< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Telefonu iade ettim paramı vermiyorlar yardım edin ( N11 ) (2. sayfa)
-
-
Çok geçmiş olsun. Olayın oluş şekli ve sonuçları maalesef Show Haber'e konu olacak cinsten.
Yeni bilgiler ışığında mesajımı tekrar düzenliyorum. Benim anladığım kadarıyla olay şöyle gelişmiş:
1. Forum üyemiz müşteri (SYRISN) kendi ifadesiyle uygun fiyatlı bir telefonu (Xiaomi Redmi Note 10 5G İthalatçı Garantili) bir Aracı (N11) üzerinden bir satıcıdan (Markailetişim) satın alıyor.
2. Telefon ulaşıyor. Alan razı satan razı. (Sanırım müşteri ürüne onay veriyor ve satıcı firma da Aracı'dan parasını alıyor, Aracının işleyişini bilmiyorum.) HER NEYSE, BURAYA KADAR HER ŞEY NORMAL BİLDİĞİMİZ ŞEYLER....
3. Bir hafta sonra satıcı firma müşteriye ulaşıyor (nereden ulaştığı bilgisi paylaşılmamış) ve "Telefonlarda genel sıkıntı var, bütün müşterilerimizden bu model telefonları topluyoruz, iade edin isterseniz." diye mesaj gönderiyor.
4. Müşteri bunu kabul ediyor, Aracı sitede iade talebi açıyor, hatta bu Aracı sitesinde "hasarlı / arızalı ürün" seçeneğini işaretliyor ve hangi kargo firmasıyla göndereceğini seçiyor ve de kargo firmasına (Yurtiçi) gidip telefonu teslim ediyor, kargo firması bir kod veriyor, müşteri Aracı sitede bu kodu giriyor.
5. Müşteri kargoyu gönderdikten sonra, durumdan işkilleniyor, teyit amacıyla Aracı siteyi arayıp, Satıcıya güvenmediğini ve parasının geri alıp alamayacağımı soruyor. Cevap olarak Aracı site, kendi güvencelerinde olduklarını, iade kabul olduktan sonra üç ila yedi gün içerisinde paranın banka hesabına yatacağını ifade ediyor. Müşteri iyi tamam o zaman diye rahatlıyor.
6. İADE REDDİ yaşanıyor. Müşteri sanırım bunu Aracı sitedeki ekranda görüyor. Hemen Satıcı ve Aracıya ulaşıyor. Durumu soruyor:
6a. Satıcı "N11 iade etmemek için bunu yapıyor bende de sen iptal ettin gözüküyor" diyip ekran görüntüsünü atıyor. Müşteri daha sonraki konuşmalarda telefonu geri istediğinde "telefonu geri gönderemiyoruz ya ürünün yenisini ya da para iadesi yapıyoruz" diyor.
6b. Aracı sitedeki destek hattı ise "Satıcı, bizdeki hesabını kapatmış hiçbir şey yapamıyoruz" diyor.
7. Müşteri konuyu forumumuzda duyurup yardım talep ediyor. Önce Tüketici Hakem Heyeti ile çözüleceğini düşünüyor. Sonra forumdaki dolandırıcılık yorumlarına istinaden Savcılığa gideceğini beyan ediyor.
------------------------------------------------
Şimdi olay harbiden çok saçma. Kendimce gariplikleri yorumlamaya çalıştım:
• Satıcının müşteriye attığı "Telefonlarda genel sıkıntı var, bütün müşterilerimizden bu model telefonları topluyoruz, iade edin isterseniz." mesajı:
Servis raporuyla bile anca geri iade alınan ürünlerde kim böyle cesurca topluyoruz diyecek bu ülkede? Her satıcı sattım kurtuldum der. Bu mesaj kafaları karıştırıyor.
• Satıcının "N11 iade etmemek için bunu yapıyor bende de sen iptal ettin gözüküyor" iddiası:
Çok saçma geliyor. Gerçekten bu satıcı firma ürünleri toplayıp iade etse bile N11 neden ilişiği kessin? Satıcının iddiasındaki "N11 parayı vermemek için bunu yapıyor" ifadesi çok manasız. N11 neden böyle küçük bir hesabın peşine düşsün ki?
• Satıcının "Telefonu geri gönderemiyoruz ya ürünün yenisini ya da para iadesi yapıyoruz" açıklaması:
Yine çok saçma. Telefona el koyan satıcı sana her türlü geri yollamak zorunda. Yok öyle tüh bende kaldı :'( demeler... Ne kadar tutacak kargo ücreti? Ufacık bir paket nihayetinde? Neyse ne geri yollamak zorundalar. Bu şekliyle bir nevi gasp sayılır kanaatimce.
• Aracı site iade reddinden önce "N11 güvencesinde olduğunu" açıklıyor, iade reddinden sonra "Bizdeki hesabını kapatmış hiçbir şey yapamıyoruz" açıklaması:
Bu da garip. Forumdakilere göre bu durumlarda bir güvence olmalıydı, yani para havuzda tutulmalıydı.
------------------------------------------------
Son mesajım.
Umarım her şey bir teknik aksaklık, bir yanlış anlaşılmadan ibarettir ve burada dolandırıcılık söz konusu değildir.
Diğer türlü olanlar üzücü. Öyle ki satıcı elini kolunu sallayarak sistemde bulduğu bir açığı (satış onayından para elde ettikten sonra, ürün iadesi sağlattırıp ürüne el koyma (!)) uygulamış ve başarılı olmuş görünüyor. Daha önceden oldu mu bilmiyorum ama mutlaka bu olasılık düşünülmüştür ve buna göre güvence/sigorta yapılmıştır.
Hem Tüketici Hakem Heyeti, hem Savcılığa başvuru hem de Kredi Kartı Harcama İtirazı yapılarak tüm haklar aranmalı ve gündeme taşınmalıdır.
Benim bu mesajı bu kadar düzenleme sebebim de kamuoyunda bu konunun iyice konuşulmasına yardımcı olmak. Hepimizin uyanık olması dileğiyle.
------------------------------------------------
Güncelleme:
Forum üyemiz; firmayı açıklamış: Markailetişim. Sayfası kaldırılmış.
Archive.org kopyası (kopyalayıp yapıştırınca çalışıyor) https://web.archive.org/web/20230103144448/https://yandexwebcache.net/yandbtm?fmode=inject&tm=1672757007&tld=com.tr&lang=tr&la=1654068096&text=%22Markaileti%C5%9Fim%22+site%3An11.com&url=https%3A//www.n11.com/magaza/markailetisim%3Fpg%3D2&l10n=tr&mime=html&sign=b80669dc7cb4a9b4612e33bc605abdec&keyno=0
Bu satıcıdan Şikayetvar'daki bir kayıt: https://www.sikayetvar.com/n11/n11-guvencesiyle-aldigim-telefonum-kacak-cikti
Marka İletişim Şikayetvar sayfası: https://www.sikayetvar.com/marka-iletisim
Genel olarak IMEI klonlandı şikayetleri mevcut.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi E_Y_B_H_P_T -- 6 Ocak 2023; 12:44:19 >
-
Olayın gidişi dolandırıcılık gibi duruyor. Kredi kartıyla aldıysanız harcama itirazıda yapın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Satıcıyla anlaştığım halde N11 iade reddi verdi. Tüketici Hakem Heyeti' ne başvurdum. Sonuç çıkmazsa dediğiniz gibi savcılığa gideceğim. Umarım Olasılık 2 başımaz gelmez.
-
Güzel arkadaşım, neden satıcı sana bu telefonu geri kargolamıyor? Ne kadar tutacak kargo ücreti? Ufacık bir paket nihayetinde? Veya aynı ildeyseniz neyse ne git teslim al. Telefona ihtiyacım var diye bir yokla bakalım ne cevap verecek?
Offfff. Tüketici Hakem Heyeti en az 1-2 ay sürer. Senin telefon kaybolur gider, böyle saçmalık mı olur? Kolluk kuvvetleri diye boşuna mı söylüyoruz. İş adli boyuttaysa şu an vakit kaybediyorsun. Soğukkanlı ol bir daha düşün.
-
Ben direkt savcılığa mı başvurayım o zaman ?
-
Savcılığa gidebilirsin en yakın adliye veya karakola git, tutanak tutulsun, dolandırılmış olabileceğinden, başkalarının da mağdur olabilmesinden dolayı durumun aciliyetinden bahset.
Bu arada satıcıyla iletişimi kesme, yani minimum düzeyde olumlu iletişimde kal, "Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdum inşallah sonuçlanacak çözeceğiz" gibi laflarla sen de oyala ki teknik takibe yakalanabilsin.
En doğrusunu savcı bilir seni yönlendirir.
-
Üç kuruş fazla verin amazon'dan alışveriş yapın n11 gibi siteler satıcıdan yana oluyor bir sorun çıktığında hakkınızı aramak için debelenip duruyorsunuz
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
N11'den alışveriş yapmak zaten başlı başına bir riskm geçmiş olsun.
-
Amazon'un gözünü seveyim, geçmiş olsun hocam. THH'ye taşırsan sorunun çözülebilir.
-
benim başıma böyle bir olay gelseydi ilk önce n11 ile iletişime geçer, para iadesini n11den alacağımı garantiledikten sonra ya da satıcı direkt bana öncesinde para iadesi yapsaydı ürünü gönderirdim. satış tamamlanana kadar adamlar görevini yapmış. bence burda n11in kusuru yok, parayı daha öncesinde firmaya gönderdiyse... (anladığım kadarıyla firma sahtekarlık yapmış)
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu ne saçma şey böyle firma irtibatı kestiyse adamın parasını iade edin sonra hukuki olarak ne gerekiyorsa yaparsınız. Ben alışveriş yapacağım firmayı önceden tek tek araştıracaksam neden sizden alışveriş yapayım ki? Uzun zamandır N11 kullanmıyorum bundan sonra da bir daha N11'den bir şey almam.
-
tamam da firma iletişimi kestiyse belli bir miktar parası ya da bir şeyi n11 in havuzunda belli bir süre durması gerekmiyor mu?
-
İlk kez alışveriş yaptım bidaha da yapmam zaten.
-
satıcının adresi filan yok mu hocam ? Git dayan kapısına.
-
Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdum. Yarın da savcılığa gidicem şikayet dilekçemi vericem Hem N11 hem satıcı beni dolandırdı olarak. Ben gönderdikten sonra satıcı N11 faaliyetini durdurmuş nasıl olduysa.
-
Birader ayrıntı verir misin, bu iadeyi yollarken N11 üzerindeki iade sistemini (formunu doldurup vs) mi kullandın? Yoksa satıcı sana doğrudan ulaşıp şu kodla bize yolla mı dedi?
Eğer N11 sistemini kullanarak göndermişsen VE DE kargo kayıtlarına ulaşabiliyorsan için rahat olsun. En azından N11 sorumlu olacağı için paranı kurtardın sayabiliriz.
Diğer türlü N11'de suç aramak yersiz kalıyor, kusura bakma.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X