Şimdi Ara

Subap Ayarı Yaptıran Var mı? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
1
Favori
14.629
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Febr

    Ben bu ara çok "sıkı" çalışıyorum ama şakırtı şukurtu yok.
    Alllllah muhafaza; ellemeseler bari...






    "Çalışan sistemi bozmayalım"cı iseler rahat ol, ellemezler
     Subap Ayarı Yaptıran Var mı?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Febr

    Eleman demiş ki "basindan beridir yazıyorum periyodik bakimlar subap ayari icermez diye. normal calisan bir motor acilip neden subaplar ayarlansin."

    Adama 5000 tane daha döküman bulabileceğimizi söylüyoruz, hala konuşuyor.

    Neymiş efendim ÇALIŞAN MOTÜRÜ NİYE ELLESİNMİŞ.

    Zuhahahahahahah...

    La Angaralı komşum @haluk 23, o zaman trigeri de kopunca mı deniştirek, needek?

    La @cem_ari, sen de lastingleri yarılüncü mü değiştirüng?



    Merhaba hocam

    Videonuzu izledim teşekkürler.

    Benim aracım 2009 Civic 1.6 benzinli. 83 bin km'de ankarada bir özel servise gittiğimde subap ayarımın sıkı olduğundan bahsettiler. Ben de yaptırdım ayarı. Açıkçası Ayarı yaptırmadan önce motor titreşimsiz ve aşırı sessiz çalışıyordu. Ancak subap ayarından sonra bi tık daha titreşimli çalışıyor ve bi tık daha fazla metalik ses geliyor motordan. Bu benim aşırı moralimi bozuyor. Sizin videonuzdan anladığım kadarıyla subap ayarım şu an gevşek. Ve subap kafaları çarpıp o videoda bahsettiğiniz sesi yapıyor sanırım. Bu motora zarar verir mi?

    Durumum hakkında daha fazla bilgi vereyim:

    -Yakıt tüketimimde bir artış falan söz konusu değil şimdilik.

    -Ayar yapıldıktan sonra 5000 civarı devirden sonra motor sesi birden açılmaya falan başlamıştı (Sanırım vtec açılması oluyor bu) Ayardan önce motor böyle performanslı çalışmıyordu. Şu an 97000'deyim artık ses artmıyor eskisi gibi.

    -Rölantide hiçbir sıkıntı yok ibre sabit duruyor. Sadece rölantideyken kapıları kilitlediğimde vites değiştiğimde (yani akü gerektiren bir şey yaptığımda) araçhafif silkeleniyor(bunu aküye bağlıyorum ama fikriniz varsa duymak isterim). Onun dışında motorun çalışmasında sıkıntı yok, marş kolay basıyor yeterince falan.

    Ama dediğim gibi motordan gelen metal çarpma sesleri falan sinirimi bozuyor. Çok az da olsa benim kulağım ayırt ediyor. Sorun olur mu sizce?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: girizgah

    quote:

    Orijinalden alıntı: Febr

    Eleman demiş ki "basindan beridir yazıyorum periyodik bakimlar subap ayari icermez diye. normal calisan bir motor acilip neden subaplar ayarlansin."

    Adama 5000 tane daha döküman bulabileceğimizi söylüyoruz, hala konuşuyor.

    Neymiş efendim ÇALIŞAN MOTÜRÜ NİYE ELLESİNMİŞ.

    Zuhahahahahahah...

    La Angaralı komşum @haluk 23, o zaman trigeri de kopunca mı deniştirek, needek?

    La @cem_ari, sen de lastingleri yarılüncü mü değiştirüng?



    Merhaba hocam

    Videonuzu izledim teşekkürler.

    Benim aracım 2009 Civic 1.6 benzinli. 83 bin km'de ankarada bir özel servise gittiğimde subap ayarımın sıkı olduğundan bahsettiler. Ben de yaptırdım ayarı. Açıkçası Ayarı yaptırmadan önce motor titreşimsiz ve aşırı sessiz çalışıyordu. Ancak subap ayarından sonra bi tık daha titreşimli çalışıyor ve bi tık daha fazla metalik ses geliyor motordan. Bu benim aşırı moralimi bozuyor. Sizin videonuzdan anladığım kadarıyla subap ayarım şu an gevşek. Ve subap kafaları çarpıp o videoda bahsettiğiniz sesi yapıyor sanırım. Bu motora zarar verir mi?

    Durumum hakkında daha fazla bilgi vereyim:

    -Yakıt tüketimimde bir artış falan söz konusu değil şimdilik.

    -Ayar yapıldıktan sonra 5000 civarı devirden sonra motor sesi birden açılmaya falan başlamıştı (Sanırım vtec açılması oluyor bu) Ayardan önce motor böyle performanslı çalışmıyordu. Şu an 97000'deyim artık ses artmıyor eskisi gibi.

    -Rölantide hiçbir sıkıntı yok ibre sabit duruyor. Sadece rölantideyken kapıları kilitlediğimde vites değiştiğimde (yani akü gerektiren bir şey yaptığımda) araçhafif silkeleniyor(bunu aküye bağlıyorum ama fikriniz varsa duymak isterim). Onun dışında motorun çalışmasında sıkıntı yok, marş kolay basıyor yeterince falan.

    Ama dediğim gibi motordan gelen metal çarpma sesleri falan sinirimi bozuyor. Çok az da olsa benim kulağım ayırt ediyor. Sorun olur mu sizce?

    Alıntıları Göster
    Sonuç ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eski aracım clioda conta değiştiği esnada subap ayarı yapıldı, 1.4 8 valf motor tüp yok. Sonuçlar;

    - Motorun çalışması daha da sessizleşti yani dikkat etmesek marşa yeniden basacağız.
    - Aracın çekişi arttı kalkışlarda daha da seri oldu.
    - Yakıt tüketimi de bir miktar azaldı. Tabi bu değerler her araçta farklı ayarlanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali GÜLER

    Eski aracım clioda conta değiştiği esnada subap ayarı yapıldı, 1.4 8 valf motor tüp yok. Sonuçlar;

    - Motorun çalışması daha da sessizleşti yani dikkat etmesek marşa yeniden basacağız.
    - Aracın çekişi arttı kalkışlarda daha da seri oldu.
    - Yakıt tüketimi de bir miktar azaldı. Tabi bu değerler her araçta farklı ayarlanıyor.
    Maliyet ne kadar tuttu acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Basit gibi görünen fakat çok bela açabilecek bir işlem.

    Sübap ayarı iş bilmeyen biri tarafından yapılırsa çok baş ağrıtır. Araç çekmez, yakıt artar, sübap sesi gelir vs vs.

    Şimdiki aracımın eski sahibi iyi sandığı birine hafif ses geliyor şikayetiyle sübapları ayarlatmak istemiş, sorun çözülünceye kadar neler çekti biliyorum. Araç en son yetkili servise gidip üst kapak açıldı vs öyle sorun çözüldü.
  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Araç neydi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • babapars kullanıcısına yanıt
    Mazda 626.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tafo0911

    Maliyet ne kadar tuttu acaba?

    Alıntıları Göster
    Ben o zamanlar silindir kapak contası değiştirdiğim için subap ayarı yapılmıştı o zamanın parası 600 vermiştim motor contası değiştiği için. Normal bir subap ayarı 100 tl tutar en fazla. Önemli olan doğru değerleri yaptırmak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pi kullanıcısına yanıt

    MAŞAALLAH


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Super159 kullanıcısına yanıt

    VALLAHİ Valla Değil!


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.