Videoda, Tesla Model Y içindeki gürültü sorununu çözmek için yapılan basit bir düzenlemeden bahsedilmektedir. Araçta zaten kapılarda iki lastik conta bulunduğu, ancak bagajda conta eksikliği nedeniyle gürültü oluştuğu açıklanıyor. Video, bagajdaki lastik contaların düzgün çalışmasını sağlamak için tamponların ayarlanması gerektiğini ve bu şekilde gürültü seviyesinin önemli ölçüde azaldığını bahsedilmiş. Doğru anlamışsınız konuyu.. :) < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wind. -- 8 Ocak 2025; 10:41:34 > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1864. sayfa)
-
-
Bagaj ayar takozlarını açmaktan bahsediyor o hocam, kimi ayarlı geliyor kimi ayarsız bende ayarlı geldi, kendinizde rahatlıkla ayarlayabilirsiniz,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 8 Ocak 2025; 11:30:46 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam merhaba bende teslimat bekliyorum bu bilgiyi nereden aldiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Telegram da vın bekleyenler bölümünde dünden itibaren vın alanlar yazıyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Benzinli araçla tesla my farkı o dediğiniz kadar olmaz.
Geçen hafta perşembe günü Tesla MY LR ile 06:00 da istanbuldan yola çıktım. Öğlen 2,5 saat Isparta’da işlerimi hallettim. Geri akşam 21:30 da kadıköydeki evime döndüm.
Toplam 1150 km. Benzinli bir araçla da bundan çok farklı olmazdı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bir diğer arkadaş da yazmış hocam bende aynı fikirdeyim, bu tür acil durumlarda bence içten yanmalı araçlarla bile seyahat tehlikeli olabilir. Uçağa binip gitmek hem daha güvenli hem daha hızlı olabilir.
-
Hocam bu gruba ben de katılmak istiyorum ama telegram'da bulamadım bağlantısını paylaşabilir misiniz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mesaj atarsanız link paylaşayım
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam forumdan kaynaklı bir sebeple özel mesaj atamadım omaroz89@gmail.com mail atabilirseniz sevinirim
-
Ölüm yada sağlık değil çok şükür ama bizimde acil bir durumumuz çıktı Tokattan kocaeline gittik.Yaklaşık 700 km.Araç yüzde 20 deydi hemen yüzde 90 yaptım dc de osmancık ganita mı neydi oraya yüzde 7 ile vardım.Ama 120 yi çok geçmedim.Orda yine yüde 90 yaklaşık 40 dakika bolu highwayde yine 30 dakika yani yaklaşık 2 saat bir beklemem oldu.Elektrikli araçta dezavantajlardan biri de bu.Bu bilinerek alınmalı.İnsanlar kendini kandırmamalı 1000 km menzilli bir yolda benzinli araçtan yaklaşık 2,5 saat geç ulaşırsınız.Heleki ALLAH ne verdiyse diye giderseniz bu 3,5 saatte olur çünkü hız yaptıkça oyalanma süreside artıyor.
-
Çeşitli EV ler için 1000 km ulaşma süreleri ortalama 10.5 saat civarında
-
Tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Gerçekten elektrikli araçların uzun yolculuklardaki dezavantajlarını göz önünde bulundurmak gerekiyor, özellikle de acil bir durumda.
Hastalık ya da sağlık gibi acil ve hayati önem taşıyan durumlarda, hızlı ulaşımın ne kadar kıymetli olduğunu hepimiz biliyoruz. Böyle anlarda, sevdiklerimizin yanında olabilmek her şeyden daha önemli. Elektrikli araçlar, bu tür durumlarda ekstra planlama ve sabır gerektirse de bu süreç herkes için aynı şekilde işlemeyebiliyor.
Herkesin cevaplarına teşekkür ederim, ama deneyimlerin farklı olabileceğini de kabul etmek gerek. Öyle bir durumda insan, bir gözü şarjda aklı ailesinde, kendini ciddi bir stres altında bulabilir. Bu, kaza yapma riskini bile artırabilir. Elbette sizin de dediğiniz gibi, alternatif taşıma yöntemleri (hava yolu, tren yolu) kullanılabilir, ancak genelde böyle anlarda ilk refleks, kendi aracınızla en hızlı şekilde yola çıkmaktır. Etrafınızdakilere haber verip, gelmek isteyenleri de alarak hemen harekete geçmek doğal bir tepki oluyor.
Arkadaşın bahsettiği gibi, %20 şarjla yola çıkmak zorunda kalan birinin yaşayacağı stres gerçekten ciddi boyutlara ulaşabilir. Ben sadece kaygılarımı paylaştım ve sizlerin fikirlerini almak istedim. Hepinize düşünceleriniz için tekrar teşekkür ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wind. -- 8 Ocak 2025; 14:36:20 >
-
şarjda bekleme nedeniyle stres seviyesinin yükselip kaza ihtimalinin artması konusunda haklısınız ama acil durumda hızlı varmak için fazladan yapılacak saatte 20-30 km lik bir hız artışının sebep olabileceği kaza riski ile karşılaştırma yapabilecek var mı bilemiyorum...
yani evet her iki durum için de risk var.
cenazeye yetişcem diye cenazesine gidilenler olduğunu unutmamak lazım.
iki türlü araç için de artı ve eksi mevcut.
hassasiyetler öne çıkıyor işte bu noktada.
ben de hassasiyeti olanlara saygı duyuyorum.
yeni bir teknolojinin yaygınlaşma hızı telefonlardaki gibi ilerlerse zaten 4-5 yıla menzil derdi kalmaz. zaten bazı firmalar değişebilen batarya yapılarıyla bu sorunu çözdü gibiler. gerisi de yaygınlaşmasına kaldı,
depolama kapasitesinde bir sıçrayış olursa da benzer bir ilerleme gelecektir diğer taraf için.
-
Hocam ancak şunu unutmamak lazım ALLAH korusun sağlık ölüm gibi acil bir durumlarda çok uzun mesafelerde mümkün olduğunca uçağı tercih etmek lazım yada toplu taşımı.Çünkü Kafa dolu karışık,aşırı süratde eklenince buna sonuç kötü olabiliyor.Ayrıca gerçekten bizim ülkemizde herkez anam babam usulü yola çıkıyor ama her 3 saatte bir mola vermek kaza riskini azaltıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kovid60 -- 8 Ocak 2025; 14:45:8 > -
Lastiklerini kendi içinde değiştiren (rotasyon) yapan oldu mu? Yapan var ise,
* Sağ-sol rotasyonu mu yaptınız,
* Çapraz rotasyon (sol ön > sağ arkaya / sağ ön > sol arkaya) mu yaptınız?
* Rotasyon sonrası servis menüsünde ne tür bir işlem yaptınız? Resetleyince tekerleklerin konumunu araç tanıdı mı?
Zira geçen gün bir lastikçiye bu işlem için gittiğimde işlemin Tesla servisinde yapılabileceği, tekerler konumlarının değişeceğini söyledi, emin olamadım.
Bu konuda bilgisi-tecrübesi olanlar yanıt verebilirse sevinirim.
Gönderiler içinde aradım ancak bulamadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lenduhacafer -- 8 Ocak 2025; 14:54:53 > -
Hocam yok öyle bir şey, 17 dakikada 5’ten 75’e gelemezsin kış şartlarında, sc’de bile gelemezsin.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Her sezon yapıyorum, sağ ön sol arkaya sol ön sağ arkaya, arkadakiler kendi önüne şeklinde.
Ayara falan gerek yok, sensörler jantta, siz jantların yerini değiştirmeyeceksiniz sadece lastikleri değişeceksiniz.
Tek yapmanız gereken lastikçiye sakin bir günde gidip, lastik ve jantlara ayrı ayrı kağıt yapıştırmanız sağ ön sol arka gibi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Antalya'da 17 ya da 18 dakikada aldım ön ısıtma ile, tekrar şehir dışı yaparsam çekerim trugo'da , araç sr. Tabi kış kısmi oldukça tartışmalı hava 20 dereceydi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 8 Ocak 2025; 15:4:53 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2 aracıma da yaptırmadım; biri Cherry Red diğeri Quicksilver.
1.5 yıldır keşke yaptırsaydım demedim :)
-
Kesinlikle, o hesapta benzinli araçla hiç durulmayacağı varsayılmış. Ben 120km/s hızla bile 2-3 saatte bir durma ihtiyacı hissediyorum, 5-6 saat boyunca 150km/s hızla giden kişi ciddi bir mola vermeli. Aksi ancak gerçekten hayati bir durumda olur ki cenazeye yetişmek vb. durumlar her ne kadar önemli olsa da asla hayati bir durum değil. Kaldı ki Türkiye'de 5-6 saat aralıksız bu hızla gidebileceğiniz bir yol var mı, yol varsa bile bu hızı yapabilecek bir aracınız var mı bunlar da ayrı sorular...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bobby Hatfield -- 8 Ocak 2025; 15:19:9 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X