Şimdi Ara

Telefon, bilgisayar, tablet ve akıllı saatlerde cayma hakkı kaldırıldı (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
383
Cevap
5
Favori
15.331
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
77 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Olan düzgün müşteriye olacak. Kendimden örnek vermek gerekirse 2 sene önce telefon aldım aynı gün incelerken baktım şebeke sinyali anormal derecede zayıf geri iade ettim. Akıllı saat aldım tepkime süresi geç olduğu için ertesi gün iade ettim. Böyle bir yönetmelik sonrası benim mağduriyetim nasıl giderilecekti mesela.

    Bir de sadece cep telefonu, akıllı saat, bilgisayar ve tablet için mi geçerli bu durum tam olarak yorumlayan var mı? Çünkü alt kısımda montaj gerektiren ürünler vs. yazıyor o zaman buna beyaz eşya tv vs birçok ürün de dahil olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son 10 yılda vatandaş lehine 1 kanun çıkmadı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • bu ülkede

    - Garanti sistemi

    - Yetkili Servis sistemi

    çalışmıyor.


    alıcı ile satıcı arasındaki

    gelir, bilgi, tecrübe, emek vs. denk olmadığından

    sistem satıcı lehine çalışıyor.


    vatandaş oyalanarak tüketici kanunundan kaynaklanan süreler geçiriliyor.

    garanti kapsamı dışına çıkartılıyor

    servis - yetkili servis sistemi çökmüş, eşya ya değiştirilmiyor, ya tamir edilmiyor. hatta iade bile edilmiyor.


    devletin bu işe bir çözüm bulması şart.


    alıcı ile satıcıyı karşı karşıya bırakmak, satıcıyı kollamaktır.


    şahsi çözüm önerim şu:


    alıcı ile satıcı arasına

    devlet tarafından görevlendirilmiş birini sokmak.

    tıpkı hukuktaki arabuluculuk yapan avukatlar gibi.

    burada da avukatı alıcının temsilcisi gibi görevlendireceksin

    alıcı değil, avukat alıcı için uğraşacak.

    kazandığı hakkın %5-10 u kadar avukat para alacak.


    ya

    üreticiler kaliteli üretecek, satıcılar kaliteli mal satacak

    ya da

    bu sistem sayesinde

    bozulan, iade edilen vs. her üründen ciddi zarar edip batacaklar.


    o zaman göreceğiz, garanti - yetkili servis - tazminat sisteminin etkili çalışması sonucu

    ülkedeki her ürünün nasıl kalitesinin arttığını !!!!!!!!!!!!!!!!!!1





  • İade edilen ürünler sonuçta başkalarına satılıyor değil mi?

  • yurdum insanı için yerinde bir karar.

    dayım uydu sistemleri satıyor.

    adam 100 liralık uydu bulucu denen şeyi alıyor, 30 lira kargo dayıma ait.

    sonra uydusunu kuruyor ve diyor ki ben bunu beğenmedim.

    iade edip 30 lira daha kargoyu karşı tarafa kitliyor. 100 lirasını da cebine geri koyuyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erka1907 -- 24 Ağustos 2022; 10:9:19 >
  • Aldığınız ürünler elinizde patladığında, servislerde sürüm sürüm süründüğünüzde göreceğiz sizi.

    Bu yasayı destekleyenlere selam olsun.

    Geri gönderirken kargo ücreti ödeyip sonra birde rezillik diye konu açarsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samuray_x -- 24 Ağustos 2022; 10:9:35 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bu millete herşey müstehakkkkkk diye boşuna demiyor millet.


    cok şikayet vardı her sektörden . millet cılkını çıkarmış sadece kanunlar tüketiciler icin var sanılıyordu.. bizzat benim başıma gelen şeyi anlatıyorum

    düğün mağzemeleri satıyorum. adam satın aldığı tabağı catalı düğünden sonrageri getirdi. hemde nasıl biliyormusunuz. üstü bulaşıklı kirli kirli yemek artığıyla beraber. okadar şişkindiki hiç utanmadığı gibi bana ne yapıcağımıda anlatıyor birde. ''yıka tekrar sat hocam bişey ''olmaz dedi. ben bu ürünlerin yerine evimin başka ihtiyaclarını alıcam dedi. sizin haklarınız varda satıcıların hakları yokmu? kıyafet de de inanılmaz haberler geliyor. onlarada düzenleme geliyormuş. bu millet adam olmaz böyle ayar verilir.

  • Sevindirici bir haber. Olması gereken en başından beri buydu. Adamda teknoloji bilgisi namına gram bişey yok. Gidiyor en dandik telefonu alıyor ikinci gün kasıyor diye iade ediyor parasını geri alıyor. Eeee..

    Araştırıp alanlar günlerce ürün analizi yapanlar eşek mi ? Çok iyi oldu bu haber

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Satıcı lehine gözüküyor ama bence bu işten online satııclar daha fazla zarar edecek, İnternetten satışlar azalır eski geleneksel yüzü yüze satışlar artar. Şahsen ben dokunup bakamadığım deneyemediğim bir şeyi iade edemeyeceğimden internetten satın almam.

  • Her ürünü araştırmadan alıp test edip sonra geri gönderenlere iyi olmuş. Bu işin doğrusu alacağın ürünü önce araştırıp sonra alman. Ama bunun kötü yanı da şu bilinir olmayan bir mağazadan kullanılmış ya da sorunlu ürüne denk gelme ihtimalin yüksek ve bu ürünü iade edemeyeceksin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence alınan karar olumlu. Artık "KULLANILMIŞ ÜRÜN GÖNDERİLDİ" şikayeti olmayacak.

  • kutusunu açmasak bile iade yok.. hımm.. bol bol hıyar yiyecez anlaşılan..

  • herkes gider mersine, biz gideriz tersine. abd'de daha düşük fiyatlı ürünü başka yerden bulursan, satın aldığın mağazaya iade etme hakkın var.

    biz de orta çağa gidelim.

  • carloska kullanıcısına yanıt

    Genellikle hepsiburada ve amazon sitelerinden alışveriş yaparım. Satıcının da hepsiburada ve amazon olmasına dikkat ederim. Şimdiye kadar hiç hıyar çıkmadı. Bence bu kararla işini düzgün yapan firmalar ayakta kalacak, diğerleri yok olacak.

  • Arkadaş ülkenin ciddi sorunları var.

    Satıcı olan arkadaşlar hepinizin paketi açılmış ürünü veya kullanılmış ürünü alamadığınızı biliyoruz. Hadi giyimi es geçiyorum, giyim içinde bir koşul getirirsin olur biter.

    Ne açgözlü, kan emici insanlarsınız be.

    Ürünün kullanılmış olup olmadığını da kontrol etmek satıcının işi, insanlar kullanılmış ürün yolluyorsa kabul etmeyeceksin.

    Madem öyle satıcı sattığı ürünün sorunsuz olduğunu ve içinde iki tane kargo parası olmadığını teyit edecek. noter onaylı belge, gerekirse denetlenecek. Hadi bakalım.

    Resmen satıcıyı koruyan ve tüketiciyi ezen bir kanun ama anlayana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samuray_x -- 24 Ağustos 2022; 11:4:3 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yani kısacası yine masum tüketici mağdur olacak ayıplı malı sineye çekip oturacak.yazıklar olsun bu zihniyete ne diyelim başka

  • kusurlu üründe iade hakkın var. Ürün de kusur yoksa keyfi iadeyi satıcı almak zorunda değil diyor yazıda yani adam açıp 2 saat kullanıp kapatamayacak. Tv aldınız servis geldi açtı bakktı servis ile tutanak tutacaksınız kurdurmayacaksınız iade talebi açıp göndereceksiniz burada hakkıınız ölmüyor. Ki yasa değişmese bile bu tür ürünlerde iade alınmıyordu satııcı insafına kalıyordu ama bazen 14 günlük koşulsuz ccayma hakkından dolayı mağdur olanlarda vardı satıcılar için diyorum

  • Şöyle düşünün. Adam bilgisayar alıyor. Tüm özellikleri yazıyor. İnce ayrıntısına kadar. bilgisayar kendisine geliyor açıyor 2 3 saat kullanıyor sonra paketliyor ben vazgeçtim diyor. Vazgeçmesi için servis kaydı ile belge alınıp arızasının olması lazım ama adam diyor ki ben hafızasının bu kadar düşük olduğunu bilmiyordum. Eee özelliğinde yazıyor ve mesafeli sözleşmelerin kanuna göre iadeye zorluyor adamın örnegin 5 bine sattığı bilgisayar çöp oluyor neden dikkat etmediği için nasıl olsa iade yaparım diye sizde açılmış ürün almayacağınız için o 2.ci ele düşüyor ve ortada ciddi zarar oluyor bu süreçte evet biz satıcılara yarıyor(elektronik satmıyorum buarada) ya da düğün elbisesi alıyor giyiyor sonra iade ediyor ee koşulsuz iade hakkımm var diyor evet iadeyi biz karşıılarız gerekirse ama emeğe ve insanların para kazanmak için sattığı ürünlere saygısı olması lazım bu açıdan iyi oldu açıkcası ama azınlık bir topluluk yüzünden insanların canı yanıyor o ayrı haa bir de kargoya para vermemekk için iade de ücretsiz olduğu için adam sepeti dolduruyor sonra tek tek almak istemediği ürünleri iade yaparak satıcı kar yapacam derken zarar ettiriyorlar bu kitlelerde var





  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.