Şimdi Ara

tc düğmesi bu kadar anlamsız mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.688
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar hafta sonu ankara gezim sırasında keçiören belediyesi arkasında(eğri sokak) çok dik bi yokuş var araç tam yük dolu(400 kg kadar).yokuşa yarım debriyaj başlangıç yaptım yarıya kadar çıktı sonra devir düşmeye başladı baktım stop edecek geri geri bıraktım.ertesi gün tekrar denedim tc yi kapatıp kazıyarak çıktı.bu tc bu kadar anlamsız olmamalı patinaj çektirmicem diye yokuşun yarısında kalırmı araba ,yoksa bi sıkıntımı var.teşekkürler.



  • Yok normaldir...
    Bu tip sistemler genelde aptalca bir şekilde gazı kesmeye çalıştığı için böyle oluyor.
    EBD, ESP tarzı sistemler ise genelde fazla dönen lastiğe fren basıncı uygulayarak yol tutmaya çalışıyor.

    En güzeli kapatıp yardırmak, yapacak birşey yok
  • anahtar kelimeler;

    "TC açık, çok dik bi yokuş var araç tam yük dolu(400 kg kadar)."
  • paanter bu normalmidir bilmediğimden soruyorum.tc yi kapatınca aynı yerde aynı yükle kazıyarak çıktı.araç yüksüzken de denedim gene aynını yaptı.yokuş çıkarken kapamakmı lazım sinir bozuyo.
  • tcs açıkken gaza yüklenip araba istop edene kadar bi bekleyin, ne tepki verecek bakalım.
    forumda bu konu ile ilgili bir yazı yazmıştım ,
    araba duracak kadar yavaşladı ama durmadan yokuşu çıkmıştı.
    (normalde o tip rampada o durumda yarım debriyaj yapıp gaza yüklenip, olmayacak galiba deyip senin gibi geri basıyordum.)
  • araç aşırı yüklüyken yokuş çıkmaya TCS nin ne derece kolaylaştırıcı etkisi olacak tartışılır.
    tekerler patinaja girecek yada girme eğiliminde olacak ki tcs çalışsın.
    yani yokuşta olduğunu algılayacak bir sistem değil.
    benim daha çok düz yolda ıslak zeminde, ani doksan derece dönüşlerde, karlı buzlu zeminlerde devreye giriyor.

    yokuşta faydalandığım da oldu tabiki .

    çok yüklü araçta vites -devir uyumsuzluğu yada gücü yetmeme-bayılma yüzünden gitmeme olduysa ,
    tcs zaten devreye girmez.
  • hocam teşekkür ederim ama o yokuşta birinci viteste bayılacak araba bilmiyorum ben.doğan slx ile çıkmıştım banamısın demedi.yol kaldırım taşlarından olduğu için pati çekip çekmediğini algılayamadım ama çok acaip bi şekilde devir düşüşe geçti dediğiniz gibi zorlamadım saldım geri.ertesi gün kapattım aynı sorun olmadı.hem yüklü iken hem boş iken denedim.kapatmayınca çıkamadım yokuşu. teşekkür edeirm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idikut58

    Merhaba arkadaşlar hafta sonu ankara gezim sırasında keçiören belediyesi arkasında(eğri sokak) çok dik bi yokuş var araç tam yük dolu(400 kg kadar).yokuşa yarım debriyaj başlangıç yaptım yarıya kadar çıktı sonra devir düşmeye başladı baktım stop edecek geri geri bıraktım.ertesi gün tekrar denedim tc yi kapatıp kazıyarak çıktı.bu tc bu kadar anlamsız olmamalı patinaj çektirmicem diye yokuşun yarısında kalırmı araba ,yoksa bi sıkıntımı var.teşekkürler.

    aynı durumu izmir atatürk mah.ne çıkarken yaşadım. tc açıktı. dipgaz yaptım. önce pati, sonra ağır ağır tırmandı.
    böyle yokuşlarda tc'yi kapatmana hiç gerek yok hocam. baktın yokuş dik ölümüne yüklen. önce biraz pati yapar,
    sonra sarar. stop etmez. sen ilkinde muhtemelen yeteri kadar gazlamadın.
    devir düşük kaldı ve sarmadı. ama ben seni anlıyorum. bence bu mühendislik hatasıdır.
    bu araca yakışmıyor. keşke gaz teli olsaymış.
    babamın rn 19'u 1. viteste cruzemden çok daha fazla güven veriyor.
    kritik rampalarda, tam gerektiği anda değil, yarım saniye kadar önce gazlamak lazım :) alışma meselesi...




  • bir etken de 1. vites aralığının uzun oluşu mudur acaba?
  • Yokuşu niye çıkamıyorlar ki araba ağır mı kalıyor noluyor tam bu arabaya karar vermişken.. çıkamıyor mu yokusları
  • 1. vitesde hertürlü her yokuşu çıkıyor ancak ikinci vitesde yokuşa devirsiz girilmişse kesinlikle vitesi 1 e küçültmek gerekiyor , yoksa gaza dibine kadarda bassanız elektronik pedal olduğu için motora yakıt gitmesine izin vermiyor ; kısaca aslında motoru korumaya çalışıyor ancak bize görünürde yetersiz gibi geliyor...2 vitesde biraz devirli girilince rahatlıkla çıkıyor ..Yetersizlik sözkonusu değil ancak , motoru koruma ve yazılımsal ayarlar nedeni ile 1. vitese atmakda fayda var..
  • iki gün önce 2011 ls at aldım dün tam altıbuçuk kilometrelik bir yokuş tırmandım araçta dört kişi artı bagaj fulldü
    ve keskin virajlarla dolu bir yol ne tıkanma ne stop etme ha zaten o yolda 70, 80 yapma şansı yok 40 km süratle
    paşa paşa çıktı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: QUARESMA | 1903

    Yokuşu niye çıkamıyorlar ki araba ağır mı kalıyor noluyor tam bu arabaya karar vermişken.. çıkamıyor mu yokusları

    yazılım yazılım :)
  • allahtan benim araçta yok bunlar
  • bütün mesele arabaya alışmakla alkalı bende ilk aldığım günlerde yokuşta yüklenmiyodum gaza aman bişiy olur filan die öyle değilmiş konu devirini verecen gaza basmaktan korkmayacan o zaman her yokuşu 10 numara çıkar ...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.