Arkadaşlar öncelikle hepinize merhabalar. Oturduğumuz bina 20 yaşından fazla. İnternet ise evin yanındaki telefon direğinden, 2. Katın penceresinin yanındaki deliğe uzanıyor. Duvardaki delikten (evin iç tesisatı yani oturma odasındaki telefon fişine giden kablolar) 4 adet kablo çıkıyor. 2si alt katın 2si de bizim. Direkten gelen kablo ile iç tesisat kabloları dış ortamda ek yapılmış ve bantlanmış sadece. 35mbps internet ücreti ödüyorum. Ama 16 20 civarı hız aldım yıllarca. Son 2 haftadır 4-5 mbpslere düşünce oradaki kabloları tekrar güzel bir şekilde bağladım ama kabloların durumu gerçekten çok kötüydü. Güneş ve hava koşulları nedeniyle çürümüş. Yine de ben bağlantıyı düzeltince 14 15 mbps almaya başladım. Sorum ise şu; ben bu interneti nasıl 35mbps olarak kullanabilirim? Direkten gelen kablodan cat6 mı çekeyim kendim doğruca modeme? Çok bilgim yok yardımlarınızı bekliyorum. |
Telefon direğinden eve gelen internet
-
-
Hat değerlerini atabilir misiniz?
-
-
Turktelekomu aradığımda bana 35bps hızı verdiklerini ve bir sıkıntı göremediklerini söylediler. Benim çözümüm ise şu: Telefon direğinden gelen telefon kablosuna CAT6 kablo ekliycem. Bu CAT6yı evin içindeki splittera bağlayıp burdan çıkışların birini telefona diğerini de modeme vermeyi düşünüyorum. Ne diyorsunuz? Başka daha iyi bir çözüm var mıdır?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pixelot -- 25 Ocak 2022; 12:19:51 > -
Olur ancak şöyle yapın derim. Direkten gelen kabloyu cat6 ile ek yapmak yerine RJ11 Keystone jack alıp o şekilde bağlayın, gayet sağlıklı olur. Cat6'yı da AWG değeri maks 23 olan kablolardan tercih etmenizi öneririm.
Bu arada sorgu sitelerinden bakınca alınabilir hız kaç gözüküyor? -
Türknet sitesinden yaptığım sorgulama şu şekilde:
-
Netapeed üzerinden de bir sorgu yapabilir misiniz hocam size zahmet. -
Buyrun:
-
Tamamdır hocam. Kablo değişiminden sonra epey düzelme potansiyeli söz konusu olabilir. -
quote:
Orijinalden alıntı: Ö1f1
Tamamdır hocam. Kablo değişiminden sonra epey düzelme potansiyeli söz konusu olabilir.Direkten gelen kablolarda bir sıkıntı olma durumu yoktur değil mi hocam? Ben bina içi tesisat çok eski olduğu için kesin düzelicek diye düşünüyorum ama düzelmezse çok üzülücem artık.
-
Belli de olmaz, umarım sorun yoktur. Ancak her halükarda iç tesisat değişmeli, ondan sonra anlaşılabilir. Genelde Telekom'un kullandığı PDP-AP kablolar kaliteli oluyor. -
Önerdiğiniz çözümü biraz ayrıntılı anlatabilir misiniz hocam. Çok teşekkürler bu arada. Benim şu düşüncemde bir yanlışlık var mı onu da kontrol eder misiniz? Düşüncem: Direkten gelen kabloların 2 tanesi:mesela kırmızı ve beyaz olsun bizim iç tesisata bağlanıyor. Ben bu kırmızı ve beyazı alıp CAT6 kablonun mesela yeşil ve yeşil-beyaz kısmı ile birleştirsem, sonra da bunu evin içine getireceğim. Sonra ise bu yeşil ve yeşil-beyaz kabloların ucuna splittera uyumlu bir jak çakacağım. Sonrasında splitterdan telefona ve modeme kablolar hazır zaten.
-
Öyle sağlıklı olmaz hocam. Elle birleştirmemek lazım. RJ11 keystone jack alın.Keystone Jack'i dışarıdan gelen Telekom'un kablosunun sizin kullandığınız çiftine bağlayın. Aldığınız Cat6'nın da her iki ucuna Rj11 çaktırın. Artık her iki ucunda da rj11 olan Cat6'nızın bir ucunu splitter'a diğer ucunu da keystone jack'e bağlayın.
Kendi evimde kullandığım RJ45 keystone bağlantısından örnek göstereyim.
-
Anladım hocam çok çok teşekkürler yardımlarınız için. Bende de resimdeki YAK1 konnektör var onunla yapıyorum birleştirmeleri o yüzden öyle dedim. Dış ortamda RJ11 bağlantısı olmasını istemedim o yüzden söyledim.
-
-
Şöyle yaparsanız aslında süper olur. Rj11 keystone ile bağlantıyı yaparsınız. Üzerine kablo bandı ve ısılı makaron ile 3-4 kat kaplama yaptınız mı kar da yağsa, fırtına da kopsa kolay kolay problem çıkmaz. Yak konnektörler çok iyi konnektör değil. -
Tahminimce lokal üzerinde başka bir abonelik veya başka bir etken enterferans yaratıyor. Şayet elektrik kablolarına yakın geçiyorsa hat direkler üzerinde ondan da yapabilir.
Şuan hat modunuz interleaved değilse interleaved'a almak en azından kullanım deneyiminizi düzeltebilir. -
Lokal derken ev içini kastediyorsanız, telekomun siyah kablosu modemin arkasına kadar geliyor, kısa bir kablo ile modeme irtibatlı.
Enterferans konusunda haklısınız, bir şey etkiliyor ama ev içi değil. 20 saat sorunsuz çalışırken birden bağlantı yavaşlıyor ve alma paket hataları tavan yapıyor. Zamanı değişiyor.
Ev çıkmaz sokakta müstakil, anız yakarlar havadaki benim telefon kablosu da yanar, o derece müstakil yani. Ekip çalışırken birlikte oluyoruz, en azından yakın mesafede telefon kablosu elektrik kablolarına yaklaşmıyor. Son aşamada "kutu" yu ölçüme yollayacaklardı, onu bekliyorum.
-
An itibari ile direkten gelen kabloyu evin içine kadar soktum. İç tesisata turuncu ve siyah kablolar bağlıydı. Bu kabloları konnektör ile 2 kablolu normal DSL kablosuna bağladım bunu modeme verdim. Şu anda hız hiç değişmedi büyük hayal kırıklığına uğradım açıkçası. Daha ne yapabilirim bilmiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pixelot -- 25 Ocak 2022; 17:55:42 > -
@Ö1f1 Ne önerirsiniz hocam yılların çürümüş tesisatını kaldırdım aradan yine birşey değişmedi :(
Benzer içerikler
- gıbırnet hizmet numarası öğrenme
- millenicom hizmet numarası öğrenme
- türknet mi türk telekom mu
- modemi router olarak kullanma
- comnet engelli indirimi
- 24 ay taahhütlü internet cayma bedeli
- vodafone ev interneti tarifeleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X