Hocam o şaka gibi bulunduğun ilçede dogalgaz yoksa güneyde yaşıyorsan ve kömür sobası yakmıyorsan öde. Bana koymazda yazık insanlara, < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 (1774. sayfa)
-
-
Hocam şu son 3-4 yılda, maalesef zorda olan kesim sebebi ile tüm bu saçmalıkları yaşadık. Çok şükür. En az zararla çıktık. Belki artıya bile geçtik. Ama ülkem için üzülüyorum. Diğer yandan da kendileri ettiler kendileri buldular diyor bir tarafım da. Vicdan. Muhasebesi yapıyor insan. Üzgünüm gerçekten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 31 Ekim 2024; 19:42:0 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Orada ilginç bir vergi işletme gideri hesabı falan var hocam. O kadar çıkmıyor anladığım kadarıyla emo'dan gelen mesaj bu civarda diyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mesela ayda 1000 km yapan biri elektrikli araçla yeni tarifeden ne öder acaba? 100 km.de ortalama 20 kW sarfiyat desek 20x10=200 kW harcar. Bu da yeni tarife ile kW bedeli yaklaşık 5 TL üzerinden 1000 TL mi olur? Benim evimde şarj imkanı zaten yok ta, dışarıdaki şarj fiyatları da artar büyük ihtimalle. Dışarıda evdekinin ne kadar fazlası ödeniyor?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sanırım aşağı yukarı 3 katına tekabül ediyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Teşekkürler. Ortalama 7 litre benzin ile aynı fiyata gelecek o halde.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben sürekli iş yerimdeki Wat Mobilite AC cihazdan şarj ediyorum, km maliyeti 1 liranın altında oluyor. Kabaca benzinli aracımın 1/3 - 1/4'ü tüketim maliyeti var.
Elektrikli araçla, hele hele Model Y ile 20kw ortalama tüketim için sürekli uzun yol, yüksek sürat gidilmesi gerekir. Benim 4000 km ortalamam 14 w/km'den düşük (şu anda tam rakamı hatırlamıyorum).
16w/km desek, 100 km'de AC şarj için 96 kuruş, kayıpları ve biraz fazla tüketimi de eklesek km'de 1.1-1.2 lira gibi bir maliyetiniz olur.
NOT : Klimayı hiç kapatmıyorum, sürekli önceden soğutma ve ısıtma yapıyorum, aracı Ankara içinde ama şehir içi trafiği denemeyecek güzergahta kullanıyorum; genelde açık trafik yüksek sürat (80-100 km/s) şeklinde.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bobby Hatfield -- 1 Kasım 2024; 10:52:58 > -
Sizin durumda da 1 lira civarı desek 1000 km 1000 TL oluyor güncel tarife ile. Zamlı olacak ev tarifesi ile aynı rakama geliyor sizinki. Artık yeni yılı beklemek lazım, bakalım şarj istasyonu tarifeleri nasıl güncellenecek, ona göre karar veririz. Çünkü benim ev veya işyerinde öyle özel şarj imkanım yok, istasyonlara bağlı kalacağım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi civcivx -- 1 Kasım 2024; 11:11:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İşyerinde özel şarjım yok, yanlış anlaşılma olmasın. Ofisin bulunduğu binanın kapalı ve açık otoparklarında şarj istasyonları var. Ben de her zaman park ettiğim kapalı otoparktaki Wat Mobilite firmasının istasyonunu kullanıyorum. (Şansıma en ucuz istasyonlardan biri, 6.2 lira / kwh)
Sitemizin bitişiğindeki markette de ERC Charge'ın AC istasyonu var, o da 7.9 lira / kwh. Zaman zaman da onu kullanıyorum, o zaman 1-1.1 lira oluyor maliyet.
-
Bu elektrik düzenlemesi bireysel kullanıcılar için geçerli. Şarj istasyonu firmalarını ve onların fiyatlarını etkilemiyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ev kullanıcısı sokağa çıktığında arz/talep yeniden kurulur.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Valla hocam şu anda evde 2 TL iken, sokakta ortalama 10 TL civarı ise, evde 5 TL olunca aynı kalmaz bu tarifeler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi civcivx -- 1 Kasım 2024; 17:59:33 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O zaman da benzinle aynı parada olan araca talep olmaz
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
TOGG u el birliği ile batıracaklar...
-
Güneş enerjisi nasıl kurulur en ucuz yollu?
-
😃
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Başımızdaki açlar ordusu ne yapar eder onuda artık pahalı olduğu bir yol bulur.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
SR sahibi arkadaşım regeneratif frenlemenin yağmurda aracı çok fena kaydırdığını kendisine kaza tehlikesi oluşturduğunu söyledi (hankook lastik de etkilidir bence) . Bayağı endişeliydi yağmurda arabasız gelmeyi falan düşünüyordu.. Ben de yağmurlu havalarda regeneratif frenlemeyi devreden çıkar dedim. Nasıl çıkıyor ki falan dedi. Kılavuza baktım Kontroller/Dinamikler/Durdurma modunda imiş.
durdurma modundaki 3 modun tam farkını net anlayamadım. Creep ve roll arasındaki farkı söyleyebilecek var mı ?
SR sahiplerinden benzer sorun yaşayan ve yağmurda regeneratif frenlemeyi kapatan var mı ?
-
LR bile yağmurlu havalarda yerinde zor duruyor. SR sahipleri aman dikkat, çok dikkat etmek lazım.
O ayarların regen ile alakası yok diye biliyorum, maalesef regen kapatılamıyor Tesla araçlarda.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi saitates -- 2 Kasım 2024; 15:0:42 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X