Model Y gelecek, Juniper dediğimiz araç da zaten Model Y sadece kod adı Juniper hatta belki Opal olmuştur artık. Yalnız şuan şubat teslimatları mevcut model y 2025 model olarak gelecek şeklindeki bilgiyi tesla müşteri satış temsilcisinden telefonla konuşup aldım. Juniper üretimleri için muhtemelen bir ara verilip bant düzenlenmesi yapılacak, zaten tesla berlin fabrika çalışanları için bir etkinlik olacağını söylemişti, bu etkinlik sonrasında belki de bant juniper için düzenlenir ve üretimler başlar. ( bu paragraf kendi düşüncem- son bilgiler ışığında) keşke sürpriz yapsalar da juniper gelse ama ... |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1866. sayfa)
-
-
TESLA larda neden AC 22kW şarj desteği yok.. AC 11kW hıza izin veriyor?
Bu çok saçma... NEDEN BÖYLE????
Araç Özelliklerine ve Wall Connector Akım Ayarlarına Göre Maksimum Şarj Gücü
Model S, Model 3, Model X, Model Y
230 V Tek faz: 7,4 kW (32 A)
230 V Üç faz delta 11 kW (28 A)
400 V Üç faz Y: 11 kW (16 A) https://www.tesla.com/tr_tr/support/charging/wall-connector
-
Aynısı başıma geldi. Uçakla gittim. Ki zaten o halde araç kullanmak istemezdim. Hele hele 150 km/s hızla falan asla. Tercihler... yukarda birisi daha yazmış, bu ülke cenazeye yetişmek isterken cenazesi kalkanların ülkesi. Aman dikkat.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BTMWTMP -- 8 Ocak 2025; 23:43:7 > -
Yanıt için teşekkür ederim, lastikleri janttan çıkarmadan tüm tekerleği değiştirmek istiyorum aslında.
Lastikçiler ne kadar dikkat ederse etsin, sibopa entegre olan sensörler o ya da bu şekilde zarar görebiliyor. bu ihtimali ortadan kaldırmak için lastikleri soydurmadan değiştirmek istiyorum. Daha önceki araçlarımda yaşadım bu sorunu.
-
O zaman jant ve lastik alacaksınız, sensörlü jant vardır heralde serviste.
Ama söylemeden edemeyeceğim bana biraz anlamsız geldi, değişimde sensörün birin zarar görecek de x miktar masraf olacak diye 4 tane yeni jant alıp 10x parayı peşin peşin ödemek, bilemedim…
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Devletin istediği ile sizin istediğiniz aynı ise bence büyük sorun var...
Fiyatlar arttığı halde devlet matrahı arttırıyorsa tesla veya togg zam yapamasın diye değil tam aksine %10 dilimden çıksınlar diye...
Şimşeğ'in şuan eli ayağı titriyor nasıl bunlar %10 vergi ile araba alıyor diye..
Bizi nasıl sileceğinin hesabını yapmadığını mı sanıyorsunuz...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Cenazeye yetişmek için araba almayacağımıza göre :) Coğrafya kader değil bence hep cenaze, kötü haber, hastalık vs konuşmak yerine, ailenizle, dostlarınızla dolaşmayı, özgürce hareket etmeyi, tatile gitmeyi hayal edin bence.
boşverin alın aracınızı, gerekirse uçak (3-4 saatten uzak mesafelere) kullan, cenazeye yetişicem diye sana yetişmesinler sonra
bağla 120-140 otopilot keyfini sürmeyi hayal et, diğer türlü herkes panik atak olacak
-
Ben de bunakatılıyorum. Bazen elinde de olmayabiliyor bir şeyler.
Benim bir örneğim olsun, anneannemizi kaybettik 3,5 yıl evvel ve ben İstanbuldaydım bir iş organizasyonu sebebiyle.
Gece 00.30'da haber geldi. Ne yazık ki o dönem yöneticimiz olan acizler şirket araçlarını vermek istemedi (şükür o şirkette değilim artık) otobüs vardı ancak onunla da cenaze işlerini yetiştirme için olmam gereken saatte olamıyordum.
Araç yok, bir şey yok, Osmangazi Köprüsü Oksijene bıraktırdım bir şekilde kendimi, Bursa'dan kuzenlerim gelip aldı, böyle yetiştirebildik mesela.
Yani bazen altınızda araç dahi olmayabiliyor! Neyin ne zaman geleceğine çok takılırsak hayatı ve güzellikleri kaçırırız düşüncesindeyiz. Gerisi takdir-i ilahi.
Sağlıkla, afiyetle istediğimiz güzelliklere ulaşmak nasip olsun inşallah. :)
-
Sanırım beni yanlış anladınız. Benim asıl vurgulamak istediğim, matrahın artırılmaması durumunda Tesla’nın mevcut fiyat seviyesini daha uzun süre koruyabileceği ve bu sayede daha fazla kişinin bu araca ulaşabilme şansı yakalayabileceğiydi. Yani devletin politikalarını savunmak gibi bir amacım yok.
Elbette, matrahın artırılmasının daha yüksek vergi dilimine geçmek anlamına geleceğini ve bu durumda araçların fiyatlarının daha da artacağını biliyorum. Ancak benim dile getirdiğim nokta, tamamen tüketici odaklı bir kaygıydı. Daha fazla insanın bu yeni teknolojilere erişim sağlaması gerektiğini düşünüyorum.
-
hayırlı olsun.
bu orjinal jant mı? Kapaksız hali böyle mi 19 inç'in?
Güzel olmuş.
-
Lastikleri janttan çıkarmanıza gerek yok, tesla lastik konumlarını yeniden ayarlıyor. İşlem öncesi tekerleri işaretlemenizi şiddetle öneririm.
Tesla kullanıcı kılavuzunda rotasyon için "Tesla 10.000 km tamamlandığında veya diş derinliği farkı 1,5 mm ya da üzerine çıktığında (hangisi önceyse) lastiklerin kendi aralarında değiştirilmesini önerir." şeklinde bir önerisi var. Arabamı genellikle hiç zorlamadan kullanırım. Lastik rotasyonu yaptırırken her bir lastikten çok sayıda diş derinliği ölçümü yaptım ve lastikler arasında belirgin bir fark göremedim. rotasyonu daha geç bir zamanda yaptırabilirdim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talaz -- 9 Ocak 2025; 10:0:20 > -
Dahili Şarj Cihazının (Onboard Charger) Kapasitesi: Tesla araçlarının AC şarjı işleyen "dahili şarj cihazı", tasarım gereği 11 kW ile sınırlandırılmış durumda. Bu, maliyetleri düşürmek ve ağırlığı azaltmak için yapılan bir tercih olabilir. Daha güçlü bir dahili şarj cihazı (22 kW) eklemek, aracın maliyetini artırabilir ve Tesla'nın ana hedefi olan geniş kitlelere ulaşma stratejisini zorlaştırabilir.
Tesla, daha çok DC hızlı şarj (Supercharger) teknolojisine yatırım yapıyor. AC şarjda yüksek güç yerine DC şarj istasyonlarıyla kısa sürede yüksek enerji sağlanması, uzun yolculuklar için daha etkili bir çözüm.
Evlerdeki Elektrik Altyapısı Sınırlamaları: 22 kW AC şarjı desteklemek için üç fazlı güçlü bir elektrik altyapısı gerekiyor. Ancak pek çok evde bu altyapı mevcut değil. 11 kW, tek faz ve üç faz sistemler için daha yaygın ve pratik bir seçenek.
Aşırı Yüklenme ve Isınma Riskleri: 22 kW AC şarj sırasında elektrik kabloları ve prizler üzerinde daha fazla yük oluşur. Bu durum, özellikle eski veya uygun olmayan tesisatlarda güvenlik sorunlarına yol açabilir.
Tesla, ürünlerini tasarlarken geniş kitlelerin ihtiyaçlarını hedefliyor. AC şarjda 22 kW desteği yerine, düşük maliyetli ve daha kullanıcı dostu bir şarj deneyimi sunmayı tercih ediyor. Yüksek hızlı şarj ihtiyaçları içinse DC Supercharger ağıyla kullanıcılarına 250+ kW'lara kadar hız sağlıyor.
Bu, bir pazarlama stratejisi olarak da değerlendirilebilir. Ancak ileride farklı markaların pazara girmesiyle dengelerin değişeceğini düşünüyorum. Rekabet arttıkça hem fiyat politikalarında hem de tüketiciye sunulan avantajlarda önemli değişiklikler olabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wind. -- 9 Ocak 2025; 10:2:20 >
-
Gerçekten uzaktan erişim çok işe yarıyor.
Geçen gün aracımı bir arkadaşınım alması gerekiyordu.
Ben Beyoğlunda araç Bakırköy'de.
Kapıları uzaktan açtım.
Arkadaşım arabaya bindi.
Başlat dedim sürdü ve gitti.
Bu kadar basit.Tesla'nın yazılımı çok iyi ve sorunsuz çalışıyor.
-
Aracın dışarıdaki egzoz kokusunu ya da başka bir kokuyu içeri vermemesi bile aracı almaya yeterli bir sebep değil mi? bana mı öyle geliyor😊 1 ay oldu aracı satın alalı hala inanılmaz keyif alıyorum. Çok çeşitli araç kullandım (bmw, mini, vw vs) ama bu kadar keyifli, konforlu bir araç kullanmadım. Bu fiyatlara böyle bir araca binmek mucize gibi. Almayı düşünenler 1 dk bile düşünmeden alın bence.. herkese iyi forumlar..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Evet aero jant kapağının altında bu jant var. 19 inch olmasına rağmen bamya kadar görünüyor araba o kadar iri.
Fakat bu jantın göbeğinde kapak yok. Tesla logolu 4 kapak TRde 1800 TLye satılıyor.
Ben Temudan 200 TLye aldım, yanına bir şeyler daha almak zorunda kaldım (ön cam güneşliği eşime yılbaşı hediyesi çanta falan)
Bir ara kapaklar için tesla stikeri yaptıracağım.
:Aero kapakları saklıyorum. Uzun yola giderken takacağım. 3-5 km kazandırsa kar kardır.
Bu arada aero kapakları toplam 2-3 kg vardır. Bu ağırlığın getirdiği ekstra tüketimden daha mı fazla kazandırıyorlar acaba. Yüksek hızda belki ama şehiriçinde sanmıyorum.
-
Araba hala test ediliyor. Millet de Şubatta Juniper/Opal almayı ümit ediyor.
Şu an hala test edilen arabanın Nisandan önce üretilmesi imkansız bence.
-
Merhaba,
Ben geçen yaz LR aracımı TESLA TUZLA serviste 20,000 KM 'de iken bu işlemi 720TL gibi bir fiyata yaptırdım.
Kullanım klavuzunda yazdığı gibi yaptılar.
Bu senede yaza girerken tekrar aynı yerde yaptıracağım. Şu anda aracım 35,000 km 'de
Bence gidin servise hemde servis deneyimi yaşayın. Cay kahve içerken işleminizi yapıyorlar.
-
Bir dakika her sensör belli bir tekere mi atanmış. BU çok aptalca değil mi yav.
Tesla yazılım devi diyorsunuz.
Benim kıçıkırık Fordda hangi sensörü hangi tekere takarsan tak 1-2 dk içinde tanır ve TPMS normal çalışırdı.
Şimdi sorun yok ama 3-5 yıl sonra bu TPMS sensörleri başımıza bela olur. Forddan biliyorum. BTu bozulur, pili biter, lastikçi zarar verir. Sensörlü sistem çok kötü.
-
Drift modu mu var acaba? Yazılımla şuanki Model Y'lere de gelir umarım
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X