Arkadaslar cıhaz garantısı devam ederken arızalanınca yetkılı sersıve teslım edıldıgınde eger bellı bır sure ıcersınde yapamazlarsa sana swap makına veryorlarmıs yanı sana elındekı tamır ettıgı senınkınle es deger aynı makınadan verıyormus senın cıhaz onlarda kalıyormus boyle bırsey varmı arkadaslar bılgısı olan varmı konu hakkında..
Daha öncede swap işlemi ile servisten konsol alan çok arkadaşımız vardı bölümde.
sanırım... bozulan ve sonrasında tamir edilmiş konsolu servisin sana kakalaması olayına verilen isimdir bu :)
quote:
Orijinalden alıntı: Duna
sanırım... bozulan ve sonrasında tamir edilmiş konsolu servisin sana kakalaması olayına verilen isimdir bu :)
biraz daha kibar açıklaması yapılabilse de cevap bu
Sony Eurasia bildiğim kadarıyla tüm arızalı cihazlarda bu işlemi yapıyor. Aslında kar etmenin çok kolay bir yolu. Neden derseniz, yasalara göre cihazınızı 1 ay içinde onarıp iade etmeleri gerek (ki bildiğim kadarıyla ülkemizde onarım yapmıyorlar ve direkt yurtdışına yolluyorlar- yolla, onart ve geri getirt - bu işlemler zaten 1 ayı aşacaktır) firma da bu durumda sıfır ürün verme ya da para iadesinden kurtulmak için swap makinayı İTELEMEKTEDİR. Ha gelen cihaz iyi tamir edilmiştir, sorunsuzdur falan orasını bilemem....
30 iş günü beklediğiniz taktirde cihazın yenisini vermeye ya da fatura bedelini ödemeye mecburlar. Swap cihazı sadece sizin isteğinizle verirler, swap istemiyorum derseniz 30 iş günü yani 45 gün bekler tamir olmazsa cihazınız para iadesi alır veya sıfır cihaz talep edebilirsiniz.
Swap'a dayatma var gibi görüyorum da, kanuna göre swap'ı size teklif edebilirler kabul etmez para iadesi ya da yeni cihazı isteyebilirsiniz.
tabi sormadan göndermezlerse ilkay swap senden aldığı makineyi tamir edene kadar önceden birinden aldığı makineyi sana vermesi gibi bişey seninkide başkasına ama inşallah sadece göz tamiri olurda kendi cihazını alırsın...tam zamanıdı ya onunda bozulacağı tuttu
senin gül gibi baktığın makineyi alıp adamın cd yi ayağayla takıp içine bozduğu makinenin değişimi :)
senin gül gibi baktığın makineyi alıp adamın cd yi ayağayla takıp içine bozduğu makinenin değişimi :)
+++
Bunlar bozulan cihazları toplayıp (atıyorum 100'er paketleri halde) yurtdışına gönderiyorlar. Daha sonra oradan 100 adet sorunsuz, yenilenmiş cihaz alıyorlar (adam ayağıyla soktuysa o bozulan parçayı değiştiriyorlar, çizik varsa dış kasası değişiyor vs). Sen cihazım bozuldu deyip verince inceliyorlar, eğer kullanıcı hatası olmadığı kanısına varırlarsa sana o stoktan 1 adet veriyorlar. Olay budur. Verdiğinden daha eski bir cihaz almıyorsun. Çünkü atıyorum CECHG'ler x yılı üretimi diyelim; CECHG verdiysen CECHG alıyorsun çünkü ikisinin de fabrikadan çıkış tarihi aynı. E bozulan parçası da değişmiş; verdiğin cihazdan tek farkı bir parçasının yeni takılmış olması oluyor. Bunların dışında, para iadesi olayını geçin bir kere. Sözleşmede önce "tamir etme" sonra "eşdeğerde bir cihaz verme" en son "para iadesi" bulunur. E adam tamir edemiyor Türkiye'de 30 iş günü içerisinde bu bariz. E verdiği cihaz da eşdeğer cihaz (CECHG). Kabul etsen de etmesen de o cihazı alacaksın. ("15 gün içerisinde bozuldu da, teknosaya gittim para iadesi istedim" olayından bahsetmiyorum. Sony teknik servisine, Sony garanti belgesiyle verilen cihazdan bahsediyorum.)
Yani alacağın cihazın board'u, çıktığı fabrika, testini yapan çinli falan hep aynı olacaktır. Senin bozuk cihazından eksik bir yanı da olmayacaktır, aksine (örneğin ilk üretilen bluray lensinin dandik olması, garantiye gönderilmişken revizyonu yapılmış daha iyi parçanın takılması, bozulan parçanın dışındaki parçalarda da revizyon yapılmışsa, olası hataları , tekrar geri dönüşü engellemek için onun da değiştirilmesi vs). Adam onu kıçıyla da taksa, servisten eskisinden (hatta senin verdiğinden) daha iyi halde dönecektir.
Hoş sorsalar önce daha iyi olur orası ayrı. Ama soruyor olsalar da kimsenin sırf verdiğini almak için uzuun süreler bekleyeceğini sanmıyorum.
Son olarak gelen cihaza 0 gözüyle bakabilirsin. Ha, tabiki 5 yıldır bir mağazanın deposunda kutusunda yatan aynı kodlu cihazdan farkı olacaktır. Ama onun da kötü yanı yeniliklerden uzak kalmıştır, alan kişi öyle böyle serideki hatalardan birine mağruz kalacak ben artık bunu anladım.
Bunları cihazını 2. kez servise vermiş olan biri olarak yazıyorum. İlkinde (bayramdan bayrama eve geldiğimde kullanmama rağmen) bluray gitti. Yenisini verdiler, daha sonra bluray'de hiçbir sorun yaşamadım (ki artık okul bitti hergün açıyordum). Şimdi de sarı ışık hatası aldım. Umuyorum ki bununla ilgili de bir revizyona gitmişlerdir.
quote:
Orijinalden alıntı: van_hoijdonk
30 iş günü beklediğiniz taktirde cihazın yenisini vermeye ya da fatura bedelini ödemeye mecburlar. Swap cihazı sadece sizin isteğinizle verirler, swap istemiyorum derseniz 30 iş günü yani 45 gün bekler tamir olmazsa cihazınız para iadesi alır veya sıfır cihaz talep edebilirsiniz.
Swap'a dayatma var gibi görüyorum da, kanuna göre swap'ı size teklif edebilirler kabul etmez para iadesi ya da yeni cihazı isteyebilirsiniz.
heh sanki, swap istemiyorum diyince swap gelmicek, 1 ay geçice de kanunen yenisini vercekler. başka bir ülkede yaşıyorsun heralde. Swap istemiyorum dersen 29 gün beklersin 30'uncu günde kutulanmış swap gelir.
quote:
Orijinalden alıntı: buraktcm
quote:
Orijinalden alıntı: van_hoijdonk
30 iş günü beklediğiniz taktirde cihazın yenisini vermeye ya da fatura bedelini ödemeye mecburlar. Swap cihazı sadece sizin isteğinizle verirler, swap istemiyorum derseniz 30 iş günü yani 45 gün bekler tamir olmazsa cihazınız para iadesi alır veya sıfır cihaz talep edebilirsiniz.
Swap'a dayatma var gibi görüyorum da, kanuna göre swap'ı size teklif edebilirler kabul etmez para iadesi ya da yeni cihazı isteyebilirsiniz.
heh sanki, swap istemiyorum diyince swap gelmicek, 1 ay geçice de kanunen yenisini vercekler. başka bir ülkede yaşıyorsun heralde. Swap istemiyorum dersen 29 gün beklersin 30'uncu günde kutulanmış swap gelir.
Kanunen yenisini vericekler demişsin yazdığını okuyor musun? YENİ, SIFIR PS3 vermek ZORUNDALAR! Swap istemiyorum dersen 29 işgünü beklersin, 30. işgünü ya makinen gelir ya da ertesi gün form doldurursun para iadesi veya yeni makine için. 2 kez laptopumun anakartı yandı 30 işgünü bekledim arızayı gideremedikleri için birinde sıfır laptop aldım diğerinde ise para iadesi talep ettim, 1.5 sene geçmesine rağmen alalı fatura bedelini geri ödedi. Bunu yapan acer...
dostum ps3'lerde o şekilde olmuyor verdiğin ps3 gidiyor yerine swap ps3 geliyor istersen aynı arıza bin kere tekrar etsin yine gidiyor yine swap geliyor ama gelmesi çok uzun sürmüyor benimki 10 günde geldi yani 1 hafta sonu ps3'süz kaldım.
quote:
Orijinalden alıntı: ssarica81
dostum ps3'lerde o şekilde olmuyor verdiğin ps3 gidiyor yerine swap ps3 geliyor istersen aynı arıza bin kere tekrar etsin yine gidiyor yine swap geliyor ama gelmesi çok uzun sürmüyor benimki 10 günde geldi yani 1 hafta sonu ps3'süz kaldım.
Hocam tüketici kanunu bu, ps3'ü laptopu ya da başka bir malı ne farkeder? Bu ülkede satış yapan firmalar servis sağlıyorsa servislerin de uyması gereken kurallar vardır. Tüketici kanununda bunlar açıkca yazılmıştır, 30 işgününde giderilemeyen arıza sonucunda tüketiciye ya sıfır ürün verilir ya da para iadesi gerçekleştirilir. 30. günde aleti tamir edip geri verebilirler de, zaten servise verme amacı cihazın tamir edilmesi.
Eğer bir sorun olursa swap makine almam, 30 işgününü (45 günü) beklerim, sonrasında da sıfır cihaz alırım...
Kanunen ya arıza tamir edilir ya da eşdeğer cihaz verilir. Bunlar mümkün değilse para iadesi ve daha üst bir cihaz temin edilir. Adamlar kanunlara göre oynuyorlar zaten. Garanti belgesi elimde değil serviste şu anda tamı tamına hatırlamıyorum arkasında yazanları. Bakıp yazabilir mi biri buraya ilgili maddeleri?
quote:
Orijinalden alıntı: daemonville
Kanunen ya arıza tamir edilir ya da eşdeğer cihaz verilir. Bunlar mümkün değilse para iadesi ve daha üst bir cihaz temin edilir. Adamlar kanunlara göre oynuyorlar zaten. Garanti belgesi elimde değil serviste şu anda tamı tamına hatırlamıyorum arkasında yazanları. Bakıp yazabilir mi biri buraya ilgili maddeleri?
Aynen dediğin gibi ama eşdeğer cihaz sıfır cihazdır, başkasının 2. el malı değildir. Tamir eder verir 30 işgününnde eyvallah, yapamaz 30 günden sonra parayı geri istersin ya da sıfır cihaz istersin. 30 günü geçen arızalarda ücretsiz değişim yapılması zorunludur.
Adamların yaptığı 2. el cihazı verip bekletmemek oluyor. Normalde 45 gün beklenmesi gerekirken böylelikle 10 günde işlem bitiyor. Burada kullanıcının tercihine kalır...
Tüketici kanunları konusunda firmalara çok çektirmişimdir, hakkımı bilirim çünkü. Bimeksten ps3 aldım ertesi gün hediye eklediler, bana da vermek zorundasınız dedim, siz dün almışsınız diyor o zaman iade edelim yeniden alıcam dedim ki bu da hakkım. Hediyeyi verdiler. Aldıktan 10 gün sonra bayram indirimi yaptılar %5 ve ben bu indirimi talep ettim, aldım. 14 gün içerisinde yapılan fiyat değişiklikleri (tüketici lehine olan) tüketici isteğiyle yansıtılmak zorundadır. Sen talep etmezsen adam vermez, ama bana 45 lira daha iade ettiler.
Gibi gibi gibi uzar gider böyle...
arkadaslar ben cıhazı bolge md lugune goturdugumde orada cıhazın sagına soluna ıyıce baktılar herhangı bır cızık catlama varmı daha once ıcı acılmısmı tamır gormusmu dıye.ve verdıklerı formda maddeler vardı bunlar
1-cihaz yeni 2-cihaz eski 3-cihaz cizik 4-cihaz tamir görmüs 5-cihaz catlak kırık vs
makınama bakıldıktan sonra 1. şık olan cihaz yenıyı ısaretledıler cunku adamlar bunları göz önüne alarak sana cıhaz gondercekler benım cıhazım yenı 10 aylık cıhaz zaten bana benımkınden daha alt model cıhaz veremez cızık cıhaz veremez.ama benım cıhazımı yetıstıremezlerse ozaman bende verdıklerı cıhazı teslım almayacagım.ya sıfır kutuda verecekler yada para ıadesı yapacaklar baska turlu asla kabul gormeyecegım...
van_hoijdonk haklı arkadaşlar. eğer içinize sinmezse swap malı almak zorunda DEĞİLSİNİZ...
Sorun çıkarırlarsa, tüketici hakem heyetine bir dilekçeye bakar
kendi cihazınızı 30 günde onaramazlarsa, sizin tercihinize göre ürünü yenisi ile değiştirme ya da para iadesi yapmak zorundalar. Türkiye'de yaşıyoruz böyle şeyleri uygulamazlar demeyin, gidin bir şikayet edin sonra firmanın size karşı yeni tutumunu izleyin...(tabi bu işlem bir kaç ay gibi zaman alabilir -ki genelde kimse bunu göze alıp uğruşmuk istemiyor.
Bir de yerine eşdeğer yada üst model cihaz verme durumu var. Mesela kalın kasa ps3'ünüz arızalandı, 30 gün sınırı aşıldı ve sıfırı ile değişim istediniz. Diyelim ki stoklarda sıfır kalın kasa ps3 kalmadı (ve gelemiyecek) SLIM modeli vermek ZORUNDALAR (tabi o modelde elimizde yok deyip para iadese yapmazlarsa
Bu yolla garanti süresinin bitimine birkaç ay kala notebook bilgisayarı bozulan ve onarılamayınca bir üst model yeni notebook alan arkadaşlar vardı forumda.
burda koskoca sony den bahsedıyoruz dunya markasından bahsedıyoruz 30 gunde benım cıhazımın lens ını degıstırıp gonderemezse ne dıyebılrım aksı halde cıhazı kabul gormeyecegım zaten
cogu kisi bu swap olayini yanlis biliyor anlasilan. swap demek bozuk cihazi alip tamir edilim sifir seklinde satmak degildir. evet bu sekilde de yapiliyor fakat ps3 lerin altina tekrar tamir goruldu seklinde fabrikadan cikista etiket yapistiriliyor. swap maina mesela bir cihaz aldiniz bu cihaz ulkye baska ulkeden geliyor diyelim garantiside o alinmis ulke uzerinden oldugundan burda garantiye girmiyor. orjinal aldik diyelim dnrdan bunlar turkiye uzerine kayitli makinalar oldugundan garantisi turkiyede gecerli. kisaca swap tamir olmus makina demek degildir. koreden bir makina aldiniz yada amerikadan bunu turkiyeye getirdiginizde sizce garanti kartina baktiklarinda garantili tamir edilirmi edilmez .
cihazımı hafta sonu enerji gelmemesinden ötürü servise verdim. bakalım benim süreç nasıl olacak? swap die not düşüp. bana servis kagıdı verdiler. bu haftasonuna gelirmiş. verdiğim 80 lik fat ti. en son üretilenlerden. bakalım gelen ne olacak?
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme