< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malioner06 -- 14 Aralık 2024; 20:54:55 > |
TESLA MODEL Y SR HAKKINDA... (208. sayfa)
-
-
Benim için güvenlik önce geliyor, LFP ve LFP den sonra kendini kanıtlamış pil teknolojisi dışında hayatta kapıma koymam.
Nmc ye kıyasla belki soğuk havalarda verimliliği düşüyor olabilir ama bizim araçlarda zaten ısı pompası var, planlı bir seyahatte 10 15 dk önce kabin ısıtmayı açıyorum uygulama üzerinden hem pil , hem de içerisi sıcak oluyor böylece kullanılırken ve doldururken performansı optimize etmiş oluyor. Benim için safety is first, zaten Volvo yerine Tesla aldıysam o da Euroncap testinde aynı yıl teste giren Volvo'yu geçmesinden dolayı, ben ne kadar tecrübeli ve kurallara uyan sürücü olursam olayım etraftaki sürücüler öyle olmayabilir, sevdiklerimin güvenliğini önemsiyorum. Kadere de inanınıyorum ama değişebileceğine de inanıyorum çünkü Allah akıl vermiş, bilimin, teknolojinin nimetlerinden faydalanmak gerek.
Batma konusuna gelecek olursak, otomotiv sektörüne dair haberlere bakmanızı önerim, Titanic e de batmaz diyorlardı, Nokia cep telefonun kralı diyorlardı hepsi tarihin tozlu sayfalarına gömülmüş oldu. Vw bu konudaki yatırımlarını çok geç ürüne dönüştürdü ayrıca ID Buzz hariç serinin diğer araçları çok çirkin tasarıma sahip, passat, golf gibi çevik bir duruşları olduğunu düşünmüyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 14 Aralık 2024; 22:10:8 >
-
interneti yok... güncelleme için her seferinde bayiye gitmek gerekecek
-
Bayiye gitmekle kalmayacak, antin kuntin yağları doldurulacak, filitreler değişecek. Bayide yapılmazsa garantiden düşecek. Araba kıtlığı olduğunda açıktan 20bin tl istenecek. 2020 fiyatlarıyla. Tesla (byd değil ama) çinliler MG mesela elektrikliyi ulaşılabilir ve kullanılabilir hale getirdiler. -
Golf 7 kullanıyorum 0-100 8.2sn , Güç bana sadece araç sollarken Lazım, bu tarz ani hızlanmalar dışında 110km/h ile gitmeyi severim. ( virajlar dahil 😀 )
Hayır, max yolculuğum Muğla-İzmir arası olur. Elektrikli araç kullanan kişilerin %3 ile %5 ile bilmem kaç yüz km yol yaptım diye şov yapmaları bana saçma geliyor. Ya %3-5 ile varacağın istasyonda arıza olsaydı ? Ya o istasyona varmadan başına bir şey gelseydi ve en yakın istasyon o olsaydı .. ki bu ihtimalleri %100 dolu bataryaya göre yapıyorsunuz. Diyelim ki acil yola çıkmanız lazım ve mecbur 30dk bekleyip max %80 ile yola çıktınız. %15 de safe zone diyelim , bataryanın aktif olarak kullanacağınız kısmı %65 lik dilimi. Kışın Yüksüz, kontrollü bir kullanımda 20kWh altına düşemezsiniz ve kat edeceğiniz mesafe 200km SR da. (%100 ile 250km)
%10 luk dilim , az sayıda ev aracın olduğu dönemler için bir bahane olabilirdi ama günümüzde kabul edilebilir bir neden değil. Gerekirse kar’ından ödün vermeli ve daha yüksek kapasiteli/yoğunluklu bataryalar kullanmalı. Yeni çıkan araçlarda artık 80 kwh lik piller , 500, 600km menziller görüyoruz.
Bırak 600 ü SR da 500km WLTP menzil sunsalar , EV piyasası çok daha hızlı gelişmeye başlar , Tesla ile rekabet edebilmek için.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi major24 -- 15 Aralık 2024; 1:54:54 >
-
%3 ile vardım diyen benim. Polemik için yazmıyorum. Kendimi övmüş gibi olacağım ama Çok şükür planlama işinde iyiyimdir . Kafamda matematiğe çok iyi çalışır. Arabayı biraz tanıdıktan sonra ne kadar yüzde ile nereye gider çok çok iyi hesaplarım.
1.si şov falan değil bilinçli kullanırsan aracın menzilinin ne olacağını yazdım.
2.si %3 ile Vardığım yer Eskişehir merkez. 100mt de bir şarj istasyonu var. Aracın %0 sonrası da 40km si var. En az 50km daha menzil veren arabanın neyinden çekineyim. Hadi kırmızı kar yağdı hızlı şarj bulamadım, çekerim bir benzinciye, bırakırım aracı 220v şarja oldu bitti.
3.sü kimseye böyle yap demedim. Benim yaptığım yer şehir merkezi. Yaptığım planlama da uygun görürsem yaparım, görmezsem yapmam.
4. Sü Eskişehir dönüşüm, Bilecik sonrası İzmit'e kadar yoğun yağmur hatta fırtınalı havada oldu. %97 ile çıkıp %15 ile vardım ve 323km yaptım. Hızım da otoban harici 100-110km idi. Otobanda sabit 110-120 idi.Klima da belirttiğim yerlerde hep açıktı. 200km falan menzil ancak yoğun kar altinda olur diye düşünüyorum, onun dışında ihtimal vermiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 15 Aralık 2024; 5:9:44 >
-
SR ile zaten kıyaslamıyorum. SR olmasa diye yazdım.
Ayrıca arada 270.000 TL fiyat farkı var. Ben ürünleri fiyatlarına göre değerlendiririm. Bu farkı veren var veremeyen var. Aradaki farka göre, bütçeye göre değerlendirmek lazım. İd4 Model Y SR nin rakibi değil hatta muadili bile değil.
Mesela bağlantılı bir araç olan T10x mi alırım yoksa id4 mü alırım. Düşünmeden id4 alırım. Arada 330k fiyat farkı var. Benim kullanımım ile menzili bana çok çok Siz 88kw pile bakmayın t10x te şehiriçi en fazla 450km yapıyor. İd4 kullananlar da şehiriçi 400km.lerden bahsediyor ki bence de yapar. En önemlisi T10x ile her an yazılım sorunu olacak diye sürekli tedirgin olamam. Ama güncelleme alıyor. Mevzu id4 övme değil, verdiğim paranın karşılığını alma. Eğer id4 liste fiyatı ile satılsa yüzüne bile bakmazdım.
Şu anda bağlantılı araç olarak bildiğim tek düzgün çalışan zaten Tesla. Bağlantı insanların gözünde olmazsa olmaz olsaydı, kimse başka elektrikli araç almazdı.
Ayrıca güncelleme olayı telefonlardan beri insanların takık olduğu bir mevzu. Güncelleme gelince insanlar sanki yeni telefon almışlar gibi seviniyor. Gelmezse de sanki telefonları çöp olmuş gibi davranıyor. Araçta da, id4 ün akıllı bir araç olmadığını bile bile alıyorsun neticede. Ne aldığımı biliyor isem sonradan da güncelleme almıyor diye kendimi üzmem. Xiaomi alıyor isen, 2 yıl sonra güncelleme almıyorum diye ağlamayacaksın. Madem senin için önemli git Samsung al yada Apple al.
Araçtaki tek eksik elektrikli Koltuk. O da SR da bile, olsa da olmasa da benim için önemli değil. Aracı tek ben kullanıyorum.
İnternet bağlantısını ise sadece şarjı kontrol etmek için kullanıyorum.Kapali garajım olduğu için ön ısıtma da benim için ihtiyaç değil. Gerçi onu da araçtan ayarlayıp yine tüm elektrikli araçlarda yapabiliyorsun. İlla uzaktan yapmak zorunda değilsin. Premium bile almıyorum. Tabi ki yine de olması çok çok iyi birşey.
Benim için önemli olan arabayı araba yapan özelliklerin iyi olması. 2004 te golf 5 sıfır aldım. 40.500 TL verdim. En dolusunu aldım. Comfortline. Halojen far vardi. Elektrikli koltuk yoktu. Aynı dönem Astra satılıyordu Xenon far bir sürü ekstra özellik ile. Kiyaslamamam bile. Gidip bakmadım bile bayide. 2016 da tüm önyargılarima rağmen gittim yeni 308 aldım. Hayatımda kullandığım en iyi arabalardan biri oldu. Geçen sene eC4X aldım. 46kw pil ile. Herkes burun kıvırır bu kapasiteye, ben 5 ülke gezdim. En az ülke geçişim sınırlar dahil 300km oldu. Yunanistan-Makedonya sınırında nerelerden gittim, görseniz doğa harika ama hiçliğin ortası. Tedirgin olmadım. Çünkü ne gidecek çok çok iyi biliyorum. Hala düşüncem o paraya rakibi yok. Ne aldığıni bilirsen sonradan pişman olmuyorsun.
Tüm bu yazdıklarım benim ihtiyaçlarıma göre yada benim tarzımda olan insanlara göre mantıklı. Uzun yol yaparsın sürekli, SR bile mantıksız olur. Ama biri çıkar ben 200km de bir zaten duruyorum der. O zaman SR bile mantıklı olur.
Çok uzadı kusura bakmayın. Sizi alintiladim ama cevabım sadece size değil.
Tesla mükemmel bence de çok çok memnunum. Ama diğer araçlarda çöp değil.
Selamlar.
-
Takoz almıştım daha önce lastikçiye verdim ama onlarda da varmış zaten. Büyük kurumsal bir yerdi. Bu ölçüde bu özellikte lastiği zaten büyük lastikçilerde bulabiliyorsunuz. -
Vermez, hem motor hem ısı pompası verimsiz hocam vw'de. Şehir içi 350 şehirlerarası 250'yi görün çok iyi, testte arkadaşla gördüğümüz 18 kw idi o havada aynı yolda aynı kullanımla tesla 12 hadi bilemedin 13 gösterirdi,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 15 Aralık 2024; 9:30:36 > -
Kısa süreli kullanımlarda net bir veri görebileceğimizi düşünmüyorum. 46kw eC4X ile şehiriçi 410km.ler gördüğüm zamanlar bile oldu. Yine de model Y kadar verimli olmaz o konuda haklısınız.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X