|
Tesla en yüksek kaza ölüm oranına sahip marka oldu: İşte sıralama (2. sayfa)
-
-
uydurma yok şu tabloyu görmemişsin anlaşılan buyur , tesla sadece SR da lfp batarya kullanıyor diğerlerinde NCA (nma diye yanlış yazmışım)
tesla NCA kullanıyor (SR dışındaki modellerinde LR ve performance da NCA var) , Togg ise NMC
şimdi hocam kimmiş uyduran :)) , lütfen..
Togg un bataryaları yeni ve pahalı teknoloji , ucuz olan lfp piller ,performansı düşük ama yanma derecesi yüksek ama tesla hala performance ve LR da nmc nin bir düşüğü nca kullanmaya devam ediyor ,o da en kolay tutuşan batarya
evet tesla şu an SR dışındaki modellerde en kolay tutuşan pili kullanıyor
Toggun ncap değerleri 2025 de gelecek ,şu ana kadar geçirdikleri kazalarda teslanın çok üzerinde sağlamlığa ve batarya güvenliğine sahip olduğunu gördük
Togg Urfa olayında araç yandı batarya yanmadı teslada durum malum ,birtek jantlar kalıyor ,bunun nedeni de , tabloda en sağdaki değere bakarsan nca yanarken çok büyük ısı açığa çıkarıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 8 Aralık 2024; 16:53:23 >
-
Dünyanın en çok araç satan firması, marka firma değeri kendisinden sonra gelen 9 firmanın toplamından fazla. Küçümsemek istemiyorum ama hangi konuda olursa olsun objektif bakmak gerekiyor. Bir Tesla hayranı veya sahibi değilim, hep Volkswagen araçlarım oldu ve şuanda öyle. Tesla karşısına bir tek byd çıkabilmiştir. Mercedes, BMW, Toyota, Volkswagen gibi firmalar bunlar karşısında çaresiz kalmıştır. Bunların ürettikleri araçlar kötü mü? asla. Sadece iyi araç üretmekle ben varım diyemiyor sunuz. Yazılım kısmı günümüz araçlarının çok büyük kısmını oluşturuyor. Togg'u kötülemek istemem fakat yazılım konusunda birçok olumsuzlukları kullanıcı yorumlarından bilmiyorum, güvenlik ve otonom sürüş özellikleri 1,5 yıl sonra geldi, tasarımı ise eski ve elektrikli otomobil değil de benzinli veya dizel bir araç gibi ( zevkler farklıdır ama tasarımı zaten eski kalmış bir kasa).Tabi milli duygularımızı kabartıyor ama bu iş duygu işi değil, bugün biri talip olsa hemen verecekler. Dünya'da otomobil üzerine o kadar uzman varken kimsenin göremediği Tesla sorunlarını görüp dile getirmeniz muazzam olmuş. Hiçbir teknoloji ve ya otomobil firması araçlarında insanlar ölsün diye tasarrufa gitmez. Eksiklikleri ve hataları olabilir bunları da zaman zaman geri çağrı yaparak düzeltmektedirler. Başta dediğim gibi bir marka sevicisi, hayranı değilim ama gerçekler ortada iken duygusal yaklaşmanın bir manası yok. Tesla'ya dünyada cevap verebilmiş tek marka BYD dir. Yılların köklü markaları karşısında çaresiz kalmışken togg şöyle mükemmel böyle harika, şundan çok çok üstün demek gerçekleri görmek istememekten ve kendini kandırmaktan başka birşey değildir.
-
Listedekilerin neredeyse tamamı paketci, über ve Rent a car aracı. Kalanıda hızlı araçlar.
Teslada hem überlik hem kiralık hem hızlı araç.
Şu araştırma Türkiye’de yapılsa sonucu söyle olabilirdi; 125cc scooter, egea, sümbül, accent, megane, 180 lik Civic, BMW 320 vs
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARES007 -- 8 Aralık 2024; 19:11:3 > -
Yarısı yanarak ölmüş -
Ben Tesla da kullandım, 30 yıllık sürüş tecrübem var, hayatım arabalar:) üretiminden ,hangi parça ne için uretiliyora kadar
Tesla da ilk çıktığında kimse ciddiye almamıştı , aynı şekilde byd de, Tesla ile dalga geçiliyordu, başarısı bugün ortada
Şimdi sende Togg için böyle diyorsun da veriler ortada
Togg a gelirsek ilk üründe tesladan üstün araç yapılmış, süren de ,yolcu olarak binen de herkes bunu söylüyor
Objektif olsan marka algısıyla konuşmaz ürün hakkında konuşurdun , objektif olan herkes Togg model y den üstün diyor zaten , sadece otonom sürüş teslanın önde olduğu tek konudur ,o da şimdilik,biz yazılımda da iyiyiz
Togg teslanın ilk yıllarından çok daha başarılı gidiyor,bunu dünya sıralamasında görüyoruz, üstelik tek modelle ve ilk yılında , geçen Ocak Eylül 2024 elektrikli satış listesi yayınlandı
Birçok köklü marka elektrikli işini beceremedi ,buna vw Mercedes dahil , Togg başardı
-
At gözlüğü takıp bakmak böyle birşey. Okuduğunu anlamaktan yoksun, araştırma ve anlama kabiliyetinin olmaması da senin suçun değil. Uzun yıllardır eğitim de gelinen noktanın sonucudur bu. Gerçekleri göremeyecek kadar da... Hadi canım bu kadarda değildir diyorrum ama görüyorum ki her gün daha da fazlasını görüyorum. Ne anlatsan bu zihniyete boş. Sana iyi eğlenceler diliyorum. -
İşte pek öyle değil o.
Abd'de genelde 200 hp civarında tork konvektörlü araçlar kullanılıyor,
Tesla 450 550 hp gibi güçlerde ve elektrikli, Yani onlar için bile fazlası ile hızlı. Bu arada tesla'da sesle komut çok iyi çalışıyor dolayisi ile herhangi bir ayar için ekrana bakayım halledeyim diye bir şey yok. Sesle hallediyorsun klima, şarkı listesi radyoyu falan filanı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 8 Aralık 2024; 20:17:27 > -
Genelde commuter araçlar öyle, ancak onlar 300-400hp'lik otomobillere yabancı değiller bizim gibi. eşinde dostunda arkadaşında 2 veya 3. aracı olarak Challanger, Mustang, Camaro olabiliyor, Bmw Mercedeslerde 535i-545i, E420, Audi S4 vs bu araçlar çok yaygın, gaza oturunca kopup giden araç deneyimleri var. bizim hiç yok. evet bizim için elektrikli otomobiller şok gibi oldu. onlar için ise en büyük değişim anlık gaz tepkisi ve ilk metre hızlanmaları oldu.
Ekranın dikkat dağıtıcılığı, detaycılığı ve yoldan gözü ayırmaya sebep olduğu bir gerçek. sesli ayar olması ufak tefek her ayarı öyle yapacağın anlamına gelmiyor, yine de bakıp tıkır tıkır dokunarak yapıyorsun işini ama eğer yol bozuk ise mıçtın. el ayrı oynuyor, ekran ayrı oynuyor. el altında, hissi ve bakmadan kullanılan, ergonomik fiziksel tuşlarla güvenlik olarak yarışamaz, teknolojik olabilir, görünebilir, çok detay özelliklerin olduğu araçlarda 500 tane düğme kullanılamayacağı için herşeyi merkezi hale getirebilir ama güvenlik olarak kıyaslanamazlar. bu araştırmada kesin ekranın etkisi olmuştur demiyorum sadece buna etki eden faktörlerden biri de bu olabilir, benim düşüncem.
-
at gözlüğü takan sensin , cevabın yoksa yazma , cevabının olmadığı hakarete başvurmandan belli , senin gibilerin zaten bilgisi olmadan fikri oluyor ,biraz araştır geliştir kendini
Bizim mühendislerimiz daha iyisini yaptı , hergün kullanıyorum , ben hepsini inceledim araştırdım öyle yazıyorum sense kulaktan dolma oradan buradan duyduklarınla
Togg tesladan daha başarılı başladı , teslanın kendini kanıtlaması 10 yılı geçti ama togg daha ilk yılında çok iyi gidiyor
vw nin ID serisi de üretime togg dan önce başladı ama yapamadılar , togg yazılımda onlardan çok daha iyi 3-5 seneye de yazılım tarafında teslayı yakalar , araç altyapısı malzeme kalitesi olarak zaten teslanın üzerinde
-
Tartışılmış dogru bilgiyi verelim tesla nmc kullaniyor genelde, sadece Performans modellerinde ve ABD fabrikalarında bazı model y ve 3'ler için nca kullanılıyor, üstelik Teslalarda kullanılan nca biraz farklı,
Berlin ve Çin fabrikaları ise nmc ve lpf kullanıyor sadece, Yani bizi ırgalayan birq şey yok. Tüm bilgileri şurada
https://www.findmyelectric.com/blog/what-kind-of-battery-does-my-tesla-have/ -
Tesla model y sr kullanıcısıyım, duruma hiç şaşırmadım.
Siz farkına bile varmadan saniyeler içinde araç 200 kilometreleri aşıyor.
Volvo gibi 175'e limitlemek en mantıklısı veya 150'den sonra güç kısıtlamasına gidilerek sürücünün daha kontrollü olması sağlanabilir. -
Bu arada fren diskleri ile de ilgili yanlış bilgi verilmiş,
Tesla fren diskleri 355 ön 335 arka togg fren diskleri 350 ön 340 arka ayrıca, togg 150 kg falan daha ağır, teknik bilgiyi kasten yanlış vermek gerçekten tuhaf bir davranış.
Bunun dışında izolasyon bilgileri de tamamen hatalı tesla'da ısı pompası ve ısı yönetiminin en gelişmis versiyonu var dünyadaki, araç izolasyon konusunda da aşmış kanada' norveç vb için hazırlanmış verimsiz denmiş komedi aynı sekilde kaza durumunda araç kapılarının açılmadığı kismi da hatalı,
Togg bencede koltuk ve süspansiyon olarak bakarsak tesla 7 ise 8 alır. Kredi kampanyası ile mutlaka değerlendirilir. 1.6 milyona geliyor. Bu fiyata bakılır. Tesla ise nakit ödeme, bir aylık faiz kaybı derken 2 milyona geliyor herkes artı ve eksileri kendi değerlendirir. Biri zaten dünyada en çok satan araç kıyas anlamsız. 2 ay bekleme süresi ve 400k fiyat farkına değmez diyen tipini beğenmeyen ise togg alır geçer.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 9 Aralık 2024; 11:13:36 >
-
malzeme kalitesinde haklısın, togg daha iyi ama aerodinami ve yazılım konusunda tesla en iyisi. en verimli elektrikli araç yine tesla. sr yerine lr düşük vergiden gitse ben çok can sıkıcı handikaplarına (perdesiz cam tavan, genel kalitedeki vasatlık, sadece ortadaki ekran ve klima dahil her şeyin o ekranda oluşu) karşı gider bir tesla alırdım hemen.
togg'un yeni çıkacak modelinin aerodinamisi iyi olacak ama mevcut model maalesef içten yanmalılar gibi.
-
Dev ekranlar Mercedes gibi markaların elektrikli araçlarında da mevcut ama ölüm oranları Tesla'daki kadar yüksek değil. Gerçi Mercedes'in ABD'deki pazar payı ve yaygınlığı Tesla'ya nazaran çok daha azdır. Araçların yaygınlığını da dikkate almak gerekir.
-
tesla 300kg daha hafif ama duramıyor , yol tutuş ve esp içinde sekizsilindir nürburgring testinde söylendiği gibi , togg un esp si ve yol tutuşuda tesla dan iyi ,ben söylemiyorum orada onlarca tur atmış çeşitli araçlar kullanmış Emir Aşarı söylüyor
UZ MediayoutubeTOGG T10X ile Tesla Model Y, 120 kilometre hızla fren denemesinde. Arabaların özellikleri: TOGG: 159kw, Tek motorlu, Arkadan itişli, Uzun menzilli versiyon, 2.329kg ağırlık, 18” jant TESLA: 159kw, Tek motorlu, Arkadan itişli, 1.994kg ağırlık, 19” jant Drag, rolling ve ağırlık denemeleri için YouTube kanalımızı ziyaret edebilirsiniz. İyi seyirler dileriz.https://www.youtube.com/shorts/F6VMyRTkFrU?si=CFBVvr92P0Re8kNrUZ Mediayoutube300kg daha ağır olan Tesla Model Y SR ile MG4 Luxury fren testimizdeydi. Sonuç hakkındaki yorumlarınızı bekliyoruz. İyi seyirler dileriz.https://www.youtube.com/shorts/ZzNvdAmeBow?si=3XIwDqIpwA7vTTk_tüketim ısı pompası ve izolasyon konusuna da açıklık getirelim ,şahsen bu testte teslanın anlatıldığı kadar iyiyse en az 2kw daha az tüketmesini beklerdim ama değilmiş , hatta tesla fazla harcamış ,kanada norveç için hazırlanmış ama Türkiyede bu izolasyon işe yaramamış :))
gerçek kullanıcı karşılaştırması %100 ile çık tekrar %100 doldur , tesla sr daha düşük ağırlık , daha iyi aero ,ısı pompasına rağmen kendinden daha ağır UZUN MENZİL TOGG dan fazla tüketmiş
test sonunda
togg LR(uzun menzil) 15,9 kw
tesla SR (kısa menzil) 16kw enerji almış şarj istasyonunda
Otopark Kurallarıyoutube🔻Marka gözüktüğü için #reklam🔻 Herkese selam; - Togg V2 Uzun Menzil - Tesla Model Y Sr Test sonuçları hakkında görüşlerimiz; - 101 km testimiz boyunca yaklaşık 25 km'si otoyol geriye kalanı köy yolu ve şehiriçi trafik dahil kullandık.Testi yaptığımız şehir Ankara -Tesla Model Y şarjdan itibaren ekran da 15,4 KW tüketim yaptı. -Togg V2 Uzun Menzil şarjdan itibaren ekran da 17,7 KW tüketim yaptı. - Ekran sonuçlarına göre Togg,Tesla'dan yaklaşık %15 daha fazla tüketim yaptı. - Test bitimin de araçlar tekrar aynı marka istasyona alındı ve %100 yapıldı. - Şarj istasyonu verilerine göre Togg 19,3 KW alırken, Tesla 18,5 KW enerji aldı. - Esas olan istasyon sonuçlarına göre Togg,Tesladan yaklaşık %4 daha fazla tüketim yaptı. - Şarj hızlarında 0-80'e kadar Togg,Tesla'dan hızlı iken , LFP Batarya avantajı ile 80'den sonra Tesla ,Togg'a göre daha hızlı şarj oldu. - Togg %100 Batarya ile çıktı %80 ile tamamladı. Tesla model Y %69 ile tamamladı. Togg : 500 km menzil verirken Tesla : 325 km menzil verdi. Yapılan bu test bütün gerçekçi koşullara uygundur. -Emeklerin'den dolayı Hasan kardeşime çok teşekkür ederim. - Kanalıma Abone olun ve yorum yapın dostlar... 0:00 Giriş 0:29 Araç Teslim 3:17 Togg-Tesla Test 15:27 Tesla Dönüş Çapı 15:44 Rejen Testi 16:21 Yokuş Yukarı Yapuştur :) 17:59 Togg 19:23 Test Sonuşları.Togg %100 Batarya ile çıktı %80 ile tamamladı. Tesla model Y %69 ile tamamladı. Togg : 500 km menzil verirken Tesla : 325 km menzil verdi. https://www.instagram.com/ismailbayramoglu01/ #togg ,#tesla ,#teslamodelyhttps://www.youtube.com/watch?si=8OWNiC6E9K1RaxQX&v=yv04UrDmNtQ&feature=youtu.beSekizsilindiryoutubeMisha'nın Togg videosu da yayında; https://www.youtube.com/watch?v=y7hz_WEvIyA Dün yayınladığımız Togg ile 10 günde 5.000km Avrupa Turu'nun ana amacı, Togg'u dünyanın en ünlü ve önemli pisti olan Nürburgring'e götürerek tur attırmaktı. İşte şimdi Emir Aşarı'nın pilotajında Togg ile yağmurda 2 tur atacak ve Togg'un böyle bir pistte neler yapabileceğini göreceğiz. Bu arada Misha Charoudin de Togg'u kullandı, onun videosu saat 20:00'da kendi kanalında. Umarız videomuzu da beğenirsiniz. İyi seyirler. Togg ile 10 günde 5.000km Avrupa Turu videomuz; https://youtu.be/lOYXXDLJR1Ihttps://www.youtube.com/watch?si=6vEb2QCwnd2fUMQD&v=-kdLAPaxvCU&feature=youtu.be
-
Youtube testlerinin hiç bir anlamı yoktur zaten istasyondan alınan elektrik ile ölçüm yapılamaz kayıplar daha önemlisi pil isitma kalibrasyon aldığınız kw'de yüzde 50'ye kadar şaşma yapabilir hele düşük kw çekildi ise çok daha olası , gidip onunla izolasyon ölçmeye kalkarsan inanilmaz saçma olur, Fren testleri ve benzeri performans menzil v.b gibi veriler uluslararası değerlendirme ölçütleri ile alınır, Yani tarafsız profesyoneller ve muhendisler ölçüm yapar.
Yinede baktım mesela mg4 Fren testi komedi olmuş tesla çok daha ağır ve büyük neredeyse aynı mesafede durmuşlar, Ha bu bile anlamsız, Adamlar profesyonel sürücü değiller, çizgiler yok, lastikler farklı yol bile farklı.
Hele tesla togg'da frene aynı anda basamamışlar bile tepe çekiminde komedi. Ve bunu test diye göstermek saçma,
Yani goygoyun hiçbir anlamı yok. Elinde düzgün bir veri varsa konuşulur, togg fiyatına göre bence degerlendirlebilecek bir araç, insanlar kararını versin tutup saçma sapan propaganda yapmanın manası yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 9 Aralık 2024; 13:46:3 >
-
ee o zaman teslanın saçma sapan tüketim verisine de kanmamak lazım, istasyon da alınan enerji miktarı belli aynı durum SR ın bataryası 57kw mi 53kw mi sorusunda da yaşandı ,kayıplar dendi testlerde
Veri ortada aynı km sonunda tesla SR togg uzun menzilden fazla tüketmiş ,ister kalibrasyon için ister pil ısıtma için kullansın sonuçta enerjiyi kullanmış ki o kadar çekiyor
izolasyona gelince teslanın yan camları tek fitil üzerine kapanıyor ve aralık fazla çünkü çerçevesiz camı kasaya yaklaştıramazsın , bu nedenle zaten yan camlardan kaybı yüksek ,cam tavan ince (evet çiftkat ama ince camlarla) tavan perdesi olmadığından camın sıcağıda soğuğuda içeriye fazla yansıyor ,tesla kapı içlerini görmedim ama kapıdan çıkan sesten pekte izolasyon olmadığı anlaşılıyor
eğer ikisinide kullanırsan togg un izolasyon olarak , yürür ve dış dünya izolasyonunun teslanın üzerinde olduğunu anlarsın
disk boyutları benzermiş ben katolog değerine bakmamıştım , mg4 de benzer boyutlarda ama kullanımda fren hissiyatı teslanın zayıftı , belkide kullanılan malzemedendir ,çünkü tüm fren testlerinde tesla geride ,üstelik teslanın 300kg hafiflik avantajı var ve tesla hankook kullanıyor togg lassa
-
Yo tam tersine hepsinde tesla bir tık daha üstte, nasıl togg süspansiyon ve koltukta daha iyi ise Tesla da yalıtımda biraz daha iyi, zira altyapısı ruzgar direnci ona göre, Tesla'nın pilide 60.5 kwh zaten ne 53 ne 57, son 3.5 kw kısmı kitlenmiş, 53 bilgisayarda hesaplarken görünen değer, ama 50 km daha menzili var 0 sonrasında.
Ya bunların hepsini herkes sana anlattı, malzemesinin testine kadar gördün, anlamsız bir konuşma,
Tekrar söylüyorum katalog wltp gibi değerler var iken testlerin hicbir anlamı yok istasyondan alınan enerjinin hiçbir manası yok, zira sarj cihazı ısı ve pil ısısı kayıplarını bilme şansın yok. Hele fren testleri zaten yapılıyor 100 km duruş mesafesi kataloğuna var.
Sarj ve tüketimle ilgili bu tür ölçümler böyle yapılmaz, zaten bunu bu şekilde yapan kişi ben hiçbir şey bilmiyorum elektrikli araçlar hakkında, depo benzinde tık dediğinde gibi test yapıyorum demiş olur,
Diğer söylediğin şeyler içinde en ufak bir verin yok örneğin tam tersi tesla tavanı piyasadaki en yalıtımlı cam tavanlardan, ben öyle düşünüyorum diye veri mi olur, buyur disklerde de öyle düşünüyordun sonuç?
Son mesajım,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 9 Aralık 2024; 16:10:9 >
-
Bu forumda bilmediğini biliyormuş gibi emin olarak yazan o kadar çok insan var ki. Yazım tarzından bir şey bilmediğiniz hemen anlaşılıyor. Şüphelendiğim için Google’a tesla battery chemistry yazdım anında yanıldığınızı gördüm ve yine şaşırmadım. Peki neymiş doğrusu; Tesla sadece kısa menzil araçlarında lfp batarya kullanıyor. Uzun menzil ve performance araçlarında nmc yani togg’da bulunan bataryadan kullanıyor. Eski model s ve x’lerde ise nma batarya kullanıyor. Piyasadaki çok az teslada lfp batarya var. Yani bu forumda bir şey okuyorsanız inanmak için 2 kere düşünün.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hypnotica -- 9 Aralık 2024; 19:49:8 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X