Şimdi Ara

SUPERONLİNE FİBER ADİL KULLANIMA KARŞI ACİL EYLEM PLANI (82. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.762
Cevap
8
Favori
171.259
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8081828384
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drlevent

    aynen aradım Müşteri hizmetlerini, elimdeki imzalanmış tek sözleşmenin 2009 tarhili olduğunu söyledim. Nitekim onlarda ulaştılar sözleşmeye. ancak bir ankara bayi arada benim abonelik türümü değiştirmiş tam da 2010 yılı temmuzunda filan. ancak o değişiklikle ilgili herhangi bir taahhütüm, imzam olmadığını söyledim. telefondaki de bulunmadığını teyit etti. bir şikayet formu oluşturdu. 72 saat içinde döneceklermiş bakalım dönecekler mi...

    not. bu arada bir şeyi merak ediyorum. (öncelikle neyseki 2010 yılındaki telefon görüşmemi hatırlıyorum. kotadan vs den tarife değişikliğinden vs bahsetmeden sadece indirim var filan demişlerdi.) ancak tersi olsa her türlü koşulu anlatmış olsalar ve ben de kabul ettim desem bile bana imzalamam için bir sözleşme getirmeleri gerekmezmiydi, ve bir sözleşme imzalamasam sadece telefonla teyidim hukuken kabul görüyor mu? böyle bir kanuni düzenleme var mı? zira 2010 yılından önce abone olmuş bir çok arkadaş bu tongaya düştü. bu konuda bilgisi olan var mı acaba?

    Geçen sene de böyle bir dalga olmuştu ve 2010 yılından önce abone olanların tümünü kapsam dışında bıraktıklarını açıklamışlardı. Şimdi yine uğraşıyorlar.

    Telefonda kabul ettiyseniz yeni tarifeyi , kotalı olduğu söylenmese bile, o tarifedesiniz demekmiş. Şirket politikasıymış bu AKK. Telefonda kabul etmek sözleşme yerine geçiyormuş. Tam bir saçmalık.
    Ben de 2009 abonesiyim, bana söylenenen bu. Ben sonuç alamadım. Sonuç alanlar var, sakın uğraşmayı bırakmayın. Kotalı istemediğinizi, size bilgi verilmediğini, telefon kayıtlarının dinlenmesini talep de edin. Bana da sadece aynı hızdan iki yıl daha devam edin denmişti. Kotayla ilgili bir şey söylenmedi. Umarım hallolur, ben tüketici hakem heyetine başvurdum. İnsanı sinir hastası ediyorlar, o kadar insanı tongaya getirdiler yazıklar olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Glyph -- 26 Mart 2012; 0:59:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glyph

    quote:

    Orijinalden alıntı: drlevent

    aynen aradım Müşteri hizmetlerini, elimdeki imzalanmış tek sözleşmenin 2009 tarhili olduğunu söyledim. Nitekim onlarda ulaştılar sözleşmeye. ancak bir ankara bayi arada benim abonelik türümü değiştirmiş tam da 2010 yılı temmuzunda filan. ancak o değişiklikle ilgili herhangi bir taahhütüm, imzam olmadığını söyledim. telefondaki de bulunmadığını teyit etti. bir şikayet formu oluşturdu. 72 saat içinde döneceklermiş bakalım dönecekler mi...

    not. bu arada bir şeyi merak ediyorum. (öncelikle neyseki 2010 yılındaki telefon görüşmemi hatırlıyorum. kotadan vs den tarife değişikliğinden vs bahsetmeden sadece indirim var filan demişlerdi.) ancak tersi olsa her türlü koşulu anlatmış olsalar ve ben de kabul ettim desem bile bana imzalamam için bir sözleşme getirmeleri gerekmezmiydi, ve bir sözleşme imzalamasam sadece telefonla teyidim hukuken kabul görüyor mu? böyle bir kanuni düzenleme var mı? zira 2010 yılından önce abone olmuş bir çok arkadaş bu tongaya düştü. bu konuda bilgisi olan var mı acaba?

    Geçen sene de böyle bir dalga olmuştu ve 2010 yılından önce abone olanların tümünü kapsam dışında bıraktıklarını açıklamışlardı. Şimdi yine uğraşıyorlar.

    Telefonda kabul ettiyseniz yeni tarifeyi , kotalı olduğu söylenmese bile, o tarifedesiniz demekmiş. Şirket politikasıymış bu AKK. Telefonda kabul etmek sözleşme yerine geçiyormuş. Tam bir saçmalık.
    Ben de 2009 abonesiyim, bana söylenenen bu. Ben sonuç alamadım. Sonuç alanlar var, sakın uğraşmayı bırakmayın. Kotalı istemediğinizi, size bilgi verilmediğini, telefon kayıtlarının dinlenmesini talep de edin. Bana da sadece aynı hızdan iki yıl daha devam edin denmişti. Kotayla ilgili bir şey söylenmedi. Umarım hallolur, ben tüketici hakem heyetine başvurdum. İnsanı sinir hastası ediyorlar, o kadar insanı tongaya getirdiler yazıklar olsun.

    şirket politikası kanunların üzerinde olamaz. böyle saçmalıkta olmaz. Her türlü hakkımı da ararım. Hatta bu durum suç duyurusunda bulunmaya kadar gider. Çünkü ses kayıtlarından herhangi bir şeyi kabul etmediğim tespit edilecektir. Gerçi Etimesgut tüketici mahkemesine sözleşmemi vermek kadar kolay. bekleyeyim bakalım bir kaç gün sonra başvuracağım mahkemeye. bu arada bu gün de sert bir mail atacağım.
    Bu arada müşteri hizmetlerindeki kişiyi özellikle zorladım, telefonla yapılan bildirimlerin, sonrasında bir sözleşme imzalanmazsa kanunen geçerli olup olmadığını, böyle bir kanuni düzenlemenin bulunup bulunmadığını bana bir cevap veremedi. Örneğin bankalarla, sigorta şirketleri ile vb. de telefonla görüşüyoruz ancak sonradan imzalanmak üzere sözleşme gönderiliyor. kredi kartlarının limitlerinin artırılması işlemi cep telefonu yoluyl yapıyorlar ancak çok net biçşimd bir kaç defa soruyorlar (demek ki önemli bir husus ki tane tane soruyorlar) ki bu durum bile mahkemelerce tartışmalı.

    Telefondaki beyanatımızın anlamlı olmadığına eminim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drlevent -- 26 Mart 2012; 11:07:11 >




  • Alttaki maili super online'ni çeşitli mail edreslerine, ve bana gelen uyarı mailine cevap olarak yollayacağım. Bakalım bir cevap döneceklermi...

    İyi günler ben XXXXXXX numaralı müşterinizim. XX.XXXX.2009 tarihinden beri müşterinizim ve tarifem "10 MB -Limitsiz" tarifesindedir. Bu tarihten sonra başka bir sözleşme yapılmamış olup, herhangi bir taahhütte de bulunmadım.
    Sözleşme ‘den farklı olarak Webişlem merkezinizdeki (ve kayıtlı bulunan xxxxxxxxx@gmail.com posta kutumdaki) faturalardan da abonelik tarihiminXX.XXXX.2009 ‘da başladığını ve ilk faturamın XXXX.2009 tarihinde geldiğini görebilirsiniz.
    İlk faturamdan son faturaya kadar alınan hizmet “10 MB Limitsiz İnternet” olarak yazmaktadır ve tarife veya tarife adı değişmemiştir. (Ancak mailinizi aldıktan sonra webişlem merkezinizde abonelik tarihimin XX.Temmuz.2010 olarak değiştirildiğini fark ettim. Bir an önce düzeltilmesini talep ediyorum)
    Elimde bulunan ve karşılıklı olarak imzalanan sözleşme de (XX.XXXX.2009 tarihli) veya diğer herhangi bir belgede de, Adil Kullanım Hakkına yönelik herhangi bir tabir bulunmamaktadır.
    Elimdeki sözleşmeden başka imzalanmış bir sözleşme de bulunmamaktadır.
    Nitekim ;
    • 25.mart.2012 tarihli ; “Adil Kullanım Koşulları(AKK) Bildirimi” konulu ve Adil Kullanım Kotamın %80 ‘ninin dolduğuna dair bilgilendirme yapan mail ve
    • 26.Mart.2012 tarihli ; “Adil Kullanım Koşulları(AKK) Bildirimi” konulu ve kotamın dolduğuna dair bilgilendirme içeren mailleriniz haricinde
    bu konuda mail, sms, telefon, birebir görüşme vb. herhangi bir yolla, bir bilgilendirme, uyarı veya bildirim de almış değilim.
    Adil Kullanım Kotasının ne olduğu, kotamın ne kadar olduğu vb. konularda, herhangi bir kanalla tarafıma resmi bir bilgilendirme de yapılmamıştır.
    Adil kullanım kotasını kabul ettiğime dair herhangi bir sözleşmede imzam bulunmamaktadır. Bu konuda verdiğim herhangi bir taahhütte (sözlü taahhüt de dahil olmak üzere) bulunmamaktadır. Sözleşme hükümlerini değiştirdiğinize dair herhangi bir bildirimde bulunulmamıştır ve herhangi bir değişikliği kabul ettiğime dair bir imza da alınmamıştır.
    Elimdeki sözleşmenin 6.1. maddesinde “İşbu sözleşme, taraflardan birince feshedilinceye kadar geçerlidir” ibaresi yer almaktadır. Ve bu güne kadar herhangi bir fesih söz konusu olmamıştır.
    26. Mart.2012 tairihinde cep telefonuma, ”adil kullanım kotamı doldurduğum için indirme/yükleme hızımın1Mb/256Kb olarak değiştiğine dair bir kısa mesaj gönderilmiştir.
    26.Mart.2012 tarihi itibari ile; aramızda bulunan sözleşme ve taahhütler gereği 10 Mb hızında sağlanması gereken internet hizmetimin hızının 1 Mb/256kb olarak değiştirildiğini tespit etmiş bulunmaktayım. Şu haliyle sözleşmeye aykırı bir davranış sergilemektesiniz.
    Dolayısı ile tarafıma haber vermeden, herhangi bir sözleşmede kabul etmiş olmadığım, hakkında bilgimin bulunmadığı Adil Kullanım Kotası uygulamasına dahil edilmişsem aboneliğimi adil kullanım kapsamından çıkartılmasını, düşürülmüş olan internet erişim hızımın tekrar 10 Mb/1Mb olarak düzeltilmesini, ayrıca Webişlem merkezinde abonelik tarihim olarak görülen 19.Temmuz.2010 tarihinin XX.XXXX.2009 olarak düzeltilmesini rica ederim.
    Aksi durumda aboneliğimin iptalini düşüneceğimi , ve / veya sözleşmeye uymadığınız için eğer varsa tüm tüketici haklarımı (kanuni tüm kanallarla) kullanacağımı bildiririm.
    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drlevent -- 26 Mart 2012; 10:56:08 >




  • Bir şeyi daha belirtmek istedim.. ben 10 mb1 mb için ücret veridğime göre..Mart ayının son 5 günü için para iadesi de isteyeceğim tüketici mahkemesine başvururken..başvuru yapanlar bunu da eklesinler bence. zira 10 mb bağlantı ücreti ile 1 mb bağlantı ücreti farklı.
  • yeni tüketici hakem heyetiyle konuştum ocaktan önceki başvurular gitmiş, şimdi ocak ayına geçmişler ben 27 ocakta vermiştim dilekçeyi, nisanın sonuna kadar bekleyeceksiniz dediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drlevent

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glyph

    quote:

    Orijinalden alıntı: drlevent

    aynen aradım Müşteri hizmetlerini, elimdeki imzalanmış tek sözleşmenin 2009 tarhili olduğunu söyledim. Nitekim onlarda ulaştılar sözleşmeye. ancak bir ankara bayi arada benim abonelik türümü değiştirmiş tam da 2010 yılı temmuzunda filan. ancak o değişiklikle ilgili herhangi bir taahhütüm, imzam olmadığını söyledim. telefondaki de bulunmadığını teyit etti. bir şikayet formu oluşturdu. 72 saat içinde döneceklermiş bakalım dönecekler mi...

    not. bu arada bir şeyi merak ediyorum. (öncelikle neyseki 2010 yılındaki telefon görüşmemi hatırlıyorum. kotadan vs den tarife değişikliğinden vs bahsetmeden sadece indirim var filan demişlerdi.) ancak tersi olsa her türlü koşulu anlatmış olsalar ve ben de kabul ettim desem bile bana imzalamam için bir sözleşme getirmeleri gerekmezmiydi, ve bir sözleşme imzalamasam sadece telefonla teyidim hukuken kabul görüyor mu? böyle bir kanuni düzenleme var mı? zira 2010 yılından önce abone olmuş bir çok arkadaş bu tongaya düştü. bu konuda bilgisi olan var mı acaba?

    Geçen sene de böyle bir dalga olmuştu ve 2010 yılından önce abone olanların tümünü kapsam dışında bıraktıklarını açıklamışlardı. Şimdi yine uğraşıyorlar.

    Telefonda kabul ettiyseniz yeni tarifeyi , kotalı olduğu söylenmese bile, o tarifedesiniz demekmiş. Şirket politikasıymış bu AKK. Telefonda kabul etmek sözleşme yerine geçiyormuş. Tam bir saçmalık.
    Ben de 2009 abonesiyim, bana söylenenen bu. Ben sonuç alamadım. Sonuç alanlar var, sakın uğraşmayı bırakmayın. Kotalı istemediğinizi, size bilgi verilmediğini, telefon kayıtlarının dinlenmesini talep de edin. Bana da sadece aynı hızdan iki yıl daha devam edin denmişti. Kotayla ilgili bir şey söylenmedi. Umarım hallolur, ben tüketici hakem heyetine başvurdum. İnsanı sinir hastası ediyorlar, o kadar insanı tongaya getirdiler yazıklar olsun.

    şirket politikası kanunların üzerinde olamaz. böyle saçmalıkta olmaz. Her türlü hakkımı da ararım. Hatta bu durum suç duyurusunda bulunmaya kadar gider. Çünkü ses kayıtlarından herhangi bir şeyi kabul etmediğim tespit edilecektir. Gerçi Etimesgut tüketici mahkemesine sözleşmemi vermek kadar kolay. bekleyeyim bakalım bir kaç gün sonra başvuracağım mahkemeye. bu arada bu gün de sert bir mail atacağım.
    Bu arada müşteri hizmetlerindeki kişiyi özellikle zorladım, telefonla yapılan bildirimlerin, sonrasında bir sözleşme imzalanmazsa kanunen geçerli olup olmadığını, böyle bir kanuni düzenlemenin bulunup bulunmadığını bana bir cevap veremedi. Örneğin bankalarla, sigorta şirketleri ile vb. de telefonla görüşüyoruz ancak sonradan imzalanmak üzere sözleşme gönderiliyor. kredi kartlarının limitlerinin artırılması işlemi cep telefonu yoluyl yapıyorlar ancak çok net biçşimd bir kaç defa soruyorlar (demek ki önemli bir husus ki tane tane soruyorlar) ki bu durum bile mahkemelerce tartışmalı.

    Telefondaki beyanatımızın anlamlı olmadığına eminim

    Zaten arkadaşlar size sözleşmenizde olmayan bir konuyu telefonda kabul ediyor musun diyerek uygulayamaz bunu delil olarak sunamaz. Sözlü beyan var dese ne olucak kapı gibi sözleşme var orada gayet net şekilde düzenlenmiş. Sözleşmede olmayan bir hükmü varmış gibi uygulamak elimizde sesli kayıt var dese iyice haksız duruma düşer. Ama bunu yapıyorlar. Birde sesli kayıtların geçersiz olduğuyla ilgili bir madde vardı. İşin teknik ayrıntısı bilen birisi danışırsanız mutlaka o maddeyi söyler. Meydan boş, yokluyor, hakkını aramayan yaşadığı haksızlıktan habersiz olan bir yığın abone böyle devam ediyor. Mahkemeye giden olursa iptal edilir akk. Bu kadar eminim sonuçtan. (burada başvuru yapan kişinin sözleşme içeriği önemli) Bir yığın belge, delil var. Limitsiz tarifesine 1 mb. kota uygulaması bence de verilen sözün tutulmaması dolayısıyla 1 mb. uygulanan hergün için para iadeside istenmesi oldukça mantıklı. 10 mb. hızla 1.3 mb. hız alırken, 1mb. hızla 130kb. geçmeyen hız arasındaki fark kullanıcının kaybıdır. Limitsiz dediği interneti ayda sadece 1 gün 10 mb. verip 29 gün 1 mb. vermek başlı başına önemli bir konu. Bu yüzden diğer ülkelerde bu adil kullanım denilen uygulama yoğun saatlerde hız düşürme sonrasında eski haline döndürme olarak uygulanıyor. Bizdeki süreç nereden bakılsa sakat.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Maverick80 -- 26 Mart 2012; 13:59:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maverick80

    quote:

    Orijinalden alıntı: drlevent

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glyph

    quote:

    Orijinalden alıntı: drlevent

    aynen aradım Müşteri hizmetlerini, elimdeki imzalanmış tek sözleşmenin 2009 tarhili olduğunu söyledim. Nitekim onlarda ulaştılar sözleşmeye. ancak bir ankara bayi arada benim abonelik türümü değiştirmiş tam da 2010 yılı temmuzunda filan. ancak o değişiklikle ilgili herhangi bir taahhütüm, imzam olmadığını söyledim. telefondaki de bulunmadığını teyit etti. bir şikayet formu oluşturdu. 72 saat içinde döneceklermiş bakalım dönecekler mi...

    not. bu arada bir şeyi merak ediyorum. (öncelikle neyseki 2010 yılındaki telefon görüşmemi hatırlıyorum. kotadan vs den tarife değişikliğinden vs bahsetmeden sadece indirim var filan demişlerdi.) ancak tersi olsa her türlü koşulu anlatmış olsalar ve ben de kabul ettim desem bile bana imzalamam için bir sözleşme getirmeleri gerekmezmiydi, ve bir sözleşme imzalamasam sadece telefonla teyidim hukuken kabul görüyor mu? böyle bir kanuni düzenleme var mı? zira 2010 yılından önce abone olmuş bir çok arkadaş bu tongaya düştü. bu konuda bilgisi olan var mı acaba?

    Geçen sene de böyle bir dalga olmuştu ve 2010 yılından önce abone olanların tümünü kapsam dışında bıraktıklarını açıklamışlardı. Şimdi yine uğraşıyorlar.

    Telefonda kabul ettiyseniz yeni tarifeyi , kotalı olduğu söylenmese bile, o tarifedesiniz demekmiş. Şirket politikasıymış bu AKK. Telefonda kabul etmek sözleşme yerine geçiyormuş. Tam bir saçmalık.
    Ben de 2009 abonesiyim, bana söylenenen bu. Ben sonuç alamadım. Sonuç alanlar var, sakın uğraşmayı bırakmayın. Kotalı istemediğinizi, size bilgi verilmediğini, telefon kayıtlarının dinlenmesini talep de edin. Bana da sadece aynı hızdan iki yıl daha devam edin denmişti. Kotayla ilgili bir şey söylenmedi. Umarım hallolur, ben tüketici hakem heyetine başvurdum. İnsanı sinir hastası ediyorlar, o kadar insanı tongaya getirdiler yazıklar olsun.

    şirket politikası kanunların üzerinde olamaz. böyle saçmalıkta olmaz. Her türlü hakkımı da ararım. Hatta bu durum suç duyurusunda bulunmaya kadar gider. Çünkü ses kayıtlarından herhangi bir şeyi kabul etmediğim tespit edilecektir. Gerçi Etimesgut tüketici mahkemesine sözleşmemi vermek kadar kolay. bekleyeyim bakalım bir kaç gün sonra başvuracağım mahkemeye. bu arada bu gün de sert bir mail atacağım.
    Bu arada müşteri hizmetlerindeki kişiyi özellikle zorladım, telefonla yapılan bildirimlerin, sonrasında bir sözleşme imzalanmazsa kanunen geçerli olup olmadığını, böyle bir kanuni düzenlemenin bulunup bulunmadığını bana bir cevap veremedi. Örneğin bankalarla, sigorta şirketleri ile vb. de telefonla görüşüyoruz ancak sonradan imzalanmak üzere sözleşme gönderiliyor. kredi kartlarının limitlerinin artırılması işlemi cep telefonu yoluyl yapıyorlar ancak çok net biçşimd bir kaç defa soruyorlar (demek ki önemli bir husus ki tane tane soruyorlar) ki bu durum bile mahkemelerce tartışmalı.

    Telefondaki beyanatımızın anlamlı olmadığına eminim

    Zaten arkadaşlar size sözleşmenizde olmayan bir konuyu telefonda kabul ediyor musun diyerek uygulayamaz bunu delil olarak sunamaz. Sözlü beyan var dese ne olucak kapı gibi sözleşme var orada gayet net şekilde düzenlenmiş. Sözleşmede olmayan bir hükmü varmış gibi uygulamak elimizde sesli kayıt var dese iyice haksız duruma düşer. Ama bunu yapıyorlar. Birde sesli kayıtların geçersiz olduğuyla ilgili bir madde vardı. İşin teknik ayrıntısı bilen birisi danışırsanız mutlaka o maddeyi söyler. Meydan boş, yokluyor, hakkını aramayan yaşadığı haksızlıktan habersiz olan bir yığın abone böyle devam ediyor. Mahkemeye giden olursa iptal edilir akk. Bu kadar eminim sonuçtan. (burada başvuru yapan kişinin sözleşme içeriği önemli) Bir yığın belge, delil var. Limitsiz tarifesine 1 mb. kota uygulaması bence de verilen sözün tutulmaması dolayısıyla 1 mb. uygulanan hergün için para iadeside istenmesi oldukça mantıklı. 10 mb. hızla 1.3 mb. hız alırken, 1mb. hızla 130kb. geçmeyen hız arasındaki fark kullanıcının kaybıdır. Limitsiz dediği interneti ayda sadece 1 gün 10 mb. verip 29 gün 1 mb. vermek başlı başına önemli bir konu. Bu yüzden diğer ülkelerde bu adil kullanım denilen uygulama yoğun saatlerde hız düşürme sonrasında eski haline döndürme olarak uygulanıyor. Bizdeki süreç nereden bakılsa sakat.

    zaten yoğunluk olunca otomatikman hız düşmüyor mu?düşüyo.akkde szaten saçma giib kime vburacağı belli depil.aynı mantık.tek kötü tarafı ay başına akdar sürmesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: montevo

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maverick80

    quote:

    Orijinalden alıntı: drlevent

    quote:

    Orijinalden alıntı: Glyph

    quote:

    Orijinalden alıntı: drlevent

    aynen aradım Müşteri hizmetlerini, elimdeki imzalanmış tek sözleşmenin 2009 tarhili olduğunu söyledim. Nitekim onlarda ulaştılar sözleşmeye. ancak bir ankara bayi arada benim abonelik türümü değiştirmiş tam da 2010 yılı temmuzunda filan. ancak o değişiklikle ilgili herhangi bir taahhütüm, imzam olmadığını söyledim. telefondaki de bulunmadığını teyit etti. bir şikayet formu oluşturdu. 72 saat içinde döneceklermiş bakalım dönecekler mi...

    not. bu arada bir şeyi merak ediyorum. (öncelikle neyseki 2010 yılındaki telefon görüşmemi hatırlıyorum. kotadan vs den tarife değişikliğinden vs bahsetmeden sadece indirim var filan demişlerdi.) ancak tersi olsa her türlü koşulu anlatmış olsalar ve ben de kabul ettim desem bile bana imzalamam için bir sözleşme getirmeleri gerekmezmiydi, ve bir sözleşme imzalamasam sadece telefonla teyidim hukuken kabul görüyor mu? böyle bir kanuni düzenleme var mı? zira 2010 yılından önce abone olmuş bir çok arkadaş bu tongaya düştü. bu konuda bilgisi olan var mı acaba?

    Geçen sene de böyle bir dalga olmuştu ve 2010 yılından önce abone olanların tümünü kapsam dışında bıraktıklarını açıklamışlardı. Şimdi yine uğraşıyorlar.

    Telefonda kabul ettiyseniz yeni tarifeyi , kotalı olduğu söylenmese bile, o tarifedesiniz demekmiş. Şirket politikasıymış bu AKK. Telefonda kabul etmek sözleşme yerine geçiyormuş. Tam bir saçmalık.
    Ben de 2009 abonesiyim, bana söylenenen bu. Ben sonuç alamadım. Sonuç alanlar var, sakın uğraşmayı bırakmayın. Kotalı istemediğinizi, size bilgi verilmediğini, telefon kayıtlarının dinlenmesini talep de edin. Bana da sadece aynı hızdan iki yıl daha devam edin denmişti. Kotayla ilgili bir şey söylenmedi. Umarım hallolur, ben tüketici hakem heyetine başvurdum. İnsanı sinir hastası ediyorlar, o kadar insanı tongaya getirdiler yazıklar olsun.

    şirket politikası kanunların üzerinde olamaz. böyle saçmalıkta olmaz. Her türlü hakkımı da ararım. Hatta bu durum suç duyurusunda bulunmaya kadar gider. Çünkü ses kayıtlarından herhangi bir şeyi kabul etmediğim tespit edilecektir. Gerçi Etimesgut tüketici mahkemesine sözleşmemi vermek kadar kolay. bekleyeyim bakalım bir kaç gün sonra başvuracağım mahkemeye. bu arada bu gün de sert bir mail atacağım.
    Bu arada müşteri hizmetlerindeki kişiyi özellikle zorladım, telefonla yapılan bildirimlerin, sonrasında bir sözleşme imzalanmazsa kanunen geçerli olup olmadığını, böyle bir kanuni düzenlemenin bulunup bulunmadığını bana bir cevap veremedi. Örneğin bankalarla, sigorta şirketleri ile vb. de telefonla görüşüyoruz ancak sonradan imzalanmak üzere sözleşme gönderiliyor. kredi kartlarının limitlerinin artırılması işlemi cep telefonu yoluyl yapıyorlar ancak çok net biçşimd bir kaç defa soruyorlar (demek ki önemli bir husus ki tane tane soruyorlar) ki bu durum bile mahkemelerce tartışmalı.

    Telefondaki beyanatımızın anlamlı olmadığına eminim

    Zaten arkadaşlar size sözleşmenizde olmayan bir konuyu telefonda kabul ediyor musun diyerek uygulayamaz bunu delil olarak sunamaz. Sözlü beyan var dese ne olucak kapı gibi sözleşme var orada gayet net şekilde düzenlenmiş. Sözleşmede olmayan bir hükmü varmış gibi uygulamak elimizde sesli kayıt var dese iyice haksız duruma düşer. Ama bunu yapıyorlar. Birde sesli kayıtların geçersiz olduğuyla ilgili bir madde vardı. İşin teknik ayrıntısı bilen birisi danışırsanız mutlaka o maddeyi söyler. Meydan boş, yokluyor, hakkını aramayan yaşadığı haksızlıktan habersiz olan bir yığın abone böyle devam ediyor. Mahkemeye giden olursa iptal edilir akk. Bu kadar eminim sonuçtan. (burada başvuru yapan kişinin sözleşme içeriği önemli) Bir yığın belge, delil var. Limitsiz tarifesine 1 mb. kota uygulaması bence de verilen sözün tutulmaması dolayısıyla 1 mb. uygulanan hergün için para iadeside istenmesi oldukça mantıklı. 10 mb. hızla 1.3 mb. hız alırken, 1mb. hızla 130kb. geçmeyen hız arasındaki fark kullanıcının kaybıdır. Limitsiz dediği interneti ayda sadece 1 gün 10 mb. verip 29 gün 1 mb. vermek başlı başına önemli bir konu. Bu yüzden diğer ülkelerde bu adil kullanım denilen uygulama yoğun saatlerde hız düşürme sonrasında eski haline döndürme olarak uygulanıyor. Bizdeki süreç nereden bakılsa sakat.

    zaten yoğunluk olunca otomatikman hız düşmüyor mu?düşüyo.akkde szaten saçma giib kime vburacağı belli depil.aynı mantık.tek kötü tarafı ay başına akdar sürmesi

    Yoğunluk olduğunda düşmüyor Türkiye'de 50 gb. kota en az kullanılan saatte bile aşılsa düşürülüyor. Kime vuracağı belli kotayı aşana 1 kb. fazla verilmiyor. Hız ayın sonuna kadar 20'den yada 10mb.'den 1 mb. indiriliyor. Bu da limitsiz değil kotalı internetin akıl oyunlarıyla ülkemizde verilen adı.

    Diğer uygulamada hız 1mb. düşürülmüyor. Yoğun saatlerde hızı düşürülen kullanıcıların ortak noktası, hatta aşırı yüklenmesi.

    Adaletsizlik hızın 1mb./256kb. düşürülmesinde de işliyor. 1000mb. internet kullanıcısının hızıda ülkemizde 1mb. düşürülüyor. 20 mb. kullanan isyan ediyor bunu kullanan aboneler varsa çıldırır. Kullanan olup olmaması önemli değil. Adalet lazım sadece ADALET.




  • arkadaşlar oturdum bir hesaplama yaptım bir hesaplama yaptım. bütün internet koşulları iyi olduğu durumda (ki reklamları hep böyle yapıyorlar):
    bütün koşullar iyi olduğunda 1 mbs ile saniyede 128 kb downlaod yapılabiliyor diye biliyorum (yanlışım varsa düzeltin)
    50 gb veri 20 Mbs ile 6 saatte download ediliyor.
    sonraki günlerde bir bilgisayar 24 saat açık kalsa ve ay sonuna kadar maksimum hızda download etse bie 1 Mbs ile ayda maksimum 311 GB dowolad yapılabiliyor.

    superonline ise heryerde "LİMİTSİZ" şeklinde reklam yapıyor. Yani yaptıkları reklam doğruyu yansıtmıyor.
    (kaldı ki bu hesaplama 50 gb download'a göre yapıldı, biliyoruz ki çoğu kişi upload yüzünden daha önce hız limitine takılıyor yani 311 Gb veri daha da azalıyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drlevent -- 27 Mart 2012; 21:37:22 >
  • http://superonline.net/yardim-detay?h=32&yt=H%FDz%20Alan%FD

    Kabul edilen adil kullanım koşulları yukarıdaki linkte belirtilmiş. 10 gb upload sınırını göremedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Redeemertr

    http://superonline.net/yardim-detay?h=32&yt=H%FDz%20Alan%FD

    Kabul edilen adil kullanım koşulları yukarıdaki linkte belirtilmiş. 10 gb upload sınırını göremedim.

    http://www.superonline.net/yardim-detay?h=32&yt=H%C4%B1z+Alan%C4%B1
    maalesef burada şöyle yazıyor : download yaparak ya da upload hızının 10 katı kadar GB upload yaparak Hız Alanı uygulamasına tabi olmadan hizmetlerimizden yararlanabilmektedir."

    ondan dolayı biraz önceki mesajımı kaldırdım.
    Ancak bu durum, upload hızındaki kısıtlamanın bir kandırmaca olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

    bu gün xbox live, psn, msn web cam görüşmeleri vs. vs nedeni ile download kadar upload 'da yapılıyor. Ancak upload'daki kısıtlamalar download'a göre küçük olarak yazılıp bir cümleyle geçiştiriliyor. Tüketici yanlış bilgilendiriliyor ya da bilgiler açık bir şekilde sergilenmiyor. reklam yaparken bu durum öne çıkarılmıyor.

    50 gb 'a kadar 20 Mbs hız deniyor ancak pratikte bir çok kişi çok daha önceden hız kısıtlamasına giriyor..

    bu bir reklam kandırmacası değil de nedir?

    Örneğin benim hızım daha 40 gb download yapmışken kısıtlandı, sebep upload'um 10 gb 'ı geçmiş...gelen %80 kotanızı doldurdunuz sms'ide bu yüzdenmiş

    (not: benim sözleşmemde AKK yok, onun için uğraşıyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drlevent -- 27 Mart 2012; 21:31:55 >




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drlevent -- 27 Mart 2012; 23:22:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glyph
    Telefonda kabul ettiyseniz yeni tarifeyi , kotalı olduğu söylenmese bile, o tarifedesiniz demekmiş. Şirket politikasıymış bu AKK. Telefonda kabul etmek sözleşme yerine geçiyormuş. Tam bir saçmalık.
    Ben de 2009 abonesiyim, bana söylenenen bu. Ben sonuç alamadım. Sonuç alanlar var, sakın uğraşmayı bırakmayın. Kotalı istemediğinizi, size bilgi verilmediğini, telefon kayıtlarının dinlenmesini talep de edin. Bana da sadece aynı hızdan iki yıl daha devam edin denmişti. Kotayla ilgili bir şey söylenmedi. Umarım hallolur, ben tüketici hakem heyetine başvurdum. İnsanı sinir hastası ediyorlar, o kadar insanı tongaya getirdiler yazıklar olsun.


    2010 nisandan önce abone olupta, telefon araması ile tarifesi değişen ancak elindeki sözleşme tarihi daha eski olan arkadaşlar..sizin durumdaki bazı kullanıcılar sözleşme veya ses kayıtlarını istemişler ve ses kayıtları bulunamamış, sonuçta hız sınırlaması kuralı dışına alınmışlar tekraren..o telefon görüşmelerinde zaten akk ile ilgli bir şey söylenmedi, hatta tarife değişikliği ile ilgili bir teklif te yapılmadı. ben ce tüketici mahkemesinde hakkınızı arayın. il veya ilçedeki kaymakamlığa bir dilekçe vermek kadar kolay başvuru. ücret yok, vs. yok. verin dilekçenizi kaç ay sürerse sürsün sonunda hakkınızın geri verilmesi ihtimali yüksek.
    ses kayıtların hukuki geçerliliği tartışmalı ve ayrıca ellerinde bir ses kaydı olup olmadığı da belli değil. anladığım kadarı ile bu aramalar bayiler tarafından yapılıyor. bayilerin teknik kapasitesi superonlien merkezi gibi değil. yani ses kaydı lafı filan ediliyor ama ortada böyle bir kayıt yok.
    webişlem'deki sayfada abonelik tarihim 2010 görünüyor, halbuki sözleşmem 2009 tarihli, beni de telefonla arayıp indirim var size de uygulayalım filan demişlerdi ama aranma tarihim 2011... benim görüştüğüm müşteri temsilcisi "yüz yüze görüşme yapıldığı yazıyor burada" dedi. halbuki hiç bir zaman yüz yüze görüşme olmadı. 2010 yılında telefonla bile aranmadım..düşünün artık saçmalığı..

    mahkeme haklı bulursa, hız kesintisi yapılan her gün için geri ücret de talep edebilirsiniz (bu benim görüşüm henüz bu konuda tüketici mahkemesine bir baş vuru oldu mu bilmiyorum. ama ben başvurmayı düşünüyorum)




  • Bana da size söylenmese bile bilmeniz gerekir vs. gibi şeyler söylediler ama telefonda üstüne basa basa sınırlama veya kota yoksa geçmek istiyorum demiştim. Ses kaydını dinlediler, akk dan çıkardılar.
    Anlamadığım şey sizi biri telefonla arıyor o an sizden bir cevap bekliyor, sizin bir eliniz telefonda diğer eliniz bilgisayarda mı olacak koşulları görebilmek için? Bu kişinin koşulları söylemesi gerekir diye düşünüyorum. Sitede yazıyor olsa bile 5 dakika içinde telefonda konuşurken gerçekleşen bir taahhüt' te siteye hangi arada bakacak insanlar..
  • drlevent, aynen sizin gibi düşünüyorum. Mayıs 2010 üyesiyim, imzaladığımız sözleşmede öne sürdükleri tek madde site koşullarıyla ilgili, bu ay başında hemen başvurduk ve hakem heyeti kararını beklemekteyiz. Anlaşmadığım hıza önümüzdeki ay 69TL fatura gelicek, karar lehime veya alehime çıksa dahi mahkemeye gitmeyi, aynen yazdığınız gibi ücreti geri talep etmeyi planlıyorum. Yalnız belirli bir miktarın altında başvuramadığımız için nasıl olucak pek emin değilim, sanırım o zamana kadar bir avukata başvurmuş olurum.
  • ben 1 mbit ile 130 gb upoada kadar çıkabiliyordum önceleri şidmi kapattırdım ama 25 gb upload nedir arkadaş bu insan hiç mi kamera açmıyacak
  • ne iğrenç bir durum bu ya...bana bu ürünü pazarlayan adama anlatıyorum kardeşim diyorum 250 gb akk biliyoruz dimi bana anlattın bende kabul ettim dedim.sözleşmeyi öyle imzaladık..ama uploadda bu durum varmış uploadın akk mı 50 gb dedim.bana anlatmadın bunu diyince adamın bana verdiği cevap abi valla bende bilmiyordum uploadda akk olduğunu dedi... tam şalterler attı
    interneti bağlatalı 4 gün oldu...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi prozyak -- 28 Mart 2012; 15:42:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prozyak

    ne iğrenç bir durum bu ya...bana bu ürünü pazarlayan adama anlatıyorum kardeşim diyorum 250 gb akk biliyoruz dimi bana anlattın bende kabul ettim dedim.sözleşmeyi öyle imzaladık..ama uploadda bu durum varmış uploadın akk mı 50 gb dedim.bana anlatmadın bunu diyince adamın bana verdiği cevap abi valla bende bilmiyordum uploadda akk olduğunu dedi... tam şalterler attı
    interneti bağlatalı 4 gün oldu...

    7 gün içinde Tüketici yönetmeliğine göre hiçbir görüş belirtmeden ürünü iade etme hakkınız var diye biliyorum. Bunu size pazarlayan elemandan yazılı belge isteyip durumu superonline iletin. Kapamakta kararlıysanız hakkınızı yedirmeyin. Geri adım atıp upload açabilirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: prozyak

    ne iğrenç bir durum bu ya...bana bu ürünü pazarlayan adama anlatıyorum kardeşim diyorum 250 gb akk biliyoruz dimi bana anlattın bende kabul ettim dedim.sözleşmeyi öyle imzaladık..ama uploadda bu durum varmış uploadın akk mı 50 gb dedim.bana anlatmadın bunu diyince adamın bana verdiği cevap abi valla bende bilmiyordum uploadda akk olduğunu dedi... tam şalterler attı
    interneti bağlatalı 4 gün oldu...

    7 gün içinde sorgusuz sualsiz aboneliğinizi ücret vermeden iptal ettirebilirsiniz. Bilginiz olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prozyak

    ne iğrenç bir durum bu ya...bana bu ürünü pazarlayan adama anlatıyorum kardeşim diyorum 250 gb akk biliyoruz dimi bana anlattın bende kabul ettim dedim.sözleşmeyi öyle imzaladık..ama uploadda bu durum varmış uploadın akk mı 50 gb dedim.bana anlatmadın bunu diyince adamın bana verdiği cevap abi valla bende bilmiyordum uploadda akk olduğunu dedi... tam şalterler attı
    interneti bağlatalı 4 gün oldu...

    anladığım kadarı ile 250 gb hız alanı olan bir ürüne abone olmuşsunuz. Ve imzanızdan gördüğüm kadar ile PSN vs. internete upload yükünüz de fazla - ki böylesine yüksek kotalı bir seçeneüe boşuna yönelmemişsinizdir zaten-

    Benim de dediğim tam da bu..eğer yoğun upload yaparsanız 250 GB kotanızın hiç bir anlamı kalmadı..

    PSN'de şart değil, torrent vs. kullanırsanız download yaparken bir çok program bir yandan da upload yapıyor (ki torrentin de bu uploadlar sayesinde var zaten). Siz 250 GB download yapacam diye düşünürken bi bakıyorsunuz 50 GB upload kısa sürede yapılmış ve hızınız kesilmiş.. bu arada 250 gb AKK'si olan ürünün upload hızı 10 MB ayarında filan olmalı.

    bu tamamen bir aldatmaca ve reklam kandırmacası.

    Dikkatinizi çekerim eski kampanyalarda upload hızı 1 MB'di. kimsenin bir şikayeti isteği filan da yoktu. 1 MB upload bir çok şey için yetiyor zira. Ama adamlar 20 MB hız alanındaki seçeneğin upload hızını 5 Mbit'e çıkardılar durup dururken. sonradan upload kotasını limitin 10 katı diye düzelttiler..

    dikkatinizi çekerim arkadaşlar;10 MBit hızını kaldırıp 20 MBit yaptılar. Ve aynı fiyattan verdiler. güya iyilik yaptılar. Ama hız alanı şeklindeki kota değişmedi yine 50 GB. Bunu iyilik olsun diye yapmadılar. Herkes bir an önce kotasını doldursun ve hızlarını keselim diye yaptılar.
    10 MBit ile 20 Mbit arasında torrent vs. gibi araçlarla download edebilme hızı hariç kullanım açısından hiç bir fark yok. ip TV'ler için bile 2Mbit yeterli oluyor. 10 Mbit hız ile yüksek çözünürlükte online tv veya film izliyorsunuz. sayfaların açılış hızı 1 mbit 'de bile aynıdır. Tek fark download hızı. ama 50 GB kota aynı duruyor.
    ve bunun reklamını yapıyorlar, süper hızlı internet diye
    ...

    ayrıca örneğin 20 Mbit için konulan 50 GB sınırının herhangi bir bilimsel, mantıklı bir açıklaması yopk. Herhangi bir hesabı yok. Tamamen masa başında böyle yapalım, böyle olsun şeklinde verilen bir karar. nasılsa malı biz satıyoruz istediğimizi yaparız diye düşünüyorlar sanırım. ama satılan hizmet bir çok ülkede temel hak ve özgürlükler kapsamına alınan bir hizmet. Dolayısı ile bu sene sözleşme imzalayanlar bile en azından 50 GB sınırının adaletsizliğine yönelik tüketici mahkemesine başvursunlar. başvuru sebebi basit: başka seçeneğim olmadığı için mecburen bu koşulları kabul etmek zorunda kaldım. başka seçeneğim olmadığı için aboneliğimi gerçekleştirdim. ancak bu durum ortada tüketici aleyhine bir durum olduğu gerçeğini değiştirmez. Hız sınırı adı altındaki kotanın kaldırılması veya makul bir sınıra çıkartılması şeklinde Tüketici mahkemesine başvurabilirler bence.

    50 GB neye göre hesaplanmış?? neymiş ticari maksatla kullanılıyormuş. O zaman ortalama bir internet kafenin aylık kaç gb veri indirdiğine bir bakmak lazım....

    burası çok önemli arkadaşlar. her yaptıkları hareket planlı. tüketiciyi aldatmaya yönelik.

    Bence tepkiler artınca standartların normal ve adil hale geleceğinin farkındalar. bu dönemde ne kadar kazanırsak o kadar iyi diye düşünüyorlardır. ondan dolayı tepkilerin artması ve hızlı tepki verilmesi bence çok önemli.
    ha neymiş zarar ediyorlarmış..beni zerre kadar ilgilendirmez. böyle seçeneklerin reklamını yapmayacaklardı o zaman.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drlevent -- 29 Mart 2012; 10:00:50 >




  • 
Sayfa: önceki 8081828384
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.