Xiaomi Redmi Note 10 5G ( İthalatçı Garantili ) telefonum vardı N11 üzerinden almıştım. Satıcı bana 1 hafta önce telefonlarda genel sıkıntı var bütün müşterilerimizden bu model telefonları topluyoruz iade edin isterseniz dediler tamam dedim gönderdim ama N11 iade talebi reddi vermiş. Telefon şu an satıcının elinde. Satıcıyla konuştum N11 iade etmemek için bunu yapıyor bende de sen iptal ettin gözüküyor dedi aşağıdaki fotoğrafı attı. Daha sonra N11 i tekrar aradım mağaza bizimle irtibatını kesmiş şu an telefon iadesi de para iadesi de yapamıyoruz dediler. Şu an ne yapabilirim ben ? Tüketici Hakem Heyeti ne başvursam paramı geri alabilir miyim ? şikayetvar'dan destek olabilir misiniz ? www.sikayetvar.com N11 Ve Markailetişim Bana Paramı Vermiyor, Ürünümü Geri Yollamıyor https://www.sikayetvar.com/n11/n11-ve-markailetisim-bana-parami-vermiyor-urunumu-geri-yollamiyorBu işlerden anlayan varsa lütfen yardım etsin < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SYRISN -- 11 Ocak 2023; 15:21:52 > |
Telefonu iade ettim paramı vermiyorlar yardım edin ( N11 )
-
-
oha olaya bak. üstüne yatmaya çalışmasınlar inşallah. merak ettim takip edeiym
-
dolandırıcılık kokuyor geçmiş olsun
-
Adam merak etme Tüketici Hakem Heyeti falan var dedi.
-
Burada benim bildiğim n11 beni koruması lazım. Mağdur tarafım ben. Ama aradığımda satıcı bizimle irtibatını kesmiş ürünlerini kaldırmış diyor.
-
-
Hocam bu olay bana pek normal birşey gibi gelmedi, işin içinde iş olabilir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam ben kendimi nerede nasıl savunabilirim onu öğrenmek istiyorum.
-
Allah Allah çok tuhaf bi olay
ekl.: N11 in bu skandalı çözmesi şart
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karagece25 -- 2 Ocak 2023; 2:0:27 > -
Bende öyle düşünüyorum ama satıcı bizim sitemizle bağlantısını sonlandırmış bişey yapamayız diyor.
-
Siz iadeyi N11'den aldığınız iade koduyla yapmadınız mı?
N11 nasıl iadeye onay vermez?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hemen vakit kaybetmeden tüketici hakem heyetine gidin her türlü alırsınız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Doğrudur tam da sizin dediğiniz gibi yaptım. Hatta kargoyu gönderdikten sonra N11 i tekrar arayıp satıcıya güvenmediğimi ve paramı geri alıp alamayacağımı sordum. Cevap olarak N11 güvencesinde olduğumu söylediler o zaman rahatlamıştım. Ama iade reddinden sonra aradığımda satıcı bizdeki hesabını kapatmış hiçbir şey yapamıyoruz dediler. Mahkemeye vereceğim sizi dediğim halde.
-
Hocam kesin alırım değil mi ? Ümitlendim şimdi. Satıcı da aynı şeyi söylemişti. N11 bu konuda hiç yardımcı olmuyor.
-
Bir N11 pişmanlığı daha… benim başıma da gelmişti benzer bir durum, savcılığa şikayet etmiştim, şikayet dilekçemi N11 e mail atmıştım sonradında yatırmışlardı…
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam sizin başınıza da aynı durum gelmiş okuduğum mesajınızdan anladığım kadarıyla. Benim şimdi ne yapmam lazım sizce ? Tüketici Hakem Heyeti ne mi başvurmam lazım yoksa savcılığa şikayet edip şikayet dilekçemi N11 e mail mi atmam lazım ?
-
Hocam bildigim kadarıyla mi 5s dışında baska bir Xiaomi cihaz herhangi bir şekilde geri toplatılmadı bilginiz olsun.
Mi 5s'i de devlet istediği için geri iade almışlardı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F5E52D18F -- 2 Ocak 2023; 2:38:12 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Teşekkürler bilgi için.
-
Belirli tutarın altı tüketici hakem heyeti kapsamındadir elinizde ki evraklar ile gidip başvurunuzu yapın onlarda zaten ellerinden geldiğince yol gösterip yardımcı olacaktır. Satıcı dolandırıcı ise N11 den alırsınız çünkü araci firma o tabii iadeyi N11 üzerinden yaptıysanız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bankanıza vakit geçmeden harcama itirazı talebinde bulunun. İade ettiğiniz kargo'nun fişini kaybetmeyin. Önce n11 ile yazılı sohbet üzerinden iade ettiğiniz ürünün son durumu hakkında bilgi isteyin. n11 ile yazışmaların ekran görüntüsünü alın. Tüketici hakem heyetine telefonun faturası, kargo iade fişi, satıcıya teslim edildiğine dair kargo ekran görüntüsü ve n11 ile yapılan yazılı görüşmenin ekran görüntülerini ekleyin ve paranın iadesini isteyin. Banka harcama itirazıyla paranızı alırsınız muhtemelen. Eğer alamazsanız tüketici hakem heyeti yoluyla 6 ay ile 1 sene içinde karar çıktıktan sonra paranızı alırsınız.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harun26180 -- 2 Ocak 2023; 7:24:20 >
dolandırıcılık kokuyor geçmiş olsun |
|
Çok geçmiş olsun. Olayın oluş şekli ve sonuçları maalesef Show Haber'e konu olacak cinsten. Yeni bilgiler ışığında mesajımı tekrar düzenliyorum. Benim anladığım kadarıyla olay şöyle gelişmiş: 1. Forum üyemiz müşteri (SYRISN) kendi ifadesiyle uygun fiyatlı bir telefonu (Xiaomi Redmi Note 10 5G İthalatçı Garantili) bir Aracı (N11) üzerinden bir satıcıdan (Markailetişim) satın alıyor. 2. Telefon ulaşıyor. Alan razı satan razı. (Sanırım müşteri ürüne onay veriyor ve satıcı firma da Aracı'dan parasını alıyor, Aracının işleyişini bilmiyorum.) HER NEYSE, BURAYA KADAR HER ŞEY NORMAL BİLDİĞİMİZ ŞEYLER.... 3. Bir hafta sonra satıcı firma müşteriye ulaşıyor (nereden ulaştığı bilgisi paylaşılmamış) ve "Telefonlarda genel sıkıntı var, bütün müşterilerimizden bu model telefonları topluyoruz, iade edin isterseniz." diye mesaj gönderiyor. 4. Müşteri bunu kabul ediyor, Aracı sitede iade talebi açıyor, hatta bu Aracı sitesinde "hasarlı / arızalı ürün" seçeneğini işaretliyor ve hangi kargo firmasıyla göndereceğini seçiyor ve de kargo firmasına (Yurtiçi) gidip telefonu teslim ediyor, kargo firması bir kod veriyor, müşteri Aracı sitede bu kodu giriyor. 5. Müşteri kargoyu gönderdikten sonra, durumdan işkilleniyor, teyit amacıyla Aracı siteyi arayıp, Satıcıya güvenmediğini ve parasının geri alıp alamayacağımı soruyor. Cevap olarak Aracı site, kendi güvencelerinde olduklarını, iade kabul olduktan sonra üç ila yedi gün içerisinde paranın banka hesabına yatacağını ifade ediyor. Müşteri iyi tamam o zaman diye rahatlıyor. 6. İADE REDDİ yaşanıyor. Müşteri sanırım bunu Aracı sitedeki ekranda görüyor. Hemen Satıcı ve Aracıya ulaşıyor. Durumu soruyor: 6a. Satıcı "N11 iade etmemek için bunu yapıyor bende de sen iptal ettin gözüküyor" diyip ekran görüntüsünü atıyor. Müşteri daha sonraki konuşmalarda telefonu geri istediğinde "telefonu geri gönderemiyoruz ya ürünün yenisini ya da para iadesi yapıyoruz" diyor. 6b. Aracı sitedeki destek hattı ise "Satıcı, bizdeki hesabını kapatmış hiçbir şey yapamıyoruz" diyor. 7. Müşteri konuyu forumumuzda duyurup yardım talep ediyor. Önce Tüketici Hakem Heyeti ile çözüleceğini düşünüyor. Sonra forumdaki dolandırıcılık yorumlarına istinaden Savcılığa gideceğini beyan ediyor. ------------------------------------------------ Şimdi olay harbiden çok saçma. Kendimce gariplikleri yorumlamaya çalıştım: • Satıcının müşteriye attığı "Telefonlarda genel sıkıntı var, bütün müşterilerimizden bu model telefonları topluyoruz, iade edin isterseniz." mesajı: Servis raporuyla bile anca geri iade alınan ürünlerde kim böyle cesurca topluyoruz diyecek bu ülkede? Her satıcı sattım kurtuldum der. Bu mesaj kafaları karıştırıyor. • Satıcının "N11 iade etmemek için bunu yapıyor bende de sen iptal ettin gözüküyor" iddiası: Çok saçma geliyor. Gerçekten bu satıcı firma ürünleri toplayıp iade etse bile N11 neden ilişiği kessin? Satıcının iddiasındaki "N11 parayı vermemek için bunu yapıyor" ifadesi çok manasız. N11 neden böyle küçük bir hesabın peşine düşsün ki? • Satıcının "Telefonu geri gönderemiyoruz ya ürünün yenisini ya da para iadesi yapıyoruz" açıklaması: Yine çok saçma. Telefona el koyan satıcı sana her türlü geri yollamak zorunda. Yok öyle tüh bende kaldı :'( demeler... Ne kadar tutacak kargo ücreti? Ufacık bir paket nihayetinde? Neyse ne geri yollamak zorundalar. Bu şekliyle bir nevi gasp sayılır kanaatimce. • Aracı site iade reddinden önce "N11 güvencesinde olduğunu" açıklıyor, iade reddinden sonra "Bizdeki hesabını kapatmış hiçbir şey yapamıyoruz" açıklaması: Bu da garip. Forumdakilere göre bu durumlarda bir güvence olmalıydı, yani para havuzda tutulmalıydı. ------------------------------------------------ Son mesajım. Umarım her şey bir teknik aksaklık, bir yanlış anlaşılmadan ibarettir ve burada dolandırıcılık söz konusu değildir. Diğer türlü olanlar üzücü. Öyle ki satıcı elini kolunu sallayarak sistemde bulduğu bir açığı (satış onayından para elde ettikten sonra, ürün iadesi sağlattırıp ürüne el koyma (!)) uygulamış ve başarılı olmuş görünüyor. Daha önceden oldu mu bilmiyorum ama mutlaka bu olasılık düşünülmüştür ve buna göre güvence/sigorta yapılmıştır. Hem Tüketici Hakem Heyeti, hem Savcılığa başvuru hem de Kredi Kartı Harcama İtirazı yapılarak tüm haklar aranmalı ve gündeme taşınmalıdır. Benim bu mesajı bu kadar düzenleme sebebim de kamuoyunda bu konunun iyice konuşulmasına yardımcı olmak. Hepimizin uyanık olması dileğiyle. ------------------------------------------------ Güncelleme: Forum üyemiz; firmayı açıklamış: Markailetişim. Sayfası kaldırılmış. Archive.org kopyası (kopyalayıp yapıştırınca çalışıyor) https://web.archive.org/web/20230103144448/https://yandexwebcache.net/yandbtm?fmode=inject&tm=1672757007&tld=com.tr&lang=tr&la=1654068096&text=%22Markaileti%C5%9Fim%22+site%3An11.com&url=https%3A//www.n11.com/magaza/markailetisim%3Fpg%3D2&l10n=tr&mime=html&sign=b80669dc7cb4a9b4612e33bc605abdec&keyno=0Bu satıcıdan Şikayetvar'daki bir kayıt: https://www.sikayetvar.com/n11/n11-guvencesiyle-aldigim-telefonum-kacak-cikti Marka İletişim Şikayetvar sayfası: https://www.sikayetvar.com/marka-iletisim Genel olarak IMEI klonlandı şikayetleri mevcut. |
Üç kuruş fazla verin amazon'dan alışveriş yapın n11 gibi siteler satıcıdan yana oluyor bir sorun çıktığında hakkınızı aramak için debelenip duruyorsunuz
|
Doğrudur tam da sizin dediğiniz gibi yaptım. Hatta kargoyu gönderdikten sonra N11 i tekrar arayıp satıcıya güvenmediğimi ve paramı geri alıp alamayacağımı sordum. Cevap olarak N11 güvencesinde olduğumu söylediler o zaman rahatlamıştım. Ama iade reddinden sonra aradığımda satıcı bizdeki hesabını kapatmış hiçbir şey yapamıyoruz dediler. Mahkemeye vereceğim sizi dediğim halde. |
oha olaya bak. üstüne yatmaya çalışmasınlar inşallah. merak ettim takip edeiym |
Amazon'un gözünü seveyim, geçmiş olsun hocam. THH'ye taşırsan sorunun çözülebilir. |
Bankanıza vakit geçmeden harcama itirazı talebinde bulunun. İade ettiğiniz kargo'nun fişini kaybetmeyin. Önce n11 ile yazılı sohbet üzerinden iade ettiğiniz ürünün son durumu hakkında bilgi isteyin. n11 ile yazışmaların ekran görüntüsünü alın. Tüketici hakem heyetine telefonun faturası, kargo iade fişi, satıcıya teslim edildiğine dair kargo ekran görüntüsü ve n11 ile yapılan yazılı görüşmenin ekran görüntülerini ekleyin ve paranın iadesini isteyin. Banka harcama itirazıyla paranızı alırsınız muhtemelen. Eğer alamazsanız tüketici hakem heyeti yoluyla 6 ay ile 1 sene içinde karar çıktıktan sonra paranızı alırsınız. |
Hocam bu olay bana pek normal birşey gibi gelmedi, işin içinde iş olabilir.
|
Benzer içerikler
- iphone 15 hangi renk alınmalı
- powerbank resetleme
- kıbrıstan alınan telefon türkiye"de kullanılır mı
- iphone kişileri sime aktarma
- elektromanya güvenilir mi
- turkcell t10
- en iyi telefon kılıfı markaları
- küfür edince elektrik çarpan bileklik
- en iyi powerbank markaları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X