Şimdi Ara

Symbol arabam ile İstanbul - Bodrum - İstanbul yolculuğum. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
99
Cevap
1
Favori
8.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @brkcad34 üstad öncelikle hoş geldin,tatilinin hoş geçmesine sevindim.,

    Yazın gerçekten detaylı ve güzel olmuş klavyene sağlık,okurken bir çoğunu yaşadım diyebilirim.
  • Konuyu görünce direk modellerin hevesiyle girdim konuya, ama tek model kesmedi beni keşke biraz daha model ve çekim olsaydı hatta klasik mercedes..

    Anlatım da çok güzel bu arada, ne yalan söylüyüm yola çıkmaya heveslendim şimdi..
  • Dostum tatilini kazasız ve memnun bitirmen en önemlisi. Darısı tüm çalışanların başına, iyi ve memnun kalınan tatil gibisi yok
  • Bende geçen ay bodrum'a gittim fakat tek aklımda kalan şey izmir'den otobandaki tünele kadar 180 le gitmem ve arabanın mazotu içmesi idi.

    Bu arada keşke söke deki outlet'lere uğrasaydınız çok uygun fiyatlara giyim kuşam bulunuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Valentino Balboni

    Bende geçen ay bodrum'a gittim fakat tek aklımda kalan şey izmir'den otobandaki tünele kadar 180 le gitmem ve arabanın mazotu içmesi idi.

    Bu arada keşke söke deki outlet'lere uğrasaydınız çok uygun fiyatlara giyim kuşam bulunuyor.

    Çok doğru Didim ve Bodrum yolcularının kesinlikle dinlenme ve alışveriş için mola vermesi gereken bir yer Söke outlet mağazaları
  • hmmm..

    demek gezi yazılarını seven bir grup var burada...


    önümüzdeki maaşa ankara-afyon-dinar-denizli-tavas-gökova-marmaris-datça-
    marmaris-gökova-tavas-serinhisar-korkuteli-antalya-phaselis-
    antalya-ankara ...

    yapayım da... bir yazı da ben döşeyeyim...

    bu arada benim yolculuk genelde nerede ne yenir... nerede çimilir...

    kebap-alabalık-gözleme-kahvaltı.... dörtgeniyle...

    derinliği bel hizası,dibi ince kum dağ manzaralı koy... hijyeni ok serin sulu dere... sıcaktan ve nemden bunalınca şöyle bir üçada manzarası alayım dediğim teleferik.... üçlüsü babında olur...

    du bakalım..

    bekleyelim...

    görelim..


    bu arada araç.. mitsu colt 1,5 instyle amt olacak.. hadi hayırlısı...
  • @Fantastic Light;

    Listede tek ekstra olan rot kolları onun dışındakiler rutin bakımdır.
    Klima petek temizliği ise polen filtresinin takılı olmamasından kaynaklanan bir problemdir, sonuçta abartılacak bir durum değil.

    Siz yazdığını rakamları yetkili servistemi yaptırdınız ?
    Mits 15bin bakımı ne kadar turturoyor acaba?
    Yağ-yağ filtresi, hava filtresi,benzin filtresi vs vs?
    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: logann


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Arabamı aldığımdan beri aldığım yerin servisine götürüyorum. Periyodik bakım harici bir sorun yaşamadım. Şu an 41200 km. deyim, önümüzde ki hafta yola çıkacağımdan bir iki gün önce 45 bin bakımını yaptırdım. Yağ ve filtresi, hava ve benzin filtresi, bujiler değişti. Triger kayışı + seti, sağ/sol rot kolları değişti. Rot ayarı yapıldı. Polen filtresi takıldı ve klima petekleri temizlendi. 1200 lira ödedim.



    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Araba 41.000 KM de utanmasalar birde rektifiye yapacaklarmış ..



    Gördüğünüz üzere bu arkadaş sadece 45 bin bakımı için 1200 TL para ödemiş ama ben aracıma 75 bin bakımını yapıp aracımı 90 bin km ye kadar kullanacağımda ödediğim toplam para 1365 TL idi.

    İki araç arasındaki diğer farkları yazmaya gerek dahi yok.

    Kalite farkı bu olsa gerek ..



    iyi de zaten arkadaşın da bir dahaki bakım kilometresi 60 bin olacak yani yine 15 bin km.sizin de 75 den 90 bine 15 bin km yapacak fark ne anlamadım?rektifiye lafı oldukça abartılı olmuş.yağ ve yağ filtresinin,benzin filtresinin,trigerin,değişmesimi, klimanın peteklerinin temizlenmesi mi abartılı geldi anlamadım.oldukça rutin bakımlar.



    Yazıyı dikkatli okursanız arkadaş sadece 41 bin de yaptırdığı bakıma 1200 TL para ödemiş.

    Ben ise 15+30+45+60+75 bin bakımlarının toplamına 1365 TL ödedim.

    Yağ
    Yağ filtresi
    Hava filtresi
    Benzin filtresi
    Polen filtresi
    Bujiler
    Triger kayışı
    Triger seti
    Sağ rot kolu
    Sol rot kolu
    Rot ayarı
    Klima petekleri temizlendi.

    41 KM deki arabaya bu kadar iş yapılıyor hala ne varki bunda diyebiliyorsun, hayret ..

    Benim aracım 130 bin KM yi devirdi ne rot kolları ne triger (zincir vs) ne rot ayarı, ne klima peteği vs. hiçbirisine işlem yapılmadı.


    Bu arada o arkadaşın aracı şimdi 55 bin KM de ben 130 bin KM ye geldim ve ucuz ucuz, ekonomik ekonomik diye övündüğünüz aracınızdan 2 kattan fazla yol yapmama rağmentoplamda daha az bakım ücreti ödediğimden adım gibi eminim ..







  • clio ile uzun yolculuk çekilmez....bu arada insafsızlar aracınıza devir göstergesi bile koymamış...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vocador

    clio ile uzun yolculuk çekilmez....bu arada insafsızlar aracınıza devir göstergesi bile koymamış...


    Valla o devr saati için ses etme. Çok ama çok kızgınım Renault'a. Ne sinir olmuştum ilk fark ettiğimde. Bir üst donanımda varı devir göstergesi o dönem. Aldıktan sonra ne mailler atmıştım. Ulan klima var arabada, direksiyon altında kumandalı rayo/teyp var ama devir saati yok. Tamam dert etmiyoruz ama insanın gözü arıyor yahu ve bu araba 2005 model. 2007'den itibaren devir saati standart oldu. Hele o tavan tutamakları yokmu. Sadece ön sağ tarafta var. Diğer yerlerde yok. 90 model Şahinimde bile sürücü tarafı hariç vardı o tavan tutamakları. Torpido lambası mesela vardı Şahinde ama bu arabada yok. Yani bu Renault çok acayip bir firma aslında. Hayret ki bende bagaj lambası var. 2008 model Megane II'de yokmuş mesela.




  • öyle bir yorumlar yapılmış ki sanki otomobil değil de sandığa 4 teker 1 direksiyon takmışlar. yapmayın etmeyin allah aşkına. herkesin arabası kendine. sen gidersin aynı paraya 10 yaş büyük üst sınıf araç alırsın senin bileceğin iş ancak düşük sınıf yüksek model araç alandan ne istiyorsun ? herkezin tercihi kendine. bu forumdaki kadar renault düşmanlığı görmedim. ne zannediyorlar merdiven altında mı üretiliyor bu araçlar? forumda 3-5 kişi bişeyler yazıyor sonra onu okuyan herkes ezbere tekrarlıyor. yani size göre bu memleketin yarısı gerizekalı. yollardaki 10 arabadan 3ü renault desem abartı olmaz. bu kadar adam salak mı şimdi ? yada bu arabalar bu kadar çöp diyemi bu kadar testleri geçiyorlar üretim safhasına geliyorlar. evet belki süper ötesi otomobiller değiller ancak parasını hakettiğini kimse inkar edemez bu araçların. binmek istemeyende gider başka araç alır ama gelip bu aracın sahibine hakaret edemez, aracını küçümseyemez,rencide edemez.




  • Yazınız güzel olmuş elinize sağlık.
    Araba işi zevk işi, sürücünün kullandığı araç ile bütünleşip zevk almak en önemlisi.
    Arabaları kötülemek yanlış,belkide sahip olmanın verdiği kullandıkça bütünleşmenin yaşandığı bir duygudur bu arabalara olan düşkünlük
  • o araba 120 den sonra havada gider siz 170 basmıssınız allaha emanet olun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BASMA ETEKLİ OSMAN

    o araba 120 den sonra havada gider siz 170 basmıssınız allaha emanet olun


    Ama gitmemişim bak, hayattayım. Ve 55 bin km. dir uçmamışım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    @Fantastic Light;

    Listede tek ekstra olan rot kolları onun dışındakiler rutin bakımdır.
    Klima petek temizliği ise polen filtresinin takılı olmamasından kaynaklanan bir problemdir, sonuçta abartılacak bir durum değil.

    Siz yazdığını rakamları yetkili servistemi yaptırdınız ?
    Mits 15bin bakımı ne kadar turturoyor acaba?
    Yağ-yağ filtresi, hava filtresi,benzin filtresi vs vs?
    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: logann


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light


    quote:

    Orijinalden alıntı: brkcad34

    Arabamı aldığımdan beri aldığım yerin servisine götürüyorum. Periyodik bakım harici bir sorun yaşamadım. Şu an 41200 km. deyim, önümüzde ki hafta yola çıkacağımdan bir iki gün önce 45 bin bakımını yaptırdım. Yağ ve filtresi, hava ve benzin filtresi, bujiler değişti. Triger kayışı + seti, sağ/sol rot kolları değişti. Rot ayarı yapıldı. Polen filtresi takıldı ve klima petekleri temizlendi. 1200 lira ödedim.



    quote:

    Orijinalden alıntı: Fantastic Light

    Araba 41.000 KM de utanmasalar birde rektifiye yapacaklarmış ..



    Gördüğünüz üzere bu arkadaş sadece 45 bin bakımı için 1200 TL para ödemiş ama ben aracıma 75 bin bakımını yapıp aracımı 90 bin km ye kadar kullanacağımda ödediğim toplam para 1365 TL idi.

    İki araç arasındaki diğer farkları yazmaya gerek dahi yok.

    Kalite farkı bu olsa gerek ..



    iyi de zaten arkadaşın da bir dahaki bakım kilometresi 60 bin olacak yani yine 15 bin km.sizin de 75 den 90 bine 15 bin km yapacak fark ne anlamadım?rektifiye lafı oldukça abartılı olmuş.yağ ve yağ filtresinin,benzin filtresinin,trigerin,değişmesimi, klimanın peteklerinin temizlenmesi mi abartılı geldi anlamadım.oldukça rutin bakımlar.



    Yazıyı dikkatli okursanız arkadaş sadece 41 bin de yaptırdığı bakıma 1200 TL para ödemiş.

    Ben ise 15+30+45+60+75 bin bakımlarının toplamına 1365 TL ödedim.

    Yağ
    Yağ filtresi
    Hava filtresi
    Benzin filtresi
    Polen filtresi
    Bujiler
    Triger kayışı
    Triger seti
    Sağ rot kolu
    Sol rot kolu
    Rot ayarı
    Klima petekleri temizlendi.

    41 KM deki arabaya bu kadar iş yapılıyor hala ne varki bunda diyebiliyorsun, hayret ..

    Benim aracım 130 bin KM yi devirdi ne rot kolları ne triger (zincir vs) ne rot ayarı, ne klima peteği vs. hiçbirisine işlem yapılmadı.


    Bu arada o arkadaşın aracı şimdi 55 bin KM de ben 130 bin KM ye geldim ve ucuz ucuz, ekonomik ekonomik diye övündüğünüz aracınızdan 2 kattan fazla yol yapmama rağmentoplamda daha az bakım ücreti ödediğimden adım gibi eminim ..







    COLT dizel için 120.000 KM kadar ödediğim bakım ücretlerim ve değişen parçalar;

    15.000 bakımı
    4 Lt yağ
    Filtre yağ
    Filtre polen
    İşçilik ve KDV dahil 177.00 TL.



    30.000 bakımı
    4 Lt yağ
    Filtre yağ
    Filtre hava
    Filtre polen
    Balata ön fren
    Çizildiği için disklerin tornaya sokulması
    İşçilik ve KDV dahil 460.00 TL.



    45.000 bakımı
    4 Lt yağ
    Filtre yağ
    Filtre polen
    İşçilik ve KDV dahil 185.00 TL.



    60.000 bakımı
    4 Lt yağ
    Filtre yağ
    Filtre hava
    Filtre polen
    Filtre yakıt
    Bu bakımdada diskleri çizildiği için tornaya soktuk ama ücreti servis karşıladı
    Bu bakımdada fren balataları değişti para vermedim Temsa kabul ederse vermeyeceğim. (Vermedim)
    İşçilik ve KDV dahil 300.00 TL.



    75.000 bakımı
    4 Lt yağ
    Filtre yağ
    Filtre hava (Bakım listesinde olmamasına rağmen çok tozlandığı için ben değiştirdim.)
    Filtre polen
    İşçilik ve KDV dahil toplam bakım ücretim 243.00 TL tuttu ..



    90.000 bakımı
    4 Lt yağ
    Filtre yağ
    Filtre hava
    Filtre polen
    Filtre yakıt
    İşçilik ve KDV dahil 286.00 TL.



    105.000 bakımı
    4 Lt yağ
    Filtre yağ
    Filtre hava
    Filtre polen
    Filtre yakıt
    Fren balataları ÖN
    İşçilik ve KDV dahil 400.00 TL.



    106.000 (Ekstradan çıkan bir servis.)
    Arka fren balataları değişti
    İşçilik ve KDV dahil 154.00 TL.



    120.000 bakımı
    4 Lt yağ
    Filtre yağ
    Filtre hava
    İşçilik ve KDV dahil 190.00 TL.


    120.000 KM ye kadar toplam 8 periyodik bakım ve 1 zorunlu servis olmak üzere toplam ödediğim ücret KDV Dahil 2395.00 TL oldu.

    Ve tüm bakımlar yetkili serviste yapıldı ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman

    öyle bir yorumlar yapılmış ki sanki otomobil değil de sandığa 4 teker 1 direksiyon takmışlar. yapmayın etmeyin allah aşkına. herkesin arabası kendine. sen gidersin aynı paraya 10 yaş büyük üst sınıf araç alırsın senin bileceğin iş ancak düşük sınıf yüksek model araç alandan ne istiyorsun ? herkezin tercihi kendine. bu forumdaki kadar renault düşmanlığı görmedim. ne zannediyorlar merdiven altında mı üretiliyor bu araçlar? forumda 3-5 kişi bişeyler yazıyor sonra onu okuyan herkes ezbere tekrarlıyor. yani size göre bu memleketin yarısı gerizekalı. yollardaki 10 arabadan 3ü renault desem abartı olmaz. bu kadar adam salak mı şimdi ? yada bu arabalar bu kadar çöp diyemi bu kadar testleri geçiyorlar üretim safhasına geliyorlar. evet belki süper ötesi otomobiller değiller ancak parasını hakettiğini kimse inkar edemez bu araçların. binmek istemeyende gider başka araç alır ama gelip bu aracın sahibine hakaret edemez, aracını küçümseyemez,rencide edemez.



    Aynen katılıyorum krdşm. Çok uzun bi süre şirket aracı olarak symbol 1.5 dci kullanmıştım 2005 model. uzun yol ş.içi banamısın dememişti. şimdi bile 12-13bin liraya araba alıcak olsam arkama bakmadan clio alırım...

    brkcad34 krdşm yazın gerçekten güzel olmş bnde bi solukta okudum. ama bazı arkadaşlar renault'a at gözlüğü ile baktığı veya daha hiç direksiyonuna oturmadıkları için böyle yorumlar yapabiliyorlar. tabiiki zevkeler ve renkler tartışılamaz. elbeteki aracın eksileri var ancak bunlar artıların önüne geçmi.yor bnce. allah daha kazasız belasız nice mutlu yollara...




  • bende 2002 1.4 8v expression vardı;devir saati,3 adet tavanda tutamak,klima,ön sis farları,arka koltuk başlıkları, vardı.. bu bahsettiklerimin içinde arka başlıklar,sis farları harici RNAda da vardı.. mesela 6200rpmde devir kesiciye giriyor,siz bunu göremezsiniz
  • Abicim bir solukta okudum yazını.Allah daha iyi arabalar nasip etsin.Araban iyi , güzel Türk kullanıcılarına göre bir araba.Teneke diyenler çok yanılıyorlar çoook...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vocador


    quote:

    Orijinalden alıntı: fenerli_ulash


    quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman

    öyle bir yorumlar yapılmış ki sanki otomobil değil de sandığa 4 teker 1 direksiyon takmışlar. yapmayın etmeyin allah aşkına. herkesin arabası kendine. sen gidersin aynı paraya 10 yaş büyük üst sınıf araç alırsın senin bileceğin iş ancak düşük sınıf yüksek model araç alandan ne istiyorsun ? herkezin tercihi kendine. bu forumdaki kadar renault düşmanlığı görmedim. ne zannediyorlar merdiven altında mı üretiliyor bu araçlar? forumda 3-5 kişi bişeyler yazıyor sonra onu okuyan herkes ezbere tekrarlıyor. yani size göre bu memleketin yarısı gerizekalı. yollardaki 10 arabadan 3ü renault desem abartı olmaz. bu kadar adam salak mı şimdi ? yada bu arabalar bu kadar çöp diyemi bu kadar testleri geçiyorlar üretim safhasına geliyorlar. evet belki süper ötesi otomobiller değiller ancak parasını hakettiğini kimse inkar edemez bu araçların. binmek istemeyende gider başka araç alır ama gelip bu aracın sahibine hakaret edemez, aracını küçümseyemez,rencide edemez.



    Aynen katılıyorum krdşm. Çok uzun bi süre şirket aracı olarak symbol 1.5 dci kullanmıştım 2005 model. uzun yol ş.içi banamısın dememişti. şimdi bile 12-13bin liraya araba alıcak olsam arkama bakmadan clio alırım...

    brkcad34 krdşm yazın gerçekten güzel olmş bnde bi solukta okudum. ama bazı arkadaşlar renault'a at gözlüğü ile baktığı veya daha hiç direksiyonuna oturmadıkları için böyle yorumlar yapabiliyorlar. tabiiki zevkeler ve renkler tartışılamaz. elbeteki aracın eksileri var ancak bunlar artıların önüne geçmi.yor bnce. allah daha kazasız belasız nice mutlu yollara...



    çok uzun süre clioya binip başka bir arabaya binmediğin belli....reno renodur..ekonomikliğinin dışında savunulacak bir yanı yoktur....heleki clionun....tamamen tasarım hatası var clio da...araca arka bölüm son anda eklenmiş gibi duruyor....

    benimde renom oldu...hiç savunmadım...örneğin 6 ay evvel sattığım karbüratörlü reno 19um bana İllallah dedirtmişti..jikleliydi her defasında 5-6 defa marş....

    burada sorun aslında reno meno değil...sorun milletin arabasına laf söyletmemesi....ahanda ben reno 19 dan sonra şu anda elantra var 2004 ona da sövüyorum...rahat konforlu araba ama hangi akılla bu aracın ağırlığı 1350 kg yapar mühendisler...kalkışı çok yavaş......


    Not: brkcad34 arkadaşım yazdıklarımın seninle doğrudan ilgisi yok...alınma sakın...İnşaallah daha iyi araçlar nasip olur sana....








    valla hocam renkler ve zevkelr tartışılmaz die bir laf var duymuşsundur. evet belki görünümü ii deil ama ekonomi istiyen ve çok rahatına düşmeyen için araç 1 numara. kaldıki bunu yalnızca ben söylemiyorum. geçen yıllardaki clio'nun satış rakamlarını bi incele istersen. onlar sana yeterli cevabı vericektir. ayrıca inan bana üstüne binmediğim araba yok seçesinden tut mercedesine kadar. ama yukarıdada dedim ekonomi için 1 numaralı araç. kaldıki baktıın sürece araca ne ylda bırakır nede başka bi zarar verir...




  • Daha güzel yolculuklara da çıkarsınız inşallah.

    Ama anlamadığım birşey, gezi yazısı olabilecek bir yazıyı, clionun kalite ispatına dönüştürmeniz gerekmez.Sonuçta clio için bu kadar yol yapmak sürpriz değil.Araba bakımlı olduktan sonra daha fazlası da yapılır.

    Kaldı ki O güzergahları hatta fazlasını 131 Doğan da sorunsuz yapabilir. ki yıllar önce yaptımda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Daha güzel yolculuklara da çıkarsınız inşallah.

    Ama anlamadığım birşey, gezi yazısı olabilecek bir yazıyı, clionun kalite ispatına dönüştürmeniz gerekmez.Sonuçta clio için bu kadar yol yapmak sürpriz değil.Araba bakımlı olduktan sonra daha fazlası da yapılır.

    Kaldı ki O güzergahları hatta fazlasını 131 Doğan da sorunsuz yapabilir. ki yıllar önce yaptımda.


    Yazımın içeriğinde de belirttiğim gibi, bire bir kullanıcısından yani benden bu arabadan almak isteyenlere veya almayı düşünenlere bir fikir olsun diye yazdım birazda bu yazımı. 1.4 / 75 HP ve 8 valfli motorun performansının çok da kötü olmadığını belirtmek istedim. Aman aman bir performansı yok tabi ancak emsalleri içerisinde iyidir. Yani dolu hali ile rampayı 2 ile değil de 3. vites ile de çıkabiliyor. Hatta 4. vites ile de. Kimi tatlı rampada 5'den 4'e de düşmeden kurtarıyor. Tabi şunu da belirteyim. 2006 yılında Çanakkale üzerinden Altınoluk'a gidiyoruz yine tatil için. Eceabat'tan arabalı motor ile karşıya geçtim. Çanakkale - İzmir yoluna girdim. Yol üç şeritli ve rampa çıkışlı. Orta şerit sollama şeriti. Önde ki arabayı sollarken benide o rampada siyah bir Passat variant 2.0 TDI fişek gibi solladı geçti gitti. Yani demek istediğim emsalleri ile kıyasladığım zaman iyidir. Ama abilerinin (C segmenti) ve amcalarının (D segmenti ve üstü) yanına yaklaşamaz tabi. Fakat belli bir hıza kadar onlar gibi gider ancak uzun süreli değil. Anlık yetiyor ona.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkcad34 -- 21 Temmuz 2010; 23:45:40 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.