Tesla Model Y Sr Hakkında Herşey... |
TESLA MODEL Y SR HAKKINDA...
-
-
Şimdilik Bilinen Bazı Özellikleri
- Arkadan itiş
- 160 kW güç
- 455 km menzil
- 60 kwH batarya kapasitesi
- 0-100 7,5 saniye
- 217 km son hız
-
Bahar Güncellemesi gelmiş.
https://x.com/onurcustannn/status/1786760680957268315?s=46&t=koT9-8GqI91YMayPQOZciQ -
-
-
-
Merhaba,
Hayırlı olsun.
Ben de 19 Nisan’da aynı bu şekilde sipariş verdim.
Tesla Model Y’ye 2018 Volvo V40’tan geçeceğim. Aracımı iki gün önce satıp hazırlığımı yaptım.
Geçen hafta test sürüşüne çıktım hem LR, hem de P modeliyle. LR daha konforlu geldi bana. -
Hayırlı olsun. Aracı satarak beklemek mantıklı. Bende 2020 Skoda Kodaiq aracımı sattım bekliyorum. Geçen sene araçları erken getirdiler. Bu senede erken gelme ihtimali olabilir. En azından Haziran-Temmuz dönemini Haziranda büyük bir kısmını teslim ederler diye düşünüyorum. -
-
-
Tesla’nın erken gelme ihtimali olur diye son dakikaya bırakmak istemedim. V40 da pek piyasası olan bir araç değil. Müşterisi çıkınca satmak mantıklı geldi.
Hayırlısı bakalım. İnşallah sıkıntısız, maddi-manevi kayıpsız bir şekilde bu süreci bitiririz. -
Kaça gitti hocam, bende de 2018 a4 b9 kasa dizel var 48 binde. Ben henüz ilana çıkarmadım agustos teslim görünüyor çok var diye.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CaptainTsubasa483 -- 4 Mayıs 2024; 19:26:46 > -
Bende 2020 3008 var ilana koydum ancak fiyatı yüksek yazdım biraz haziran sonuna doğru bayram üzeri satarım diye düşünüyorum 23 nisanda başvurdum teslim temmuz ağustos görünüyor. İlk partiler gelir hem ordan Detayli bilgi ediniriz çok kötü yorumlar olursa vazgeçmekte bir seçenek olabilir diye düşünüyorum -
1.300.000’e verdim. Benzinli ful paket 48 binde hata boya tramer yoktu. Biraz ucuz oldu herhalde ama artık satıldı gitti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mehmet.e.e. -- 4 Mayıs 2024; 19:45:2 > -
Şu an 2. el araç piyasası çok durgun. Özellikle 1-1,5 milyon üzeri araçlarda. Araç gelmeden ödemeyi en 2-3 hafta önce isteyeceklerinide düşünerek satmak lazım. -
iyi aksamlar. Bende 26 Nisan'da siparisimi verdim.Bugün 2020 Tiguan life paket 33 binde hatasız aracımı sattım beklemeye geçtim,hakkımızda hayırlısı. -
Hayırlı olsun hocam. Umarım yazıldığımız fiyattan alırız hepimiz 😊 -
Siz kaça verdiniz hocam, mahsuru yoksa paylaşmanızda. -
Piyasa çok durgun ,1600 dan ilana çıktim,düşe düşe 1450 ye verdim. -
Selamlar piyasa gerçekten çok durgun, ben de 2016 VW CC Exclusive aracımı 1.030.000'dan verdim, piyasası 1200'lerdeydi ancak 1.030.000'dan bile 20 günde zor sattım en düşük fiyatlı ilan olmasına rağmen
Buraya emek harcayarak yeni araç alacak arkadaşlara bilgi paylaşımı yapmıştık. Artık bu foruma girmediğimden paylaşımı siliyorum. Moderatör arkadaşlar yeni araç alan arkadaşlara yardımcı olur artık. |
Merhaba, Bayram tatilinde İstanbul'dan Viyana'ya Tesla ile gidip döndüm. Bu tür seyahatlerle ilgili bazı küçük bilgiler ve deneyimler sonraki kullanıcılar için çok yardımcı olabilir. Ben de kısaca sizler için özetledim. Umarım ihtiyacı olanlara yardımcı olur. Tesla Model Y, uzun yolda hiç üzmedi ve yormadı desem yeridir. Aracın iklimlendirme kalitesi, büyük ekranı ve haritası, ses sistemi, bağlantı özellikleri, Tesla Supercharger ağı ve bagaj genişliği çok başarılıydı. 4 kişilik bir aile olarak keyifle seyahat ettik. ### İstanbul - Viyana Yönü **Tesla Model Y Long Range 19 Jant 2023** - Tüm rota gidiş dönüş Tesla Supercharger ağı kullanıldı. - Bulgaristan ve Sırbistan’da şarj ücreti yok. Evet, ücretsiz :) - Macaristan ve Avusturya ücretli. ### Otoyollar Hakkında - Bulgaristan Vignette online satın aldım. - Sırbistan otoyollarında nakit veya kartla ödeme yapabiliyorsunuz. - Macaristan Vignette online satın aldım. - Avusturya Vignette: Sınırdan çıkınca 1 km sonra Shell'de aldım ve cama yapıştırdım. Online olanları önceden halledebilirsiniz. ### Sınır Geçişleri Hakkında - **Türkiye-Bulgaristan Kapıkule**: Yoğun değildi, 1-2 saat sürdü. Gidiş-dönüş aynı. - **Bulgaristan-Sırbistan**: Yoğundu, 1-2 saat bekleme. Dönüşte 1 saat. - **Sırbistan-Macaristan**: Yoğundu, 1-2 saat bekleme. Dönüşte 2.5 saat. - **Macaristan-Avusturya**: Kontrol yok, serbest geçiş. Sınırlarda yurtdışında yaşayan kardeşlerimizin geliş-gidiş dönemlerine denk gelirseniz yoğunluk yaşayabilirsiniz. Biz Macaristan-Sırbistan sınırında 2.5 saat bekledik. Bir başkası ise 40 dakikada geçti, 2 saat arayla farklı yoğunluklar olabiliyor. ### Sigorta Bulgaristan’da yeşil sigorta Türkiye’ye göre daha ucuz fakat kapsadığı ülkelere dikkat edin. Sigorta kağıdının altında belirtilen ülkeleri kontrol edin. ### İstanbul - Viyana Şarj Noktaları ve Tüketimi - **Evden**: Şarj %100 - **Edirne**: 36 kW, otelin otoparkında araba başında zaman geçirebilirsiniz. - **Plovdiv, Bulgaristan**: 35 kW, otelin otoparkı güzel, araba başında zaman geçirebilirsiniz. - **Sofya, Bulgaristan**: 49 kW, Paradise Center AVM otoparkında. - **Aleksinac, Sırbistan**: 52 kW, Bosphorus Otel otoparkında. - **Belgrad, Sırbistan**: 53 kW, Ava Shopping Center'da. - **Szeged, Macaristan**: 44 kW, devasa bir süpermarketin otoparkında. - **Gyor, Macaristan**: 42 kW, OMV petrol istasyonunda. ### Viyana - İstanbul Yönü Şarj Noktaları ve Tüketimi - **Parndorf Outlet, Avusturya**: 44 kW. - **Törökbalint, Macaristan**: 48 kW, gece 22’den sonra girdim, deneyimleyemedim. - **Szeged, Macaristan**: 43 kW, market otoparkında. - **Ava Shopping Mall, Sırbistan**: 74 kW. - **Aleksinac, Sırbistan**: 48 kW, Bosphorus Otel otoparkında. - **Sofya Paradise Center**: 43 kW. - **Edirne**: 47 kW. Toplamda 3200 km yaptım ve evden çıkarken Trip A'yı sıfırladım. Toplam 4000 TL civarında şarj harcamam oldu. Tesla cep uygulamasında şarja tıklarsanız geçmiş kısmında tüm tüketimleri görebilirsiniz. ### Dikkat Edilecekler - Araç şirket adınaysa imza sirküsü veya vekaletname. - Yeşil sigortayı Türkiye’den yapın. Sırplar Bulgar yeşil sigortasını kabul etmiyor. - Yanınıza muhakkak yiyecek ve içecek bir şeyler alın, sınır beklemeleri ve yolda kazalar gibi sebeplerle beklenmedik gecikmeler yaşanabilir. - Teker için kompresör ve tamir kiti olsun. İhtiyacım olmadı ama bilemezsiniz. - Sağlıkla ilgili basit ilaçlar yanınızda olsun. - Asla alkollü araç kullanmayın. Yola çıkacağınız gün tedbirli olun, sürücünün dinç ve enerjik olması yolu rahatlatır. Uykunuzu iyi alın. - Şarj nedeniyle 2-3 saatte bir durmak zorundasınız. ### Yardımcı Olabilecek Küçük Notlar - Yol Viyana'ya kadar dümdüz otoyol. Bazı bölgeler çok sakin, bazı bölgeler yoğun. - Genelde gittiğim şehirlerde aracı otoparka çektim. Şehir içinde araçla fazla gezme ihtiyacım olmadı. Otopark pahalı, toplu taşıma daha pratik. - Otelleri booking.com ve hotels.com'dan aldım. Her iki platformda da fiyat kontrolü yapın, aynı otel farklı fiyatlarla sunulabiliyor. - Tesla yolda hiçbir sorun çıkarmadı. Otomatik pilot uzun otoyol sürüşlerinde çok işime yaradı ve sürüş yorgunluğu neredeyse olmadı. - Yurtdışında Tesla'daki SIM kart kısıtlı çalışıyor. Araçla iletişim kurabiliyorsunuz ama bazı yerlerde hiç çalışmadı. Telefonumdan Tesla'ya sürekli Wi-Fi açtım. - Matrix farlar otobanda gece harika performans sergiliyor. Klima çok iyi çalışıyor, arabada 4 kişiydik ve hiç şikayet olmadı. 36-40 derece arası sıcaklıkta bile konforluyduk. - Kısa süreli şarj beklemelerinde klimanın "açık bırak" modunu kullanmanız konforunuzu artırır. Araca binmeden 5 dakika önce soğutmayı uzaktan açın. - Tesla Supercharger ağını kullanırken şarj için sadece soketi araca takmanız yeterli. Kredi kartı bilgileriniz Tesla uygulamasında kayıtlı ve güncel olmalı. Umarım bu bilgiler işinize yarar. İyi yolculuklar! |
Diğer başlıkta mesajım silindiği için. Bu mesajı birde buraya yazayım dedim. Hatırlayabildiğim kadarıyla yazayım. Tesla Model Y Sr almayı düşününler için. Ben Sr aracımla 2 ay 6000 km'yi devirdim. Öncelikle EV araç alıp almama konusunda kararınızı netleştirin. Bu konu Tesla'dan bağımsız olarak, netleştirmeniz gereken bir konu 1) Evde-Ofiste Şarj imkanınız varsa, 2) Yılda 2-3 bilemedin 4-5 kez uzun yol yapıyorsanız. Evinizin birinci aracı olarak bile seçebilirsiniz. Evde-Ofiste şarj imkanınız yoksa vede yılda 8-10 defa uzun yol yapıyorsanız bence EV evin ancak ikinci aracı olmalıdır. Model Y Sr'ye gelecek olursak, Sipariş ve Teslimat 19 Nisan'dan beri fiyatı sabit ve o tarihten beri Euro neredeyse %10 arttı. Aracı sipariş verirseniz EFS(Erken fiyatlama sistemi) maili gelecek bunu kabul edip ödeme yaparsanız toplam 7 iş gününüz olacak ve fiyatınız sabitlenmiş olacak, yok ben son ana kadar bekleyecem derseniz zam riskiniz olacaktır. Şu anda siparişler Ekim teslim görünüyor, ilk 3 gemiden gelen verilere göre Eylül sonuna doğru 4. gemi gelecek ve Ekim ortasına doğru teslim alırsınız. Araçlar artık siyah jant kapaklı olarak gelecekler. Aracın Menzil Konusu Bu araçta diğer araçlarda olmayan, kabin ısı koruma sistemi, güvenlik modu ayrıca park halineyken oyun oynama video izleme gibi özellikleri var ve bunların kullanımı menzili doğrudan etkilemektedir. Ben bunların tamamı kapalı halde Ankara şehiriçi 13.5 kw'a düşürdüm tüketimimi, Ancak bunun için ciddi dikkatli kullanıyorum. Bu haliyle yaklaşık 390 km civarı menzilim oluyor. Yapılan birçok testte araç %0 olduktan sonra ortalama 40-50 km daha menzil sunuyor(buffer kısmı) Uzun yolda veriler çok değişken, klima kullanımı, rakım farkı vs çok etkiliyor ancak ortalama bir rakam vermek gerekerise 110 civarı ortalamalarda 15-16 kw, 120-130 ortalamlarda 17-18 kw, 140 civarı hızlarda 20kw civarı tüketimi var diyebilirim buda hıza göre 250-350km arası menzil sunmaktadır. KM elektrik tüketim Bedeli Öncelikle aracın yaktım dediğiyle şarj cihazından çıkan arasında %10'luk bir fark oluyor. Bu dahil olarak ev elektriğiyle 40-50 kuruş, Tesla SC ile 1.1 lira, Lumicle, Wat gibi istasyonlardan 1.2 lira, Trugo gibi istasyonlardan 1.4 lira gibi ortalama tüketiminiz olur. (Benim 6000 km ortalamam 15kw, ancak ben bunu 16.5 gibi hesapladım tahmini) Performans Araç son bir youtube videosunda göründüğü üzere 0-100 ve Rolling'de c200 204hp aracı rahatça geçebiliyor. 0-100 7.5 saniye görünsede 7.1 civarı bir değer sunuyor. Maksimum sürat 222 Tork değeri 450 nm. Yazılım ve Donanım Bu araç yazılımı için alınan bir araç, ufak tefek sorun olduğu zamanda hemen uzaktan araca müdahale edip, yazılım müdahalesi yapılabiliyor. İnanılmaz stabil ve hızlı çalışıyor. Donanım konusunda sadece eksileri yazmak istiyorum. Koltuk soğutma, tavan perdesi, ön ve arkada sensör yerine radar sistemi olması, kablosuz şarjın verimliliği ve ambiyans aydınlatma olmaması bu aracın donanım eksiklikleri. Tavan perdesini Temu'dan alarak çözdüm. Bunun harici ses sistemi inanılmaz başarılı. Konfor ve Yalıtım Aracın direksiyonu sert, dönüş çapı zayıf, 19 jantta bile çukur sönümlemesi orta-sert, ses izolasyonu aşırı başarılı, rüzgar izolasyonu ise çerçevesiz camlar yüzünden 100-110'dan sonra biraz alıyor. Malzeme kalitesi orta, bazı araçlarda(benim aracımda da oldu) trim sesleri oluyor, servis veya mobil servis 1 saatte hallediyor. Servis, Mobil Servis Konusu Bu markanın kanayan yarası sadece 2 servisi olmasıdır, yakında 3. servis açılacakmış İzmir'e. Diğer şehirlerde mobil servis üzerinden işliyor yapılabildiği kadar. Kaporta aksamları için Türkiye'de anlaşmalı oldukları bazı servisler var. Ancak ülkede araç sayısı artıyor. Servis sayısını hızlıca arttırmalı, mobil ve anlaşmalı servis ağını arttırmaları gerekiyor. Ben 2 kez servise gittim. Biri trim sesi için biride mavi adaptör almak için, ikisinde de mobil uygulamadan talep açtım 2 dakika içinde cevap gelip randevu verildi. |
Grupta bir sessizlik var. Güncel şarj fiyatları konusunda biraz araştırma yaptım. Sizinle paylaşmak istedim. Eklemek istediğiniz istasyon varsa yazabilirsiniz.
TESLA SUPERCHARGER EDİRNE VE ANKARA ~ 6.80 ₺ İSTANBUL VE BOLU ~ 7.10 ₺ TRUGO AC 22 KW ~ 5.95 ₺ TRUGO DC 180 KW ~ 7.99 ₺ TRUGO DC 300 KW ~ 7.99 ₺ ZES AC 22 KW ~ 6.49 ₺ ZES DC 60 KW ~ 8.49 ₺ ZES DC 60 KW ÜSTÜ ~ 9.99 ₺ EŞARJ AC ~ 7.48 ₺ EŞARJ DC 60 KW ~ 8.98 ₺ EŞARJ DC 60 KW ÜSTÜ ~ 9.48 ₺ ENYAKIT DC 180 KW ~ 8.00 ₺ BEEFULL AC ~ 6.99 ₺ BEEFULL DC 60 KW ~ 7.99 ₺ BEEFULL DC 60 KW ÜSTÜ ~ 8.79 ₺ |
Mujde!!!!! Plakam tanimlandi. Arac tescil islemleri bitmis.
edit: Arac faturasi uygulamaya yuklenmis. |
Aracı yeni teslim alanlar mutlaka bagaj kapağı açılış yükseklik ayarını yapsınlar. Bu işlemi yapmadan AVM girenler bagaj kapağını açınca muhtemelen kapağı tavana veya borulara vuracaklardır. Konuda mümkün olduğunca hatırlatalım. Araç tasarımı nedeniyle kapak çok yükseğe açılıyor ve kapalı otoparkları kurtarmıyor. Bagaj kapağı açık alanda açıkken elinizle istediğiniz seviyeye getirin ve kapak üzerindeki kapatma tuşuna basılı tutun. Uyarı sesi gelince ayarladığınız seviyeyi kaydetmiş olacak. |
Ben de aracımı dün Ankara'dan teslim aldım. 1 gece Ankara'da kaldıktan sonra bugun Antalya'ya döndük. Ankara merkezden Polatlı, Akşehir, Eğirdir rotasını kullandık. %100 ile Ankara'dan başladık, %20 ile Akşehir Trugo istasyonuna girdik. Orada %100 yapıp %42 ile Antalya merkeze ulaştık. Toplamda 472km yolu tek şarj ile, şarj için ekstra beklemeden, yemek molasında halletmiş olduk. Yol boyunca hava çok sıcaktı, 37-38 altına düşmedi ve klima sürekli çalıştığı için menzil oldukça düştü. Hava sıcakken şarj çok hızlı tükeniyor, klima neredeyse %20-25 etki ediyor menzile. Tavan perdesi kesinlikle şart, güneş ışığından rahatsız olmuyorsunuz ancak cama 1 karış elinizi yaklaştırdığınızda içeriyi muazzam ısıttığını anlıyorsunuz. Hava sıcakken cama el değmiyor, o sıcak da olduğu gibi içeri giriyor. Performans muazzam, ilk elektrikli aracım olduğu için fazlasıyla tatminkar, oldukça fazla gidiş-dönüş çift yön yolda kullandım, araç sollarken hiç tereddüt etmiyor. MYP'yi düşünemiyorum bu böyleyse. Araç dönmüyor! Dönüş çapı çok çok kötü. Aracı ilk aldığımda alışamadığım şeylerin başında bu geliyor. Ankara'nın dar sokaklarında acemi şoför gibiydim. Konfor ve yalıtım eski aracım cupra leon'un çok üstünde. Leon'a göre çok daha yumuşak geldi bana. Ancak yol tutuş anlamında Leon'un oldukça gerisinde. Bunda benim arkadan itiş ve elektrikli araç deneyimim olmamasının da etkisi var eminim. Araç virajlarda azıcık gaza dokununca salma eğilimi gösteriyor. Diğer bir konu ki oldukça rahatsız edici bu, çift yönlü yollarda virajdayken karşıdan araç geliyorsa tehlike olarak algılayıp acil fren yapıyor. 3-4 kez maruz kaldım bugun ve gaz pedalına dokunarak iptal ettim. Arkada yakın araç olsa çok sıkıntı bu. Sonuç olarak izlenimlerim oldukça olumlu, araç çok keyifli ve ferah. 470km yolu tek bir molayla tamamlayıp çok az yoruldum diyebilirim. |
2 gün önce İstanbul'dan İzmir'e geldim. Valla çok sorun olmadı. Kalkış %100 Emaar SC İlk durak %-1 ile Akhisar SC oldu. Orada da fulledim. İzmir Torbalı'ya %60 şarj ile ulaştım. Yani İstanbul'dan İzmir'e 1 şarj molası ile varmış oldum. Akhisar SC'ye gidene kadar minimum hızım 120 idi. Ara ara 140'a sabitlediğim oldu. Bazı anlarda 170'i gördüğüm de oldu. Akhisar SC'den sonra da minimum 140 hızla İzmir Torbalı'ya %60 şarjım kalarak vardım. Mesafe kısa olduğu için yapıştırdım gittim. Bu yolculuk sırasında klima da açıktı. Araç SR, herkese hayırlı forumlar... |
Benzer içerikler
- tesla model y sr kaç beygir
- tesla model y sr
- tesla kullanıcı yorumları
- tesla model y fiyat
- tesla supercharger türkiye
- tesla cybertruck özellikleri
- togg satış rakamları
- elektrikli tır
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X