Şimdi Ara

TESLA MODEL Y SR HAKKINDA... (178. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
4.567
Cevap
312
Favori
371.822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 176177178179180
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • E.TAH E kullanıcısına yanıt

    9 eylül de sipariş verdik 30 eylülde erken ödeme yaptık.

  • adogs A kullanıcısına yanıt

    Siz yazınca şimdi kontrol ettim. Bizim fatura da kesilmiş. Ama saat 11 gibi kontrol ettiğimde fatura yoktu. Şu 1-2 saat içinde yeni yüklemişler.


    Bizimki 3 eylül sipariş , erken ödeme yok, 7 ekimde ödemeyi tamamladık, teslimat randevusu 13 kasım.


    Ve hala uygulamada teslimat günü aktif değil.


    Edit: Bizim fatura bugün tarihli bu arada


    Son edit: Gümrük beyannamesi 23 Ekimde verilmiş .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x-rayted -- 6 Kasım 2024; 14:41:6 >
  • x-rayted kullanıcısına yanıt

    biz teslimatı 15 kasım öğleden sonra olarak seçmiştik, daha erken olur mu diye görüşeceğiz.

  • x-rayted kullanıcısına yanıt

    Haydaa bende fatura falan yok nedenki. Ankara'dan alacağım ondan mı acaba?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 6 Kasım 2024; 15:45:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adogs A kullanıcısına yanıt
    Olmaz, öne çekmiyorlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bu arada benden başka daha teslim alamadığı arabaya aksesuar alan var mı ? TESLA MODEL Y SR HAKKINDA... 


    - Kriko adaptörü

    - havalandırma ızgara kapağı

    - arka spoiler

    - Rizline paspas aldım.


    Kırmızı kaliper kapakları (veya boyama) ve direksiyon kolonuna ekran da istiyorum ama onlar sonra.

  • Aşağıdaki linkte LFP bataryaların genel yapısı, ömrünün şarj döngülerinden nasıl etkilendiği, voltaj özellikleri gibi önemli bilgiler var.


    Çok kısa özetlemek gerekirse, LFP bataryalarda voltaj ile şarj düzeyi arasındaki ilişki NMC bataryalardaki kadar doğrusal değil, voltaj şarj düzeyi ile doğru orantılı olarak artsa da bu artış çok daha lineer ve belli düzeylerde artış neredeyse duruyor.


    LFP bataryalar da yüksek şarj düzeylerinden olumsuz etkileniyor ve kapasite kaybı artıyor. Ancak, voltaj düzeyi ile şarj düzeyi arasında çok net bir bağlantı olmadığından, aracın şarj düzeyinin doğru ölçülebilmesi için belli aralıklarla %100'e kadar şarj edilmesi gerekiyor. Batarya ömrünün azalması şarj düzeyi, şarj sıklığı, ortam gibi pek çok değişkene bağlı olduğundan ve her kullanıcının kullanım alışkanlıkları farklı olduğundan, herkes için geçerli bir tavsiye verilmesi pek mümkün görünmese de benim videodan çıkardığım sonuç şu; LFP bataryalı araçları olabildiğince az şarj edip, %100'e kadar şarj etmekte fayda var. Evinizde şarj imkanı varsa her akşam aracı şarja takmak NMC bataryalar için iyi (%20-80 aralığında olmak kaydıyla), LFP bataryalar için ise kötü bir tercih olur. Mümkün olduğunca şarj düzeyinin düşmesine izin vermeli ve sonrasında %100'e kadar şarj edilmeli. Aslında bu bir açıdan SR kullanıcıları için iyi haber, aracı NMC bataryalı araçlar gibi sık sık şarja takmamız gerekmiyor, olabildiğince şarj düzeyini düşürüp (%20-25 civarı ideal gibi görünüyor) sonra tam şarj edilmeli. Tabii ki tüm batarya türleri için hiç tavsiye edilmeyen nokta şarjın tamamen bitirilmesi.


    Videoda bahsi geçen bir konu daha var :

    Batarya kimyası oldukça karmaşık bir konu olduğundan, araştırmaların sonuçlarının her koşulda doğru olduğu iddia edilemiyor. Bazı araştırmalarda burada kullanılan araştırmanın tam tersini gösteren bulgular olduğundan bahsediliyor. (Videoda baz alınan araştırma Tesla'nın batarya geliştirme çalışmalarında birlikte çalıştığı bir firmaya ait)


    NOT : Videonun altında kaynaklar da var, ilgilenenler izlesin ve okusun diye paylaştım. Sizin engin bilgi düzeyiniz bahsi geçen videodaki araştırmanın çok ötesinde ise, konunun "üstadı" iseniz yorum yapmadan geçebilirsiniz. Ben araştırma okumak/dinlemek isteyenler için paylaştım.




    TESLA MODEL Y SR HAKKINDA...Engineering Explainedyoutube
    Four Tips To Keep Your Electric Car's Battery From Degrading Too Fast What About NMC Batteries? https://youtu.be/w4lvDGtfI9U Subscribe to Engineering Explained - https://goo.gl/VZstk7 Recommended Books & Car Products - http://amzn.to/2BrekJm EE Shirts! - http://bit.ly/2BHsiuo Electric cars are becoming increasingly popular, but a common concern remains for many owners - what about the battery? Most batteries used in electric cars today come with one of two major chemistries: Nickel Manganese Cobalt (NMC) or Lithium Iron Phosphate (LFP). LFP batteries are rising in popularity as they're cheaper to manufacturer, and more sustainable since they use more common materials. Each chemistry has unique properties, and benefits from specific best practices, as it relates to making the battery last for a long time. This video will look at the latest research and discuss four major best practices for LFP batteries when it comes to capacity retention and longevity. Related Videos: NMC Batteries Best Practices - https://youtu.be/w4lvDGtfI9U How Li-Ion Batteries Work - https://youtu.be/l81K6o7o6z0 EV Battery Health with Dr. Jeff Dahn - https://youtu.be/i31x5JW361k?si=PHSNPh4DXOvAO0Ys EV Health w/ Jeff Dahn V2 - https://youtu.be/sWyORTmxodc?si=IucPP57P-DkUMJ7n References: LFP Study - https://iopscience.iop.org/article/10.1149/1945-7111/ad6cbd/pdf Different Manufacturer Comparison Study - https://ieeexplore.ieee.org/document/9209759 Li-Ion Market Data - https://www.woodmac.com/press-releases/global-lithium-ion-battery-capacity-to-rise-five-fold-by-2030/#:~:text=Global%20cumulative%20lithium%2Dion%20battery,business%20(Nasdaq%3AVRSK). Trends In Batteries - https://www.iea.org/reports/global-ev-outlook-2023/trends-in-batteries Ford Mach-e Owner's Manual - https://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/Catalog/owner_information/2024_Ford_Mustang_Mach-E_Owners_Manual_version_1_om_EN-US.pdf Tesla Model Y Owner's Manual - https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/en_us/Owners_Manual.pdf Engineering Explained is a participant in the Amazon Influencer Program. Don't forget to check out my other pages below! Instagram: http://www.instagram.com/engineeringexplained Facebook: http://www.facebook.com/engineeringexplained Twitter: http://www.twitter.com/jasonfenske13 EE Extra: https://www.youtube.com/channel/UCsrY4q8xGPJQbQ8HPQZn6iA
    https://www.youtube.com/watch?v=w1zKfIQUQ-s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bobby Hatfield -- 7 Kasım 2024; 9:10:59 >




  • Bobby Hatfield B kullanıcısına yanıt

    Hocam videoda bahsedilen şeyler klasik bilgilerin yanlış yoruma açık şekilde söylenmesi.


    Lpf bataryaları diğerlerinden farkı daha uzun dayanması, zira daha düşük gerilimde daha stabil çalışıyor, çok kısaca ideali halen yüzde 20 80 25 85 hatta en ideali 30 80 falan yapip ayda bir kez kalibrasyonu için %100 yapmak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 7 Kasım 2024; 9:6:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bizim araçların silecek suyu deposunda ısıtma var mı?

  • Selamlar 1.5 saatlik dur kalk seyreden 30 km bir yolu %100 şarj ile başlayan bir model y sr’ın varışta tahmini şarjı kaç olur sizce? Benzinli bir araç olsa 1.5 saatte en az 7-8 lt benzin harcar tahmin ediyorum

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • irresponsible kullanıcısına yanıt
    Rakım farkı yoksa 5 kw gibi enerji harcar yaklaşık. %90 gibi şarj yüzdesi kalır.

    Bir de o trafikte mümkün değil 7-8lt olmaz. Çok daha yüksek olur. 30km 1.5 saatte 20km ortalama hız oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 8 Kasım 2024; 0:43:56 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vs-fb kullanıcısına yanıt
    Bu parkurda benzinli araç 8 litre bir yakıt harcasa 341 tl gibi bi bedel yapıyor. Yani kasıtım 100 km nin ortalaması olan 7-8 lt değil de örn deposu 50 lt olan bir aracın 8 lt benzini harcaması gibi düşünün. Tesla yine mükemmel o zaman.. teşekkür ederim bilginiz için.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • irresponsible kullanıcısına yanıt
    5kw evde 10,5 tl kayıplarla ( şarj esnasında ısıya dönen kablo kayıpları, bunlar engellenemiyor) 12-13 tl. Aynı elektrik dc de (hızlı şarjda) 50 tl. Buda kaybı ile en çok 55tl.
    Şehir içinde elektrik kıyas kabul etmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edanis -- 8 Kasım 2024; 8:54:51 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • tesla'da ön koşullandırma ile bataryayı ısıtma, kabin iklimini uzaktan ayarlama gibi bazı uzaktan erişim özellikler için premium üyelik mi gereklidir?

  • s355j2 S kullanıcısına yanıt
    Hayır gerekli değil.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vs-fb kullanıcısına yanıt
    Üstad selamlar, örn evimde şarj imkanı yok ise aracı şarj etmek için sürekli dışardaki istasyonlarda şarj edersem ne gibi bir dezavantajı olur sizce? Bir de ac ile şarj etmek pil sağlığı için daha doğru deniyor. Bu durumda sürekli dışarda ac ile şarj edersem sıfırdan %100 e ne kadar bir sürede şarj ediyor? Çevremdeki ac istasyonları Kontrol ettiğimde 22kw güç yazıyor. Bu durumda 55 kwh lık batarya kapasitesine sahip bir tesla model y kaç kw lık bir şarj alır ve sıfırdan %100’e ne kadar bir sürede şarj ederim.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • irresponsible kullanıcısına yanıt
    Dışarıda şarj ederseniz evdekine göre yaklaşık 3-4 katı ücret ödersiniz. Evde şu anda 2.65tl gibi. Dışarıda en uygun 7.99 TL den kW ücreti ödersiniz.

    Yavaş şarjın pil sağlığı için daha iyi olduğu söyleniyor ama uzun süreli yapılan karşılaştırmalar da %2-3'lük farklar tespit edilmiş. Bunun sebebinin de AC ile şarj olup olmadığı belli değil zira fark çok küçük o sebeple kullanım alışkanlıklarından tutun, hava sıcaklığına kadar birçok sebebi olabilir.

    0 dan 100'e şarj olmaz. 0'a düşürmeyeceksiniz zira. En düşük %10 gibi düşünseniz, ben 45-50dk civarında şarj etmiştim. Ama burada şarj ettiğiniz istasyonun hızı, aynı anda o istasyonda şarj olan araç sayısı, hava sıcaklığı, pilinizin sıcaklığı vb.etkenler etkili olur.

    AC istasyonlar en fazla 22kw destekler. Bizim araçlarımız ise saatte 11kw şarj hızını destekliyor. Yaklaşık kapasite 55kw deseniz, 55/11, 5 saatte şarj olur.

    Selamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 9 Kasım 2024; 22:42:42 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Sipariş 3eylul
    Hala plaka belli değil

    TESLA MODEL Y SR HAKKINDA...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • x-rayted kullanıcısına yanıt

    Teslimat tarihi neydi?

  • Aracı teslim alalı 4.5 ay oldu ve 18500 km. Sanırım SR içersinde 4.5 ayda fazla kilometre yapan araçlardan biri. Ortalama tüketim 156 kw

    İstanbul 1. köprü yol trafiği ve izmir otobanı kullanımı.

    Havalar soğumaya başlayınca 10 kw daha fazla tüketmeye başladı.

  • 
Sayfa: önceki 176177178179180
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.