Şimdi Ara

TAAHHÜTLÜ ABONELİK FİYATININ DEĞİŞMESİNE İLİŞKİN TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ KARARI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
280
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Forum,

    son zamanlarda mobil operatörler arasında zikzak çizerken tek konuda uzlaştık; "aylık fatura"

    abone taahhüdü neden verilir?
    sadece mobil operatörden indirimli hizmet almak mı? yoksa sabit fatura sahibi olmak mı? yorumu size bırakıyorum. çünkü her biriniz aynı sorunla yıllarca karşılaştınız, karşılaşmaya da devam edeceksiniz.

    1) ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNE İLİŞKİN TÜKETİCİ HAKLARI YÖNETMELİĞİ


    Madde 4. (1) b) Abonelik sözleşmesi: İşletmeci ile abone arasında akdedilen ve işletmecinin bir bedel karşılığında dönemsel ya da sürekli olarak bir hizmeti yerine getirmeyi veya mal teminini üstlendiği ya da her ikisini birden kapsayan sözleşmeyi ifade eder.

    MADDE 5 – (1) g) Abonelere sunulan hizmet için uygulanacak tarifeler/kampanyalar konusunda açık, detaylı ve güncel bilgilere erişebilme hakkı ile tarifelerdeki/kampanyalardaki değişiklikler yürürlüğe girmeden önce bilgilendirilme hakkı,

    Şeffaflık ve bilgilendirme (MADDE 6) (baştan aşağı okumanız gerekiyor)

    Abonelik sözleşmelerinin uygulanması
    MADDE 8 – (1) Abonelik sözleşmesinin tesisini müteakip, hizmete ilişkin ücretlendirme, hizmetin aboneye fiilen sunulmasıyla başlar.

    Abonelik sözleşmelerindeki haksız şartlar ve sözleşmenin yorumu
    MADDE 10 – (1) İşletmecinin aboneyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak abonelik sözleşmesi, taahhütname veya kampanyalara koyduğu ve tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde, dürüstlük kuralına aykırı düşecek biçimde abone aleyhine dengesizliğe neden olan hükümler yazılmamış sayılır. Abonelik sözleşmesinde yer alan kaydın açık ve anlaşılır bir biçimde kaleme alınmamış olması veya birden çok anlama gelmesi halinde de, abonenin mağduriyetine neden olduğu kabul edilir ve bu durumda abone lehine yorum esastır.

    (2) Abonelik sözleşmesinde yer alan bir kayıt, dayanağı olan düzenlemenin temelinde yatan asli düşünceye aykırı düşüyorsa veya sözleşme doğasından gelen temel hak ve borçları, sözleşmenin amacına ulaşmasını tehlikeye düşürecek ölçüde sınırlandırıyorsa, bu kaydın dürüstlük kuralının gereklerine aykırı olarak abone aleyhine olduğu kabul edilir.

    Taahhütlü abonelikler
    MADDE 11 – (1) Taahhütlü aboneliklerde taahhüt süresince taahhütname koşullarında abone aleyhine değişiklik yapılamaz.


    bütün bunlar mevzuatta yazılı olan ve ustteki linkten ulaşabileceğiniz bilgiler. peki bunları neden yazdım?

    "abonelik sözleşmeleri, sözleşmede haksız şarta yer verilmesi" nedeniyle tüketici hakem heyetine basvuruda bulunduk.

    olay: abone 65+ olması nedeniyle turkcell şubesine giderek -internet kullanımına uygun olmayan telefonu için- yıllık taahhüd vereceği konuşma paket talep eder. ilgili şube 750dk 1gb paket verir. 3 fatura taahhüde uygun şekilde faturalandırıldıktan sonra "avantaj" değişikliği adı altında pakete online hizmet verilerek fatura zamlanır.

    sebeb: abonenin izni olmaksızın, faturalarda dahi değişiklik sebebi belirtilmeksizin yıllık taahhüdün değiştirilmesi.

    turkcell savunması: kampanya değişikliği sms yoluyla bildirildiği, şikayete konu olan faturaların mevzuata, abonenin kendi talebi ile imzaladığı abonelik sözleşmesinin hükümlerine uygun olarak tanzim edildiğini hukuka aykırı bir işlem ve ücretlendirmenin olmadığını bildirmiş, herhangi bir mağduriyeti oömayan abonenin hukuka aykırı ve mesnetsiz şikayetin reddine karar verilmesi talep edilmiş.

    karar: 24/01/2015 tarihinde resmi gazetede yayımlanan abonelik sözleşmesi yönetmeliğinin 8.maddesi, ayn ıyönetmeliğin 11/1.maddesi belirtilerek faturalandırma işleminde hata olmadığını bildiren savunma yazısı dikkate alınarak faturalandırmanın sözleşmeye uygun olarak yapıldığı, faturalandırma ile ilgili bilgilendirme msajlarının tüketiciye firma tarafından sms ile bildirildiği anlaşılmış.talep uygun görülmemiş.







  • Taahhüt demek fiyat garantisi demek değildir. Sözleşmede taahhüt süresinde zam yapılmayacağı yazmadığı sürece taahhüt süresinde de zam yapılabilir.
    Sadece türkiyede olan bir durum da değil örnek:
    Altta *Prices may change during your contract olarak belirtilmiş




  • Yanlış bilgi veriyorsunuz. Abonelik sözleşmeleri yönetmeliğinde şu ibare açıkça yer almaktadır.
    Taahhüt süresince sözleşme koşullarında tüketici aleyhine değişiklik yapılamaz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Onu yazar demiyorum ki, Tüketici aleyhine değişiklik yapılamaz diyorum. Neden taktınız fiyat kelimesine bu kadar. Yönetmeliğe aykırı olan ya da olmayan her madde geçersizdir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hp_anka H kullanıcısına yanıt
    Zam her koşulda tüketici aleyhine şartların kötüleşmesii sayılmaz. Operatör yeni piyasa koşullarına uygun fiyat güncellemesi yapabilir. Ancak bu güncelleme gerçekçi değilse (gerçek piyasa koşullarından daha fazla zam yapılması) şikayetten sonuç alınabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi matterdome -- 6 Temmuz 2020; 11:19:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu bahsettikleriniz yasal dayanağı nedir?
    Söyler misiniz?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • hp_anka H kullanıcısına yanıt
    Turkcell taahhütnamesinde Başta enflasyon olmak üzere makroekonomik göstergelerde olağan sayılamayacak bir oranda değişiklik yaşanması, gibi durumlarda fiyat güncellemesi yapılabileceği açıkça yazıyor.

    Herhangi bir mahkeme de bunu yönetmeliğr aykırı bulmayacaktır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bakınız aslolan sözleşmede ne yazdığı değil, kanun ve yönetmeliklerin ne yazdığıdır. Ayrıca madem hukuki bir konuyu tartışıyoruz. Bana "Herhangi bir mahkeme de bunu yönetmeliğe aykırı bulmayacaktır" gibi tahmini ve zanlı cümlelerle değil, hukuki delillerle gelin. Sizin deliliniz sadece zannetmekden ibaret.
    Size Durmuş olduğum hukuki delinin yanında,
    İki tane de gerçekleşmiş delil sunayım Ben öyleyse;
    Geçen yıl yine Turkcell taahhüt süresi içerisinde mevcut tarifeme 10 TL zam yapacağını ve internetimi iki katına çıkaracağını sms ile bildirdi. Yukarıda bahsettiğim yönetmelik maddesini gerekçe göstererek itiraz ettim ve kazandım. Ayrıca işim Tüketici hukuku olduğu için abonesi olmasam bile şöyle bir olay da başımdan geçti.
    Vodafone net sözleşmelerinde abonelere şunu imzalıatıyordu. Tüketici adres değişikliğinden dolayı nakil yaparsa ve nakil yaptığı adreste altyapıdan kaynaklı hizmet verilemezse, bu firmanın sorumluluğunda değildir tüketici faturasını ödemeye devam eder yazıyordu.
    fakat yönetmelik ise bunun tam tersini söylüyor ve bu durumda tüketici hiçbir cayma bedeli ödemeden sözleşmeyi feshetme hakkına sahiptir yazıyordu.
    Konu hakkında gerekli kurumlara başvuru yaparak sözleşmedeki o maddeyi değiştirttim.
    İsterseniz bu iki olayın ekran görüntülerini de size sunabilirim.
    Kısacası ben bu konularla her gün onlarca ayrı kişiye bilgi veriyor çözüm sağlıyorum. Benim işim bu. Bu konulara ne kadar hakimsiniz bilmiyorum ama hakkını arayan bir tüketicide bu bahsettiğiniz olay asla geçerli değildir. Zaten sizin dediğiniz gibi olduktan sonra taahhüt niye var ki. İnsanlar taahhüt bitene kadar fiyat değişmesin diye taahhüt yapıyor. Fiyat da değişecekse aylarca göbeğimizi bir firmaya bağlamanın Ne gereği var. Sunduğum delillerle umarım sizi ikna edebilmişimdir. Hala olmadıysanız da yapacak bir şeyim yok iyi günler dilerim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: matterdome

    Taahhüt demek fiyat garantisi demek değildir. Sözleşmede taahhüt süresinde zam yapılmayacağı yazmadığı sürece taahhüt süresinde de zam yapılabilir.
    Sadece türkiyede olan bir durum da değil örnek:https://www.vodafone.co.uk/broadband/deals/superfast?icmp=uk~1_consumer~topnav~1_shop~3_broadband~1_superfast_broadband&linkpos=topnav~1~1~3~1
    Altta *Prices may change during your contract olarak belirtilmiş
    Yok öyle bir dünya. Taahhüt verirken firma sana taahhüt süresince aynı fiyattan satacağım diye söz verir. Müşteride taahhüt süresince seni kullanacağım diye söz verir.

    Senin mantıkla taahhüt imzalandıktan sonra firma isterse aylık 10.000 lirada ister nasıl olsa müşteriyi taahhütle bağlamış.




  • hp_anka H kullanıcısına yanıt
    Gerçekten sonuç alabildiyseniz sizin adınıza sevindim. Ama verdiğiniz vodafone örneğiyle bu bir değil. O örnekte doğrudan yönetmelikte olan maddenin tersine madde eklenmiş. Ama burda bunu tüketicinin aleyhine değişiklik olarak görmek bunu zorlamak oluyor. Zaten en başta enflasyon durumunda güncelleme yapılacağı belirtilmiş. Bu sonradan sözleşmeye eklenerek tüketicinin aleyhine getirilen bir madde değil. Zaten konu sahibi de tüketici mahkemesinden böylece red almış.

    Belki abonelik sözleşmesi değil ama örneğin toki konut sözleşmelerinde de enflasyona göre fiyat güncellemesi yapılacağı yazar. Burda süre çok uzun ve bedel yüksek olduğu için örnek veriyorum. Burda da sözleşmede açıkça belirtilmesine rağmen bunu sözleşmenin tüketici aleyhine değiştirilmesi olarak gösterip sonuç alınabileceğini düşünüyor musunuz.
    Yine aynı şekilde "Taahhüt kapsamında katlanan internet faydası bulunmaktadır, fiyat taahhüt kapsamında değildir." şeklinde açıkça belirtilirken bunu "abonelik şartlarının tüketici aleyhine değişmesi" olarak tanımlamak sadece zamdan kaçmaya çalışmak için kılıf bulmaya çalışmaktır.

    Bence sizin durumunuz özellikle de interneti iki katınca çıkarma hediyesi de verince paket değişikliği gibi görülüp gözden kaçmış.




  • Taahhüt indirim veya ek fayda karşılığında veriliyor, fiyat garantisi değil. Gerçekçi olmayan fiyat artışları için şikayet hakkı tabii ki saklıdır ama burda tartışılan o değil.
  • Turkcell artık onu değiştirdi. Taahhüt verirsen interneti katlıyor fiyat taahhütlü taahhütsüz sabit.

    Diyor ki 1 yıl kalmayı taahhüt edersen 2 kat internet veririm eğer 1 yıl dolmadan cayarsan fazladan verdiğim internet bedeli olan 40 x kalan ay ya da duruma göre geçen ay cinsinden faturalandırırım.

    Adamlar bunu da çözmüş. Fiyat taahhüdü değil internet üzerine taahhütler artık ve bu ülkede taahhütlü hat kullanılmaz bence.

    Faturasız kullan operatör operatör gez bedavalardan indirimlerden güzelce yararlan..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.