dün gece tam %50 de şarja taktım. Sabah %100le çıkardım. 27 kw enerji çekti. Kesin eminim artık Tesla bize 54-55 gösteriyor. |
TESLA MODEL Y SR HAKKINDA... (205. sayfa)
-
-
Şarj esnasındaki kayıplar dahil mi hocam bu miktara? AC'de min. %5 - %7 kayıp oluyor, %10'a kadar yolu var.
-
kayıbı bilmiyorum ki.
%50den %100e 27kw elektrik çektim diyor. saatten kontrol edemem, çünkü zaten ev ... buzdolabı çalışıyor ışıklar yanıp vs..
-
Araçta kayıpları göstermez. Elektrik sayacinda kayıp dahil miktarı görürsünüz. -
Sayaç evin diğer cihazlarını da dahil edecektir. En doğrusu prize takılan ölçüm cihazları. 16 amper den yüksek akımları ölçebileni seçmek gerek. -
Onun farkındayım ama neticede kayıplarla birlikte sayaca ekler. Ne kadar saymış görmek isteniyor ise şarj aletlerinin çoğunda ekranda görünüyor. (Teslaninkinde yok). -
Merhaba. Tesla Model Y SR almak istiyorum. Elektrikli araç alınacaksa mutlaka Tesla olmalı bana göre tabi.
Ancak menzil konusunda biraz endişeliyim. Şehiriçi sorun değil. Ankara’da yaşıyorum. Uzun yol konusunda kaç kilometrede bir şarj etmeliyim. 5 kişilik bir aileyiz. Şehirlerarası yolculuklarım genellikle yazın oluyor. 500 - 600 km ilk seyahatlerde şarj durumu nasıl olur.
Karar aşamasındayım şu anda. Görüşleriniz benim için önemli.
Eğer bununla ilgili yönlendirebileceğiniz sayfalar varsa o da olur
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malioner06 -- 12 Aralık 2024; 17:4:30 > -
Uzun yolda kullanım alışkanlıklarınız nasıldır? -
Yasal hız sınırlarına uyarım. 110 sa 110 la giderim. 130 ise 130. Tabi arada insan gazlamak istiyor. Ama kısa süreki.
Oturduğum yer ile memleket arası yaklaşık 300 km
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malioner06 -- 12 Aralık 2024; 17:39:1 > -
Daha uzun yollarım da oluyor. Tabi yılda en fazla 1-2 kere
-
Senede sadece 1-2 kez yaptiginiz uzun yol yolculari icin neden endiseleniyorsunuz ki? Her 200 km de bir 30 dk lik mola vermeniz fazlasiyla yeterli. Ortalam 110 le gidiyorum yazmissiniz , yazin gideceginize gore klima da acik olacaktir. Bu sartlarda bile en kotu ihtimalle 100 km de 20 KWh ancak tuketirsiniz. Aracinizin 55 KWh bataryasi oldugunu dusunursek 200 de 40 KWh harcarsiniz.
DC bir istasyonda ortalama 70-80 le sarj etseniz yarim saatte 35-40 KWh sart etmis olursunuz bu da zaten sizin toplam tuketiminize denk geliyor. Gordugunuz gibi en fazla 30 ardan 2 kez sarj etseniz toplam 1 saatlik molayla 600 km lik yolculugunuz biter. Muhtemlen daha once 1 kez mola veriyordunuz bu sefer 2 molayla yolculugu tamamlasiniz.
-
Bu yaz önceki aracım Citroen eC4X ile 5 ülkeyi kapsayan bir Balkan turu yaptım. Dolayısı ile uzun yol ile ilgili planlamanızı düzgün yaptığınız sürece korkmanıza gerek yok. Hele Türkiye içerisinde bir çok ülkeden daha iyi durumdayız.
Aynı güzergahta 1-2 yolculuktan sonra zaten alışkanlık haline gelecek şarj işlemi, o sebeple normal bir araçtan farklı olmadan yolculuk yapacaksınız.
Model Y'ye göre yaklaşık %20 daha küçük pili olan ama %10 gibi de daha az tüketen bir araçtı eC4X. Ortalama mesafelerim de 300km civarı idi. 100-110 hızlar ile sorunsuz bir seyahat yaptım.
Model Y SR ile ise 325km İstanbul - Eskişehir yaptım. Sizin rotanıza benzer. Gidişte rakım farkı sebebi ile %94 ile çıkıp %3 ile vardım. Dönüşte %97 ile çıkıp %15 ile vardım. Hızımda yol müsade ettikçe en fazla 110 olacak şekilde idi. Bu size belki bir fikir verir.
Bu arada SR de %15 pil miktarı sıfırlansa bile geride 30-40km bir menziliniz daha olduğunu unutmayın. Yani 105-110 gibi hızlarda 370km ye yakın bir menziliniz olur. Tabi uzun yolda her zaman bir tedbir miktarı bırakmakta fayda var. O sebeple menzili bu hızlarda 325km civarı düşünmekte fayda var.
Hızınız artarsa da menziliniz 2 katı oranda düşer. Bunu da menzil hesabı yaparken unutmayın.
Bu verilere göre en fazla 110 gibi hızlarda, tedbir miktarını da dikkate alarak 275-300km civarı şarj mantıklı görünüyor ama güzergahta ki şarj istasyonu konumlarını da planlama yaparken dikkate almak lazım. Buna göre bu mesafe kısaltılır yada benim gibi direk varıyor iseniz hedefe %2-3 gibi oranlar göze alınabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 12 Aralık 2024; 20:31:0 >
-
Gerçekten Togg ve %10 dilim sebebiyle şarj istasyonu kurulumu coşmuş durumda, otoparkı olması halinde 3 yıldızlı otelde bile AC istasyonlar var artık. DC ler zaten her yerde , Trugo ve Shell de anlaşmaış sanırım , dikkatimi çekti bir kaç farklı istasyonda wc ve kahve için durduğum Shell de Trugo vardı.
2025 de T10F ve Model Q ile daha da artacaktır. Juniper demedim çünkü çok çok büyük ihtimal %40 ile giriş yapacak gibi görünüyor, dolar 35 barajına yaklaştı.
-
Düşünülenin aksine benzin istasyonlarının daha çok işine geliyor. Benzinin kar marjı şu an çok düşük. Elektrik satmak daha karlı. Ayrıca yarım saat kadar bekleme süresi olduğu için içecek, ıvır zıvır satma ihtimali de daha yüksek.
-
Ayrıntılı cevap için teşekkür ederim. 300 km de bir şarj sürdürülebilir gibi geliyor. Ama 200 km bana az gibi geliyor. Tabi anladığım kadarıyla 200 km de bir şarj güvenli olan. -
Çok güzel açıklamışsınız. Memleket Bilecik bu arada. Ankara - Bilecik arası 300 km. Bende şu anda TSİ Octavia var. Bu mesafeyi gider gelir ve Ankara da da gezer. En azından oraya hiç durmadan gitmek isterim.
Ama benim gibi fosil yakıttan geçenlerin ilk aklıma takılan menzil oluyor gibi. Ama bazı alışkanlıkların değişmesi gerekiyor anladığım kadarıyla.
Benim için çok zor gözükmemekte birlikte elektrikli araba işi için karar vermek gerek.
Bu aralar araç değiştirme aşamasındayım. Aslında Passat Varriant B9 kasaya da yakınım. Ama o da benim alacağım model 2.650 civarında. Tesla 1.866 TL
Çinli elektrikli veya hibrit modellere de baktım. Kalite algısı sebebiyle Çinli oyomobillere uzağım. -
Teknolojiye yakın ve tedbirli bir kişiyim. Hiçbir zaman telefonun şarjım bitmez. Mutlaka kontrolümde olur. Ama iwatch almak istemiştim. 1 - 1,5 günde bir şarj etme yüzünden almadım.
Elektrikli arabalara yaklaşınca şarj istasyonlarına da bakıyorum. Dün Ankara Ankamall’deki Tesla şarj kısmına özellikle baktım. Saymadım ama 20 civarında istasyon vardı. 2 tane şarj olan Tesla. 1 tane şarj olmayan Tesla. 1-2 adet farklı marka elektrikli araba. Ama diğerleri Honda civic, passat vb. bir sürü araba var şarj yerinde. Broadway bile vardı. Bu da ayrı bir sorunsal herhalde. Dikkat etmemişim hiç.
2 gün önce depoyu doldurdum. Toplam işlem 5 dakika sürmedi.
Aklımda bir sürü deli sorular. -
Almayı istesem ne kadar sürede teslim oluyor. Bu konuda tecrübeleriniz nedir? Parayı ne zaman yatırmak gerekiyor. Malum kullandığım arabamı satmam da lazım.
Ayrıca %10 ÖTV'den çıkma gibi bir durum olur mu 2025 yılı için?
-
Hız sınırlarında kullanıyorsanız %100 batarya ile çıkmanız durumunda 300 km gidebilirsiniz. Ancak gider gitmez şarja takmayacağınızı da düşünerek, risk almamak için 5-10 dk'lık bir ihtiyaç molası verirsiniz diye tahmin ediyorum. Bu kadarcık sürede bile ciddi bir menzil eklemesi olur, biraz da hızlı bir istasyon seçerseniz 10 dk'da 15 kw şarj demek, bu da fazladan yaklaşık 100 km ilave menzile denk geliyor.
Benim sürüş alışkanlıklarım da benzer, hız sınırları civarında giderim, Model Y aldıktan sonra Konya ve Eskişehir'e gittim, ikisinde de yol üzerinde söylediğim şekilde 10-15 dk'lık molalar verdim, hiç zor gelmedi.
"Ben yavaş gidemem ağbiii" diyen tiplerden değilseniz -ki olmadığınız açık- elektrikli araca uyum sağlamakta sıkıntı yaşamazsınız. Bir de bu beklemeleri düşünürken TSI aracınızın 1/3 hatta 1/4'ü maliyetle, en kötü ihtimalle 1/2'si maliyetle yolculuk yapacağınızı da hesaba katın. Üstelik performans ve sessizlik de bana göre vazgeçilmez avantajları. (TSI 150-160 ps, Model Y de 210 ps, ağırlık farkı da bariz olunca çok büyük fark olmaz diye düşünmeyin, birinin verebildiği maksimum güç 150-160ps, günlük kullanımda 2000 devir civarında TSI motor 80-100 ps zor üretir. Elektrik motorunde ise şarj çok düşük değilse sürekli olarak bu gücü alabilirsiniz.)
Araç tercihine gelince, Model Y alternatifi olarak ben de Çinli markaları rakip görmüyorum, Mini, Ioiniq 5-6 ve Togg'u rakip olarak görüyorum, onun dışında fiyat/performans olarak bu düzeyde araç yok denebilir. Bunların içinde hem teknoloji avantajı, hem hacim avantajı hem de donanımı ile Model Y öne çıkıyor. Bir de ben 2.el piyasasını pek düşünmem ama bu araçlar içinde 2. el piyasası açısından da en mantıklı araç Model Y. Bu aracın tek sıkıntısı tıkırtılar diyebilirim; süspansiyon sertliği rahatsız edici düzeyde değil ama tıkırtılar biraz can sıkıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bobby Hatfield -- 13 Aralık 2024; 9:20:31 >
-
Şu anda sipariş verseniz en iyi ihtimalle Şubat sonu teslim alırsınız. Parayı VIN ataması yapıldıktan yaklaşık 10 gün içerisinde yatırmanız lazım. VIN da muhtemelen Ocak sonu- Şubat başı gibi atanır.
Çıkabilir tabii, ama 2024 sonuna kadar ücreti yatırırsanız, ÖTV oranları değişmedikçe üst ÖTV dilimine girse de etkilenmezsiniz.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X