Şimdi Ara

Tesla en yüksek kaza ölüm oranına sahip marka oldu: İşte sıralama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
1
Favori
3.032
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla en yüksek kaza ölüm oranına sahip marka oldu: İşte sıralama
    Tesla'nın otomobillerini trafikteki en güvenli araçlardan biri olarak nitelendirmesine rağmen, yeni bir çalışma aksini söylüyor. Tesla modelleri, her ne kadar çarpışma testlerinde çok iyi sonuçlar elde etse de, ABD'de ölümcül kaza oranlarında zirvede yer aldı.



    iSeeCars tarafından yapılan çalışma, 2017 ile 2022 yılları arasında ABD Ölümcül Kaza Analizi Raporlama Sistemi'nden alınan ölüm verilerinin analiz edilmesiyle gerçekleştirildi. Buna göre, Tesla araçlarının ortalama olarak milyar araç mili başına 5,6 ölüm oranına sahip olduğu belirlendi. Bu oran Kia'da 5,5, Buick'te 4,8 ve Dodge'da 4,4 olarak tespit edildi. Bütün araçların ortalaması ise 2,9 olarak belirlendi. Dolayısıyla Tesla kazalarında ölüm oranı ortalamanın iki katı kadar. Peki bu neden kaynaklanıyor?



    iSeeCars analistleri, yüksek ölüm oranlarının araç tasarımından çok sürücü davranışlarından kaynaklandığını öne sürüyor. Yani, Tesla'da bu oranların yüksek olması, kullanıcı profilinden kaynaklanıyor olabilir.



    Ölümcül kaza oranı (Milyar araç mili başına otomobil)




    1. Tesla: 5,6

    2. Kia: 5,5

    3. Buick: 4,8

    4. Dodge: 4,4

    5. Hyundai: 3,9

    6. Genel Ortalama: 2,8



    iSeeCars ayrıca, en yüksek ölüm oranlarına sahip 23 otomobil modelinin listesini de yayınladı. Listenin en üstünde, sektör ortalamasının 5 katı olan milyar araç mili başına ortalama 13,9 ölümle Hyundai'nin küçük SUV'si Venue yer alıyor. Venue'nin ardından, Chevrolet Corvette ve Mitsubishi Mirage (13,6), Porsche 911 (13,2) ve Honda CR-V Hybrid (13,2) modelleri sıralanıyor. Tesla Model Y ise milyar mil başına 10,6 ölümle altıncı sırada yer alıyor.



    Yolcu ölümlerinin en yüksek olduğu otomobiller
    Sıralama Model Ölümcül kaza oranı
    (Milyar araç mili başına otomobil)
    Genel ortalamayla kıyas
    1 Hyundai Venue 13.9 4.9x
    2 Chevrolet Corvette 13.6 4.8x
    3 Mitsubishi Mirage 13.6 4.8x
    4 Porsche 911 13.2 4.6x
    5 Honda CR-V Hybrid 13.2 4.6x
    6 Tesla Model Y 10.6 3.7x
    7 Mitsubishi Mirage G4 10.1 3.6x
    8 Buick Encore GX 9.8 3.4x
    9 Kia Forte 8.1 2.9x
    10 Buick Envision 8.0 2.8x
    11 Kia Soul 7.3 2.6x
    12 Toyota Corolla Hybrid 7.3 2.6x
    13 Chevrolet Camaro 7.3 2.6x
    14 Nissan Versa 7.2 2.5x
    15 Kia K5 7.1 2.5x
    16 Kia Seltos 6.8 2.4x
    17 Ford Bronco 6.6 2.3x
    18 Ford Bronco Sport 6.2 2.2x
    19 Dodge Charger 6.1 2.1x
    20 Toyota Prius 5.9 2.1x
    21 Tesla Model S 5.8 2.0x
    22 INFINITI Q50 5.8 2.0x
    23 Toyota Venza 5.6 2.0x
      Genel ortalama 2.8


    Çalışmanın baş analisti Karl Brauer, ölüm listesindeki araçların çoğunun (Tesla Model Y dahil) çarpışma testlerinde mükemmel puanlar alarak çok iyi performans gösterdiğini belirtiyor. Yani bu rakamlar, Tesla'ların doğası gereği güvensiz olduğu anlamına gelmiyor, sadece yanlış ellerde olabilirler. Riskli davranış, dikkatsizlik veya Otopilot'a aşırı güvenmek artan ölüm oranlarına katkıda bulunuyor olabilir.



    Ayrıca Bkz.Tesla’lar artık ne zaman bakım gerekeceğini söyleyecek



    Ayrıca, alt kompakt ve kompakt otomobillerin ölüm listesinde en üst sıralarda yer aldığını, orta boy ve tam boy otomobillerin ise sektör ortalamasının altında kaldığını belirtmekte fayda var. Bunun nedeni ise fizik kuralları. Küçük bir otomobil daha büyük bir otomobille çarpıştığında, daha küçük aracın kütlesi daha az olduğu için daha fazla zarar görüyor. Dolayısıyla rakamları bu veriler ışığında değerlendirmekte fayda var.



     




    Kaynak:https://www.iseecars.com/most-dangerous-cars-study







  • Amerikada çoğu otomobil son derece güçlü zaten. bizim gibi 100hp otomobilden Tesla'ya geçmiyor onlar. 200hp'den aşağı pek araçları yok, orada da bir çok eyalette gazlarsan öyle ceza kesip yollarmıyorlar adamı, hapis ve ehliyete el koyma cezaları var.


    Tesla'larda ortadaki ekran harika olabilir. ama bu ekranları evimizin koltuğunda kullanmıyoruz. saatte 140-150kmh hızla gidilen araçlarda herşeyin ekrandan yapılmasının akıl ile izah edilir tarafı yok. bakmadan herşeyin sezgisel olarak kontrol edilebildiği mükemmel ergonomiye sahip araçlardan, teknoloji kisvesi altında bu dev ekranlar ittirilmeye başlandı. bu sonuçlarda etkisi olduğunu düşünüyorum, yoksa Tesla'lar son derece güvenli araçlar.

    Hocam nerenle uydurdun bir kısmını bilmiyorum ama komik olmuş :)


    Bir kere Tesla LFP en güvenli pili kullanıyor, dizel yakıttan bile daha güvenli yanma konusunda


    Bahsettiğin NMA değil NMC batarya onu da Togg kullanıyor ve evet eski tip bir teknoloji , patlama ihtimali yüksek olan Togg daki piller :)


    Euroncapte tüm engellerde durması gerektiği gibi duruyor, Volvoyu bile euroncap testlerinde geçmiş :) Frenler gayet iyi olması gerektiği gibi duruyor basınca. Toggun çarpışma ve adas testini paylaşabilir misiniz bakalım birlikte , ben internette göremedim.


    Rejen long range de aynen çok sertti bunda hem fikiriz ama Standart range de bir tık daha normale yakın belki yazılımla oynadılar ya da tek motor, çift motor ayrımından olabilir onu net bilmiyorum ama LR de haklısınız dik yokuşta bile gaza basarak indim araba yavaşlamıyor adeta duruyordu gazdan ayağı çeker çekmez.


    Cam perdesi konusu bilmiyorum bana colormatik camı yetiyor bence normal cam ve perde daha ucuz olabilirdi bu özel kaplamalı camı kullanmaktansa , Tesla'nın mantığı simple is clean. Perdenin motoru bozulsa , rayından çıksa hem dünya para hem de çalışmayacak, eski sunrooflu Volkswagen'imden biliyorum

    At gözlüğü takıp bakmak böyle birşey. Okuduğunu anlamaktan yoksun, araştırma ve anlama kabiliyetinin olmaması da senin suçun değil. Uzun yıllardır eğitim de gelinen noktanın sonucudur bu. Gerçekleri göremeyecek kadar da... Hadi canım bu kadarda değildir diyorrum ama görüyorum ki her gün daha da fazlasını görüyorum. Ne anlatsan bu zihniyete boş. Sana iyi eğlenceler diliyorum.
    Dünyanın en çok araç satan firması, marka firma değeri kendisinden sonra gelen 9 firmanın toplamından fazla. Küçümsemek istemiyorum ama hangi konuda olursa olsun objektif bakmak gerekiyor. Bir Tesla hayranı veya sahibi değilim, hep Volkswagen araçlarım oldu ve şuanda öyle. Tesla karşısına bir tek byd çıkabilmiştir. Mercedes, BMW, Toyota, Volkswagen gibi firmalar bunlar karşısında çaresiz kalmıştır. Bunların ürettikleri araçlar kötü mü? asla. Sadece iyi araç üretmekle ben varım diyemiyor sunuz. Yazılım kısmı günümüz araçlarının çok büyük kısmını oluşturuyor. Togg'u kötülemek istemem fakat yazılım konusunda birçok olumsuzlukları kullanıcı yorumlarından bilmiyorum, güvenlik ve otonom sürüş özellikleri 1,5 yıl sonra geldi, tasarımı ise eski ve elektrikli otomobil değil de benzinli veya dizel bir araç gibi ( zevkler farklıdır ama tasarımı zaten eski kalmış bir kasa).Tabi milli duygularımızı kabartıyor ama bu iş duygu işi değil, bugün biri talip olsa hemen verecekler. Dünya'da otomobil üzerine o kadar uzman varken kimsenin göremediği Tesla sorunlarını görüp dile getirmeniz muazzam olmuş. Hiçbir teknoloji ve ya otomobil firması araçlarında insanlar ölsün diye tasarrufa gitmez. Eksiklikleri ve hataları olabilir bunları da zaman zaman geri çağrı yaparak düzeltmektedirler. Başta dediğim gibi bir marka sevicisi, hayranı değilim ama gerçekler ortada iken duygusal yaklaşmanın bir manası yok. Tesla'ya dünyada cevap verebilmiş tek marka BYD dir. Yılların köklü markaları karşısında çaresiz kalmışken togg şöyle mükemmel böyle harika, şundan çok çok üstün demek gerçekleri görmek istememekten ve kendini kandırmaktan başka birşey değildir.

    Amerikada başka elektirikli araç satan firma yok diye Tesla 1. olmuş :)


    Ben marka bağımsız genel olarak yazayım;


    Elektirikli araçlarda insan ayağındaki muazzam güce hayran kalıyor, özellikle 110 140 beygir motorlu ve şanzıman gecikmesi olan araçlardan sonra.. Bu 1. Sebep. Dikkatli olup kurallara uyulmasında fayda var


    2. Sebep rejenaratif fren yani tek ayak kullanımı. Özellikle yağışlı ve kayma eğilimli olan yollarda + keskin virajlarda ayağı birden gazdan çekmek hakimiyeti kaybettirebiliyor. Yağışlı havalarda otobanda misal 120 140 km hızda ilerlerken yavaşça gazdan ayağı çekmek kontrollü bir yavaşlama ve durma için çok önemli. Ayrıca batarya dolu olunca veya soğuk havalarda rejeneratif frenin etkisi düşüyor. Aşağıdaki işaret varsa fren konusunda çift pedal kullanmaya dikkat etmek gerekecektir,



    Tesla en yüksek kaza ölüm oranına sahip marka oldu: İşte sıralama



    Bunlara dikkat edilirse Volvo dan bile daha güvenli bir araç Tesla :)


    Euroncap



    Tesla en yüksek kaza ölüm oranına sahip marka oldu: İşte sıralama
  • normalde önceden Max 200-250 hp araç kullanan insanlara bir anda 500hp ve üzeri araçları verince böyle oluyor demek aynı zamanda Amerikalıların berbat sürücüler olduğu gerçeğini unutmamak lazım.
  • Ülkeden ülkeye değişiyor bu oranlar asyada mesela asyalıların çoğu araba kullanmayı bilmemelerine rağmen 240-260 yapıştırıyorlar yolda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4S14N_HUNT3R -- 7 Aralık 2024; 18:55:29 >
  • Amerikada başka elektirikli araç satan firma yok diye Tesla 1. olmuş :)


    Ben marka bağımsız genel olarak yazayım;


    Elektirikli araçlarda insan ayağındaki muazzam güce hayran kalıyor, özellikle 110 140 beygir motorlu ve şanzıman gecikmesi olan araçlardan sonra.. Bu 1. Sebep. Dikkatli olup kurallara uyulmasında fayda var


    2. Sebep rejenaratif fren yani tek ayak kullanımı. Özellikle yağışlı ve kayma eğilimli olan yollarda + keskin virajlarda ayağı birden gazdan çekmek hakimiyeti kaybettirebiliyor. Yağışlı havalarda otobanda misal 120 140 km hızda ilerlerken yavaşça gazdan ayağı çekmek kontrollü bir yavaşlama ve durma için çok önemli. Ayrıca batarya dolu olunca veya soğuk havalarda rejeneratif frenin etkisi düşüyor. Aşağıdaki işaret varsa fren konusunda çift pedal kullanmaya dikkat etmek gerekecektir,



    Tesla en yüksek kaza ölüm oranına sahip marka oldu: İşte sıralama



    Bunlara dikkat edilirse Volvo dan bile daha güvenli bir araç Tesla :)


    Euroncap



    Tesla en yüksek kaza ölüm oranına sahip marka oldu: İşte sıralama



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 7 Aralık 2024; 18:39:46 >




  • Amerikada çoğu otomobil son derece güçlü zaten. bizim gibi 100hp otomobilden Tesla'ya geçmiyor onlar. 200hp'den aşağı pek araçları yok, orada da bir çok eyalette gazlarsan öyle ceza kesip yollarmıyorlar adamı, hapis ve ehliyete el koyma cezaları var.


    Tesla'larda ortadaki ekran harika olabilir. ama bu ekranları evimizin koltuğunda kullanmıyoruz. saatte 140-150kmh hızla gidilen araçlarda herşeyin ekrandan yapılmasının akıl ile izah edilir tarafı yok. bakmadan herşeyin sezgisel olarak kontrol edilebildiği mükemmel ergonomiye sahip araçlardan, teknoloji kisvesi altında bu dev ekranlar ittirilmeye başlandı. bu sonuçlarda etkisi olduğunu düşünüyorum, yoksa Tesla'lar son derece güvenli araçlar.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Motorun böğürmesi, şanzıman geçişlerindeki titreşim vs yine insan içten yanmalılarda bir hop oluyor tabii ama elektirikli araçlar da ses ve titreşim yok.


    Model S ve Model X de gösterge paneli var ama çok satan 3, Y ve Cybertruck da aynen yok, bir head up display ya da klima menfezimin arasına şöyle bir speedometer fabrika çıkışlı olsa çok iyi olurdu..



    Tesla en yüksek kaza ölüm oranına sahip marka oldu: İşte sıralama




  • Arkadaşımın dedesi 75 yaşında kelimenin tam anlamıyla bir direksiyon ustası, 60 yıldır araba kullanıyor ve bir kere bile kazaya karışmamış. Direksiyonu iki eliyle tutuyor, g&#246;zleri lidar sens&#246;r&#252; gibi s&#252;rekli &#231;evresini tarıyor. S&#252;r&#252;ş halindeyken laga luga sevmez, en fazla kısık seste radyo.. &#220;stelik yazlığa giden bomboş yollar, trafiğin t'si yok.

    Bunu neden anlattım &#231;&#252;nk&#252; mesele sadece araba markası ya da modeli değil. Nesil farkı da burada b&#252;y&#252;k bir etken ... Kazaya karışanların yaşları da incelense, &#231;ok daha anlamlı sonu&#231;lara ulaşabiliriz belki de.

    (Neyse &#231;ok da umutsuz olmayalım, kazayı &#246;nleyen sistemler ile gelecek daha aydınlık olacak diye d&#252;ş&#252;n&#252;yorum )
  • İkinci el araba satışına aracılık eden sitenin yaptığı araştırma da ne liyakatli olur ya.
  • Normal ,tesla otonom sürüş içinde insanları canlı denek olarak kullanıyor


    bataryaları NMA kullanıyor en çabuk tutuşan batarya , onlarca insan bu yüzden yanarak can verdi


    rejenerasyon ayarlarını becerememişler , çok sert rejenerasyon yapıyor ,çünkü yan sistemleri ile birlikte çok elektrik tüketiyor , bunu yerine koyabilmek için rejene aşırı yükleniyor buda kontrolsüzlüğe neden oluyor


    ve fren diskleri küçük kimse söylemiyor ben yazayım , o ağırlığa o fren diskleri küçük yani yetersiz , çünkü tesla nereden tasrrufa gideceğini yanlış hesaplamış , buna cam tavan perdesi koymamaları dahil


    mühendislik hataları çok yani , en ufak kazada tüm sistemlerin devre dışı kalması da büyük hata ,batarya gitti veya bağlantısı gitti herşey kapanıyor , togg da bunlar küçük akü ile halledilmiş , batarya bitse bile tüm sistemler çalışmaya devam ediyor


    teslada ekran ortada sürekli gözler yoldan ayrılmak zorunda


    kaza yaptı dıştan kapı koluna asılıp hasarlı kapıyı bile açamazsınız , öyle kapı kolu mu olur hiç mi akıl etmediniz kaza sonrası o kapı , o koldan nasıl güç uygulanarak çekilecek ??


    togg kullanıyorum , T10X model y nin 3-4 gömlek üzerinde yapılmış ,mühendislik anlamında da malzeme kalitesi anlamında da


    rejen mükemmel çalışıyor ,fren diskleri baya büyük , NMC batarya kullanıyor tesladan daha yüksek sıcaklıklara dayanıklı ,araç içi izolasyon süper togg un izolasyonuyla 3 tesla kaplanır


    togg bütün olarak tam bir araç tesla öyle değil , sanki yıllardır araç üreten togg , sanki tesla yeni başlamış   model y bu şekilde




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 7 Aralık 2024; 22:59:47 >




  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    otonom odaklı bir ara&#231; tesla. yani direksiyona dokunmanı istesede yola bakmadan s&#252;r&#252;lebileceği i&#231;in &#246;yle tasarlanmış o ekran. şuan tam otonom olmasa bile planı &#246;yleydi şirketin.
  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    sdfsdgdsg
  • Öncelikle sallamasyon çalışma için teşekkürler...



    (Tesla'nın biraz önce attığı twitten alıntıdır)

    Tesla en yüksek kaza ölüm oranına sahip marka oldu: İşte sıralama
  • Tesla’nın tuş koymamasının nedeni ucuzluk arkadaşlar. Zamanında siparişleri yetiştiremediği için hızlı üretmesi gerekiyordu ve en kolayı tuş koymamak.
  • VW listede yok. en güvenlisi.

    Tesla en yüksek kaza ölüm oranına sahip marka oldu: İşte sıralama
  • khanstern kullanıcısına yanıt
    kazaların sorumlusu araçların 1 saat şarj olmasını bekledikten sonra beklemekle geçen o saatlerin acısının bilinçaltına oturması sonucu pedala yüklenmek olabilir mi
  • alfa-x kullanıcısına yanıt

    Hocam nerenle uydurdun bir kısmını bilmiyorum ama komik olmuş :)


    Bir kere Tesla LFP en güvenli pili kullanıyor, dizel yakıttan bile daha güvenli yanma konusunda


    Bahsettiğin NMA değil NMC batarya onu da Togg kullanıyor ve evet eski tip bir teknoloji , patlama ihtimali yüksek olan Togg daki piller :)


    Euroncapte tüm engellerde durması gerektiği gibi duruyor, Volvoyu bile euroncap testlerinde geçmiş :) Frenler gayet iyi olması gerektiği gibi duruyor basınca. Toggun çarpışma ve adas testini paylaşabilir misiniz bakalım birlikte , ben internette göremedim.


    Rejen long range de aynen çok sertti bunda hem fikiriz ama Standart range de bir tık daha normale yakın belki yazılımla oynadılar ya da tek motor, çift motor ayrımından olabilir onu net bilmiyorum ama LR de haklısınız dik yokuşta bile gaza basarak indim araba yavaşlamıyor adeta duruyordu gazdan ayağı çeker çekmez.


    Cam perdesi konusu bilmiyorum bana colormatik camı yetiyor bence normal cam ve perde daha ucuz olabilirdi bu özel kaplamalı camı kullanmaktansa , Tesla'nın mantığı simple is clean. Perdenin motoru bozulsa , rayından çıksa hem dünya para hem de çalışmayacak, eski sunrooflu Volkswagen'imden biliyorum





  • Düğme olacak, gösterge olacak .Hem pratiklik hem estetik açıdan lazım. Tesla'ların içi çok boş.

  • Kaza anında sürücüyü korumuyor demek ki. Belki önde motor olmaması bunda etkilidir. Belki Tesla'nın ilk defa otomobil üretmesinden dolayı acemiliğidir. Belki ucuz üretmek için yolcu güvenliğini arka plana atmasıdır.

  • gun kullanıcısına yanıt

    Bunu ben de bir yerde okumuştum. Maliyet odaklı neredeyse herşey ekrana alınıyor. Buton için ekstra çaba sarfetmiyorlar.


    Yakında direksiyonu da fazla görüp maliyet için iptal ederler. Tesla en yüksek kaza ölüm oranına sahip marka oldu: İşte sıralama Dr Driving oyunundaki gibi ekrandan sanal direksiyonla araç sürmeyi zorunlu yaparlar.

    Tesla en yüksek kaza ölüm oranına sahip marka oldu: İşte sıralama

    Tesla en yüksek kaza ölüm oranına sahip marka oldu: İşte sıralama 





  • Avrupalı ya da Japon bir marka birinci olsa şu an herkes linç etmekle uğraşırdı. Tesla ya ne olursa olsun hep haklı hep en iyi tesla diyorlar nedense…
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.