sorun kuru kavramalı dsg ler yüzünden oldu. şuan ıslak kavramalı dual-wet clutch şanzımanlar hem çok konforlu hem çok hızlı hem de çok dayanıklı. |
Tam Otomatik Sevdası - Çift Kavrama Düşmanlığı (2. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
eski aracım tam otomatikti (EAT6), yeni aracım yarı-otomatik (DSG)
DSG daha performanslı, daha seri. yakıt olarak 1lt daha az. ancak "kavrama" mevzusundan ötürü yokuşta geri geri çıkarken ya da bi şekilde "yarım debriyaj" yaptığı yerlerde titreme vs. yapıyor. titresin mühim değil de kavramanın ömründen gittiğini bilmek kötü haha. (yokuşlu ve trafikli yerlerde) belli bi KM'den sonra kavrama değişmesi gerekiyor tabi onun masrafı var.
EAT6 nispeten yavaş DSG'ye göre ama pistte değiliz sonuçta. 9sn'de çıkma da 100'e, 9.5sn'de 10sn'de çık. günlük kullanımda kesinlikle hiç bir sıkıntı yok. ister yokuşta ister trafikte gaza bas frene bas. bu sorunsuzluğu özlüyorum. teknolojisinden ötürü de yakıt olarak 1lt fazla.
özetle tam otomatikken kafam rahattı, DSG'de diken üstünde gibiyim. (ya da ben kafayatakıyorum)
-
quote:
Orijinalden alıntı: Reis-i Eagleseski aracım tam otomatikti (EAT6), yeni aracım yarı-otomatik (DSG)
DSG daha performanslı, daha seri. yakıt olarak 1lt daha az. ancak "kavrama" mevzusundan ötürü yokuşta geri geri çıkarken ya da bi şekilde "yarım debriyaj" yaptığı yerlerde titreme vs. yapıyor. titresin mühim değil de kavramanın ömründen gittiğini bilmek kötü haha. (yokuşlu ve trafikli yerlerde) belli bi KM'den sonra kavrama değişmesi gerekiyor tabi onun masrafı var.
EAT6 nispeten yavaş DSG'ye göre ama pistte değiliz sonuçta. 9sn'de çıkma da 100'e, 9.5sn'de 10sn'de çık. günlük kullanımda kesinlikle hiç bir sıkıntı yok. ister yokuşta ister trafikte gaza bas frene bas. bu sorunsuzluğu özlüyorum. teknolojisinden ötürü de yakıt olarak 1lt fazla.
özetle tam otomatikken kafam rahattı, DSG'de diken üstünde gibiyim. (ya da ben kafayatakıyorum)
Hocam daha sorun çıkartmamış, deli biri kuyuya taş attı diye kendinizi hırpaladığınıza değmez. DSG kötüleyenlerin bir çoğunun altında Şahin bile yok. Ne garezleri var anlamış değilim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FC7AB336F -- 4 Ekim 2020; 17:41:48 >
-
Onlar olsa da kullanmam şahsen ama vites kolunu yukarı çekince vites atıyor işte, hepsi aynı değil mi zaten. Bmw joystick vites diyorsanız onda da ileri geri çekerek vites atmıyor mu? Varsa farkı nedir?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arada kaybolmuştur o. Kırk bin tane yarı otomatik şanzıman arızası içinde birkaç tane tam otomatik şanzıman arızası olunca pek göze batmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
dsg ikinci elde çok riskli
-
Ben otomatiktenden nefret ederim, 2 kavramalıdanda.Benim sevdam uyuşuk olmamasından dolayı manueldir ve apayrı bir zevki vardır.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Guest-FC7AB336FHocam daha sorun çıkartmamış, deli biri kuyuya taş attı diye kendinizi hırpaladığınıza değmez. DSG kötüleyenlerin bir çoğunun altında Şahin bile yok. Ne garezleri var anlamış değilim.
Alıntıları Gösteradam titriyor diyor siz delinin biri diyorsunuz..)
plakalar ısınıp artık mekatroniğe doğru yol alıyor işte..
dur kalk ve sıkışık trafik en büyük düşmanı
kuzenimin a 3 ü 45 de kavrama ve mekatronik değiştirdi.
arkadaşımda passat var 30 bini göremeden değişim yapıldı..
hangi deli acaba..
savunduğunuz ürüne bir bakın lütfen.
-
quote:
Orijinalden alıntı: izengelOnlar olsa da kullanmam şahsen ama vites kolunu yukarı çekince vites atıyor işte, hepsi aynı değil mi zaten. Bmw joystick vites diyorsanız onda da ileri geri çekerek vites atmıyor mu? Varsa farkı nedir?
bir önceki aracım bmw idi zf 8 ileri
şimdiki aısın eat8 ileri
aısında d ile giderken kulakçıklara müdahele hakkınız var ilave olarak manuel modda var..
ayrıca devir vites eşleşmesini ayarlayamaz iseniz kendi eşleştiriyor
bu bmw de yoktu.
-
Senin bir VW fanboyu olduğunu bilmesek konunun samimiyetine inanacağız. Yaptığın ilk saçmalık araçların çıplak fiyatı yerine vergili fiyatını paylaşmak. 2.'si ise araç fiyatlarını sadece kavrama tipine indirgemek. Son olarak şark kurnazlığı yaparak DSG'li araçlarda hep ucuz modelleri seçmişsin. Azıcık zeka belirtisi olan herkes konunun saçmalığını görebilir. Mesela DSG'nin üreticisi olan VW'den hiçbir araç yok listede, neden acaba? Mesela bir T-roc yok?
Bunlardan bağımsız EAT8 vites geçişlerini DSG'den daha az hissettiriyor, fakat DSG çok daha performanslı. Tam otomatiğin de DSG'nin de artıları eksileri var, fanboyluk neden?
Hayır şanzıman fiyatlarını karşılaştırmak varken direkt o şanzımana sahip araçların fiyatlarını karşılamak nasıl bir saçmalıktır?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xcorp -- 4 Ekim 2020; 18:27:59 > -
Dağ başında vw jetta mekatronik cortladığı için kesinlikle tam otomatik şanzıman. Yalnız bunu ve fanlarına anlatamazsın adamların 40-50 binde şanzımanları patlıyor servisten indirim aldık diye havaya uçuyorlar 🤣🤣 vw yurtdışında ücretsiz değişim yapıp 10 yıl garabti veriyor şanzımana :))) Fakat bizim fanlar firmaya inanmıyor ürünlerinin hatasız olduğunu düşünüyorlar çok yaşasaydın aziz nesin :))
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Dsg/stronic kavramaya herşey dense bile konforsuz demek de ne bileyim ilginç
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Yeni türedi bu dsg patladı diyip sırra kadem basan tipler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçen sene haziran da ki bayramda istanbul izmir yolunda bayram dönüşü totalde 12 saat sürmüştü trafikten. Nice VAG grubu araç 4 lüleri yakıp sağa çekmişti.
O dönemki aracımız citroen xantia idi 275 bin km de al4 tam otomatik şanzıman 1 kere sorun yaşatmadı.
Tork konvertörlü eskiden geç tepki veren çok yakıt harcayan sistemlerdi ama artık öyle değiller ve problem konusunda yarı otomatik şanzımanlara göre çok çok daha sorunsuzlar. Kabullenin :)
-
Tam otomatik gayette sorunsuz, hala daha clio 2 nin otomatik viteslilerini yollarda bayan sürücüler kullanırken görüyorum. 20 yıllık araba.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2019 model Peugeot 2008 EAT6 tam otomatik aracım var.
Aracın vites geçişleri ve kararlılığı çok iyi.
DSG li Golf de kullandım ama Tork konvertörü gerçekten bu işte bir numara.
Tiguan yerine 2008 almamdaki en önemli etken tork konvertörü oldu.
Boşu boşuna goy goy çevirip insanların aklını karıştırmayın.
Eğer alacağın arabayla çok trafiğe girmeyip şehirlerarası yolculuk yapacaksan çift kavrama al. Performans ve konforuna söyleyecek bir lafımız, sözümüz yok.
Fakat İstanbul gibi yoğun trafik olan bir şehirde ısınma ve kavrama aşınması gibi sorunları olmayan tork konvertörü her zaman tercih konusunda bir numaradır.
Hyundai bile ilkel 4 ileri tam otomatikleri yakıt tüketimi yüksek olmasına rağmen cayır cayır satıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atade28 -- 5 Ekim 2020; 10:5:1 > -
şirket filomuzda edc fluence vardı sadece 1 tanesi şanzıman arızası verdi yaklaşık 5 yıldır eski kasa ve makyajlı kasa oktafyaya geçtik.eski kasaların 3te 1 inin dsg değişti.değişmeyenler izmir adana ve ankara tarafında trafiğe takılmayan arkadaşların araçları.istanbuldakilerin neredeyse tamamı bozuldu.dsg dışında başka saçma sapan arızalarda verdi ama yeri bu konu değil.
dsg arıza konusunda meşhur kendi aracım olsa dsg kullanmam.işim dolayısıyla sıkça Çine gidiyorum dümdüz yokuşsuz ülke ancak dsg arızası orada da meşhur.
-
Tork konvertörlu tam otomatik candır, gerisi heyecandır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X