ilk kez apartman olağan kurulunu topladık. 12 daireli apartmanda kat malikleri kurulu yönetmeliğine göre bir kişi yönetici seçildi. Görüşme tutanağına a kişisi yönetici b kişisi denetçi olarak seçildi. apartman adına iş sözleşme davaavukat hukuki yetki verildi. şeklinde 11 kişi tarafından imzalandı.
sorum şu: tek yönetici seçtik şimdi kararlar nasıl alınacak? hukuki olarak yönetim karar defterine kimler imza atacak? tek yöneticinin böyle bir hakkı var mı? denetçi ile beraber ikisinin karar alma hakkı var mı? hayır ise nasıl karar alacak?
Kat malikleri kurulu yönetmeliği dediğiniz galiba yönetim planı. Karar almaktan kastınızı daha açık bir şekilde yazarsanız konu hakkında bilgi sahibi üyeler cevaplayacaklardır. Zirâ almak istediğiniz karara göre karar yeter sayısı değişir. Örneğin yönetim planında değişiklik yapmak isterseniz kat maliklerinin 5'te 4'ünün oyu gerekir. (Bkz: 634 Sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu 28.Madde) Veya tapu kütüğünde mesken olarak görünen bir yere işyeri açılacaksa kat maliklerinin oy birliği gerekir.(634 sy. KMK 24.Madde) Yahut yönetim planında başka bir husus için farklı bir karar yeter sayısı belirlenmiştir, o karar için de yönetim planında yazan karar yeter sayısını esas almanız gerekir.
İmza meselesi ise yine KMK'nda belirtilmiş(32.Madde):
quote:
Kat malikleri kurulu kararları (1) den başlayıp sırayla giden sayfa numaraları taşıyan her sayfası noter mühüriyle tasdikli bir deftere yazılarak, toplantıda bulunan bütün kat maliklerince imzalanır; karara aykırı oy verenler bu aykırılığın sebebini belirterek imza koyarlar.
Yönetim planına göre seçtik(kat malikleri kurulu yönetmeliği diye andığınız belgenin yönetim planı olduğunu tahmin ediyorum) dediğiniz için elinizde yönetim planı olduğunu varsayıyorum. Eğer yoksa gayrimenkulun kayıtlı olduğu tapu müdürlüğüne gidip yönetim planınızı görebilirsiniz.
Yönetim planımız var 12 dairedeb 11 nin imzası ile yönetim planımınızı oluşturduk onda sıkıntı yok. Yönetici 3 değil değilde tek kişi. yukarıda da belirttiğim gibi genel kurulda a kişisi yönetici b kişisi denetçi olarak seçildi dedik.
Yönetici olarak tek kişi karar defterinde karar alıp iş yaptırabilir mi? ya da denetçi ile yöneticinin imzası kararı yeterli olur mu? yönetim karar defterine kim/kimler imza atacak? tamir, onarım işi, apartmana malzeme alımı, vb. işler
quote:
Orijinalden alıntı: BayDen
Yönetim planımız var 12 dairedeb 11 nin imzası ile yönetim planımınızı oluşturduk onda sıkıntı yok. Yönetici 3 değil değilde tek kişi. yukarıda da belirttiğim gibi genel kurulda a kişisi yönetici b kişisi denetçi olarak seçildi dedik.
Yönetici olarak tek kişi karar defterinde karar alıp iş yaptırabilir mi? ya da denetçi ile yöneticinin imzası kararı yeterli olur mu? yönetim karar defterine kim/kimler imza atacak? tamir, onarım işi, apartmana malzeme alımı, vb. işler
Bu konuda cevap verebilecek yok mu? kanunda yönetmelikte yazmıyor bu konu. yönetici tek kişi seçilebilir diyor ama kararı nasıl alır açıklaması yok?
genel itibari ile olağan/acil işlemleri yapar. Diğer işler için belirli bir çoğunluğun kararı gerekir.
Mesela apartman dış duvarının rengini değiştirmek istiyorum deyip tek başına yapamaz. Bütün kat malikleri ile olağan toplantıda (veya oloğanüstü toplantıya çağırarak) aranan çoğunluk düzeyinin gözetilerek karar alınması durumunda boyatabilir.