Şimdi Ara

subaru forester 1999 s-turbo atiker lpg yardım bilgi ve paylaşım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
8.494
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 99 model subaru forester s-turbo aldım şu an lpg ile boğuşmaktayım. yeni atiker taktırdım fakat düşük devirlerde ve kalkışta ancak aracı sürenin hissedeceği bir devir almama ve saniyenin 20 de biri kadar bir sürede sanki gaz kesiliyormuş hissi var, yani bu süre daha uzasa silkeleme diyeceğim ama çok az var yanınızdaki hissetmez , ancak kaymak gibi yol olacakki yanınızda oturan kişi aracın gidişinde bir sorun var desin yada siz söyleyeceksiniz, bazende baya belli ediyor. yani öyle aşırı bir sirkeleme tıkanma yığılma değil ama normal kullanımda bir çekmeme sorunu var ve tam tersi gazı kökleyipte devrini alınca problem yok. en başından anlatacak olursak.

    önce lpg takıldı (atiker safe fast ecu ve sr03 regülatör ve kırmızı enjektörler) (manifold sökülüp delme işlemi yaptılar, tek kişi yaklaşık 7 saatte bitirdi komple montajı) ve ilk denemede baya kötüydü, gaza bassanızda araba gitmiyordu. sonraki gün enjektör peşine takılmış olan nozüller daha genişi ile değişti biraz düzeldi ama bu yukarda bahsettiğim olay bitmedi.

    aynı gün enjektörler siyah horizon ile değişti ve 4-5 saat ayar için uğraşılmasına rağmen yukarda bahsettiğim sorun bir türlü değişmedi.

    şimdide lpg sisteminin elektrik kabloları değişecek, umarım düzelir.

    yarın komple lpg kabloları değişecek bakalım sonuç verecekmi. belki 20 defa ayar yapıldı bugün yaklaşık 70 km test ettik, git gel ayarla git gel ayarla hatta sürüş esnasında ayarlama yaptık hiç sonuç vermedi. kablolardan sonrada vermesse epey strese gireceğim.

    aynı aracın 2003 modeline teleflex taktıran biride vardı onunda problemi vardı, problemi benle aynı değildi belki ama ayarı bozuluyor 2 haftada bir ayar yapmak gerekiyor diyordu. Yani "atikerden oldu, brc teleflex falan taksaydın" diye birşey değil olay.. bence tabi.

    not : benzinde hiçbir sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihfx -- 20 Ekim 2010; 14:29:46 >







  • sr03 ve horizon için ek ödeme yaptınız mı? Tabii mahsuru yoksa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cakmakm

    sr03 ve horizon için ek ödeme yaptınız mı? Tabii mahsuru yoksa.

    vialle sıvı lpfı sistemi taktırmış olsa idiniz bahsettiğiniz yada farklı hiç bir sorun yaşamazdınız daha öncede aynı araçtan yaptık ve bu gibi güçlü ve hassas araçları uygulama yapmaya devam ediyoruz tabiki sorunsuz.

    aracınız boxer motor ve her manifold,da kelebek var bunlar,ın gerisinden eğer delme işlemi yapılmışsa yakıt akışını engelliyor olabilir ancak bu tabiki bir örnek herşey olabilir umarım enkısa sürede çözülür ve sizde rahat bir sürüş zevkini tadarsınız lpg ile.geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cakmakm

    sr03 ve horizon için ek ödeme yaptınız mı? Tabii mahsuru yoksa.


    sr 03 için ek ödeme yaptım. 100 lira ekstra ödedim. çoğu yer aynı parayı istiyor. horizon zaten takılması gereken enjektördür, baştanda öyle demişlerdi ama niye en başta kırmızı taktılar bilmiyorum. şu an horizon yani siyah enjektör var.

    ayrıca internette yaptığım araştırmalarda bir çok turbo forestera kırmızı enkejtör ve enjektörleri bir arada olan şekliyle takmışlarki sonuç ne oldu bilmiyorum. haliyle sahiplerine ulaşmak mümkün değil. normalde aracın orjinal enjektörlerine en yakın yerden delinip buraya en yakın yere 1-2 cm mesafeye enjektör takılması lazım. neyse bakalım bizim durum ne olacak.

    bu arada bir kaç yerdede buji ve kablolar değişince sorunun düzeldiğini okudum.




  • Horizon enjektör konusunu iyi araştırın, daha öncede yüksek hacimli motorda sorun çıkardığını bizzat gördüm, valtek takılınca sorun düzeldi (v8 jeep). Atiker kitiniz hangi model?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdalmar


    quote:

    Orijinalden alıntı: cakmakm

    sr03 ve horizon için ek ödeme yaptınız mı? Tabii mahsuru yoksa.

    vialle sıvı lpfı sistemi taktırmış olsa idiniz bahsettiğiniz yada farklı hiç bir sorun yaşamazdınız daha öncede aynı araçtan yaptık ve bu gibi güçlü ve hassas araçları uygulama yapmaya devam ediyoruz tabiki sorunsuz.

    Selamlar,
    neden lpfı sisteminde bir sorun olmuyor da lpg'de oluyormuş anlamadım? Ne fark var acaba arada lpg sıvı olarakmı yanıyor?
    quote:


    aracınız boxer motor ve her manifold,da kelebek var bunlar,ın gerisinden eğer delme işlemi yapılmışsa yakıt akışını engelliyor olabilir ancak bu tabiki bir örnek herşey olabilir umarım enkısa sürede çözülür ve sizde rahat bir sürüş zevkini tadarsınız lpg ile.geçmiş olsun.


    Bunu anlarım çünkü burada her zaman denilen gibi markadan ziyade işçilik önemli eğer uygun yerlerden delinmediyse manifold, enjektör hortumları uzak kalıyor ve ilk gaz vermede gaz yetişmiyorsa bahsedilen sıkıntılar ortaya çıkar.
    Umarım sorununuz en kısa zaman da çözülür. Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MERLPG -- 8 Ekim 2010; 11:34:11 >




  • bugün elektrik kabloları değişecek demiştim ama vakit olmadı değişmedi. sadece v boru takıldı gaz için o kadar. normalde gaz 2 li enjektöre girip ordan çıkıp diğer 2 liye giriyordu. şimdi v boru sayesinde iki enjektörede ayrı ayrı gidiyor. ama hiçbir faydası olmadı.

    yokuşta deviri düşürünce bir daha kalkmıyor araba çok berbat.

    delme konusu ise manifold söküldü yani en yakın yerden delmişlerdir heralde. birşeyler eksik ama ne inşallah çözülür problem. eket bir resim var, benzer bir motor resmi buldum internetten ve delinen yerleri hemen hemen göstermeye çalıştım.ekteki resimde görebilirsiniz. ayrıca hemen altta kendi motor resimlerimde var.

    yarın sabah erkenden gidiyorum elektrik kabloları değişecek. tam bir zaman israfı oldu. toplam 20-25 saatim gitmiştir. sürekli ordayım.

    burdada gerçek motorumun resmi var. okla gösterdiğim manifold delinme noktası. küçük yuvarlak enejktör çıkışındaki nozülü, büyük yuvarlak ise enjektörü gösteriyor. nozül üstünde 1.8 yazıyor, ne demek bilmiyorum. 6 lık nozül imiş. daha önce 4 lük takılmıştı. ondan öncede daha küçüğü varmış.
     subaru forester 1999 s-turbo atiker lpg yardım bilgi ve paylaşım


    burdada v boru var. boruya gelen gaz ayrı çıkışlarla 2 farklı enjektör grubuna gidiyor. ama bi faydası olmadı.
     subaru forester 1999 s-turbo atiker lpg yardım bilgi ve paylaşım




     subaru forester 1999 s-turbo atiker lpg yardım bilgi ve paylaşım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihfx -- 8 Ekim 2010; 17:45:05 >




  • 2.0 V6 Turbo aracımda önce 1.8, sonra 2,0, sonrasında ise 2.2 mm'lik meme denendi. Sizin aracınızın da gücünü düşünürsek 1.8 mm. biraz küçük bence.
  • ordaki 1.8 onun vida anahtar boyu gibi birşey ölçüsü olabilirmi ? çünkü 2 tür nozül gördüm 2 side iç genişlik olarak farklıydı fakat 1.8 yazıyordu. bide ilk takarken zaten küçük diye matkapla genişletmişti usta. sonra bu büyükleri denedi. gerçi yapılan hiçbirşey fayda etmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Horizon enjektör konusunu iyi araştırın, daha öncede yüksek hacimli motorda sorun çıkardığını bizzat gördüm, valtek takılınca sorun düzeldi (v8 jeep). Atiker kitiniz hangi model?


    atiker kitim safe fast model. daha önce aynı hacme sahip v6 motorumda yine horizon enjektör vardı hiç sorun yoktu. fakat onun ecu farklıyıd. sanırım fast ecu vardı onda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihfx

    ordaki 1.8 onun vida anahtar boyu gibi birşey ölçüsü olabilirmi ? çünkü 2 tür nozül gördüm 2 side iç genişlik olarak farklıydı fakat 1.8 yazıyordu. bide ilk takarken zaten küçük diye matkapla genişletmişti usta. sonra bu büyükleri denedi. gerçi yapılan hiçbirşey fayda etmedi.


    memeler üzerinde yazan 1.8 onun delik çapıdır yani 1.8mm ve eğer üzerindeki memeler matkapla büyütülmediyse yani 1.8 ise büyük ihtimalle küçük geliyordur.

    Birde safefast ecu olduğunu söylediniz eğer kalibrasyon tamamlanamadı ve mekanik ayar yapıldıysa da bu sorun ortaya çıkmış olabilir. Bazı araçlarda safefast programı kalibrasyonu tamamlayamayabiliyor




  • memelerde hep 1.8 yazıyor ama içleri baktım geniş. bir sürü meme kullanıldı sonuç hep aynı. bugün kablolarda değişiklik yapıldı yine sonuç aynı.

    safefast ecu kalibrasyonu tamamlıyor fakat map değerlerinin hepsi aynı . hepsi 255 olarak kalıyor. zaten verilebilecek en yüksek değerde bu. kalibrasyon map ayarı dışında başka birşeyi ayarlıyorsa bilmiyorum artık ama map değerleri 255 olarak kalıyor bazen 1-2 sefer farklı değerlerde oldu ama %95 hep 255 de bırakıyor.

    şimdi yapılacak herşey yapıldığı için artık birşey yapamıyoruz. pazartesi günü multifast ecu denenecek. bakalım sonuç ne olacak.
  • bugün fast ecu takıldı. map değişti ve komple kablolarda değişti. ama aracı denedim yine sonuç alamadık. hala serviste araba bakalım ne olacak. artık tamamen umudu kesmiş durumdayım. yapılacak hiçbirşey kalmadı, ecu ayarı veya enjektör meme vs gibi yapılacak bişeymiş gibi gelmiyor bana. zaten diyorum ya denenmedik birşey kalmadı. Allah sonumuzu hayır etsin.
  • şimdi en son bujiler değişecek denildi. servis 365 lira istiyor. sonunda problemi çözecekse tamam ama bujiler değiştikten sonra yine ortada kalırsak olan bizim 365 e olur. ustayada söyledim oda biraz sitemkar " o zaman ben cebimden ödeyim" dedi. bilmiyorum ne yapsam yaa.

    bujiler hariç bana şu anki maliyeti 1250 lira zaten.
  • 365 tl bujiler için çok garip bir rakam. Bu fiyata bujilerin yanında, buji kabloları falan da dahil mi?

    Aracınıza uygun bosch lpg bujisi taksanız tanesi taş çatlasın 12 liradır.

    NGK bujinin fiyatı ise ngkbujimarket'te 42,13 TL.

    PFR7B LPG Bujisi

    Chrysler - Stratus Isuzu - Trooper Lancia - Thesis 3.0m,3.2m Nissan - 200 8x Turbo 2.0m, 300 ZX Subaru - Forester 2.0 Turbo, Impreza WRX Turbo

    42,13 TL Uygun KDV dahil

    https://www.ngkbujimarket.com/category.php?id_category=280



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hotblastmain -- 12 Ekim 2010; 16:22:16 >
  • 365 bujiler değil. bujilerin tanesi serviste 45 lira. işçilik olarak 165 istiyorlar toplam 345 ediyor. 365 diye yanlış yazdım.

    ngk bujileri platinum olanı 4 tanesi 110 liraya buldum. bide usta vardı bizim eskiden bi japoncu, hallederiz dedi, illede sordum fiyat, hallederiz hocam işin görülsün dedi demekki 40 liraya falan halledecek :) nasıl bir eşitlemeyse benimkiside :) ....

    işin garibi biraz düzeldi sanki bir iki deneme yaptım bugün öyle çok hissettirmedi 1-2 gün daha deneyeyim bakalım nolacak. ama rolantide bariz fark var, benzinde 900 lere gelen rolanti, lpg ye alınca 600-400 arasına geliyor nerdeyse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fatihfx -- 12 Ekim 2010; 18:18:07 >
  • İlla buji değişimi olacaksa olmuşken ngk lpg bujisini taktırın.
    Benzin performansının kötü olduğu söyleniyor ancak toplam yolunuzun %95'ini lpg ile yapacağınız için kabul edilebilir bir durum bence.
  • bunu bilmiyordum. niye benzinde kötü performans versin anlamadım. yalnız fiyatlar çok fahiş. tanesi 16 lira falan toptancıda. yani 4 tanesi 65 lira ediyor. ama bayiler 100 lira ve üstü istiyorlar. 35 lira kar marjı çok yüksek be kardeşim. 65 e al 85 e sat anlarım ama 120-130 nedir yani.
  • bujileri değiştim sorun devam ediyor.

    otoyolda 130-140 gidiyorum. gazı 7-8 saniye bırakıyorum sonra tekrar aynı seviyede gaza basıyorum araba 3-4 saniye titriyor sonra kendine geliyor.
  • Merhabalar ,
    Sıkıntınızı Gayet iyi anladım, Subaru'lara Özel bir ilgim var. subaru sahibi değilim ama inşallah bir gün olurum,
    Ustanız beni Arayabilirse konuyu Onunla birlikte çözeceğiz siz Rahat olun Saygılarımla, Metin Usta 0532 414 73 72
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.