Daha once bildigimiz ama fosil yakitli arac kullandigimiz icin cok da takmadigimiz dis etkenlerin menzili/yakit-enerji tuketimini etkiledigi icin daha dikkatli olmalisiniz - klima - ruzgar - hiz - araca fazladan gelen yuk (yolcular veya kargo) - kullanim tarziniz - yagmur unuttuklarimda vardir eminim, bunlar aracin menziline etki ediyor aslinda ayni seyler fosil yakitli araclarda da daha fazla yakit tukettiyordu ama buna cok da takmiyordur. Simdi elektrikli olunca nedense sorun olmaya basladi birden :) . Illa 200 km de bir sarj etmeniz gerekmiyor ama tedbir acisindan iyi olur, daha sonra calisan bir sarj istasyonu bulacaginizdan eminseniz daha uzun sure kullanabilirsiniz rahatlikla ve tek sarjla 600 km gidebilirsiniz. Ama gittiginiz yerde de araci kullanmaya devam edecekseniz oraya elde biraz menzille varmaniz daha iyi olacaktir. |
TESLA MODEL Y SR HAKKINDA... (206. sayfa)
-
-
Evet Trugo ile Shell anlaşmalı. X bir elektrik dağıtım firmasında çalışan mühendis arkadaşım demişti, shell istasyonlarına en az 180kw için altyapı hazırlığı yapılacağı şeklinde..
Bu menzil/şarj muhabbeti çok canımı sıkıyor. İphone da şarj aletiyle gezmekten bıktık, Bir de arabamız için istasyon peşinde mi dolanalım. Yorumlara bakıyorum %3 ile %5 ile varırsın diyorlar.. Ben garantici adamım, yolda başına ne gelir bilemem , en az %15 şarj ile varacak şekilde bir plan yapmalıyım. Gerçi yeni özellikler içinde , gideceğin yere %kaç şarj ile varmak istediğini girip ona göre şarj planı çıkartıyormuşsun. Ama bu sefer da ilk baştaki noktaya dönüyoruz , düşük batarya kapasitesi yüzünden sık şarj olma konusu..
Kaç kWh batarya kullanırlarsa kullansınlar, yaz yada kış fark etmeksizin , %80 dolu batarya ile çıkılan bir yolculukta, varış noktasına %15 bandında varmak koşuluyla harcanan %65 batarya ile EN AZ 300km gidebilmeliyiz. (edit: amaç bataryayı korumak değil , extrem durumlar için içeride her daim %15 tutmak ve %80 den sonra dolum hızı yavaşladığı için optimum kullanım aralığını 15-80 arası kabul ediyorum)
Tesla Juniper'i bekliyorum. 62.5kWh (Kullanılabilir 60kWh) batarya ile menzilde %10luk bir artış bekleniyor. Şu görselde bir araba çıkartsın ,Arka stop tarafını batırmazsa.. Ben ben bataryayı sık şarj etmeyi göze alır ve alırım juniper'i. Ama tasarım da fark ortaya koymazsa 60kWh bataryalı araba almam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi major24 -- 13 Aralık 2024; 13:20:30 >
-
Ev3 düşünebilirsiniz 80kw bataryası var ama B suv bunu da gözardı etmeyin.
-
Telefonda voltla isimli bir uygulama var.
O uygulamayı indirip günlük kullanım lokasyonlarında ve kullanacağınız uzun yol rotalarında ki şarj istasyonlarını bir görün.
Memleketinize rota oluşturun. Uzun yolda 100km için 20kw, şehir içinde 100km de 17kw üzerinden tüketim hesaplayabilirsiniz. Bunlar yol bilgisayarına göre değil benim bizzat ölçtüğüm biraz yukarı yuvarlayarak git gel tüketimler.
300km için 60kw elektrik gerekir. Yani evden ful batarya ile çıkarsanız memlekete yakın bir yerde 30dk hızlışarj ile yine %70 batarya ile köye varmış olursunuz. Buda halen 200km civarı kullanım demektir.
-
Benim düşüncelerimle aynı cümleleri kurmuşsunuz. Araba çok güzel ama şarj sorunsalı var. İphone'da bataryayı korumak için %20 ile %80 arasında kullanın falan diyorlar. Valla ben bu sıkıntılara gelemiyorum. Her akşam şarja takıp sabah %100 olarak alıyorum. Ama fiş yanı başımda.
Araba için bir yerlere gidip ŞARJ ETMEK ve BEKLEMEK
Ama bazen de şarj istasyonu önüne çekmiş arabayı bulup, çektirmek, bazen tartışmak + ŞARJ ETMEK ve BEKLEMEK gerekiyor.
-
Arkadaşlar ID4 hakkında bilgi sahibi var mı? Aralık teslim tesla siparişi verdim ancak muhtemelen Şubat a kalacak...
-
Bu arabaya nasıl giriyoruz. Bir kart veriyorlar herhalde. Bir de cep telefonu uygulaması mı var.
Yani benden başka birisi bu arabayı nasıl kullanır. Kart bende. Uygulama benim telefonda yüklü.
Bir de internet bağlantısı nasıl sağlanıyor. Kendi interneti mi var, yoksa arabaya sim kat mı takıyoruz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malioner06 -- 13 Aralık 2024; 13:42:21 > -
2 kart veriyorlar. Genelde araçlara iki anahtar verdikleri gibi.
Ayrıca telefon uygulamasını da 5 kişiye kadar kullanabilirsiniz.
Kart sizde iken diğer kartı başkasına (vale, otoparkçı ) veririsiniz. Ailenizdeki diğer kişilere uygulamada telefon anahtarı tanımlarsınız.
İnternet iki şekilde : arabada zaten sim kart var. 1 ay deneme sürümü sonunda devam ederseniz ayda 150 TL, etmezseniz ceptelinizin wifi ını paylaşabilirsiniz.
Arabada internete abone olmanın 2 artısı var. Bir uzaktan güvenlik kameralarına erişebilirsiniz (günde 15 dk ile sınırlı), bir de uydu haritasını sadece arabanın interneti ile kullanabilirsiniz.
OTA yazılım güncellemeleri sadece wifi üzerinden gelir yani. Kendi interneti o konuda işe yaramaz.
-
Sim kart takılabilecek bir yer var mı?
Yani kendime ait olan data hattı mı buraya takabilir miyim?
Yoksa arabanın interneti uydu üzerinden gömülü bir şekilde mi oluyor?
-
onu tam bilmiyorum.
Modem var mı varsa nerede bilgisi bende yok ..
-
Selamlar. Şarj istasyonlarının tümünü görmek için hangi uygulamayı kullanıyorsunuz? En iyisi iOS için hangisi?
-
Ben evde şarj ediyorum ama telefonumda VOLTLA uygulaması var.
Apple için de var.
-
Lixhium ve Voltla
-
Bakım masrafları nasıl. Kaç km de bir bakım yapılır. Ne kadar tutar. -
Lixhium'da pek çok istasyon eksik ve fiyatlar da Voltla kadar güncel değil. Örneğin WAT istasyonları için hala eski fiyatları gösteriyor.
Bana göre Voltla çok daha iyi...
-
Az önce Tesla satış danışmanı ile görüştüm.
Aralık 23’e kadar parayı 31 Aralık’a kadar ödeyeceğimi bildirdip ve en geç 31 Aralık’ta ödersek ücreti buradan sabitleyeceğini ve Şubat ayında veya ne zaman teslim edilecek ise zamlardan etkilenmeyeceğimi belirtti.
2025 ten itibaren paranın tamamını alınca 7 gün içinde aracı teslim etmeleri ile ilgili bir düzenleme devreye girmiyormuş. O sebeple. -
ev3 ün menzili fena değil. tucson veya ev3 düşünüyorum . ev3 ün menzili 500 km ye rahat yetiyor. evde şarj imkanı olmaması düşündürüyor sadece . gruplara sorduğumda evde şarjın yoksa şarj için çok zaman harcıyorsun deniyor. karar veremedim açıkçası.
-
Selamlar
Kış lastiği alan var mı?
Tercihiniz ve sebebini paylaşabilir misiniz -
Merhaba
Sipariş tarihim 9 Ekim, teslim tarihi 19 Aralık olacak şekilde aracımı teslim alacağım. Apartmanımızda elektrik sayacımdan hat çekebileceğim şekilde açık bir otoparkımız mevcut. Wall connector ile AC şarj etme imkanım var. Elektrik hattını ve altyapıyı tecrübeli bir elektrik teknisyeni arkadaşım halledecek ama yine de mutlaka şuna dikkat etmeniz gerekir dediğiniz bir husus var mıdır? Varsa bu benim için çok kıymetli hiçbir detayı oluşabilecek riskleri ve problemleri önlemek için atlamak istemiyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi venacnr -- 13 Aralık 2024; 23:28:1 > -
Aracın MTV si yıllık 24.485 TL
Bu rakam doğru mu 2024 yılı için. 😳
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X