Şimdi Ara

...:::/T/A/K/I/M/:::/T/O/F/A/Ş/:::&:::/F/İ/A/T/:::... (89 üyesi ile) (23. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.078
Cevap
0
Favori
211.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Multijet 1.3 motorlarla ilgili olarak, yakit filtresinin fiyatini ve iscilik bedelini merak ediyorum. Bu konuda bilgisi olan arkadaslar paylasirlarsa memnun olurum. Son gunlerde multijet motorlu bir araç almaya niyetlendim. Bakim masrafi olarak her 10000 km bakimda yakit filtresinin degismesi gerektigi belirtiliyor. O nedenle bu konuyu merak ediyorum.

    Bir de bu multijet motorlarin yakit filtresi tam olarak nerededir? Sokup takmak zor mudur kolay midir? Ozel bir aparat vs gerektirir mi? Hani olur ya palio veya g.punto gibi bir multijet alirsam kendim degistirebilir miyim filtreyi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muhendis06 -- 19 Temmuz 2006; 16:48:32 >
  • abi yakıt filtresini kulaktan doyma bildiğim kadarıyla 25 ytl işiççilik derkende sırf yağ değişimimi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Multijet 1.3 motorlarla ilgili olarak, yakit filtresinin fiyatini ve iscilik bedelini merak ediyorum. Bu konuda bilgisi olan arkadaslar paylasirlarsa memnun olurum. Son gunlerde multijet motorlu bir araç almaya niyetlendim. Bakim masrafi olarak her 10000 km bakimda yakit filtresinin degismesi gerektigi belirtiliyor. O nedenle bu konuyu merak ediyorum.


    tipoyu sattın mı? mühendis kardeş.power ışığını ne yaptın halledebildin mi?
  • mavis717, tipo hala duruyor, power isigiyla ilgilenemedim henuz, çok hayati bir sorun olmadigi için useniyorum bu sicaklarda galiba. Ancak geçen hafta baska bir sorun cikti. On taraftan hafif puruzlu yollardan geçerken bir metal tikirti sesi geliyordu. On duzen ilk akla gelen sey oluyor bu durumlarda, ama ses farkli bir yerden cikiyormus. Sag fren balata yayindan geldigi anlasildi. Balatalar lucas marka. Neyse sokuldu, yaylar ayarlandi tekrar takildi. Bu sefer de birkaç gun sonra sol on balatalardan ayni ses gelmeye basladi. Sanki yaylar bosta sallanir gibi metal sesi cikartiyor. Yorumunuz var mi? Ilk defa balata yaylarinin gevsedigini goruyorum. Bu durum neden kaynaklaniyor sizce? yaylar mi kaliteli degil?

    fiatci, multijet için, motor yagi filtresini degil de mazot filtresini sormustum onceki mesajimda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muhendis06 -- 19 Temmuz 2006; 17:00:48 >




  • Abi ist ye geldiğin zaman haberim olsun bea bakarsın görüşürüz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Muhendis06

    Multijet 1.3 motorlarla ilgili olarak, yakit filtresinin fiyatini ve iscilik bedelini merak ediyorum. Bu konuda bilgisi olan arkadaslar paylasirlarsa memnun olurum. Son gunlerde multijet motorlu bir araç almaya niyetlendim. Bakim masrafi olarak her 10000 km bakimda yakit filtresinin degismesi gerektigi belirtiliyor. O nedenle bu konuyu merak ediyorum.

    Bir de bu multijet motorlarin yakit filtresi tam olarak nerededir? Sokup takmak zor mudur kolay midir? Ozel bir aparat vs gerektirir mi? Hani olur ya palio veya g.punto gibi bir multijet alirsam kendim degistirebilir miyim filtreyi?



    bende 2004 punto 1.3multijet var..öncelikle 10bin kmde bir yakır filtresinin değişmesi gerektiğini bilmiyorum tam olarak..en son bakıma gittiğimde eğer depon boş kullanmıyorsan ve yakıtın kalitesine güveniyosan değiştirmeyelim dediler..yakıt filtresi orjinali 35ytl diye biliorum,yan sanayi 10ytl falan belki daha ucuz.şimdi yakıt filtresinin yerini nasıl anlatsam bilmiyomki foto çekebilirsem koyarım buraya ama değişmesi zor bişey değil heralde


    yardımcı olabilecegim konu varsa seve seve yardımcı olurum




  • ya benim kafa dalmış kusura bakma ama dediğim fiyat yakıt filtresi için geçerli benzinlilerinki 15 ytl oda o civardadır...
  • verdiginiz bilgiler için tesekkurler arkadaslar, belki gereginden fazla kurcaliyorum ama ben bu bakim konusuna biraz takintiliyim maalesef. Zaten multijete niyetlenmemin bir sebebi de her ne kadar fiat servislerinden illallah demis olmama ragmen, dizel seçeneklere bakinca bakim maliyetleri en ekonomik olan marka fiat çikiyor. Bu gidisle multijete karar kilacagim sanirim. Palio ve G.P arasinda hala gidip geliyorum fakat G.P. yeni olmasindan dolayi agir basiyor. Aracin bazi imalat hatalari var ve garantiden giderildikleri soyleniyor (tikirti burcu, zor acilan arka kapilar, sapitan gostergeler, yazilim guncelleme geregi vs gibi ). Diger yandan da palio artik eskimis bir model olmasina ragmen hem daha ucuz (muadil donanim seviyesi için 1500 YTL kadar) hem de gorece daha sorunsuz oldugu dusunuluyor. Iki arac arasinda bir de guvenlik seviyesi disinda pek bir anlamli farklilik bulunmuyor. Estetik acidan bakildiginda da G.P. guncel bir tasarim ve palio ile karsilastirildiginda daha çekici bir geometrisi var. Neticede iki aracin tasarimi da guigiaro studyosuna ait. Motorlar ayni olmasina ragmen palio 5 hp daha zayif. Hadi diyelim motoru seçtik, 1.3 multijet. Gerisi kasaya karar vermeye kaliyor. Kismet diyelim...




  • bende varım . yeni doblo 1.3 dynamıc
  • bende varım 2006 doblo 1.3 multij[*center][*image]http://img140.imageshack.us/img140/4198/fiattofas9nf.jpg[/simage]
    [*link=http://forum.donanimhaber.com/m_7005394/tm.htm]...::: /T/A/K/I/M/:::/F/I/A/T/:::&:::/T/O/F/A/Ş/ :::...[/link]

    et
  • bende varım . 2006 doblo 1.3 multijet dynamıc
    [*link=http://forum.donanimhaber.com/m_7005394/tm.htm]...::: /T/A/K/I/M/:::/F/I/A/T/:::&:::/T/O/F/A/Ş/ :::...[/link]
  • aramıza hoşgeldin ilk sayfaya ismini yazıyoru imza kodunuda şimidi yazar nasıl yapacağını anlatırım...
  • [center][image]http://img140.imageshack.us/img140/4198/fiattofas9nf.jpg[/image]  
    [size=1][b][i][link=http://forum.donanimhaber.com/m_7005394/tm.htm]...::: /T/A/K/I/M/:::/F/I/A/T/:::&:::/T/O/F/A/Ş/ :::...[/link][/size]



    şimdi arkadaşım bu gördüğün kodun üstünü tara ve kopyala de sonra üst ksımdaki profilim bölümüne girip imza yazan bölüma bunu yapıştır yap ve alttaki tamam tuşuna bas.... imzantamamdır sorun yaşarsan haber ver..
  • Fiatci, bu arada listeye beni de ekleyebilirsin istersen, 1996 fiat tipo slx 1.6

    listeye bakinca erenuz'un palio multijet kullandigini gordum. Kendisi buralardaysa kisaca goruslerini yazmasi çok faydali olacak benim için. Kronik sorunlarla gelen grande punto yerine bir palio kullanicisinin ilk agizdan fikirlerini almis oluruz. Ozellikle guncel kasa ile ilgileniyorum.
  • Mühendis sende hoşgeldin aramıza...ekledim listeye soruna ben cevap verirsem kronik sorunu debriyaj pedalı çabuk sertleşiyo bunu sürekli yağlatıcan bide iç plastik aksam daha önceki kasada dökülüyodu bunda pek yok ama yinede dikkat etmek lazım..... bence sen grande punto al ya o çok güzel....
  • fiatci benim puntoda da kronik sorun varmı?cevremde puntosu olan yok çünkü kronik bişey varsa sen bilirsin
  • Fiatci, benim tipo için de debriyaj pedalinin surekli sertlesmesi hadisesi geçerli. Ben pek kafaya takmiyorum bunu, teli yaglatinca duzeliyor diyorlar. En son debriyaj setini degistirince yaglandi duzeldi nitekim. Ancak bu son kasa palio ve grande puntolarda hidrolik debriyaj oldugunu duydum. Bunlarda yaglama gerekiyor mu bilmiyorum.

    Ama sen birkaç kronik probleme ragmen grande punto öneriyorsun sonuç olarak? Baska bir topikte paliolardaki su tahliye vanasinin g puntoda olmadigini okudum. Gerçekten de palio ile punto uzerindeki multijet motorlarda bizim ulkedeki yakit kalitesine uyumluluk acisindan bariz bir fark olabilir mi? Buna ne yorum yaparsin?
  • quote:

    shamsheytani

    fiatci benim puntoda da kronik sorun varmı?cevremde puntosu olan yok çünkü kronik bişey varsa sen bilirsin



    Bildiğim kadarıyla yok sadece bu pedal sertleşme olayı olabilir bide multijetse kötü mazot kullanma başka sorun yok...... ha bir tek anten kablosundan dolayı radyo çekmeyebilir bunuda sakın servise götürme dışarda tüm kablo alıp ksiz olarak yeniden çektir sorun kalmıyor.......


    quote:

    Muhendis06

    Fiatci, benim tipo için de debriyaj pedalinin surekli sertlesmesi hadisesi geçerli. Ben pek kafaya takmiyorum bunu, teli yaglatinca duzeliyor diyorlar. En son debriyaj setini degistirince yaglandi duzeldi nitekim. Ancak bu son kasa palio ve grande puntolarda hidrolik debriyaj oldugunu duydum. Bunlarda yaglama gerekiyor mu bilmiyorum.

    Ama sen birkaç kronik probleme ragmen grande punto öneriyorsun sonuç olarak? Baska bir topikte paliolardaki su tahliye vanasinin g puntoda olmadigini okudum. Gerçekten de palio ile punto uzerindeki multijet motorlarda bizim ulkedeki yakit kalitesine uyumluluk acisindan bariz bir fark olabilir mi? Buna ne yorum yaparsin?







    muhendis bu arabaların zaten debriyajı hidrolik dediğin gibi sorun tipo gibi telden yada hidrolik sistemden değil..sorun pedalın yataklarının kuru kalmasından ve motordaki dışta hareket ettiren çataldan buraları sprey gresle yağlatarak bu sorunu çözersin ama ne yaparsan yap zamanla debriyajın tozu çatalda birikiyor ve o zamanda zorlanmaya başlıyor ve yağlamakta kifaye etmiyor artık...bunun içinse debriyajın dağılıp temizlenip takılması lazım yada öyle binilmesi lazım debriyaj bitene kadar....


    multijetede gelince bu ilk parti taksişcilerin kötü mazottan bozduğu multijetler düzeltildi yenilerde hiç bir sorun kalmadı boşaltma musluğuna gelincebilgim yok ama mutlaka bi yerlerden en azından kendi tahliyesi vardır....

    gp ye gelince yurt dışında dördüncü nesil paliolar satışta bizdekiler eskidi şimdidem bence gp al bi 5-6 ay beklersen zaten o zamana kadarda çoğu sorunu çözülür...




  • Taksicilerin multijetleri dandik yakitla bozmalari çok da ilginc bir sey degil aslinda. Neden diye dusunursek, taksici için en onemli masraf yakita odeyecegi paradir. Taksilerin zaten tamamina yakini mal sahibi tarafindan soforlere islettiriliyor. Eeee, sofor kendi mali gibi bakar mi taksiye? Dolayisiyla isin hilesine hurdasina kaçip gider en ucuz en pis mazotu koyar depoya, ondan sonra yolda kalinca motora çamur atar vs vs... 50ppm kukurtlu mazotla arizalanan motorlar disindaki durumlar degerlendirme disi kalir o zaman da, ornek teskil etmez. Ama palio multijetler eger normal mazotla da calisacak sekilde modifiye edildiyse, helal olsun derim. Aslinda buna dair bir ibare web sitesindeki teknik tablolarda geçiyor. Palio için yakit turu dizel olarak belirtmisler, ama g punto için eurodizel demisler. Eski Punto için de dizel demisler. Doblo için birsey belirtmemisler, ama yeni doblo için 75 HP MJ motor olmasina ragmen dizel demisler. Yani durum biraz karisik.

    http://www.fiat.com.tr/palio_tek_tablo.htm
    http://www.fiat.com.tr/g_punto_tek_tablo.htm
    http://www.fiat.com.tr/punto_tek_tablo.htm
    http://www.fiat.com.tr/doblo_c_tek_tablo.htm

    Fiatci, aslinda 5 - 6 ay sonra gelecek grande puntolar kronik problemlerinden daha arindirilmis olabilirler. Ancak ben de o zamana kadar bir makina almis olacagim. Bu kadar beklemeyecegim maalesef. Diger yandan yeni paliodan bahsedince biraz brezilya sitesini kurcaladim ve asagidaki resimleri buldum. Govdede sadece arka bagaj kapagi degismis ve bagaj hacmi 10 lt artarak 290 lt ye cikmis. 1.0 fire flex 65 HP benzinli motor eklenmis. Iç mekanda ise esya gozlerinin sayisi 12 ye cikartilmis. Gosterge paneli ve on konsol ayni kalmis sanirim. Resimleri altta ekledim. On panjur da ayni kalmis. Kastettigin dorduncu jenerasyon palio bu resimlerdeki mi??

     ...:::/T/A/K/I/M/:::/T/O/F/A/Ş/:::&:::/F/İ/A/T/:::...  (89  üyesi ile)

     ...:::/T/A/K/I/M/:::/T/O/F/A/Ş/:::&:::/F/İ/A/T/:::...  (89  üyesi ile)

     ...:::/T/A/K/I/M/:::/T/O/F/A/Ş/:::&:::/F/İ/A/T/:::...  (89  üyesi ile)

     ...:::/T/A/K/I/M/:::/T/O/F/A/Ş/:::&:::/F/İ/A/T/:::...  (89  üyesi ile)

     ...:::/T/A/K/I/M/:::/T/O/F/A/Ş/:::&:::/F/İ/A/T/:::...  (89  üyesi ile)

     ...:::/T/A/K/I/M/:::/T/O/F/A/Ş/:::&:::/F/İ/A/T/:::...  (89  üyesi ile)



    Bunlar da Turkiye'deki guncel satilan palio resimleri,

     ...:::/T/A/K/I/M/:::/T/O/F/A/Ş/:::&:::/F/İ/A/T/:::...  (89  üyesi ile)

     ...:::/T/A/K/I/M/:::/T/O/F/A/Ş/:::&:::/F/İ/A/T/:::...  (89  üyesi ile)

     ...:::/T/A/K/I/M/:::/T/O/F/A/Ş/:::&:::/F/İ/A/T/:::...  (89  üyesi ile)


    Bir tane de grande punto ekleyelim,

     ...:::/T/A/K/I/M/:::/T/O/F/A/Ş/:::&:::/F/İ/A/T/:::...  (89  üyesi ile)




    Edit: yazim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muhendis06 -- 21 Temmuz 2006; 15:36:19 >




  • arkadaşlar geçenlede size bahsettiğim fiat marea 2004 model 18 milyar istiyor araç full çelik jant mislen lastik var fiyat uygun mu ? araç 7400 de garajda duruyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi i39AHiM -- 21 Temmuz 2006; 20:05:43 >
  • 
Sayfa: önceki 2122232425
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.