30 saniyede Apple Watch’umu Tesla araba anahtarına dönüştürüyorum. Kubilay'ın Garajıyoutube 30 saniyede Apple Watch’umu Tesla araba anahtarına dönüştürüyorum. Marka Geçiyor “Reklam” https://www.youtube.com/shorts/WrhB852wsJ8?si=DDjJ27FhzGO27ea4 |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 (1827. sayfa)
-
-
Togg 4wd 2025 de çıkacaksa ki çıkmayacaksa bilse ÖTV ve MTV de düzenleme şart. 50-60 bin TL mtv mi ödenir.. İki gün sonra gene yılda 2 kere mtv isteyebilirler.. 4wd LR , Seal 4Wd gibi 2.4m bandına gelse ve mtv bedeli düşse , tadından yenmez opal..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi major24 -- 20 Aralık 2024; 9:46:14 > -
Tesla, yeni Model Y üretimine gelecek ay başlıyor
https://www.donanimhaber.com/tesla-yeni-model-y-uretimine-gelecek-ay-basliyor--185534
NOT : Uretim Cin de baslayacak, Almanya da ne zaman olacagi belli degil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi slyone -- 20 Aralık 2024; 13:5:11 > -
Otomobilde mtv ve ötv vergi sistemi başlı başına saçma geliyor bana.
MTV için acik karbon yasası çıkmalı , içten yanmalı 500bg Porsche ya da BMW vs ile Tesla ve diğer elektirikli 4x4 leri aynı kefeye koymak mantıksızlık.
Genel olarak bakacak olursak da motor hacmi ile vergilendirme artık çağdışı.
1.8 hybrid verimli motor toyotanın vergisi 1.4 cok yakan egea dan fazla olmamalı ama fazla :)
Oturup adam akıllı karbon salınımına göre bir mtv düzenlemesi şart..
4wd LR zor ama Rwd LR 2.4 civarı gelebilir ama bu da imkansız gibi zaten şu an piyasadaki SR nin rengini değiştirince ötv patlıyor. Matrahlı sistem çok saçma oturup düzgünce diğer ülkelerde incelenip bir sistem yapılması şart ya da ötv kalksın otomobilde kdv oranları değiştirilsin çünkü bir de verginin vergisini veriyoruz ki onu zaten hiç aklım almıyor.
Yani atıyorum 1000000 tl matrahtan hesaplarsak %40 ötvli aracı
1000000 matrah x 1,40 ötv x 1,20 kdv = 1.680.000
1000000 matrah x 1,60 kdv = 1.600.000
80.000 az para mı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Çin'de diye ekleyelim de herkes heyecanlanmasin. 😊
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
O zaman bizde Haziran , Temmuz teslimler başlar.
-
Şuan tesla.com/tr deki şubat teslimler Opal yerine eski Model Y üretimi olabilir mi?
Bize bu kadar hızlı teslimat olabilir mi bilemiyorum ama eğer aralık sonu gibi almanya gigaf daki üretimleri Opal için düzenlemeye geçiyorlarsa şubatta öncelik TR teslimatıyla belki olur yoksa çok zor
-
Berlin için bir şey dememişler , mayısdan önce TR yollarda Opal görmeyi beklemek hayal kırıklığı yaratabilir.
Gigaberlin mart 2022 de açılmıştı, daha 3 senesi bile dolmadan üretim hattını yenilemek maliyeti arttıracaktır belki Opal konusu AB için 2025 sonbaharına bile sarkabilir. Zaten fabrika büyütülüyor bir de ara ara halk ve hükümetle tartışmalardan dolayı üretim yavaşlıyor.
Otomotiv eskisi gibi artık karlı değil rakip çok , aracı 1 alan minimum 2 3 sene kullanıyor yani talep de arttırmak lazım ki yatırım kısa vadede amorti etsin yoksa hayır kurumu değil. AB EV teşvikleri de kaldırmayı planlıyor. 2025 otomotiv için riskli bir sene Avrupa kıtası için
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
30 Aralık'ta teslim alacağım.
Emniyetten bugün yaptığım özel plaka tahsisini Tesla sistemden görüp plakamı basar mı sizce?
Aynı soruyu bir de ruhsat için cevaplarsanız çok sevinirim.
Özetle: Teslim alırken bana aracımı tahsis ettiğim plaka montajlı ve de ruhsatlı olarak verecekler mi? Benim ondan önce yapmak gereken bir şey var mı?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cismail -- 20 Aralık 2024; 12:26:49 > -
Belin fabrikadaki üretim hattı komple değişmeyecek ama, zaten yine model y üretecekler ama güncellemeler olacak.
Şuanda da sanırım günlük 12 civarında Juniper ( OPAL) çıkıyor banttan. Yani Model Y SR üretirken aralarda 2025 yeni modelin üretimi ve bandın ayarlama çalışmalarının devam ettiğinin haberi yapılmıştı.
Ayrıca Kasım son haftası itibariyle verilen tüm siparişlerde Şubatta 2025 teslim demeye başladı.
Kasım siparişleri Aralık'ta teslim olmasa bile normalde Ocak itibariyle teslim edilmesi gerekir diye düşünüyorum ama doğrudan Şubat yaptılar teslim tarihini.
Bu da Aralık itibariyle bant güncellemelerine başlama ihtimallerini gündeme getiriyor sanki.
Çin'deki fabrika Ocakta seri üretime geçiyor ve fabrikalar da artık senkronlanmaya çalışılıyor.
İlla ocakta Almanya'daüretim başlayacak anlamında demiyorum tabi ki ama sesli düşünüyorum bir taraftan diyelim.
Bir de Almanya'daki fabrika üretim kapasitesi oldukça yüksek diye biliyorum. Şuan kapasitenin epey altında üretim yapıyor ama bu talep kaynaklı diye biliyorum.
-
Almanya fabrikanın şuanda gövdeyi basan preslerin %40-50 kapasite çalıştığını dolu bataryada da söylemişlerdi.
Bence şubat teslimlerini, mart nisan erteleyip farksız yada az bi farkla juniper çevirecekler, ama döviz ne olur, ötv ne olur bilemiyorum o zaman.
-
Bu konuya yıllar önce şu cevabı vermişlerdi.
"Biz zaten emisyona göre vergi alıyor sayılırız. Akaryakıttan yüksek vergi alıyoruz. Dolayısıyla çok yakan o vergiyi çok ödüyor , az yakan az ödüyor" demişlerdi.
MTV ise bir servet vergisidir. Aracın motor hacmi eksoz emisyonu vs ile ilişkisi olmamalı direk aracın piyasa değeri ile ilişkili olmalı, daha değerli olan daha çok ödemeli denmişti. Ama ona bir cevap vermediler diye hatırlıyorum.
-
Christmas arifesi sebebiyle de olabilir , şirket batsada, yansada Avrupalı tatil zamanı tatilini yapar :) Bir diğer sebep Ocak ayına girişle birlikte mutabakatların tamamlanıp 4. çeyreğin sonuçlarıyla mali yılın kapatılması. Raporlara analizlere göre yeni stratejiler belirlenmesi vs yani bu da tabii üretimi etkiler. Ocak genelde sessiz geçer. Bakalım 2025 de neler göreceğiz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motorun teknolojisi de önemli ama euro 3 1.3multijet dizelin 100km de yaktığı 5lt ile euro6.1 benzinli hybrid 1.8 toyotanin yaktigi 5lt ayni oranda co2 salmıyordur bence :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 20 Aralık 2024; 13:35:16 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cevap evet. Emniyete doğru şekilde tc şasi motor vs ileterek ayırttı iseniz, ayırtılan süre zarfınca tesla sistemden plaka almak için gittiğinde otomatik olarak o plaka basılacak ve aracınıza takılacak. Sizin yapacağınız tek şey geçici belgeyi notere gidip 1000 küsur lira ödeyerek asıl ruhsatı almanız.
-
Sipariş alınır, Eylül'de teslim edilir. Görünen o ki yeni dilim geliyor ve fiyat en az %10 dilim sebebi ile artacak. Yılbaşına kadar fırsat var. Sonrası en az 250k-300k fazla olur diye düşünüyorum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çok teşekkürler vakit ayırıp cevapladığınız için.
-
Ocakta Cin de uretim baslayacak. Muhtemelen kucuk de olsa bazi problemler cikar bunu da 1-2 ayda cozerler. Sonra Almanya uretim hattini 1-2 ayda istedikleri duzeye getirseler Almanya da ancak Haziran falan gibi uretim baslar. Ama sunu unutmayin ki once Performans ve LR siparise acilir (model 3 de boyle olmus). Bu iki modeldeki siparis sayisi yeterli olmazsa ondan sonra SR RWD uretimine sira gelir. Turkiye ye ilk Juniper SR ler ucuncu ceyrek sonu, dorduncu ceyrek gibi gelir sanki. Umarim daha erken olur da piyasa hareketlenir diger firmalar da fiyat dusurur. Hele Model Q geldiginde ortam daha da senlenecek
-
Hocam zaten Avrupa teslimat Mayıstan önce yok. Onlarda büyük ihtimalle Juniper. Daha bize özel olan üretilecek. Dediginiz gibi Şubatlarin juniper olması mümkün değil. Daha deneme üretimleri yapılacak Berlin'de.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Juniper olsa model y juniper yazar satış türünde öyle bişey yazmıyor. Yani şu anki teslalar hala yeni siparisler
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X