Hem kendi aracımda hem eşimin aracında direk kaldırdım bu parçayı :) |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 (1810. sayfa)
-
-
Merhaba
Birşey danışmak istiyorum. Arabanın ısınma işlemini AC tuşuna basarak yapmak ile bu tuşa basmadan yapmak arasındaki fark nedir? Neticede ikisi de ısıtıyor. AC soğutma için kullanılıyor olabilir ama ısıtma konusundaki farkı anlamadım. -
Ben hep AUTO ayarında tutuyorum, ben de merak ediyorum bu ikisinin farkını. Bu araçta soğutma suyu yok, AC kapalı olduğunda nasıl sıcak üflüyor bilmiyorum, araştırma zamanım olmadı. Soruyu cevaplayan olursa ben de merak ediyorum.
-
1. AC Tuşuna Basarak Isıtma
• AC tuşu, aslında klima sisteminin soğutma ve nem alma fonksiyonunu kontrol eder. Tesla’da bu, kabindeki havanın nem seviyesini düşürmek için klima kompresörünü çalıştırır.
• AC açık olduğunda:
• Nemli havayı kurutur, bu da camların buğulanmasını önler.
• Havayı filtreleyip temiz tutar, ancak ısı pompası (veya PTC ısıtıcı) yine sıcak hava sağlar.
• Soğutma devresi aktif olsa bile, ısıtma gerektiğinde sistem bunu sıcak hava üreterek dengeleyebilir.
Sonuç: AC tuşuna bastığınızda, nem alma işlevi devreye girer ama sıcaklık kontrolü devam eder. Soğuk hava üflemek istemediğiniz sürece, kabin hâlâ ısınır.
2. AC Tuşuna Basmadan Isıtma
• AC tuşunu kapattığınızda, klima sistemi nemi almayı durdurur. Bu durumda:
• Hava doğrudan ısı pompası ya da PTC ısıtıcıdan geçer ve sıcak üflenir.
• Ancak havanın nemi alınmaz, bu nedenle camların buğulanması olasılığı artabilir.
• Enerji tüketimi biraz daha düşük olabilir çünkü klima kompresörü çalışmaz.
Sonuç: Isıtmada AC kapalıysa nem alma işlemi yapılmaz ve camlarda buğulanma oluşabilir, ancak kabin yine sıcak kalır.
Tesla Model Y’de Sıcaklık Nasıl Sağlanıyor?
• Model Y’de genelde ısı pompası kullanılır (özellikle 2021 sonrası modellerde). Isı pompası, ortam havasından ısı çekerek kabine verir. Bu, geleneksel elektrikli ısıtıcılardan daha verimlidir.
• AC kapalı olduğunda, ısı pompası yine çalışır ve sıcak hava sağlar. Ancak soğutma devresi (klima kompresörü) devre dışı kalır.
AC açık ya da kapalı olduğunda sıcak üflemenin farkı, daha çok nem alma ve enerji verimliliği ile ilgilidir. Eğer nemli havada buğulanmayı önlemek istiyorsanız, AC’yi açık tutmak iyi bir fikirdir. Daha kuru koşullarda ise AC’yi kapatmak enerji tasarrufu sağlayabilir.
Gibi bir şey buldum. Yararlı olabilir. ChatGPT sağolsun
-
Şu cakma clio nasıl para veriyorsunuz -
EFT kabul ediyorlar. Citibank hesabı pek çoğumuzda olmadığı için havale yapan çok nadirdir.
-
Sabri Açık Öğretim kovalıyor, kazanabilir ve bitirebilirse anlayabilir nedenini.
-
Tam 13 aydir performans modelini kullaniyorum. Arac 25bin km de hic hasar vs yok. Simdi satmak istiyorum ama gelisini 3 ay bekledigim yolda hala gorup foto cekilen cocuklar olan aracimin ikinci el piyasasi neden bu kadar bitik halde? Kotu yola dusmus insan muamelesi goruyorum resmen :)) satiyorum arabayi dedigimden beri allah kurtarsin kardes gozuyle bakiyor herkes. 1800 luk model cikartilmasaydi da bu durum boyle mi olurdu sizce?
var mi etrafinizda performansini 2400 veya yukari fiyata satabilen? Ben bir tek sahibindene ilan koydum ama goruyorumki orda 2100-2200 e de bir suru ilan var km si dusuk ve belliki satilamiyorlar.
-
Elektrikli arc alırken bu riski herkes alıyor, sr alanlarda juniper gelince zarar edecek,
Ha siz daha fazla zarar ettiniz lakin bakalım 70k mtv ödeyip çok daha sert süspansiyonlu süper sport performanslı bir elektrikli aracın kaç tane müşterisi olacaktı zaten,
-
Bence biraz daha bekleyin vergi dilimi otursun. Üst ötv dilimine geçildiği için çok az farkla ,saçma sapan fiyatlar ortaya çıkıyor.
-
Benim tahminim yüksek MTVden dolayı insanlar pek bulaşmak istemiyor. -
Togg 4*4 versiyonu çıkınca (var mı böyle bi durum bilmiyorum) mtv ye düzenleme kesin gelir hocam. O zaman 2.elleri rağbet görür. -
1800’lük model çıkmadan önce bu durum böyle değildi. 2.5 milyondan satılıyordu performans’lar alıcısı da vardı. Ama şimdi 2 milyona bile zor. Siz aracınızı aldığınız fiyatı düşünmeyin sr ile performans arasında vergisiz fiyat 400 bin oynuyor. Tüketici de bu şekilde fiyatlıyor performansa 3.5 milyonluk araç gözüyle bakmıyor. -
Aramızda aracın equalizeri ile oynamış, farklı profiller oluşturmuş ve low-mid-high dengesini kurmuş bir kulak ustası var mı? Eq fotosunu rica edeceğim :)
-
Tesla’nın saati yine bozulmuş. Üstüne basılı tutmakta çözüm olmuyor. Adamlar o kadar yenilik getiriyor, bir şu basit hatayı çözemediler. -
Özel değilse neden satıyorsunuz hocam? Aylarca aracın gelişini takip eden, teslimat günü sevinçle araçlarını teslim alanları gördükçe satmaya çalışanları anlayamıyorum ticaretle ugrasmiyorlarsa. -
Aracı wifi ye bağlayarak deneyin 👍 -
Maalesef hocam, çözüm olmadı. Yazılım güncel, saate basılı tuttum, wifi bağladım. Saat hala 5-6 dakika kadar geri oluyor. -
Arkadaşlar günaydın. Benim sizlere bir sorum var. Bu anlık ekranda görünen şarj yüzdesi ya da herhangi bir istasyonda şarj ederken gözüken mesela % 80 ya da 90 yazısı tam olarak neyin yüzdesi? Catl bildiğim kadarıyla brüt 60 kw net 57.5 kw. Demek istediğin şarj istasyonunda %80 e kadar doldurduğumuz neyin % 80 brüt kapasitenin mi yoksa net kapasitenin mi hatta buffer zone la beraber 53.5 kwlardan söz ediliyor kullanılabilir olarak yoksa onun % 80 i mi?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X