Şimdi Ara

TESLA MODEL Y SR HAKKINDA... (219. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.490
Cevap
305
Favori
363.499
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
23 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 217218219220221
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Wind. kullanıcısına yanıt

    İçten yanmalı araçlardaki bazı alışkanlıklarımız bizi farklı yönlendirse de kullanmaya başlayınca 250-300 km menzilin bile son derece yeterli olduğunu görüyorsunuz. Evde ya da işyerinde şarj imkanı varsa, büyükşehirde yaşıyorsanız, sürekli şehirlerarası yolculuklar yapmıyorsanız ve şehirlerarası yolculuklarınızda çok katı zaman kısıtları yoksa bu menzil bile son derece yeterli. Elbette 700 hatta 1000 km menzil olsa çok daha keyifli olurdu ama karşılığında aldığınız performansı ve maliyet avantajını düşününce menzilin önemi kalmıyor.


    Ben şu anda eşimin kullandığı D segmenti benzinli aracı satıp ikinci Model Y'yi almayı düşünüyorum.

  • major24 M kullanıcısına yanıt

    Bende 1.3 TCE EDC Clio var.


    17 jant ve yanlış hatırlamıyorsam 45 yanak var.(Belki 50 dir) Geri kalan herşey fabrika çıkış.


    Yani sizin araç kadar üzerinde değişiklik yok. Bu hali ile araçları kıyasladığımda Model Y süspansiyonları oldukça konforlu.Arada çok büyük fark var.Clio nun hakkını yemeyim bu sabaha kadar tutmadığı yol olmadı.(Turanza lastik) Limitlerini ne kadar sa o kadar zorladım. Bunu karşılığında bana bütün yolu hissettiriyor.Teslada kesinlikle konfor olarak sınıfında bir sonuç veriyor.


    Benim tecrübem Model Y lerde süspansiyonun hareket alanının dar olduğu yönünde.Yani süspansiyonlar diğer markaldarda 10 cm hareket payına sahipse bu arabadaki süspansiyon 7 cm lik bir hareket alanına sahip bu sebeple de oynaması dar bir alanda oynuyor ve bir anda sert üst noktaya erişiyor....


    Togg deneme sürüşümde süspansiyon konusundaki farkı direkt farketmiştim.Togg da süspansiyonlar oldukça uzun bir alana sahip.


    Model Y de süspansiyon konusunda zorluk yaşatacak bir durum bence yok.Hatta sport tarza alışık sürücüler için çok konforlu gelecektir.


    Ancak Citroen v.b gibi arabalardan geçiş yapanlar için bence bahsettiğim sebepten dolayı bir alışma süresi gerekir.





  • Tesla AC’de 11 kW/h’a kadar şarj ediyor anladığım kadarıyla. Hem evde hem de dışarıda. Maximum 11 kW/h. Dışarıda 22 kW/h veren yerler olsa bile biz 11 kwh alacağız.

    DC olursa 170 kW/h oluyor herhalde.

    Buraya kadar doğru mudur?

    Eğer doğru ise evde şarj için bizim mavi kablo maximum 7,4 kW/h veriyor AC de.

    Duvar adaptörü alsak zaten maximum 11 kW/h ise.

    Sorum şu: Duvar adaptörü almaya gerek var mı? Yoksa yok mu?

    Araç sahibi olanlar nasıl davranıyor.

    Mavi kablo için 3*6 mm kablo çekip tek faz 32 A sigorta ile 7,4 kw/h akabilir miyiz.

    Yani Tesla duvar adaptörü Goe duvar adaptörü vb. cihazlara gerçekten gerek var mı?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • malioner06 M kullanıcısına yanıt

    Marine priz, mavi adaptör, Mobil sarj üçlüsü genelde hocam. Bununla 6 7 kw ile sarj ediyorlar.


    Tesla mobil sarj artı mavi adaptör 8k maliyeti. Duvar adaptörü gereksiz,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 31 Aralık 2024; 16:44:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.

    Bu resim Teslanın sitesinden.

    Anladığım kadarıyla 32 A mavi adaptör alıp, sizin marin priz dediğiniz prize takılacak. Çekilecek hat 3*6 mm tekli veya ince telli çoklu kablo. Prize mono faze yani faz nörr ve toprak bağlayacağız.

    Şarj yerindeki sigorta 32 A mi 40 A mi olmalı. Kaçak akım sigortası da gerekli mi?

    Marin priz de mi 32 A i destekyecek şekilde mi olmalı?


    TESLA MODEL Y SR HAKKINDA...

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • malioner06 M kullanıcısına yanıt

    Kaçak akım rölesi düzgün topraklama ayrı sigorta gerekecek hocam, kabloda ne kadar kaliteli ise o kadar iyi 3 6 uygun, benim bilgim buraya kadar gerisini elektrikçi ile konuşsanız daha iyi,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 31 Aralık 2024; 17:3:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    Hocam çok Teşekkür ederim.
    Aklımdaki soruların çoğunu giderdiniz.

    İnternette araştırırken en aşağıdaki hazır bir panoya ait bilgilere ulaştım. Sizin söyledikleriniz ile birebir uyumlu.

    I know kung-fu.

    Bir de araç gelse. 😁

    Tesla aracını mavi adaptör ile 7kw ile şarj etmek isteyenler için hazır pano. Pano içerisinde kablo montajı görünmez. Çok şık ve kaliteli görünmektedir.
    PANO İÇERİĞİ:
    Pano IP65 sınıfı olup 40x50 cm olculerindedir.
    1 Adet Schneider 2x40A 30mA Kacak Akım Rolesi
    1 adet 1x40A 6kA C tipi Schneider W Otomat
    1 adet 3x32A CEE Norm mavi adaptöre uygun priz.
    1 adet 220 Volt priz
    1 adet Viko 6’li sigorta kutusu


    TESLA MODEL Y SR HAKKINDA...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malioner06 -- 31 Aralık 2024; 17:7:56 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Kablo antigron (tekli) mi, çoklu mu olmalı.
    Mesafe biraz uzak (30 metre civarında) ve yer altından toprak altından gelecek.

    Hangi kabloyu seçmeliyim.



    TESLA MODEL Y SR HAKKINDA...

    TESLA MODEL Y SR HAKKINDA...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malioner06 -- 31 Aralık 2024; 17:14:4 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • malioner06 M kullanıcısına yanıt

    Hocam sabit hareketsiz hatlarda tek damar kablo daha mantıklı aynı yükte çok damardan daha az ısınır bu da akım taşıma kapasitesini artırır, çok damarlı kabloların en büyük artısı hareket esnekliğidir örneğin kablo makaraların da kullanılan kablo tekrar tekrar açılıp srılabilmesi için çok damarlı olmak zorundadır gibi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ssagirli -- 31 Aralık 2024; 23:56:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kaynağını sorgulamadım önce bunu belirteyim, ama bilgi doğruysa peşpeşe birkaç twiti var ve bugün itibariyle Çin giga fabrikadaki üretimin günlük tepe seviyelere yakın şekilde ilerleyeceğini söylüyor.


    TESLA MODEL Y SR HAKKINDA...
  • PoNextorN kullanıcısına yanıt

    Bu haber elbette cok guzel ama Berlin de uretilmeye basladikca bizi cok da baglamiyor.

  • quote:

    18 kasım sonrası siparişler, en erken şubat ayı ortası itibariyle teslim edilmeye başlayacak ve bu yeni araçlar model y yerine juniper olarak teslim edilecek bilgisi dolaşıyor.


    Ekşisözlükte böyle bir paylaşım var, kaynak belitilmemiş ve bir iddia olarak yer alıyor. Sizlerin başka herhangi bir kaynaktan bilgisi var mı yoksa çok uçuk bir iddia olarak mı değerlendirmek lazım, ne düşünüyorsunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • wwtr W kullanıcısına yanıt
    İnşallah öyle olur. Ama daha fabrikada hiçbir çalışma yok iken bu kadar kısa sürede olması mümkün görünmüyor. Üstelik bize gelecek araçlar normal araçlar değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 2 Ocak 2025; 16:37:58 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tesla sitesine de baktım ama gene de sormak istedim , ödeme süreci nasıl işliyor ? Sanırım 2 parça halinde oluyor. 1. İlk sipariş verirken 50.000 TL alıyor ve kalanını (2.) araç gümrük girişi olduktan sonra mı istiyor ? 2. Ödemeyi yapmak için bilgi verildikten sonra kaç gün içinde yapmamız gerekiyor ?

  • major24 M kullanıcısına yanıt
    Yeni yönetmeliğe göre teslimden 1 hafta önce kalan meblağı istiyorlar. Henüz yeni tebliğe göre teslim alan olmadığı için tam olarak durum belli değil. Ama yönetmeliğe göre olacak olan bu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • vs-fb kullanıcısına yanıt
    Almanya’da hiç üretim yokken başlama durumu bu kadar hızlı olamaz gibi ama amin diyelim :D

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • wwtr W kullanıcısına yanıt

    Almanyadaki fabrikada hiç üretim olmadığı bilgisini tesla kendisi mi veriyor acaba?


    Çin deki fabrikanın günlük 2400 araç üretim kapasitesine geçiş yaptığı bilgisi vardı birkaç x hesabında ama almanya için hiç görmedim

  • PoNextorN kullanıcısına yanıt
    Evet kendisi veriyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 20 Kasim Siparis
    13 Aralik Vin
    20 Aralik Odeme
    28 Aralik Teslim

    Genelde sanssiz biriyimdir, ilk kez her sey cok seri halloldu, aklima direk Subat a kalanlara Juniper avantaji olacagi geldi😄 Kesin dedim onu kacirmam gerektigi icin bana apar topar arac ayarladilar..

    Bence Subat’a ertelenen siparisler icin hala Juniper sansi var..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wNchstR

    20 Kasim Siparis
    13 Aralik Vin
    20 Aralik Odeme
    28 Aralik Teslim

    Genelde sanssiz biriyimdir, ilk kez her sey cok seri halloldu, aklima direk Subat a kalanlara Juniper avantaji olacagi geldi😄 Kesin dedim onu kacirmam gerektigi icin bana apar topar arac ayarladilar..

    Bence Subat’a ertelenen siparisler icin hala Juniper sansi var..
    Şubatta Türkiye’de juniper teslimatı İmkansız.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 217218219220221
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.