Şimdi Ara

TEMSA i MiEV'i getirdi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
1.756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 250 lirayla 10 bin km giden elektrikli otomobil Türkiye’de

    TEMSA Global, elektrikle çalışan Mitsubishi i MiEV’i getirdi. Evdeki prizde şarj edilen aracın 10 bin km’deki maliyeti 250 lira. Şirket 200 adetlik satış hedefliyor

    Temsa Global, yeni vizyonu ve stratejileri çerçevesinde distribütörlüğünü yaptığı Mitsubishi’nin yüzde 100 elektrikli modeli i MiEV’i, Türk halkıyla tanıştırdı. Geçen yıl Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı’nın aldığı kararla ekonominin yanı sıra çevre ve sosyal sürdürülebilirliğe yönelme kararı alan holding, böylece yeni vizyonunu i MiEV’le otomotiv alanına taşımış oldu.

    İlk elektrikli oto

    i MiEV, “2010 Türkiye’de Japon Yılı” kapsamında İstanbul’da tanıtıldı. Temsa Global Genel Müdürü Yusuf Soner, Temmuz 2009’da yollara çıkan i MiEV’in dünyanın ilk elektrikli aracı olduğunu belirterek, “Araç Mitsubishi’nin ‘drive@earth’ sloganı ile çevreci yönde attığı en önemli adım” dedi.

    Küresel ısınma ve çevre kirliliğinin önemine dikkat çeken Soner, şöyle devam etti:

    “Eskiden ekonomik sürdürülebilirlik vardı. Ancak şimdi çevreci ve sosyal sürdürülebilirlik de önemli. i MiEV bunun bir örneği. Biz Temsa Global olarak burada ticari düşünmüyoruz, farklılık yaratmak istiyoruz.”

    Yusuf Soner, elektrikli araçlar için altyapının önemli olduğunu ancak şu anda bile tüketicilerden gelecek i MiEV talebine cevap verebileceklerini belirtti.

    Soner, “i Miev normal bir priz sayesinde şarj olabiliyor. Evinizde şarj edebilme imkanınız var. Araç, 220 voltluk prizde 7 saatte tam şarj olabiliyor. Eğer altyapı geliştirilirse yani örneğin benzin istasyonlarında, Japonya’daki gibi market önlerinde şarj etme imkanınız olursa elektrikli otolar daha fazla yaygınlaşacak. Çünkü hem maliyetler düşüyor hem de çevre korunuyor. i MiEV’in

    10 bin km’de elektrik maliyeti sadece 250 lira” dedi.

    Soner, toplam 200 adetlik siparişin gelmesi halinde i MiEV’in Türkiye’deki satışına başlayacaklarını kaydetti.

    Maliyet 6’da bire iner

    Yusuf Soner, elektrikli araçların geleceğine yönelik projeksiyonlar yaptıklarını belirterek, şunları anlattı:

    “2014’te maliyet düşecek. Vergi hariç elektrikli bir aracın maliyeti 35 bin liraya iner. Şimdi bataryanın maliyeti 20 bin euro. 10 yıl sonra batarya maliyeti 6’da bire inecek. 160 km gidebilen i MiEV, 1.000 km yol katedebilecek.”

    30 BİN EURO

    JAPONYA’DA elektrikli araçlara devletin önemli oranda teşvik sağladığını ifade eden Yusuf Soner, şu örneği verdi: “Japonya’da benzinli otomobilin 100 yen, elektriklinin 200 yen olduğunu varsayalım. Hükümet elektrikli aracı yüzde 50 sübvanse ediyor. Yerel belediyeler de yüzde 25’ine teşvik veriyor. Böylece elektrikli bir aracın fiyatı 125 yene geliyor. i MiEV Japonya’da teşvikler sayesinde 30 bin euroya satılıyor. Ancak 5 yıl içinde maliyetlerin düşmesiyle bu rakam 20 bin euroya gerileyecek.”

    EV PRİZİNDE 7 SAATTE ŞARJ OLUYOR

    * Yüzde 100 elektrikle çalışan 4 kişilik i MiEV, sıfır karbondioksit salınımına sahip.

    * 1.4 litre benzinli B segmenti bir araç, 1.4 ton karbondioksit (CO2) salgılarken, i MiEV’de bu rakam 400 kilograma iniyor. 0.4 ton korbondioksit oranı da otomobili şarj ederken, kullanılan elektrikten kaynaklanıyor.

    * 330 voltluk topraklı prizde hızlı şarjla otomobilin lityum iyon bataryalarının yüzde 80’i yarım saatte doldurulabiliyor.

    220 voltluk prizde ise 7 saatte şarj oluyor.

    * i MiEV’in yakıt masrafı 1.4 litre benzinli bir otomobilin üçte birine denk geliyor. 10 bin kilometre gidebilmek için yapılan elektrik masrafı sadece 250 lira.

    * i MiEV, full şarjla 160 kilometre yol katedebiliyor. Aracın maksimum sürati 130 km/s.







  • temsa getirdi ama asıl iş 200 aracı satın alacak babayiğitleri bulmakta. bir sürü gazete yayınladı bu konuyu. bir de oto dergisinde bir inceleme filan çıkarsa olmaması için bir sebep yok. ama çok iyi bir biçimde pazarlanması gerekiyor. bence temsa bu aracı bayilerine zorla satmalı diye düşünüyorum. servisi olan her bayide tri-faz elektirik mutlaka vardır. bu durumda hızlı şarj da yapabilirler. üstüne mesela aracı alanlar bayilerden araçlarını gerekirse belirli bir süre bedava şarj edebilmeli vs. trifaz elektiriğe sahip firmalar bu aracı filo kapsamında da alabilir. nedir ki? 100 km zaten hızlı şarj ile gidiyor. bu aracın ingilterede kapalı kasa ticari modeli de mevcut zaten. o bile gelebilir. hatta bir ihtimal o araçta pil kapasitesi daha da büyük olabilir.
    diğer yandan petrol firmaları ve devlet bu araçlara hoşbakmayabilir. sonuçta elektrikteki vergi ile akaryakıt vergisi kıyas kabul etmez. en azından bu araçlara vergi indirimi filan yapacağını zannetmiyorum. ne de olsa bizde havayı kirletme miktarına değil de motor hacmine göre vergi alınıyor. yoksa dizel araçların vergisi daha fazla olmalıydı.
    kısaca iyi bir adım ama iyi pazarlanması ve devlet tarafından destek gelmesi gerekir. en alakasız aracın bile alıcısı çıkarken bu aracın 200 tane alıcısı neden çıkmasın ki? belediyeler vs bile araçlardan alabilir bence. dar mekanlar için polis bile kullanabilir. ingilterede polis bu araçlardan kullanyor mesela.

    haksız mıyım caramurat? sizin bayiye satalım bi tane. yazıyorum listeye




  • Tamam alalım bi tane de kalan 199 aracı kime fatura edelim?
    Bu yıl olmasa bile önümüzdeki yıl kesin getirileceğini düşünüyorum. Özellikle şehir içi araç kullananların öncelikle tercih edebileceğini düşünüyorum

    Yılda 50.000 km araç kullanan ve ortalama 5 yıl araç kullanan bir müşteriyi hesaplarsak

    Bezninli araçlar için 50.000 km x 0.25 TL =12.500 TL x 5 Yıl =62.500 TL
    I-MIEV için 50.000 Km x 0.062 TL = 3.100 TL x 5 Yıl =15.500 TL

    5 Yıl sonunda 47.000 TL cepte kalıyor, 7 yıl kullanılırsa yakıt farkından araç bedavaya gelmiş oluyor.
  • mitsubishiye kocaman bir BRAVO

    herhangi bir alman firması böyle birşeyi pazara sunsaydı ortalık gizli ve açık raklamdan yıkılırdı....bir de böyyük devletümüz eksik mtv, ötv kdeve itv zutv alamayacağından satınalanın yemeyeceği dayak kalmaz herhalde




  • Bu araçlar tutarsa ve çok kullanan olursa
    elektriğe çok sıkı zam var benden söylemesi
    haberiniz olsun.
  • valla 40 000 liraya kadar olsaydı ben hemen alırdım açık konuşayım;

    bir de servislerde bu yarım saatte şarj eden makineden olması lazım. yoksa nereden bulacağız biz 7 saat takılı bırakacak fiş.

    acaba bagajda jeneratör taşısak jeneratörden şarj olur mu :)

    inşallah bu da priusta daha mantıklı fiyatlardan satılmaya başlanır bir gün.

    ayrıca böyle yeni teknolojileri halkı ürkütmeden alıştırmak isteniyorsa; zararı göze alıp en azından pil ve elektrik motoruna en az 10 yıl garanti verilmeli.

    bunu kimse tamir edemez, servislerde tamir yapmıyor zaten hemen değiştir.

    insan bunu aldımı biraz güvende hissetmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 17 Şubat 2010; 18:52:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    valla 40 000 liraya kadar olsaydı ben hemen alırdım açık konuşayım;

    bir de servislerde bu yarım saatte şarj eden makineden olması lazım. yoksa nereden bulacağız biz 7 saat takılı bırakacak fiş.

    acaba bagajda jeneratör taşısak jeneratörden şarj olur mu :)

    inşallah bu da priusta daha mantıklı fiyatlardan satılmaya başlanır bir gün.

    ayrıca böyle yeni teknolojileri halkı ürkütmeden alıştırmak isteniyorsa; zararı göze alıp en azından pil ve elektrik motoruna en az 10 yıl garanti verilmeli.

    bunu kimse tamir edemez, servislerde tamir yapmıyor zaten hemen değiştir.

    insan bunu aldımı biraz güvende hissetmeli.



    bu işin önündeki en büyük sorun bence pil teknolojisi ve bu da petrol firmalarınca engelleniyor diye düşünüyorum. petrol firmaları pil firmalarını satın alıyorlarmış. bu durumda teknoloji ellerinde olacak petrol azaldığı zaman ya da mecbur kaldıklarında bu teknoloji de onların elinde olacak. düşünsenize çok çabuk şarj olan üniteler olsa nedir ki bir de üzerine menzil artarsa lpg gibi olur.
    benim aklıma yatan ise zaten adamların ellerinde servis ağı mevcut. üniversal bir üniteleri çıkaracaklar. tüp gaz laır gibi boşu verip doluyu alacağız. misal total kullanıyorsan totale gidip değiştireceksin.
    bir arkadaşım katıldığı bir kongrede üst düzey yöneticinin bilgisayarında şarj süresini 100 saat olarak gördüğünü sorduğunda 10 sene sonra siz de kullanırsınız bunlardan dediğini anlatmıştı. ha şehir efsanedir derseniz de bilemem tabi. akademikadamın efsanesi böle oluyor ama teknolojideki gelişim düşünülünce hala içten yanmalı motora düzgün alternatif üretilmemesi düşündürücü.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 60 -70 000 aralığında olursa satış fiyatı benim tahminim MuratKaranın hesabı yapan alır bu aracı. param olsa alır kullanırdım. 330 v benim için avantaj oluyor bahçemizde mevcut. bir de i miev oldu mu muhteşem ikili
  • edit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cottonmurat -- 3 Ocak 2016; 18:59:36 >
  • Iyi de elektrik tuketimi arttikca birim carpani da artiyor. Birden evde harcadigimiz elektrik parasinin fiyati sisecek ve bu tur bir araci kullanmanin bir esprisi kalmayacak.

    En ust carpandan bile aylik elektrik tuketsek eger gene de karli olacaksa 1.0 motorlu kucuk bir araca gore ne kadar karli olacagi onemli.

    Gidip bu araci Lancer'la karsilastirip daha az mi yakiyor diyecegiz. Hic mantikli degil.
  • temsa pahalı diye dizeli bile getirmiyor, bunu nasıl getirsin 30 avroya?
  • Bizim hükümet nasıl bir hesap yapar?

    Önce bu araba benzinli diye düşünür. Sonra buna en az 10 yıl binilir der. Daha sonra, 10 yılda şu kadar bin km. yapar der. Şu kadar bin km yapmak için bu kadar ton benzin gerekir der. Bu kadar ton benzinden alacağım vergiler ortalama şu kadar bin TL yapar der. O zaman ben bu kadar vergiyi baştan alayım, sonra isterlerse değil elektrik, suyla çalıştırsınlar bana ne der ve arabanın satış fiyatı üzerine işte o kadar vergi koyar.

    ÇEVRE DOSTUYMUŞ, EKONOMİKMİŞ, VATANDAŞ UCUZA ARABAYA BİNECEKMİŞ.... HİÇ UMURUNA GELMEZ........
  • bu aracın yüzü suyu hürmetine ETVyi çıkarıverir hökümetimiz
  • bravo ya. yeter artık yok dizeldi yok benzinliydi yok lpg idi. Ne kullanacağımız şaşırdık. Keşke elektrikli arabalar artsa

    Bu arada i miev'e lpg taktırılabiliyor muymuş ya ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    bu aracın yüzü suyu hürmetine ETVyi çıkarıverir hökümetimiz

    hay ağzına sağlık ,yer altında her türlü kaynak var ama bizler hazine üstünde
    oturan dilenciler gibiyiz,neye talep ona zam,Allah a revamı ya
  • umarım bu arabalar türkiyede hiç tutmaz ve satılmaz..o zaman elektriğin fiyatı on katına çıkar bu ülkede.bırakın araba kullanmayı evimizde bile yaşayamayacak hale geliriz o zaman.inanın yürekten yazıyorum bunları..laf olsun diye değil.benzinle-mazotla-lpg ile nasıl oynandığını görüyoruz hepimiz.millet nereye kaçarsa bunlar oraya yüklenir.aman diyeyim.kimse satın almasın
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.