< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 (1829. sayfa)
-
-
Arkadaşlar merhaba tesla almak istiyorum araştırma yapıyorum da, bir şey sormak istiyorum. Şu mavi adaptör ile monofaze 32a 7 kw ile şarj yapılabiliyormuş. Bununla evde sigorta atabiliyormuş. Bunun yerine wallconnector kullanırsak da mı aynı muhabbet mi oluyor yine atar mı sigorta farkı nedir ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasamayürütmeyargı -- 21 Aralık 2024; 22:20:17 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Mavi adaptör, mobil şarj adaptörünün ucuna takılıyor. 7kw olması için 220v prizde 32A akım olması gerekiyor. Çoğu evde 16A destekli kablolama yapılıyor. Dolayısı ile mavi adaptör ile bile 3.5 kW güç alirsiniz.
Wall Connector ise normal şartlarda 22kw a kadar güç veriyor. Bizim araçlarımız 11kw destekliyor. Bunu alabilmek için 380V trifaze elektrik ve 32A ile onu desteklemelisiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 21 Aralık 2024; 22:56:26 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu batarya nasıl ve ne zaman tam olarak ısınıyor acaba bilen var mı? Uzun yola gidiyorum 120-130 km yol almışım,130 dan aşağı düşmüyorum neredeyse şarj için duruyorum “optimum bilmem ne batarya ısıtılıyor”…Arada zayıf rejen uyarısı. 120 km dir ısıtamadın mı mübarek? Şehir içinde de çok oluyor da şehirlerarası da uyarı vermeye başlayınca yanlış bir şey mi yapıyorum merak ettim. Araç sr bu arada.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Teşekkür ediyorum hocam
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Dün ilk defa togg sürdüm ve çok iyi araba tavsiye ederim ama iyiki tesla almışım dedim içimden...
Elektrikli arabalar ikiye ayrılır
1 - Tesla akıllı araba
2 - Diğerleri şarjlı araba
aralarında çok fafk var
Diğer markalara bakıyorum
Mercedes
Bmw
Vw
Peugeot
daha internetleri bile yok sadece batarya koyup aha yaptık diyorlar
İnsanımız teknolojiden habersiz yaşıyor gelenekçi hareket ediyor ve gidip 1.8 milyona tesla almak yerine 2.5 milyona Peugeot elektrikli e-3008 alıyor
Tesla bu fiyata burada satış rekorları kırması gerekiyor gerçekten
Togg ise güncelleye güncelleye düzeliyor ama herşey güncelleme değil
İlk ve çok kısa bir sürüş olmasına rağmen togg da gördüğüm eksiklikler ve yeni seride kesinlikle olmaması gerekenler diyelim
1 - dokunmatik hassasiyeti eski çakma telefonlar kalitesinde benim gibi biri için eziyet (teslanın ekranı bir apple ipad prodan daha güçlü ve hassas
Not : togg snapdragon ile anlaştı ve şuan telefon ve tabletlerde kullanılan güçlü işlemciler kullanılacak yeni seride muhtemelen t10F modeli snapdragon işlemci ile gelecek ama boydan boya ekran olayında vazgeçmeliler hiç güzel değil
2 - gaz pedalını yapamamışlar tepkimede gecikme (bir boşluk var gibi) çok rahatsız edici
3 - her ne kadar meridyen ses sistemi seçeneği olsada standardındaki ses kalitesi togga yakışmıyor yakıştıramadım
4 - Arabayı çalıştırma mantığı çok geleneksel kalmış
tesla gibi frene bas ileri veya geriye al sür mantığı yok
Bu kasada dediklerimi yapamazlar ama eminim t10f ve yeni kasa t10x gelince bu deiklerimin hepsi gerçekleşecek
Ama tesla almasam mesela gidip peugeot e-3008 almak yerine 10 defa togg alırım..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emocan21 -- 22 Aralık 2024; 7:51:36 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Navigasyonda sarj istasyonunu seçin gitmeden kendi hesaplayıp pili ısıtır,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 22 Aralık 2024; 9:24:11 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güzel bir tesisat kurarsanız sigorta atmaz, wallbox’ın eve getireceği yükten daha az yük getiriyor mavi adaptör (wallbox 11 kw güç veriyor). ben yazlıkta kullanıyorum hiçbir sorun yaşamadım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Mavi adaptör monofaze ile çalışıyor. Ben kendim aldım ve tesisatı çektirdim kullanıyorum. Tesisat için 3x6 mm lik kablo, 32 amper sigorta ve 30 ma lik röle aldım. Elektrik saatine taktırdım ve tedaş tarafından konan Sigorta’yı 40 amperlikle değiştirttim. Böylece 32 amperle kullanabiliyorum. Bugüne kadar evde de elektrik kullanılmasına rağmen sigorta atmadı.
gelelim wallconnectera. Arabamız 11 kW çekeceği için ve cihaz trifaze olduğu için her fazdan 16 amper akım çekecektir. Bu durumda hem kabloyu daha ince örneğin 5x4 mm lik kullanabilirsin hem de tedaş sigortası muhtemelen 32 amperlik olduğu için değişmeden rahat ev elektriği ile birlikte kullanılabilecektir.
sonuçta tercih meselesi. Ben taşınabilir olduğu için mavi adaptörlüyü aldım. Hem de daha uygun fiyat. Şarj süresinde de hiç sıkıntı yaşamadım. Tavsiye ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
selamlar herkese, 19 aralıkta aracı teslim almıştım akhisarda superchargerdan şarj ettim ücreti de aldı bankada gözüküyor falan ama arabada hala alttaki mesaj var. yeni bi ödeme yöntemi ekledim ama aynı hala. yaşayan eden var mı, ya da çözümü ne olabilir fikri olan?
"Ücretli şrj kllnlmyr - Ödenmmş bakiyey kntrl edn
Mobil Uygulama > Menü > Şarj"
-
Aynı durumdayız. İzmirde SC yok deneyemedim. İnşallah sorun çıkmaz.
Ben de 19 Aralıkta teslim aldım yoksa yolda beraber geldiğimiz CIR plakalı araç sahibi misiniz?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dec_chaos -- 22 Aralık 2024; 11:28:28 > -
Rahatsızlık sebebiyle çarşamba günü değil perşembe günü teslim almak istediğimi Tesla istanbulu arayarak belirttim. Randevu tarihini ertesi güne atadılar. Ayrıca aracı oğlum aldı telefonda uygulama yüklü olarak ben teslim aldım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dec_chaos -- 22 Aralık 2024; 11:28:6 > -
hahah evet, o gün teslim alan herkesin ya CIR ya MLR ydi yanlış hatırlamıyosam plakaları
-
Katılıyorum. Tesla almayacak olsam ben de fiyat-performans olarak kesinlikle TOGG alırdım. TOGG'da işlemci olarak cep telefonu işlemcisi kullanılması bazı performans, kullanım ve yazılım sıkıntılarına sebep oluyor. Bu, yeni geliştirilmiş bir yazılımda hantallık getiriyor. Şarj ederken bazı TOGG'ları ışıklar açık görüyorum. Sanırım aksesuar moduna almadan şarj etme sorunu çıkıyormuş. Tabii ki bunlar zamanla çözülecek şeyler...
Keşke TESLA'da olduğu gibi AMD Ryzen ya da Intel (eski modellerde kullanıldı) tercih edilseydi. TESLA ekonomi, esneklik ve performans için Linux tabanlı işletim sistemi kullanıyor. Bu da iyi bir işlemci ile beraber yazılım tepkilerini yukarı taşıyor.
Şimdilik değişmeyecek bir durum da aracın tasarımını yapan Pininfarina'dan alındıktan sonra üretime geçene kadar geçen sürenin çok uzun olması. Yıllar önce Budapeşte'de ilk kez TESLA Roadster'i gördüğümde "Oha! bu da ne?" demiştim. TOGG'da bu olmadı. Her ne kadar malzeme kalitesi beklentinin çok üstünde olsa da aracın tasarımı üretime geçene kadar eskidi. TOGG çıkana kadar benzer tasarıma sahip birçok marka/model yıllarca üretildi. Bu sebeple TOGG ilk kez yollara çıkınca benim gözümde dış tasarımıyla dikkat çekici olamadı. Bir süre özellikle arkadan görünce markayı ayıramıyordum.
Telefonda Iphone neyse EV'de de TESLA o... Sevilse de sevilmese de herkes diğer EV'leri TESLA ile kıyaslıyor. Bu muhtemelen uzun zaman böyle devam edecek.
Yine de TOGG TR'de EV'lere bakış açısını değiştirdi. Yollar şarj üniteleri ile doldu. TOGG üretilmeseydi devamlı birbirimize forumun ilk günlerindeki gibi "şuradan şuraya gideceğim, nerede şarj edebilirim" diye yazıyor olacaktık.
-
CIR geneli. Özel olanlar hariç..
Bizimkş CIP denk geldi..
-
Fatura kesebilmesi için TC numaranızı eklemeniz gerekiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fatura kesilmiş ödeme alınmış ancak SC erişiminiz engellendi mesajı ve ödeme talebi orada halen..
-
Aynı Şarj istasyonunda 3 adet t10x sahibi ile denk gelip, 3 ünden de ayrı sorun hikayeleri dinleyince t10x aklımın ucundan bile geçmez.
1 i sıfır aldığı aracın, sol kamerasının defalarca servis işlem yapmasına rağmen, halen çalışmadığından bahsetti.. servislerden şikayet etti.
1 i Adapazarı'nda yolda kaldığını ve mobil servisin Çanakkale den yola çıkıp geldiğini anlattı. Bu arkadaş bir de zes ve bazı firmalarda aracı şarj edemediğini anlattı. Sürekli yarım kaldığını şarj hatası aldığını anlattı.
1 i ise uzaktan erişim için kullandığı uygulamanın aracı 1 ay önce bulunduğu konumda gösterdiğini, uzaktan araca erişemediğini anlattı.
Zaten çoğu aracı kapatmadan aksesuar modunda şarj ediyor yoksa şarj hatası aliyor. Ac dahil.
Dış tasarım ve konfor dışında aracın hiçbir şeyini beğenmiyorum. Boydan boya ekran var, dokunmatik ama kolumu uzatıp ekrana dokunacağım. İnanılmaz kullanışsız.
Aşağıda ekran var. Yukarı ekranları kontrol edeceğim. Bildiğin baya aşağıda. Onla uğraşırken kaza yapmayana helal olsun. Yani nasıl bir ergonomidir bu. Yola mi bakıcaksın o ekrana mi.
Yazılım problemleri zaten yazmaya gerek yok. Bluetooth bağlantısı problemi, navigasyon ekranının çökmesi, şarj hatası. Bunların bir çoğu güncelleme ile düzeliyor deniyor. E bunlardan önce de başka hatalar vardı. Onlarda yazılım ile düzeliyordu. Biri düzeliyor, yeni biri çıkıyor.
Birde güncelleme için servise gitme garabeti var. Akıllı cihaz diyorsun. Servise gidecek diyorsun. Millet aracını servise götürmeye korkuyor. Bana anlatılan bu.
O sebeple siz siz olun t10x ten uzak durun.Kullanicilarindan aldığım geri dönütleri göre oluşan fikrim bu. İnşallah t10f daha iyi olur. Çok çok satmasını isterim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Fatura adresinde belirlediğiniz adreste, Türkçe karakter kullanmayın. Daha önce birisi düzeltince sorun çözüldü demişti.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çok teşekkür ederim. Ben de öyle yapayım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X