Arkadaşlar uzun süredir Adsl hat kullanıyordum ama Ocak itibariyle vdsl hat kullanmaya başladım. Asus Ac750 modem kullanıyorum ve sürekli güncellemelerini kontrol ediyorum. Aşağıda ki hatayı günde en az 10 defa alıyorum ve 1 - 2 dakika internetim gittikten sonra kendiliğinden geliyor. Türk Telekomdan 4 defa arıza kaydı oluşturdum sorun yok diyorlar. Evde ki kabloları değiştirdim. Yine olmadı. Asus servisini aradım Türk Telekom altyapısında son güncelleme çalışmıyor size güncelleme dosyası gondericez mail ile onu manuel kurun sorununuz düzelecek dediler. 2 farklı güncelleme dosyası geldi ikisini de denedim sorunum duzelmedi. Bu sorun neyden kaynaklanıyor sizce? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Telefon Kablosu veya Ethernet Kablosu Takılı Değil
Bir "telefon kablosu veya ethernet kablosu takılı değil" hatasıyla karşılaştığında, bu, cihazının bir ağa bağlanamadığı anlamına gelir. Bu sorun, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir:
- Gerçekten de fiziksel bir kablo bağlantısı yok.
- Kablo gevşek veya hasarlı olabilir.
- Ağ arayüz kartı (NIC) arızalı olabilir.
- Ağ sürücüleri güncel değil olabilir.
- Ağ yapılandırması hatalı olabilir.
Telefon Kablosu Sorun Giderme:
- Telefon kablosunun her iki ucunda da sıkıca takıldığından emin ol.
- Kabloyu farklı bir telefonda veya prize takmayı dene.
- Kabloyu hasar açısından incele.
Ethernet Kablosu Sorun Giderme:
- Ethernet kablosunun her iki ucunda da sıkıca takıldığından emin ol.
- Kabloyu farklı bir bilgisayarda veya ağ anahtarında dene.
- Kabloyu hasar açısından incele.
- Ağ sürücülerinin güncel olduğundan emin ol.
- Ağ yapılandırmasını kontrol et ve doğru olduğundan emin ol.
Yukarıdaki adımları uyguladıktan sonra hala "ethernet kablosu takılı değil" hatası alıyorsan, sorun NIC kaynaklı olabilir. Bu durumda, üreticinin web sitesinden en son sürücüleri indirmeyi ve yüklemeyi denemelisin.
Sorunun devam etmesi halinde, profesyonel bir teknisyenden yardım alman gerekebilir.