Merhaba, Saha dolabına uzaklığım 600m civarında , 3 yıldır 35mbps yi sorunsuz kullandım, ama yakınlarıma yıldırım düştü ve hatta dsl hattından gelen voltaj modemi yaktı o derece voltaj geldi, doğal olarak kabloya da zarar verdi. Aylar süren sorunlu bağlantı probleminde gelen ekipler sürekli paketin çok yüksek bu mesafeden 35 alamazsın adsl ye düşür hattını demekten başka bir iş yapmadı ve gittiler. İşte yıllarca 35 sonuçlarımın bazıları, hattım gayet stabil çalıştı ve sorun yoktu. Gelen ekiplere bu testleri canlı canlı da gösterdiğim oldu, ama gördüklerine değil bildiklerine inanmayı tercih ettiler. Ekipler saha dolabından test yapıyor, 600 metreden gelen hattan 51mbps değer alıyor, saha dolabından evime 50m var, evime geliyor 22-26mbps ye düşüyor, ama sorun santrale mesafenin uzak olmasıymış, hat kaldırmıyormuş. Santralden saha dolabına kadar sorun yok belli, saha dolabından eve kadar olan mesafede sorun var ki yıldırımda o aradaki evlerden birine düşmüştü. En sonunda farklı bir ekip geldi de saha dolabından bina girişine gelen hattı farklı bir kabloya geçirdi de hat değerlerim tekrardan 50mbps nin üzerine çıktı, ama bu ekipte elindeki cihazdan hattımı 16mpsye sabitledi gitti. Bağlantı sorununu düzeltti derken hızı düşürdü gitti, acayip sinir ettiler beni. Şuanki değerlerim bunlar, Maalesef şuanki hızımda bu Şimdi ben ne yapayım, bu ekiplerin dediği bilgi doğru mu? Madem doğru neden bu hızı verdiler o zaman. Müşteri hizmetleri ile görüştüm ama hızınız 35 olarak görünüyor dediler. Online işlemden bakıyorum paketim 35 Ama hız sabitlemeyi göremiyorlar. Hiç karıştırmayayım mı , yoksa üzerine mi gideyim. En azından 24 e çıkartsalar ederi olur ama bu kadar düşürmeleri zoruma gitti. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -OFLU- -- 26 Ekim 2023; 7:52:43 > |
Telekom ekipleri hızımı düşüğe sabitledi
-
-
hattınız şuan ki değerler göre 35mbps rahat alır müşteri hizmetlerini arayın 35mbps çeksin hattınızı yada bölgenizde saha dolabında kapasite yetersizliği olabilir sorun devam ediyorsa bulunduğunuz bölgenin türktelekom bölge müdürlüğüne gidin sorunu iletin
-
Arıza için gelen ekipler bana da aynısını söyleyip duruyor, çözüm önerileri yok, gittikten bir süre sonra da sorun kendi kendine düzeliyor.
-
İyide sorun yokken de bunu diyorlar, geçen sene ufak bir sorun olmuştu düzeldi, ama kayıt açmış bulunduk, ekip sonraki gün geldi, yine kontrol edelim dediler, çok ilgiliymiş gibi.
Sistemden bakıyorlar hızım 35mbps görünce bu hızı burası kaldırmaz.
Diyorum ki buyrun canlı canlı hız testi, neredeyse tam olarak hızı alıyorum, 1,5 luk kayıp var ki 600m de o kadarı normal. 3 senede 3 kez arıza çıkartmadı bu altyapı.
Ama ne kadar inat iseler tek dedikleri bu mesafede bu hız olmaz kaldırmaz.
16 ya çekeceksin hattı, birde emirli konuşuyorlar.
En son ekip 16 ya sabitledi ama yetmez hattı 16 adsl ye geçireceksin diyip gitti.
Aslında onların derdini anlıyorum, onlara iş çıkmasın adsl al, 4-5mbps hız aldınmı googleye girdinmi faceye girip birkaç video izledinmi izledin, başımızı da ağırtmadın mı oh mis.
Bir seferinde arayıp hattım ile ilgili sorun hakkında bilgi almak istedim ama özellikle ekip istemiyorum diye uyardım, çünkü bıktım vallahi.
türknette iken ne güzeldi, gelip tamir edip gidiyorlardı, başka operatör olduğu için doğrudan benle iletişime geçmiyorlardı. Ama şimdi direk muhatap oluyorum.
-
Benim görüşümde o ki yıllarda sorunsuz kullandım.
Kapasite sorunu olamaz, kırsal kesimdeyim, saha dolabında toplasan 10 tane abone yok. Hatta santralde bile 20-30 abone anca vardır.
Amaç adsl kullan hattı yorma, arıza çıkartma.
Şuanda 16 ya sabitlemişler, buna rağmen adsl ye geç diyorlar, çünkü vdsl de 16 indirmeye 2 yükleme veriliyor, adsl ye geçsem alacağım 0,5 yükleme.
-
Upload kısmından dolayı kopma yaşayabilirsiniz , belki bundan dolayı hızınızı sabitlemiş olabilirler ana kutu üzerinden ölçüm yaptırmış mıydınız?
-
o zamanlar upload hakkım 6 idi. Yani ondan kopma yaşanmaz, zaten yukarıda yazdım yıldırımdan kaynaklı hattım zarar görmüştü, farklı bir kabloya aktardılar hattı sorun çözüldü.
Ama ne var ki mesafeden kaynaklı tutturmuşlar 35 i kaldırmaz. O yüzden santralden test yapmadılar, ama değerleri oradan da ölçtüler, şuanki hat değerlerim orada da aynısı çıkmıştı.
Dediğim gibi sorunlu hat kablosundan hizmet alırken modem üzerinden hattımı 5mbps ye bile alsam yine kopma oluyordu, hızla alakası yok bu durumun yani.
Ama şuanda 4 gündür kopmamış hattım.
-
Bir kere öğrenmişler, sorun varsa hız düşürün, başka bir şey bilmiyorlar. Artık bir sorun olduğunda aynı cümleleri kurmamak için arıza kaydı bile bırakmayı istemiyorum, kendi imkanlarımla çözmeye çalışıyorum, düzelmez ise son çare arıza kaydı açıyorum, sonra kendiliğinden düzeliyor.
Arada bir DNS çalışmayınca ip değişmesi için yeniden başlatıyorum, onun dışında bir kopma vs olmuyor. Olur da upload 20ye çıkar diye paketimi arttırdım, dslam kilidini kaldırtmaya çalışacağım, pek umudum yok ama, 20mbit upload için uğraşmaya değer.
-
hat zayıflaması göremedim.
-
Şu işaretli bağlantı noktasından su boşalttığını öğrendim, bunun içine su girmemesi lazım. muhtemelen arızanın sebeplerinden biriside buydu, çünkü kopmalar genelde yoğun yağmurda daha çok oluyordu. Ama başka da bir işlem yapmamışlar.
-
-
Montaj mı direğin ayağımı yok.
Alta doğru sarkmış kutudan hizmet alıyorsanız oda yağmurdan nasibini alır. Benim köydeki hattımda öyle yağmur gök gürüktüsünde 5 dk bir kopuyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gulnare -- 27 Ekim 2023; 6:46:47 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bunlar yeni nesil direk
Ama bu temsili görsel bu. O kutu yok bizde, kablo sadece bana geliyor ve tek benim hat var içinde, ama kapalı alanda tabi.
Bkz:
zonguldak pusula son dakika haberleriTürkler bu işi biliyor: Telekom direksiz hat çekti!https://www.pusulagazetesi.com.tr/turkler-bu-isi-biliyor-telekom-direksiz-hat-cekti
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -OFLU- -- 27 Ekim 2023; 6:50:29 > -
Şu fotoyu görünce aklıma Uçan adam sabri geliyor bundan sonra Uçan Direk gelir bak uçacam uçacam dedim inanmadınız noldu ?!
-
35 mbit paketi normalde 12 mbit olarak upload veriliyor eğer ilerleyen zamanda upload artırma durumu olması durumunda kopma yaşayabilirsiniz bunun için söylemiştim fakat elinizdeki modeminizin snr değeri ayarlama kısmı olduğu için güzel bir değere sabitlerseniz sizi geçiçi süre götürebilir. Fakat en iyisi durumu türk telekom müdürlüğündeki planlamaya bu sorunu detaylı şekilde iletirseniz müdahale edebilirler diye umuyorum
-
En kötü snr ile hallederim zaten de bunu da anlatamazsın onlara.
Acaba santral dediğimiz dolaptan hız sabitleme olayı olurmu diye de merak içindeyim. Eğer o dolap üzerinden sabitleme olmuşsa yine bu ekip açacaksa dünyada yükseltmezler.
-
Acaba arıza durumunda oraya nasıl çıkacaklar.
-
600 metre göre bile hat değerleri kötü 600 metre'de 100 mbps kullanlar vardı.
-
Aynen köy evimde öyle. Birde 100/20 oldu. Ankaranın göbeğindeyse 250m 65mbps anca. O da upload 8.
-
santral kutusuna 600m ama ilçe merkezine 20km mesafedeyiz.
Benzer içerikler
- dsl kablosu nasıl bağlanır
- türk telekom dilekçe örneği
- fatura üst sınırı nedir
- türk telekom magnet limitsiz
- ttnet ücretsiz modem değiştirme
- türk telekom e-sim nasıl alınır
- modem kurulumu
- türk telekom ev interneti fiyatları 2024
- turkcell abone sayısı
- cep magnet nedir
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X