetkili servis epey uzakta hocam. Bir de orjinal parca falan takilacak olsa servise giderim. Ancak ayar yapilacak. Dolayisiyla iyi bir usta yeterli olur diye dusunuyorum. Inallar var burda. Taaaa sehrin oteki ucunda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    40 bin de sincap ayarı için ustaya gittim usta abi olsa olsa en fazla bir yada ikisi gevsemistir yada sıkılaşmıştır hiç kurcalamayalim dedi.


    Zaten ayar tek tek bozulur..
    Hepsinin bozulmasını beklerseniz ohoo..
    Yani "ayakkabımın tekinin bağı çözüldü ama boşver, ikisi de çözülünce bağlarım" demek gibi olmuş..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar halen 20.000'de bir subap ayarı yapılır diyenler var. Rica ederim bir düşünün her bakım zamanı müşteriyi yolmak için olmadık masraflar çıkaran servisler subap ayarı gerekli olsa bunu neden bakıma dahil etmez? Yeni nesil bir araçta 60-90-120-160.000 bakımlarında bile subap ayarı yapılmaz. Siz halen subap ayarı yaptıralım muhabbeti yapıyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Arkadaşlar halen 20.000'de bir subap ayarı yapılır diyenler var. Rica ederim bir düşünün her bakım zamanı müşteriyi yolmak için olmadık masraflar çıkaran servisler subap ayarı gerekli olsa bunu neden bakıma dahil etmez? Yeni nesil bir araçta 60-90-120-160.000 bakımlarında bile subap ayarı yapılmaz. Siz halen subap ayarı yaptıralım muhabbeti yapıyorsunuz.

    Valla ustam normal bakim disinda gerekmedikce birseye elletmem. Oyle 20 binde 50binde baktirayim diye dusunmem, ancak 120bine yaklasti arac. O kadar kmde bi kontrol ettirecegim bakalim. Yaptiripda faydasini goren olmus. Bakalim ugrayayim adama ne cikacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her motora subap ayarı yaptırılmaz..90 yıllardan itibaren çoğu motorlar ağırlıklı olarak lifterlidir..Yani ayara gerek duymazlar..Fakat kimi araçlar belli zaman aralıklarında kontrol edip ayar isteyebilir..Sentil ile olçum yapılır ve ayar yapılır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C.Canky -- 14 Haziran 2015; 0:10:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Arkadaşlar halen 20.000'de bir subap ayarı yapılır diyenler var. Rica ederim bir düşünün her bakım zamanı müşteriyi yolmak için olmadık masraflar çıkaran servisler subap ayarı gerekli olsa bunu neden bakıma dahil etmez? Yeni nesil bir araçta 60-90-120-160.000 bakımlarında bile subap ayarı yapılmaz. Siz halen subap ayarı yaptıralım muhabbeti yapıyorsunuz.

    Valla ustam normal bakim disinda gerekmedikce birseye elletmem. Oyle 20 binde 50binde baktirayim diye dusunmem, ancak 120bine yaklasti arac. O kadar kmde bi kontrol ettirecegim bakalim. Yaptiripda faydasini goren olmus. Bakalim ugrayayim adama ne cikacak

    Kardeşim diyorum ki yetkili servis 160.000 bakımında bile subap ayarı yapalım demiyor. İşi bilen bir ustaya sorun başına iş açma subap ayarı sente atması dışında yapılmaz der. Para kazanmak için bazı çakallar iş çıkarır. Verdiğiniz para önemli değil de fabrikanın %100 optimize ettiği ayarı bozdurup daha kötü hale getirirsiniz. Macera aramayın.




  • benim taunusta var bi şakırtı subab sesi gibi. lpgli olunca servis manuelindeki ölçülerden farklı ayarlanıyor sanırım. nette edindigim bilgilere göre egzos 25 emme 20 diye ayarlancak bir ara yaptırcam bakalım ne kadar patlayacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Arkadaşlar halen 20.000'de bir subap ayarı yapılır diyenler var. Rica ederim bir düşünün her bakım zamanı müşteriyi yolmak için olmadık masraflar çıkaran servisler subap ayarı gerekli olsa bunu neden bakıma dahil etmez? Yeni nesil bir araçta 60-90-120-160.000 bakımlarında bile subap ayarı yapılmaz. Siz halen subap ayarı yaptıralım muhabbeti yapıyorsunuz.

    Valla ustam normal bakim disinda gerekmedikce birseye elletmem. Oyle 20 binde 50binde baktirayim diye dusunmem, ancak 120bine yaklasti arac. O kadar kmde bi kontrol ettirecegim bakalim. Yaptiripda faydasini goren olmus. Bakalim ugrayayim adama ne cikacak

    Kardeşim diyorum ki yetkili servis 160.000 bakımında bile subap ayarı yapalım demiyor. İşi bilen bir ustaya sorun başına iş açma subap ayarı sente atması dışında yapılmaz der. Para kazanmak için bazı çakallar iş çıkarır. Verdiğiniz para önemli değil de fabrikanın %100 optimize ettiği ayarı bozdurup daha kötü hale getirirsiniz. Macera aramayın.

    Bu ugrayacagim ustaya tanidik vasitasiyla gidecegim. Yani adam olmayan bir soruna var demez herhalde. Yani umuyorum Zaten sorun giderilirse baktiracagim. Yoksa birsey farketmeyecekse fuzuli para vermenin manasi yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Arkadaşlar halen 20.000'de bir subap ayarı yapılır diyenler var. Rica ederim bir düşünün her bakım zamanı müşteriyi yolmak için olmadık masraflar çıkaran servisler subap ayarı gerekli olsa bunu neden bakıma dahil etmez? Yeni nesil bir araçta 60-90-120-160.000 bakımlarında bile subap ayarı yapılmaz. Siz halen subap ayarı yaptıralım muhabbeti yapıyorsunuz.

    Valla ustam normal bakim disinda gerekmedikce birseye elletmem. Oyle 20 binde 50binde baktirayim diye dusunmem, ancak 120bine yaklasti arac. O kadar kmde bi kontrol ettirecegim bakalim. Yaptiripda faydasini goren olmus. Bakalim ugrayayim adama ne cikacak

    Kardeşim diyorum ki yetkili servis 160.000 bakımında bile subap ayarı yapalım demiyor. İşi bilen bir ustaya sorun başına iş açma subap ayarı sente atması dışında yapılmaz der. Para kazanmak için bazı çakallar iş çıkarır. Verdiğiniz para önemli değil de fabrikanın %100 optimize ettiği ayarı bozdurup daha kötü hale getirirsiniz. Macera aramayın.

    İşkembeden sıkıyorsun honda hakkında hiçbirşey bilmeden. Yanlış bilgilerine inananlar senin yüzünden subaplardan olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Arkadaşlar halen 20.000'de bir subap ayarı yapılır diyenler var. Rica ederim bir düşünün her bakım zamanı müşteriyi yolmak için olmadık masraflar çıkaran servisler subap ayarı gerekli olsa bunu neden bakıma dahil etmez? Yeni nesil bir araçta 60-90-120-160.000 bakımlarında bile subap ayarı yapılmaz. Siz halen subap ayarı yaptıralım muhabbeti yapıyorsunuz.

    Valla ustam normal bakim disinda gerekmedikce birseye elletmem. Oyle 20 binde 50binde baktirayim diye dusunmem, ancak 120bine yaklasti arac. O kadar kmde bi kontrol ettirecegim bakalim. Yaptiripda faydasini goren olmus. Bakalim ugrayayim adama ne cikacak

    Kardeşim diyorum ki yetkili servis 160.000 bakımında bile subap ayarı yapalım demiyor. İşi bilen bir ustaya sorun başına iş açma subap ayarı sente atması dışında yapılmaz der. Para kazanmak için bazı çakallar iş çıkarır. Verdiğiniz para önemli değil de fabrikanın %100 optimize ettiği ayarı bozdurup daha kötü hale getirirsiniz. Macera aramayın.

    İşkembeden sıkıyorsun honda hakkında hiçbirşey bilmeden. Yanlış bilgilerine inananlar senin yüzünden subaplardan olabilir.

    Terbiyesizliği bırakıp bildiğiniz bir şey varsa paylaşın faydalanalım.




  • Arkadaşlar merhaba,

    Konu ile ilgili olarak 2012-2015 Civic konusunda yapmış olduğum bir paylaşımı burada da paylaşayım:)

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23 

    Ülkemizde satilmakta olan Hondalarda sübap ayarı rutin olarak her 100 bin km'de bir yapılıyor. 

    Bu kilometreye uzun yıllarda gelen araçlarda daha erken kilometrelerde sübap ayarı gerektirip gerektirmeyeceği aracın rölantideki titreşiminden ve devir göstergesinden, stop etme eğiliminde olup olmadığından anlaşılabiliyor. 


    Lpg li araçlarda bu süre (özel servis olarak yazıyorum) her 20 binde bir olarak öneriliyor. 

    Yetkili servislerde bunun için önerilen bir km yok bildiğim kadarıyla. 

    Servisler aracınız sübap ayarına ihtiyaç duymasa bile sizden daha yüksek bakım parası talep edebilmek için bu işlemi yapma yoluna gidebilirler. 

    Ama yukarıda da yazdığım gibi aracınızın sübap ayarına ihtiyaç duyup duymaması biraz da kullanım tarzınızla ilgili. 

    Eğer sık sık uzun yol yapıyorsanız bu kilometre çok daha uzun olacaktır. 


    Sübap ayarı için ön şart motorun soğuk olması. 

    Yani kışın minimum 2 saat, yazın da 3-4 saate yakın bir süre geçmesi gerekiyor bu işleme başlanabilmesi için. 

    Bunun dışındaki kısım 30 dk civarı sürüyor yanlış hatırlamıyorsam. 

    Bunun da 20 dk kadarı motordaki ilgili kısımları sökme-takma ile geçiyor zaten. 

    Yani sonuç olarak sübap ayarı yaptırmak kolay ve zahmetsiz bir iş ama ustanın motora müdahale edebilmesi için motorun soğuk olması gerektiğinden zaman alıcı bir iş. 

    Ya aracı erken saatte bırakıp öğlene doğru alacaksınız ya da aracı akşamdan bırakıp ertesi sabah saat 10 gibi alacaksınız. 

    Tabii bu dediklerim özel servis için geçerli ama yetkili servislerde de benzer bir süreç olacaktır. 


    Bu işlem için özel servisler 60 ya da 75 TL gibi bir fiyat çıkartıyorlar yanılmıyorsam ki bazen daha da az bir fiyata yapıyorlar. 

    Yetkili servisler de 100 TL civarı istiyorlar ama bazen kampanya dönemlerinde özel serviste yaptırma parasına karşılık geliyor bu bedel. 


    Başka markaların hidrolik iticili sübap mekanizmasına sahip araçlarında normalde gerekmeyen sübap ayarı lpg takılıp araç 50-60 bin km civarında kullanıldıktan sonra sıkıntı çıkartabiliyor zira lpg daha yüksek yanma ısısı yüzünden sübaplara hasar veriyor. 

    Ama rutin olarak sübap ayarı yapılmadığı için uzun dönemde çok daha masraflı arızalara sebebiyet verebiliyor bu durum. 

    Hondada kullanıcı için normalde angarya ve dezavantaj olan sübap ayarı benim anladığım kadarıyla özellikle lpgli kullanımda motorun uzun dönemde sorunsuz kalabilmesi adına iyi birşey. 

    Ya da Honda sevdamızdan kendimizi buna inandırıp kandırıyoruzdur belki de. :) 

    Örneğin Toyotalarda sübap ayarı gerekmiyor. 

    150 küsur bin km'dir lpg'li olup da bu ayarın yapılmadığı araç bizzat abimin 2010 model 132 bg'lik Auris aracı. 

    Buyrun burdan yakın.  

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


    Honda araçların belli kilometrelerde sübap ayarı gerektirmesiyle ilgili olarak makine mühendisi "daturkishulan" forumdaşımla yapmış olduğum bir yazışmada kendisi şunları yazmıştı: 

    1. bazen ureticiler yuksek devirli makinelerde hidrolik yerine dolu itici kullaniyorlar. amac cok yuksek devirlere cikildiginda valf gecikmesini ve dalgalanmasini onlemek. 

    2. evet baktim hondanin bazi motorlarinda kati itecek kullaniliyormus. hidrolik olmadigindan kendi kendine boslugunu alamayan itecek haliyle zamanla bosaliyor. 100bin milde bir ayar gerektirenden 15bin milde bir (bazi isuzular) ayar gerektirene kadar farkli itecekler kullanilmis. 

    3. aslinda eger hondalarda kullanilan hidrolik iticilerle ayni captalarsa kati itecekler yerine kullanilabilirler boylece bi kere taktin mi o modellerde bi daha ayar gerekmez. 


    Bir fırsat bulduğumda Honda ile yazışıp neden bu ayara ihtiyaç duyan motorları tercih ettiklerini bir de kendilerinden duymak isterim. :)

    Herkese selamlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arkadaşlar merhaba,

    Konu ile ilgili olarak 2012-2015 Civic konusunda yapmış olduğum bir paylaşımı burada da paylaşayım:)

    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23 

    Ülkemizde satilmakta olan Hondalarda sübap ayarı rutin olarak her 100 bin km'de bir yapılıyor. 

    Bu kilometreye uzun yıllarda gelen araçlarda daha erken kilometrelerde sübap ayarı gerektirip gerektirmeyeceği aracın rölantideki titreşiminden ve devir göstergesinden, stop etme eğiliminde olup olmadığından anlaşılabiliyor. 


    Lpg li araçlarda bu süre (özel servis olarak yazıyorum) her 20 binde bir olarak öneriliyor. 

    Yetkili servislerde bunun için önerilen bir km yok bildiğim kadarıyla. 

    Servisler aracınız sübap ayarına ihtiyaç duymasa bile sizden daha yüksek bakım parası talep edebilmek için bu işlemi yapma yoluna gidebilirler. 

    Ama yukarıda da yazdığım gibi aracınızın sübap ayarına ihtiyaç duyup duymaması biraz da kullanım tarzınızla ilgili. 

    Eğer sık sık uzun yol yapıyorsanız bu kilometre çok daha uzun olacaktır. 


    Sübap ayarı için ön şart motorun soğuk olması. 

    Yani kışın minimum 2 saat, yazın da 3-4 saate yakın bir süre geçmesi gerekiyor bu işleme başlanabilmesi için. 

    Bunun dışındaki kısım 30 dk civarı sürüyor yanlış hatırlamıyorsam. 

    Bunun da 20 dk kadarı motordaki ilgili kısımları sökme-takma ile geçiyor zaten. 

    Yani sonuç olarak sübap ayarı yaptırmak kolay ve zahmetsiz bir iş ama ustanın motora müdahale edebilmesi için motorun soğuk olması gerektiğinden zaman alıcı bir iş. 

    Ya aracı erken saatte bırakıp öğlene doğru alacaksınız ya da aracı akşamdan bırakıp ertesi sabah saat 10 gibi alacaksınız. 

    Tabii bu dediklerim özel servis için geçerli ama yetkili servislerde de benzer bir süreç olacaktır. 


    Bu işlem için özel servisler 60 ya da 75 TL gibi bir fiyat çıkartıyorlar yanılmıyorsam ki bazen daha da az bir fiyata yapıyorlar. 

    Yetkili servisler de 100 TL civarı istiyorlar ama bazen kampanya dönemlerinde özel serviste yaptırma parasına karşılık geliyor bu bedel. 


    Başka markaların hidrolik iticili sübap mekanizmasına sahip araçlarında normalde gerekmeyen sübap ayarı lpg takılıp araç 50-60 bin km civarında kullanıldıktan sonra sıkıntı çıkartabiliyor zira lpg daha yüksek yanma ısısı yüzünden sübaplara hasar veriyor. 

    Ama rutin olarak sübap ayarı yapılmadığı için uzun dönemde çok daha masraflı arızalara sebebiyet verebiliyor bu durum. 

    Hondada kullanıcı için normalde angarya ve dezavantaj olan sübap ayarı benim anladığım kadarıyla özellikle lpgli kullanımda motorun uzun dönemde sorunsuz kalabilmesi adına iyi birşey. 

    Ya da Honda sevdamızdan kendimizi buna inandırıp kandırıyoruzdur belki de. :) 

    Örneğin Toyotalarda sübap ayarı gerekmiyor. 

    150 küsur bin km'dir lpg'li olup da bu ayarın yapılmadığı araç bizzat abimin 2010 model 132 bg'lik Auris aracı. 

    Buyrun burdan yakın.  

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


    Honda araçların belli kilometrelerde sübap ayarı gerektirmesiyle ilgili olarak makine mühendisi "daturkishulan" forumdaşımla yapmış olduğum bir yazışmada kendisi şunları yazmıştı: 

    1. bazen ureticiler yuksek devirli makinelerde hidrolik yerine dolu itici kullaniyorlar. amac cok yuksek devirlere cikildiginda valf gecikmesini ve dalgalanmasini onlemek. 

    2. evet baktim hondanin bazi motorlarinda kati itecek kullaniliyormus. hidrolik olmadigindan kendi kendine boslugunu alamayan itecek haliyle zamanla bosaliyor. 100bin milde bir ayar gerektirenden 15bin milde bir (bazi isuzular) ayar gerektirene kadar farkli itecekler kullanilmis. 

    3. aslinda eger hondalarda kullanilan hidrolik iticilerle ayni captalarsa kati itecekler yerine kullanilabilirler boylece bi kere taktin mi o modellerde bi daha ayar gerekmez. 


    Bir fırsat bulduğumda Honda ile yazışıp neden bu ayara ihtiyaç duyan motorları tercih ettiklerini bir de kendilerinden duymak isterim. :)

    Herkese selamlar.

    Aciklama icin tesekkurler hocam. Artik iyice eminiz bu ayarin yapilabileceginden. Bu hafta bir baktirayim. Bakalim ne cikacak. Yogun trafikte sicak havada devir dusmesi oluyordu. Umarim duzelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende gidip ustama bir sorayım ne menem bir şeydir. Çok güzel yorumlar var ama sorunsuz çalışan araba için de durduk yere ayarlarını oynatasım gelmiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935


    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    Arkadaşlar halen 20.000'de bir subap ayarı yapılır diyenler var. Rica ederim bir düşünün her bakım zamanı müşteriyi yolmak için olmadık masraflar çıkaran servisler subap ayarı gerekli olsa bunu neden bakıma dahil etmez? Yeni nesil bir araçta 60-90-120-160.000 bakımlarında bile subap ayarı yapılmaz. Siz halen subap ayarı yaptıralım muhabbeti yapıyorsunuz.

    Valla ustam normal bakim disinda gerekmedikce birseye elletmem. Oyle 20 binde 50binde baktirayim diye dusunmem, ancak 120bine yaklasti arac. O kadar kmde bi kontrol ettirecegim bakalim. Yaptiripda faydasini goren olmus. Bakalim ugrayayim adama ne cikacak

    Kardeşim diyorum ki yetkili servis 160.000 bakımında bile subap ayarı yapalım demiyor. İşi bilen bir ustaya sorun başına iş açma subap ayarı sente atması dışında yapılmaz der. Para kazanmak için bazı çakallar iş çıkarır. Verdiğiniz para önemli değil de fabrikanın %100 optimize ettiği ayarı bozdurup daha kötü hale getirirsiniz. Macera aramayın.

    İşkembeden sıkıyorsun honda hakkında hiçbirşey bilmeden. Yanlış bilgilerine inananlar senin yüzünden subaplardan olabilir.

    Terbiyesizliği bırakıp bildiğiniz bir şey varsa paylaşın faydalanalım.

    Bu ayarı gerektiği halde yapan ustalara çakallar diyen sen terbiyeli insanları yanlış bilgilendirip araçlarına hasar sebebiyeti oluşturan sen terbiyeli işkembeden sıkma diyen ben terbiyesiz. Eyvallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.