< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edanis -- 11 Aralık 2024; 20:13:49 > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 (1820. sayfa)
-
-
Hay sağolun. Oldu galiba. Bu sabah uydu ile açtı.
Şu mars moduna geçtikten sonra araba tarafını tam ekrana geçmeyi yapmadığım için daha önceki sefer olmamış galiba..
-
Arkadaşlar SR alma arefesindeyim ama kafamda bir kac soru mevcut. cevap verenlere simdiden tesekkurler.
- Aracta tavan perdesi olmadıgını duydum bu dogru mu dogruysa nasıl bir cözüm buldunuz?
- Evde şarj icin trifaze sanayi elektrigi mi lazım yoksa normal 220 ile de şarj edebiliyormuyuz?
- 220 ile trifaze arasında süre olarak ne kadar fark oluyor?
- Evde şarj icin hangi markayı öneriyorsunuz ve ortalama evde şarj etme işi kurulumu ne kadara mal oluyor?
-
1)çin malı perdeler var. alide temuda amazonda bulunabiliyor ben almayı düşünmüyorum.
2) Evde şarj içi trifaze şart değil 220den şarj edilebilir.
3) Batarya kapasitesi 55 diyelim. 220 ile 3kw, 220+mavi adaptör ile 4-5 kw hızında ve trifaze tesla wall charger ile 11 kw hızında şarj edersiniz. Sırasıyla 18-19 saat , 12-16 saat ve 5 saat. Tesla her gün şarj etmeyi öneriyor. Bir kere %100e çıkarıp sonra günlük veya 1-2 günde bir 220 ile şarj edilebilir.
4) Grubun büyük çoğunluğu evde şarj için 220V +marin priz çektirip ; mobil şarj cihazı+mavi adaptör tercih ediyor. MŞC (6500 TL) ve mavi adaptör (1600 TL ) birlikte 8100 TL. Hat çekme işi tamamen sizin konumunuza bağlı 10-25 K arası olası görünüyor. Tesla wall box 21500 TL ve trifaze hat çekmek biraz daha pahalı
-
quote:
Orijinalden alıntı: x-rayted1)çin malı perdeler var. alide temuda amazonda bulunabiliyor ben almayı düşünmüyorum.
2) Evde şarj içi trifaze şart değil 220den şarj edilebilir.
3) Batarya kapasitesi 55 diyelim. 220 ile 3kw, 220+mavi adaptör ile 4-5 kw hızında ve trifaze tesla wall charger ile 11 kw hızında şarj edersiniz. Sırasıyla 18-19 saat , 12-16 saat ve 5 saat. Tesla her gün şarj etmeyi öneriyor. Bir kere %100e çıkarıp sonra günlük veya 1-2 günde bir 220 ile şarj edilebilir.
4) Grubun büyük çoğunluğu evde şarj için 220V +marin priz çektirip ; mobil şarj cihazı+mavi adaptör tercih ediyor. MŞC (6500 TL) ve mavi adaptör (1600 TL ) birlikte 8100 TL. Hat çekme işi tamamen sizin konumunuza bağlı 10-25 K arası olası görünüyor. Tesla wall box 21500 TL ve trifaze hat çekmek biraz daha pahalı
Eline diline sağlık hocam valla 10 numara bilgilendirme oldu tesekkur ederim
-
Arabayı ingilizce kullanırsan uydu görüntüsünün çözünürlüğü en iyi hale geliyor. -
Eğer güneyde yaşıyorsanız tavan perdesi yazın 10-15 derece daha düşük kabin sıcaklığı sağlıyor, izmirde yaşıyorum en azından benim için durum böyle oldu. Gölgede tutamıyorsanız tavan perdesi öneririm. Temudan almıştım takması çıkarması gayet kolay ve kullanışlı. Hayırlı olsun SR ınız -
Selamlar,
- Tavan perdesi yok ama kişiden kişiye değişmekle beraber çok ihtiyaç da yok. Ben İstanbulda yaşıyorum ve hiç sorun yaşamadım..
- 220V ile şarj edilebiliyor.
- Günlük kullanımda çok uzun km yapmıyorsanız(şarjı bitirmiyorsanız), 220V ile akşamdan sabaha kadar rahatlıkla şarj edebilir diye düşünüyorum. Ek masrafa gerek yok bence..
-
Çok teşekkür ederim kardeşim. Hep birlikte, güzel günlerdequote:
Orijinalden alıntı: emocan21
Allah kazasız belasız sürmeyi size ve ailenize nasip etsin...
Hayırlı olsun hoşgeldiniz aramıza -
peki son bir sorum daha var? teslanın yanında verilen mobile connector ile şarj süresi uzuyor ama mavi adaptör alırsanız kısalıyor diye birsey duydum bunu alırsak onu da sadece baglantı aparatı olarak direk prize mi takıyoruz yoksa şarj icin ekstra biseye ihtiyacımız var mı?
-
Teslanın yanında mobil şarj cihazı verilmiyor artık Ağustos ortasından beri. 6500 TL ye satın almanız gerekiyor.
Mavi adaptör süreyi kısaltıyor , evet, ama mavi adaptörü direk 220V a takamıyorsunuz. Onu kullanabilmek için park yerinize çektiğiniz elektriği marin priz ile yapmalısınız.
-
peki 6.500 TL ye aldıgımız mobil şarj cihazı direk prize takılıyor mu? takılıyor ise ne kadar sürede şarj ediyor? yada evden şarj etmek icin ne gibi çözüm bulabilirim?
-
1-Direk 220V normal prize takılıyor.
2-3.5kw hız ile 55/3.5 yaklaşık 15 saatte 0'dan 100'e şarj eder.
3-Evden normal bir 220v priz şarj için yeterlidir. -
Cok yuksek hizlarda sarj etmemeye calisin, sarj kablonuz izinmayabilir ama evinizin icindeki kablolar yeterli degilse problem cikabilir. Daha kucuk hizlarda daha SIK sarj etmek daha iyi
-
Direk takılır 13Amperle maksimum 3KW alırsın 55 KW için 55/3 dersen yaklaşık 18 saat sürer ama sıfırı beklemeden akşamları taksan 10 saatte 30 KW yüklersin. Ben LR için geçen sene ağustostan beri bu şekilde Sarj ediyorum. Her gün takmayıp ihtiyacın olduğunda takabilirsin. 2-3 günde bir yapacağın km 'ye göre tabi değişir bu...
-
Merhaba
Sabah işe giderken yoldan taş sekti sanırım
Camda çatlak oluştu ama çok ufak
Autokingde geçici işlem yaptırdım
Yürürse de cam değişimine giderim
Orjinal cam değişimi için anlaşmalı yer neresi önerirsiniz?
İstanbul avrupa yakası
-
Sigortaciniz anlaşmalı firmaları size söyleyecektir. En iyisi onunla görüşün. -
Geçmiş olsun
İnşaAllah juniperde bu hassas camdan vazgeçerler -
Cam demişken Amerikan style direksiz kapı yapmışlar (amerikan mirasına saygı falan bir adı vardır herhalde) . Evet fena gözükmüyorr ama her kapı açtığınızda tavana çarpıp kırılmasın diye 3-5 cm iniyor ve kapıyı kapatınca otomatikman cam kalkıyor. Bu gereksiz elektrik tüketimi demek değil mi?
Binde 3-5 kazanıcam diye bizi 19" jantı kapakla gezdiriyor ama daha fazlasını kapı açılıp kapanırken kaybediyor diye düşünüyorum.
-
Tesla'nın cami hassas değilki.
Üreten firma tüm dünyanın en büyük otomobil camı üreticisi yukau mu ne o. Honda, toyota, bmw, Mercedes hepsi aynı malzeme.
Sıkıntı cam çok büyük, dolayısı ile isabet alma şansı daha fazla ve aerodinamiden dolayı normal araçlarda ızgarada kalacak seken taşlarda direkt cama geliyor,
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X