Şimdi Ara

Telefon, bilgisayar, tablet ve akıllı saatlerde cayma hakkı kaldırıldı (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
383
Cevap
5
Favori
15.321
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
77 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ahlaksızlığı uyanıklık ya da kurnazlık sanan şerefsizler yüzünden maalesef ahlaklı tüketici de cezalandırıldı.


    Bu talep Ticaret Bakanlığına satıcılardan geldi. Satıcılar uzun süredir kötüye kullanılan cayma hakkından muzdaripti. Bakanlık firmaları haklı bulmuş - ki ben de haklı buluyorum - ve yönetmeliği değiştirmiş.


    Hem iyi olmuş hem de kötü.


    Maalesef böyle alafranga haklar bizim millete bir kaç gömlek büyük geliyor.

  • DeepBluee2 kullanıcısına yanıt
    Dostum en çol ürün Amerika'da tüketiliyor. Bu yüzden koşulsuz iade hakkı veriyorlar ki yeterki al, 100 milyon kişi alsa, sadece 100 bini iade etse kalan 99 milyon 900 bini ticareti ihya ettiği için.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • sensaura kullanıcısına yanıt
    Hocam eski yıllarda Abd'de de bir ara olayın mokunu çıkaranlar olmuş oradaki yerleşik akrabalarımın aktardığı bilgilere göre. Örnek 10 ay ayakkabıyı hunharca kullanıp paramparça olarak iade edenler falan olmuş "beğenmedim" diyerek, ve sonra devlet önlem almış falan deniliyordu. Neyse sonuçta Türkiye hudutlarında şu son yapılan düzenleme birçok ahlaklı ve iyi niyetli tüketiciyi mağdur edecektir, sahtekar satıcılara rant sağlayacaktır, mağazadan görüp dokunarak ve kazık yiyerek ürün alınacak veya, yazık, net.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 23 Ağustos 2022; 22:50:15 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cihan kullanıcısına yanıt
    Tüketici hakem heyetine hatta mebla yüksekse tüketici mahkemesine vereceksin.

    Birkaç ay bekleyeceksin, sonuç çıkana kadar bu hiperenflasyon olan ülkede içeride bekleyen paran hiç olacak.

    O para ile aynı ürünü tekrar satın alamayıp soğuk su içecek tüketici, çünkü kanunlarda birebir değişim isteği yok, para iadesi var sadece.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kutusu açılmamış ürünlerde iade olmayacak


    böyle birşey olursa ürün alımı azalır satıcının işine gelmez tabi birde ürün alıp kullanıp iade edenler var satıcılarda sahtekarlık yapıyor alıcılarda satıcıya ne kadar güvenecez peki

  • Amazon harici satıcıdan pek ürün almıyordum, artık hiç almam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dişi biraz sıkmak lasım, almamak lasım birşey.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B9CAFB864 -- 24 Ağustos 2022; 5:16:19 >
  • Seçimde,kötü yönetim ve enflasyonun yanında birde bu durum aklınıza gelsin ona göre oy verin.

  • iyi ki monitörümü önceden almışım. bi de hazır sistem almayı düşünüyordum bütçeyi denkleştirip ama bu saatten sonra kolay kolay internetten almaya cesaret edemem. az para değil.

  • Bu saatten sonra gidip sıfır almanın anlamı yok. Gidip 2. El alırım sonuçta kimse iade almayacaksa neden daha fazla para vereyim? 2. El alırım bakarak kontrol ederek alırım aradaki fark cebime kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu durumda sadece anakart, işlemci gibi yüzde sıfır hata ihtimalleri olan ürünleri internetten sipariş edebileceğiz. Geri kalanda 2. el ya da yüksek fiyat farkı ile mağazadan satın almak zorunda bıraktılar. Şu karardan sonra sakın ha cesaret edip de monitör, telefon, tablet almayın internetten. Kanunlar varken bir bin takla attırıp para verip aldığın üründen tiksindirdikten sonra iade alıyorlardı, şimdi asla almayacaklar.

    Geçmiş olsun, Türk milletine bir kazık daha atıldı.

  • Giyim ve ayakkabı sektörü bundan çok etkilenir. Aldığın ürün geldiğinde kalitesini beğenmeme, bedeni numarası uymama gibi durumlarla sıklıkla karşılaşıyoruz. İnsanlar artık mağazalara yönelebilir?!

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    bence yanlış düşünüyorsunuz. Şahsen ben örnek vereyim. Misal bir ayakkabı beğendim. Gidiyorum mağazaya hangi numara ayağıma oluyorsa karar verip internetten daha uygun ise fiyatı oradan alıyorum. Kurunun yanında yaşta yanmış. Apple dan telefon alıp her 10 günde bir iade edip yenisini alıp bu şekilde kullanan bir ton insan var. Yerinde karar olmuş.

  • Bu karar hem iyi hem de kötü oldu. Sıfır ürünü alıp kullanıp kullanıp iade eden davarlar olduğundan satıcılar için çok iyi oldu. Belki de satıcılar o ürünü sıfır diye başkalarına ittirdiğinden aslında diğer dürüst müşteriler için de iyi oldu. Kötü olansa bu karar yalnızca satıcıyı koruyor. Haysiyet yoksunu kötü niyetli müşteriler olduğu gibi haysiyet yoksunu kötü niyetli, müşteriyi mağdur eden satıcılar da var. Haklar tüketiciden yanayken müşteriyi mağdur edenlerin şimdi elleri daha da güçlenmiş oldu. Bahaneleri arttı. Üründe sorun olsa göndermeye kalksan üründe sorun yok bu yüzden cayma hakkınızı bu üründe kullanamazsanız deyip geçerler. Ya da ürün ayıplıdır, cayma hakkı der kargo ücretini de sana kitler. Bakalım bu karar söz edildiği gibi müşteri-satıcı arasındaki ilişkiyi daha iyi mi yapacak yoksa daha fazla müşteri mağdur mu edilecek göreceğiz. Çünkü namussuz satıcılar için ortada bir yaptırım yok. Git Tüketici Hakem Heyetine vs. Sen paranı alsan da zamanın ve enerjin gidiyor, paranın değeri düşüyor ama bu rezil düzen devam ediyor. Bu işin çözümü tüketici hakem heyeti değil, yanlış yapan firmaya okkalı bir ceza vermekten geçiyor. Ama nerde! Bu yok, üstüne müşteriyi daha da zora sokacak kararlar çıkarıyorlar. Kurunun yanında çok fazla yaş da yanacak.


    Bu karar özelinde değil de genel olarak bahsedersek bu AKP nedense hep şirketlerin ve sermayenin yararına kanun çıkarıyor. Hep böyle. Hep önce şirketler, patronlar, sermaye geliyor. Vatandaşın, müşterinin yararına yanında olmak diye bir şey yok. Umarım bu millet bunun hesabını sandıkta bu sefer sorar. Umarım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kartal Göz -- 25 Ağustos 2022; 1:4:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugünde şaşırmadık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir tüketici olarak çok doğru yerinde bir karar adam 3 kuruşluk aklıyla gidip telefon alıp oynayıp kurcalayıp içine tonla uygulama indirip sonrada iade ediyor nasılsa yasa var diyor birde utanmadan çok iyi olmuş hatta ücretsiz iade kargosununda kalkması iyi olmuş sıfır ürün alıyorsun bu tarz tipler yüzünden elden ele hoplatılmış kurcalanmış iade ürünlerle karşılaşıyorsun

  • esnaf çakalsa müşteri vampir.


    yerinde bir karar olmuş sanirim kiyafetler icinde duzenleme yolda


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Perakende sektöründe çalışıyorum.

    Kadın 5.000 TL'ye abiye alıyor, ertesi gün etiket gizleyerek düğünde giyiyor.

    Bir sonraki gün geliyor beden uymadı diye iade ediyor.

    He biz abiyeleri almıyoruz ama sektörde bunu yapan çok var maalesef.

    Umarız buna da bir ayar gelir.


    Ayrıca aldığımız duyumlara göre birileri Trendyol'a savaş açtı.

    Rekabet kurulunun bir takım adımları, şimdi de sözleşmelerde değişiklikler falan...

    Trendyol Ekspress kargosunu genele açacaktı. Açmaya az bir zaman kala bir yasa çıktı ve pazaryerleri kendi kargolarını sadece kendi sitelerinde kullanabilir diye...

    Trendyol Emlak kurulacaktı, vazgeçti...

    İki ihtimal var... Birisini tahtından indirip, başkalarını tahta alma çabası.

    Ya da fiziki firmaları ayakta tutma çabası.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efbmre -- 24 Ağustos 2022; 8:35:12 >
  • Bence de çok iyi karar. Yıllardır çok sık olmasa da kendime ya da aileme elektronik ürünler alırım. Gidip mağazada inceleme bile yapmma gerek kalmaz. İnternetten incelemelere ve kullanıcı yorumlarına bakarım. Ürünü satan yerleri karşılaştırır ve en sıkıntısız satıcıyı seçerim. Ürün için teknik servisini bile araştırırım ve şimdiye kadar sorun yaşamadım.

  • Benim şahsi görüşüm mantıklı bir karar olmuş. Suistimal söz konusuydu. Daha önceden bol bol gördüğüm kadarıyla cihazı alıp biraz takıldıktan sonra mantıklı hiç bir sebebe dayandırmadan iade hakkını kullanıp iade edenler vardı. Ürün tekrar satıcının eline geçtikten sonra başına bela oluyordu. Hatta bazı arkadaşlar ürün aldıklarında bu başkalarının iade ettikleri ürünlerin geldiği bile oluyordu. Empati kurun, bazı şeyleri düşünün. Bu sebeple keyfi iadelerin önünün kapatılması iyi olmuş.

    *Müşteriler, satın aldıkları ürüne hiçbir zarar vermese veya ürününün kutusunu açmasa dahi iade edemeyecek.*

    -Edemesin tabi. O ürünü sipariş edip eline ulaştıktan sonra karar değiştirip ya keşke XX marka olanı alsaydım veya maddi imkanlarım bunun taksitini karşılamaya yeterli gelmeyecek dur iade edeyim diyerek lojistik yük ve iş gücü kaybı yaşanmasına sebep oluyordu. Milletin işi gücü var sizin derdinizle mi uğraşacaklar.

    Not : Ne satıcıyım ne de lojistik firmasında çalışıyorum. Malum düşüncemizi söyleyince hemen bu sektörlerde bulunduğumuzu iddia ediyorlar.





  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.