Şimdi Ara

telefon konuşma dökümü vs dolandırıcılık

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.806
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar, 3 şubat çarşamba günü 0850 288 87 87 numaralı telefon 17:30 gibi beni arayarak, yapı krediden arandığımı, konuşmanın kalite güvencesi gereği kayıt altında olduğunu, ödemelerimi düzenli olarak yaptığım için sağlık güvencesi tarzında ücretsiz bir şeyin tanımlandığını ve ücretsiz 6 aylık sürenin dolduğunu bildirdi. ben de daha önce buna benzer müşteri hizmetlerinden telefonlar aldığım için doğru sandım. iptal ettirmek istediğimi ve iptal ettirdiğim taktirde herhangi bir ödeme yapmakla yükümlü olup olmadığımı sorduğumda ödeme kesinlikle yok denildi. bilgilerimin bir kısmını kendisi biliyordu tıpkı müşteri hizmetleri gibi, bir kısmını da bana onaylatma adı altında sorarak elde etti. iptal işlemi için telefonunuza kod gönderiyoruz kodu söyleyerek işleme devam edebiliriz, açıklama kısmında da ccpay.me göreceksiniz dedi. ben de müşteri hizmetleri diye konuştukları ve bilgilerimi de bildikleri için inanarak şifreyi verdim. işlem bittikten sonra arkadaşlarımız sizi 30 saniye içinde tekrar arayacaklar onlara iptal isteğini onaylıyor musunuz dediklerinde, onaylıyorum dediğinizde işlem bitecek denildi. tekrar aradılar kadının biri standart bir metini hızlıca okuyarak onaylıyor musunuz dedi ben de çok hızlı okuduğunuz için hiçbir şey anlamadım ayrıca ben bunu iptal ettirdiğim taktirde herhangi bir ödeme yapacak mıyım diye yine sordum kadın da hayır bir ödeme yok dedi. yavaşça okudu ve onaylıyorum dedim. işlem bitti telefonu kapattım. 5 şubat cuma günü sabah hesabımı kontrol etmek için açtığımda 926 tl'nin çekilmiş olduğunu gördüm ve müşteri hizmetlerini aradım, müşteri hizmetleri bunun kesinlikle kendileriyle alakalı olmadığını ve bir numara vererek bu numaraya itiraz dilekçesi yazıp fakslamam gerektiğini söyledi. öncelikle kartımın iptalini ve tarafıma yeni kart gönderilmesini istedim daha sonra bankaya giderek yetkili birine durumu açıklayarak dilekçe yazdım. biliyorum hata bende ancak iş yoğunluğu nedeniyle ve saatin geç olması sebebiyle işe uyanamadım. savcılığa detaylı olarak suç duyurusunda bulunsam bir şey çıkar mı ya da savcılığa suç duyurusuyla birlikte geçen konuşmanın ayrıntılı dökümünü istesem (çünkü yapı krediden arıyoruz diye arıyorlar ve 3 kere ücret ödemem gerekip gerekmediğini sormama rağmen gerekmediği söylendi ayrıca istenen belgede konuşmanın ayrıntılı dökümü yer alıyor mu?) bir sonuç çıkar mı? ya da savcılık ya da tüketici haklarına başvurarak herhangi bir hizmet almadığımı, veya bana sundukları hizmeti istemediğimi belirterek paranın hesabıma geri yatmasını talep etsem bir sonuç çıkar mı? (şu an işlem şu şekilde görünüyor, internetten bir ürün ya da hizmet satın alarak ödeme yaptım)
    Buradan öğrenmek istediğim savcılık bu tarz durumlarda önceki konuşmalara ait telefon dökümünü (vodafone) operatörlerden alabiliyor mu ya da operatörlerin böyle bir kayıt özelliği var mıdır?
    Biliyorum biraz uzun oldu ama detaylı olarak anlatmak istedim, yardımcı olabilecek arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim.







  • Birşey olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam böyle şeylere güvenmeyin,
    ve hakkınızı arayın.
    telefon kayıtları savcılık kararıyla cıkartırlar sanırım net bilmiyorm.
  • typhoon89 T kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Hadi herifler sizi inandırdı, ücretsiz de dediler ama kredi kartı bilgilerinizi ve hatta telefonunuza gelen 3d secure onay kodunu verirken bu işin bir ödeme olduğu keşke aklınıza gelseymiş. Aktif ileti adlı kurye şirketinden şüphelenin, çok yapı kredi müşterisini bu şekilde dolandırmaya çalışıyorlar, ortak noktaları kartlarını aynı kurye şirketi ile almaları. En önemlisi de 0850 ile başlayan numaralara kesinlikle güvenmeyin. Bankanın numarası bellidir diğerleri dolandırıcıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 6 Şubat 2016; 14:14:04 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hiçbir operator ses kaydi yapmaz. Sadece kim aramış kacta aramış vs log kayıt tutar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-2D4E48676

    Hiçbir operator ses kaydi yapmaz. Sadece kim aramış kacta aramış vs log kayıt tutar.
    Bana da çok olta atan oldu ama hep şüpheci olduğumdan yemedim
    Sırf bundan mütevellit YKB ve garantiden her aradıklarında tersliyorum, ben onları zorluyorum

    Bankaya başvur harcama bana ait değil de belki bir şey cıkar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiSKE -- 6 Şubat 2016; 16:20:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    Bana da çok olta atan oldu ama hep şüpheci olduğumdan yemedim
    Sırf bundan mütevellit YKB ve garantiden her aradıklarında tersliyorum, ben onları zorluyorum

    Bankaya başvur harcama bana ait değil de belki bir şey cıkar..


    Alıntıları Göster
    hocam geçmiş olsun, umarım banka para iadenizi yapar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • geçmiş olsun
    tufaye getırmış serefsızler sizi.
    bır sey cıkmaz gecmıs olsun

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salvodor_07

    geçmiş olsun
    tufaye getırmış serefsızler sizi.
    bır sey cıkmaz gecmıs olsun
    http://www.yeniasir.com.tr/ucuncusayfa/2016/01/13/izmirde-dev-operasyon-108-gozalti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    Geçmiş olsun. Hadi herifler sizi inandırdı, ücretsiz de dediler ama kredi kartı bilgilerinizi ve hatta telefonunuza gelen 3d secure onay kodunu verirken bu işin bir ödeme olduğu keşke aklınıza gelseymiş. Aktif ileti adlı kurye şirketinden şüphelenin, çok yapı kredi müşterisini bu şekilde dolandırmaya çalışıyorlar, ortak noktaları kartlarını aynı kurye şirketi ile almaları. En önemlisi de 0850 ile başlayan numaralara kesinlikle güvenmeyin. Bankanın numarası bellidir diğerleri dolandırıcıdır.

    Vakıfbank 0850 kullanıyor bu nasıl olacak

    http://www.vakifbank.com.tr/telefon-bankaciligi.aspx?pageID=386




  • Logic_Man kullanıcısına yanıt
    En altta yazdım. Bankanın numarası bellidir, diğerleri dolandırıcıdır. Voip hatları malıyetsız olduğu için büyük firmalar da kullanıyor, dolandırıcılar da. Bankanızın numarasını rehberınıze kaydedin, yabancı numarayı açmayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • O para gitti,banka hiçbir zaman onu geri vermez
    Tecrübeniz olmuştur artık..
    Benim arkadaşın face'sini çalmışlar,ordan bana şu ürünü alır msn demişti,ben de olur deyip telefonuma gelen kodu onaylamıştım,200 tl değerinde bir bilgisayar parçasıydı..arkadaşım beni arayıp söylediğinde artık geç olmuştu tabi..o paranın üstüne soğuk su içtim ama tecrübe oldu işte..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sitedekileri okuyun, dolandırılmayın

    https://www.dolandirilmayin.com/dolandiricilik-yontemleri/sigorta-dolandiriciligi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dr. Boone kullanıcısına yanıt
    Bu numarayı kaç kişi bilecek, kaç kişi telefona kaydedecek! Söylediğinizi sadece azınlık bir abone grubu yapar Türkiyede. Yabancı numaramı değilmi bunun takibini çoğunluk yapmaz, yapamaz.

    0850 ile başlayan numaralar çok kolay alınabiliyor. Hem kurumlar hemde sıradan şirketler veya bireylerin bu numaraları ortak kullanması problem oluşturuyor. Eskiden bütün bankalar 444'lü numara kullanırken daha güvenli yürüyordu bu işler. Çünkü 444'lü numaraları herkes alamıyordu. Sadece belli firmalara veya kurumlara tahsis ediliyordu. Fakat Türk Telekom'un sadece aramada değil aranmadada 444 numara için firmalardan ücret talep etmesi ve diğer maliyetlerin yüksek olması onları bu numaraları bırakmaya yönlendirdi.

    Bu işe bir çözüm bulup sadece bankaların, operatörlerin ve kurumların kullanabileceği farklı bir prefix numara grubu atayıp ordan çağrı hizmeti vermeleri sağlanmalı.




  • Logic_Man kullanıcısına yanıt
    Devlet vatandaşını korumuyorsa, bunu akıl edemiyorsa iş başa düşüyor maalesef. Elimden geldiğince milleti kişisel bilgi hırsızlığı, telefon dolandırıcılığı ve ticari ileti tacizi konularında bilinçlendirmeye çalışıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr. Boone -- 7 Şubat 2016; 21:10:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    Devlet vatandaşını korumuyorsa, bunu akıl edemiyorsa iş başa düşüyor maalesef.

    Ülkemizde herkes yaptığı işlerde en başından itibaren hukuka uygun resmi yollardan, kendi kendinin önlemini alması ve yasal haklarını koruması gerekiyor.
    Sonradan yaş tahtaya basıp problem çıktığı zaman hak mücadelesi vermek gerçekten çok zor.
  • Logic_Man kullanıcısına yanıt
    İşin acı tarafı, insanlar bilinçlendikçe dolandırıcılar daha da arsızlaşıp, daha fazla bilgi çalıyor ve çirkefleşiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    İşin acı tarafı, insanlar bilinçlendikçe dolandırıcılar daha da arsızlaşıp, daha fazla bilgi çalıyor ve çirkefleşiyorlar.

    Evet size katılıyorum bu konuda. Bu tuzaklara çok iyi eğitimli insanlarda düşebiliyorlar. Bunun sebebi tuzaklardan korunmada tahsilli eğitimli biri olmanın veya çok bilinçli olduğunu düşünmeninde aslında bir tuzak olduğu gerçeğinden kaynaklanıyor. Varolan bu durumu açıklamak biraz zor ve karışık. Eğer isterseniz yinede anlatmaya çalışırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Logic_Man

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dr. Boone

    İşin acı tarafı, insanlar bilinçlendikçe dolandırıcılar daha da arsızlaşıp, daha fazla bilgi çalıyor ve çirkefleşiyorlar.

    Evet size katılıyorum bu konuda. Bu tuzaklara çok iyi eğitimli insanlarda düşebiliyorlar. Bunun sebebi tuzaklardan korunmada tahsilli eğitimli biri olmanın veya çok bilinçli olduğunu düşünmeninde aslında bir tuzak olduğu gerçeğinden kaynaklanıyor. Varolan bu durumu açıklamak biraz zor ve karışık. Eğer isterseniz yinede anlatmaya çalışırım.

    Alıntıları Göster
    son zamanlarda yapı krediden çok fazla dolandırılma haberleri alıyorum. Bunların hep bankaların kurye firmalarıyla çalışıp bilgileri onlara vermenin sonucu olduğunu düşünüyorum. Kredi kartlarınızı banka şubelerine isteyin, oradan alın. Nuvo,enpara gibi şubesiz bankacılık kartlarını ise banka çalışanı ile göndermelerini isteyin, ben enparayı kuryeyle göndermeye çalıştıkları için durumu belirtip istemedim kartı, banka personeli getirmeyecekse göndermeyin dedim. Tavrınızı koyun arkadaşlar malesef durumlar böyle. Geçmiş olsun arkadaşım.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.