Şimdi Ara

Tatil.com mağdurları (para iadesi yapmıyor)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
5.435
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 3 ay önce tatil.com'a mail atarak tatilimi iptal ettim (telefonlara cevap vermiyorlar). İptal sigortam olmasına rağmen para iademi en az 70 iş günü sonra yapacaklarını söylediler. Bu süreçte tüketici hakem heyeti ve Seyahat Acentaları Dairesi Başkanlığına dilekçe verdim. Bu tarih itibariyle hiç bir yerden dönüş alamadım.

    Benim gibi tatilini iptal edip parasını alamayan arkadaşlar varsa neler yapabiliriz, dava açmak bir çözüm olur mu?



  • Merhaba,

    Aşağıdaki linkte yazılana göre bu tür durumlarda 14 gün içinde para iadesi yapılması gerektiği belirtilmektedir:
    haber7
    İptale rağmen para çekiyorlar! Vatandaşa önemli uyarı: Kredi kartınızı kontrol edin
    https://ekonomi.haber7.com/ekonomi/haber/2978596-iptale-ragmen-para-cekiyorlar-vatandasa-onemli-uyari-kredi-kartinizi-kontrol-edin/?detay=1


    Para iadesinin yapılmadığı durumlarda ilgili yazıda şu adımlar önerilmiş:
    1-) Kredi kartı üzerinden tahsilat yapılmış ise kredi kartı harcama itirazı (chargeback) dilekçesinin bankanıza iletilmesi,
    2-) Tüketici hakem heyeti basvurusu,
    3-) Hali hazırda çekilen kredi kartı taksitleri varsa, kartınızın izinsiz kullandığndan dolayı savcılığa suç duyurusunda bulunabilineceğinden bahsedilmektedir.

    Bu adımları izleyebilirsiniz veya profesyonel bir yardım için avukata basvurup süreci onunla takip edebilirsiniz. Umarım en kısa sürede durumunuz çözüme kavuşur.




  • Electro_Magnetic kullanıcısına yanıt
    Harcama itirazı yapılabildiğini dün öğrendim. İşbankası Maximum uygulaması üzerinden yaptım.
    Ben iptal etmeden THY'den aldığım uçuş da iptal oldu. Onun da iadesine 70 iş gününden bahsediyorlar. Koskoca THY bunu yapıyorsa diğer firmalar ne yapmaz.
    THY için de Garantide'den harcama itirazı yapacağım.

    Teşekkürler bilgilendirme için
  • Merhaba, bende konuyla alakalı mağduriyet yaşıyorum.
    ödeme yaparken yoğunluk yok, şikayet ederken yoğunluk var çekiyorlar, neyin yoğunluğuysa külliyen yalan.
    mail attım. bakcaz etcez diyorlar ama hiç bir gelişme yok. Yasal olarak 14 gün içinde iade etmek zorundalar. Bunu mailde belirttim iplemiyorlar.
    Bankaya harcama itirazı dilekçesi verdim ama onunda geri dönüşü 45 güne kadar sürebiliyor. Hakem heyetine versen cevabını beklemesi vs derken gene aylar sürebilir. Her ucu b*klu deynek.
  • nitroslive kullanıcısına yanıt
    17.04.2020 tarihinde hakem heyetine başvurdum. tatil.com'dan savunma istemişler, savunma 1 hafta kadar önce gelmiş. ne zaman sonuç çıkar diye sormaya gittim. en az 1,5 ay beklersiniz dediler. 3,5 ay geçmiş toplam da 5 ay sonra hakem heyetinden karar çıkmış olacak. gerisini siz düşünün
  • snomask kullanıcısına yanıt
    Tüketici hakem heyetinden büyük ihtimal lehinize sonuç çıkıp, paranızı geri alırsınız; fakat süreç genelde 45 günden 6 aya kadar sonuçlanmaktadır. THH'nin yoğunluğunu göre bu süre değişmektedir. Bunun dışında banka harcama itirazları da aynı şekilde şanslıysanız 45 gün içinde en kötü ihtimal 180 günde sonuçlanmaktadır. Her iki süreçte de haklı durumunuzdan dolayı iadenizi alacağınızı düşünüyorum.
  • Electro_Magnetic kullanıcısına yanıt
    Maalesef devlet bu duruma göz yumuyor. Bana bakanlıktan söylenen; sizin paralarınız otellere gitti, oteller tadilat yaptı, harcama yaptı, oteller paraları iade etmediği için tatil.com gibi firmalar hemen iade yapamıyorlar. dolayısıyla asıl oteller batmasın, sonrasında acenteler batmasın paranızı alırsınız 6 ay içinde. batarlarsa hiç alamazsınız mantığıyla hareket ediyorlar.
  • snomask kullanıcısına yanıt
    Bakanlıktan kim size bu bilgiyi verdi bilemiyorum; fakat şöyle bir durum var chargeback (harcama itirazı) işlemi ne otel ne acentayı bağlar esasında. Diyelim ki hepsi battı kül oldu. Bankanız kredi kartı ile yaptığınız işlemi size iade etmek durumunda, belirtilen hizmet/ürün alınamadığı için. Sonrasında banka ilgili firmadan ne sekilde parayı alır/alamaz o konuya vakıf değilim. Visa/ Mastercard kuralları gereği bankanız bu ücretleri şirketler iflas etse dahi yapmak durumundalar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Electro_Magnetic -- 28 Temmuz 2020; 12:36:0 >




  • harcama itirazı - banka / kredi kartı chargeback işlemleri
    Sıkça Sorulan Sorular - Harcama itirazı - Banka / Kredi Kartı Chargeback işlemleri
    https://www.harcamaitirazi.com/sikca-sorulan-sorular/#!


    sitesinde konuyla ilgili şu bilgilere yer verilmiştir:

    Harcama itirazlarında bankaların zarar görmesi söz konusu mudur?

    Cevap: Harcama itirazı neticesinde kart bankasının (itirazı başlatan kart hamilinin kendi bankasının) zarar görme ihtimali söz konusu değildir. Ancak üye işyeri bankası bazı durumlarda zararla karşı karşıya kalabilmektedir. Şöyle ki; kart hamili itirazını başlatıyor, kart bankası işyeri bankasına itirazı yönlendiriyor, işyeri bankası üye işyerinin hesabında para olmadığı zaman bu itiraz tutarlarını (eğer itirazınız olumlu sonuçlanırsa) kendi bünyesinden ödüyor. Yani işyeri dükkanı kapatıp kaçmış ise ancak bu durumda işyeri bankası parayı kart bankasına kendisi ödemek zorunda kalabilir. Bu durum haricinde kart bankasının veya işyeri bankasının zarar görme ihtimalinden bahsedilemez. Çünkü harcama itirazlarının finansal sorumluluğu ya kart hamili ya da üye işyeri üzerindedir.




  • Up
  • Ben ücretimi aldım banka itirazı ile
  • Arkadaşlar banka harcama itirazi ile paramı aldım,tatilinizin iptal olduğuna dair görüntü mail vs ile birlikte harcama itirazi yapin 2 ay içinde banka paranizi yatiriyor sorusu olan mesaj atabilir.
  • Arkadaşlar 21 Temmuz 2020 günü zor bela iptal ettirdiğim tatilimin iadesi hala yatmadı. Onlarca kez mail attım, Tüketici hakem heyetine başvurdum hala ses yok. Sizlerde durum nedir ?

  • Oguzhantasci kullanıcısına yanıt
    Hiç muhatap olma,yatirmiyorlar ben de çok bekledim,ödemeyi yaptığın bankaya git harcama itirazinda bulun banka 1-2aya kadar parani yatiyor.alacagani firmadan kesiyor.ben öyle yaptım.
  • cellisttr kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkür ederim. Yarın gidip gerekeni yapayım o halde. Şuan internetten harcama itirazıyla alakalı bir form buldum. Siz de böyle bir formu doldurup fax mı çektiniz yoksa şubeden gereken yapılabiliyor mu ?

  • Oguzhantasci kullanıcısına yanıt
    Ben iş bankasından yapmıştım ödemeyi,Maximumun mobil uygulaması üzerinden yaptim,1 ay içinde dönüş yaptılar,turun iptal olduğuna dair ekran görüntüsü,mail yazı vs herhangibirini istediler,ertesi gün yattı para.
    Mobil uygulama üzerinden yapamazsaniz gerekli evrakları alip bankaya gidip de yapabilirsiniz.
  • cellisttr kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim sağolun.

  • cellisttr kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Bugün itirazım olumlu sonuçlandı. Banka parayı kaç gün içinde yatırır?
  • Ertesi gün yatmisti benimki,hayırlı olsun.
  • 🍌 muz cumhuriyeti burası . maalesef herşey ana haberler de ballandıra ballandıra anlatıldığı gibi olmuyor..direk banka ile iletişime geçin.. harcama itirazı yapın.. tüketici hakem heyeti benim 2020 yılındaki başvurumu hala oturup değerlendiremedi.. ülkenin hali bu.. maalesef
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.