Şimdi Ara

Tesla Bobini

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese merhaba, ben bir tesla bobini yaptım ama bir kaç teknik özellikten midir uygun olmayan parçaların birleşiminden midir bilmiyorum bir türlü çalışmıyor. Spark gap ta elektrik atlama yapıyor ama kondansatörlere elektrik gitmiyor gibi duruyo çünkü ısınmıyorlar. Temelde 2 sorum var;

    1. Elimde tek çıkışlı brulör ateşleme trafosu var devreyi tamamlamak için diger tarafı toprağa bağlıyorum. Benim mantığıma göre hatalı görünsede yeni trafo almamak için yapabilecegimin en iyisi bu. Sorum şu; Tek çıkışlı brulör ateşleme trafosu ile işimi görebilir miyim? Eğer olmaz ise neon trafolarından almayı düşünüyorum(lütfen eht trafosu veya araba trafosu ile dene demeyin araba trafosu hiç bulamadım bulduğum eht trafolarıda o kadar eski ki üstünde değerler yazmıyo ayrıca onların extra devreleri var, bu benim yapabileceğim bişey değil ) ama elektronik ve mekanik diye ayrılıyomuş onlar. Frekansları farklıymış ve bunlar önemliymiş diye okumuştum. Düşük veya yuksek frekanslı olmasının farkı ne olur?

    2. Google amcaya tesla şemaları diye arattığımda temel olarak 2 çeşit devre şeması çıkıyor (nasıl resim konulduğunu bilmiyorum kusura bakmayın ) farkları spark gap ile kondansatörlerin yerinin değişmesi. Ya spark gap devreye paralel yada kondansatörler. Bunların farkı ne?

    Lütfen "Teslayı boşver slayer exciter yap daha kolay" tarzı şeyler yazmayın çünkü bunu yapmayı en az 4 senedir istiyorum. İnternette bilgi bulma amaçlı çok gezdim ama yapanlar direk videosunu resmini koymuş çalışırken altta ne var ne yok ne nasıl işliyo falan bunlara dair bilgi yok sadece düzgün çalışırken görünüyo, kimi yerler direk malzemeleri ve şemayı vermiş nasıl baglanılacağı veya hangi tür malzemeler kullanılacağı yok. En son bulduğum bilgilerde direk 12kv 30mA transformatör ve 15-20 tane 45nF 1600v kondansatör demiş. Arkadaşım transformatörün cinsini cibiliyetini ver tek çıkışlı trafo olmaz çift çıkışlı al veya neon kullan yada kondansatörleri 4lü seri olmak üzere 5 lı paralel olarak bagla falan yok. İngilizcem de pek yok yabancı siteleri kaynak olarak göstermeyin lütfen (onlara baka baka 1-2 kelime ingilizce öğrendim ). Şimdiden teşekkürler.

    Elimdeki tesla bobininin özellikleri;

    trafo: tek çıkışlı brulör ateşleme trafosu (1x7000)
    kondansatör: 16 tane 47nF 1600V kondansatör 8li seri 2li paralel olarak bağlı (toplamda 11,75nF 12800V)
    sekonder: 24awglik bobin teli, 71cm sarılı(yaklaşık 1310 tur), borunun çapı 7cm
    primer: 1cm çaplı bakır 1cm boşlukla8 tur sarılı (açısız) sarmaya başladığım çap 10cm
    Toroid falan yok sekonderin bir ucunu çiviye baglayıp borunun tepesine koydum çalıştığını görürsem toroid yapıcam (iç çapı 5 dış çapı 20 cm olucak şekilde)
    Spark gap: sabit, 2 tane çivi aralarında yaklaşık 0.5 cm boşluk var







  • 1. Brülör ateşleme trafosu iş görmez. Neon trafosu olarakta mekanik alacaksınız elektronik olmaz..

    2. İkisi arasında hiç fark yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevabınız için teşekkürler ama brulör trafosu neden olmaz ve neden elektronik neon trafosu degilde mekanik neon trafosu?

    Neyi neden yaptığımı bilmek istiyorum, biri sorarsa bana böyle dediler bende böyle yaptım olmasın.
  • Brulör trafosu puls çıkış verir o yüzden olmaz. Bize sürekli çıkış lazım o zaman kapasitörler dolar.

    Elektronik neon trafosunun nüvesi ferrit.

    Bu nedenle trafo çok yüksek frekansta çalışır. yaklaşık 50 khz


    Fakat mekanik trafonun nüvesi klasik silisli sac bunda frekans 50 hz


    Bu nedenle mekanik neon trafosu kullanmalıyız.

    Kolay gelsin..
  • Dostum spark gap ta atlama oluyorsa tesla bobinin çalışıyor demektir fakat sen fark etmiyorsun çünkü çok az bir atlama oluryor secondary sarımda. Tam karanlıkta çalıştırarak test et sarımın yanına floresen ampul yaklaştır ışık veriyor mu bunu kontrol et. Lanbadan ışık geliyorsa tesla bobininin rezonansı yani kapasitör devren yanlış demektir. Ayrıca spark gap aralığını atlama olacak şekillde en uzağa ayarla
  • OW Ready Linux, elimdeki trafo %100 servis dedikleri cinsten kesintisiz elektrik veriyor ondan olduğunu pek sanmıyorum.

    metehan58742, florasan ile denedim ve yandı. Önce yanyana koydum sonra biraz uzaklaştırdım, yaklaşık 4-5 cm aralıktan florasana atlama yaptı. Tabi ben o muhteşem görüntüye bakarken noldu bilmiyorum elektrik birden kesildi. Büyük ihtimalle trafo çok ısındığı için kendini kapattı soğumasını bekliyorum. Şimdi çalıştığını sayenizde öğrendim, teşekkürler. Bunun florasan olmadan doğrudan havaya atlaması için ne yapmalıyım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaanylmz

    OW Ready Linux, elimdeki trafo %100 servis dedikleri cinsten kesintisiz elektrik veriyor ondan olduğunu pek sanmıyorum.

    metehan58742, florasan ile denedim ve yandı. Önce yanyana koydum sonra biraz uzaklaştırdım, yaklaşık 4-5 cm aralıktan florasana atlama yaptı. Tabi ben o muhteşem görüntüye bakarken noldu bilmiyorum elektrik birden kesildi. Büyük ihtimalle trafo çok ısındığı için kendini kapattı soğumasını bekliyorum. Şimdi çalıştığını sayenizde öğrendim, teşekkürler. Bunun florasan olmadan doğrudan havaya atlaması için ne yapmalıyım?

    Tesla bobininizin verimli çalışmamasının nedeni bobinler arasında rezonans ayarı yanlış ... Bobinler arasındaki rezonansı eşitlemek için kapasitörleri kullanıyoruz. Siz bir siteden bakarak kapasitörünüzü seçtiniz. Fakat interneten baktığınız tesla bobininle yaptığınız tesla bobinini %100 aynı yapmadınız(Sarım şekliniz, kullanılan tel kalınlığı voltaj miktarı vs hepsi rezonansın değişmesine yol açar). Ben bu aşamada çok takılmışıtm. Kapasitörleri ayarlamak için benim bir formülüm var. Direk internet sitemden koplaya yapıştır yapıyorum.

    5- Kondansatörler
    Şimdi gelelim Tesla bobininin püf noktasına genelde takınılan aşama budur. Tesla bobinin bütün diğer işleri bittikten sonra elektronikciye gidip kafamıza göre kutupsuz en yüksek voltajlı olanlarından değişik kapasitif değerinde birer adet kondansatörler alıyoruz(örn: 1000v 10n, 1500v 5n 1000v 1n gibi). Sonra aldığımız her kondansatörü tesla bobinine bağlıyarak çıkan ark uzunluğuna bakıyoruz. En yüksek ark yapan kondansatör değerini bir yere not(mesala 1000 volt 5.6 nono) alarak tekrardan elektronikcinin yolunu tutuyoruz. 1000v 5.6n luk kapasitörlerden ilk aşamada 5 ,6 adet alıp eve gidiyor ve Tesla bobinine paralel şekilde kondansatörleri tek tek seri olarak bağlıyoruz. Ve ark miktarını her kondansatör bağlamada kontrol ediyoruz. Ark miktarı ilk başlarda artacak fakat bir değerden sonra azalmaya başlayacaktır. İşte tam o değerde duruyoruz ve bağladığımız kondansatörleri delikli pertinaks’a lehimliyoruz.

    Uyarı : Kondansatörler test edildikten sonra elektrik bağlantısı kesilse bile iletken bacaklara dokunulmamalıdır Çarpılabilirsiniz!!!!! Testten sonra kondansatörlerin bacakları kesinlikle şase yaptırmalısınız!!!! (Bişey olmuyor ama zıplıyorsunuz o kadar ama siz yinede çok dikkatli olun kalp ritminizi bozabilir)

    http://www.metehanemlik.com/category/elektronik/page/3

    Ayrıca spark gap mutlaka ayarlı yapmalisın.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Tesla Bobini Yapımı (Yardım)
    15 yıl önce açıldı
    trafo doğrultma devresi yardım
    19 yıl önce açıldı
    ateşleme bobini arızası
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Sırayla dene yazıyor iyi güzel de, kondansatörler 2000v gördüm en fazla benim trafo 7000 veriyor ki bu durumda en az 4 tane 2000v luk kondansatörü seri baglamalıyım ki bozulmasınlar. Bu durumda çok fazla kombinasyon çıkıyor. Yok mu bu işin hesabı onu göre deneyeyim, en azından deneme sayım azalır gibi duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaanylmz

    Sırayla dene yazıyor iyi güzel de, kondansatörler 2000v gördüm en fazla benim trafo 7000 veriyor ki bu durumda en az 4 tane 2000v luk kondansatörü seri baglamalıyım ki bozulmasınlar. Bu durumda çok fazla kombinasyon çıkıyor. Yok mu bu işin hesabı onu göre deneyeyim, en azından deneme sayım azalır gibi duruyor.

    tesla bobinin durum biraz daha farklı AC akım olduğu için kapasitörlere direk 7000 volt vermiş olmuyorsunuz. Kapasitör dolduktan hemen sonra ikincil sarımda atlama oluşuyor ve kapasitör boşalmış oluyor. Ayrıca Ben bu yöntemle defalarca denedim bir çok kişiye de yardım ettim sıkıntı olacağını sanmıyorum.

    Hesap Programı Neden Kullanmalıyız (Kopyala yapıştır yapıyorum)

    Tesla bobininden verim alabilmek için birincil ve ikincil bobinlerin rezonansı eşit olmalıdır. Özellikle yabancı sitelerde Bobin hesabını yapan proğramlar var. Fakat bu proğramlar aşırı profosyonel çalışmalar yapılmadıkça kullanılmamalıdır. Çünkü kullanılsa bile teoride çıkan sarım değerleri pratikte işe yaramayacaktır. Bunun nedeni ise bobinlerin rezonansını etkileyen bir çok nedenin olması bunlar; bobinlerin tel kalınlığı, bobinlerin sarım şekilleri, Birincil bobinden geçen voltaj miktarı (özellikle bunu yapmanız çok zor 20-40 kv lık voltajı ölçmek için özel bir ölçüm aleti bulmalısınız.) vs.

    http://www.metehanemlik.com/?s=tesla+bobini&button=

    Yinede Hesaplama Yapmak İstiyorsan

    TR Hesaplama proğramı

    http://zelyun.forumf.biz/h1-tesla-bobini-hesaplamalari-yeni

    ing Hesaplama Proğramı

    http://pokusy.chytrak.cz/programy/calculat.html#CapReact

    ing Formüller

    http://teslacoils4christ.org/TCFormulas/TCFormulas.htm

    İyi Çalışmalar




  • Trafonun sekonder kısmı ısınmadan yandığı için kapasitör işi şimdilik yattı. Öncelikle yeni bir trafo almam gerekiyor, o da büyük ihtimalle mekanik neon trafosu olucak OW Ready Linux un dediği gibi.
  • Onu alsan bile bobini rezonansa sokman lazım aksine verimli çalışmaz.
  • selam dostum. Tesla bobininde ben mekanik neon trafo kullanmıştım. Eht trafoları denedim ama netice alamadım. Ateşleme bobinini denedim yine netice alamadım. Bu tip şeyleri tetiklemek gerek ve bunun içinde bilgi gerek. Ben direk trafo kullanmıştım 45mA 10 kV işimi gördü. Ama kondansatörler biraz sıkıntılı çünkü rezonans hesabına göre kondansatör değeri seçiyosun. Tabi kondansatörüde kendin yapıyorsun. Glaus değerleri işin içine giriyor. Ama giriş voltajını ben mekanik trafoyla yapmıştım. Elimdede bi tane var.Makul bir fiyata yollayabilirim. Eğer istersen srcanplt@gmail.com e mailim. Kolay gelsin.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.