Şimdi Ara

The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
30.358
Cevap
127
Favori
1.632.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yapma yav.... bu oyun L.A Noire'den sonra en çok beklediğim oyun.Umarım video en son yayınlanan Battlefield 3 videosu gibi azımıza bir parmak bal çalıp kaçmaz......
  • Pek umudum yok açıkçası, bir başka Dragon Age 2 vakası ile karşılacağımızı düşünüyorum. Umarım yanılıyorumdur.

    Not: Wallpaper çok hoşmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    Pek umudum yok açıkçası, bir başka Dragon Age 2 vakası ile karşılacağımızı düşünüyorum. Umarım yanılıyorumdur.

    Not: Wallpaper çok hoşmuş.

    Neye dayanarak bunu sölüyorsunuz bu oyunun dragon age ile alakası yok, dragon age bu oyunun tırnağı bile olamaz.Elder scrools serisinde ne zaman kötü oyun görülmüş.Skyrim'in çok güzel olacağını düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi STALKER-1903 -- 24 Şubat 2011; 2:05:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STALKER-1903

    quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    Pek umudum yok açıkçası, bir başka Dragon Age 2 vakası ile karşılacağımızı düşünüyorum. Umarım yanılıyorumdur.

    Not: Wallpaper çok hoşmuş.

    Neye dayanarak bunu sölüyorsunuz bu oyunun dragon age ile alakası yok, dragon age bu oyunun tırnağı bile olamaz.Elder scrools serisinde ne zaman kötü oyun görülmüş.Skyrim'in çok güzel olacağını düşünüyorum.


    Dayanağım The Elder Scrolls serisinden zaten. TES: Morrowind sonrası RPG öğeleri iyice azaltılıp konsol oyunu haline getirilen TES: Oblivion hayal kırıklığına iyi gözle bakıyorsanız zaten aynı paydada birleşemeyiz. Siz "Dragon Age bu oyunun tırnağı bile olamaz" derken birçok yerde yılın en iyi oyunu seçilen Dragon Age 1'den bahsediyorsanız yine aynı paydada birleşemeyiz. Bu yüzden yeterince sağlam dayanaklarım ve tecrübem olduğunu düşünüyorum. Keşke beni yanıltsalar...

    Ekleme: Buna benzer tartışmayı diğer konuda yapmıştık sanırım. Oraya yazdıklarımı tekrar ileteyim:

    http://forum.donanimhaber.com/m_45814888/mpage_2/f_/key_//tm.htm#msglink_45993366

    quote:

    Role Playing'in temel özellikleri özgürlük, npc'lerle olan iletişim ve npc dahil tüm çevre ile olan etkileşimdir (item çeşitliliğinden bahsetmiş bir arkadaş ama bu temel bir özellik değildir). Bahsettiğimiz ME2'nin en has RPG olabilmesi için çizgisellikten uzak olması gerekir -ki son derece çizgisel bir oynanışa sahiptir. Bir iki muhabbet edip (10 tane konuşma seçeneği olsa da birçoğunun aynı yola çıktığını biliyoruz) silah geliştirince bir oyun has RPG olmaz ne yazık ki. ME1 bu konuda çok daha başarılı bir oyundu. Ha, ME2 RPG midir? Doğrudur, RPG özellikleri mevcuttur. Ama "Oyun RPG mi, evet. O zaman tartışmaya gerek yok" gibi bir düşünce son derece kelime bazlı ve yüzeysel bir düşüncedir. Bu "Linkin Park da metaldir, Manowar da metaldir" demek gibi birşey. Ya da "Tom Clancy's: HAWX ile Flight Simulator uçak oyundur" deyip nokta koymaya çalışmak gibidir...

    Bu konuda @SolidRock doğru noktaya değinmiş. Bu mantıkla tüm oyunlar RPG'dir, sonuçta karakter, birim vs... yönetirsiniz.

    ME2'ye kötü oyun demiyoruz zaten. Güzel oyundur, ortalamanın üzerinde bir hikaye ve bu hikayenin işleyişi söz konusudur. Ama RPG başlığı altında değerlendirirsek vasat bir RPG'dir. (Bu yüzden ME2 genel oyun incelemelerinde ME1'den biraz daha yüksek puan almış olsa da, sadece RPG oyunlarını inceleyen sitelerde ME1'den daha düşük puan almıştır. Oblivion için de aynı durum söz konusudur.) Bunun da sebebi, herkes oynayabilsin diye bahsettiğim RPG öğelerinin bir önceki oyundan sonra minimuma çekilmesidir. Aynı Morrowind sonrası Oblivion gibi... Peki bu doğru bir yaklaşım mı? Ticari anlamda son derece doğru bir adımdır. Bu sayede RPG seven sevmeyen, küçük büyük herkes zorlanmadan oynamıştır, bu sebeple de çok satmıştır. Ama oyun içeriği ve derinliği sebebiyle negatif yönde yol almışlardır. Bu da türün hardcore oyuncuları için hayal kırıklığı yaratmıştır. Bunun sonucunda isterse yüzyılın en iyi RPG'si seçilsin, birşey değişmeyecektir (Morrowind de yılın en iyi oyunu seçilmişti mesela). Ben de iki oyunu da severek oynadım, ama eksik yanlarını görmem kolay oldu. Bana göre eksik olan şey size göre eksik değildir, bu da gayet normal, sonuçta kişisel beğeniler söz konusu. Mesela bana göre Morrowind 100 alırsa Oblivion 90 alır. Mass Effect1 100 alırsa, Mass Effect2 85 alır, vs...

    Bu oyunlarda RPG mantığının basitleştirilmesinin en büyük sebebi de konsollardır. Çok sevdiğim ve birçok zaman desteklediğim konsollardan nefret etmeme sebep olan yegane durum budur. Muhtemelen Dragon Age 2 de benzer bir olaya sahne olacak.

    Biraz da Point&Click konusuna değineyim. P&C'i beğenmeyebilirsiniz, gayet normal. İşleyişi size mantıksız gelebilir, bu da normal. Ama bunlar da sadece kişisel beğenilerin yansımasıdır. Eğer bu tür oyunları bahsettiğimiz Oblivion vs. gibi oyunlarla karşılaştırıyorsanız, bu sizin aksiyon ağırlıklı oyunları daha çok beğendiğinizi gösterir, olabilir. Bu söylediğinize karşılık Dragon Age'i örnek göstereyim. Oyunda aksiyon noktalarında pause gerçekleşir ve siz de karakterlerinize yeteneklerini bağlı olarak komutlar verirsiniz, strateji uygularsınız. Savaş çeşitliliği sizin mouse ve klavye kullanım hızına bağlı değildir ama sizin beyninize ve yaratıcılığınıza bağlıdır. Bu yüzden farklı kulvarlardır, karşılaştırmak gereksizdir bence. Sevmiyor olabilirsiniz elbette. Ama türe "çağdışı" benzetmesi yapmak, türü seven birisinin gelip Oblivion ve türevlerine "bebe oyunu" demesine olanak sağlar. Bu yüzden bana kalırsa bu tür benzetmelerden uzak durmakta fayda var.

    The Witcher da son derece güzel bir oyundu. Konusu vs... oldukça iyiydi. Ama özgürlükçü değildi, tamamen çizgisel bir oynanışa sahip aksiyon ağırlıklı bir yapımdı. Böyle oyunlar da olmalı elbet, sonuçta beğenerek oynadık onu da. Ama Hack&Slash'a daha yakındı. Oyun boyunca birkaç kere "sağdan mı gideyim, soldan mı gideyim" gibi seçenek sunuluyordu ama aynı noktaya çıkıyordu. RPG kapsamındaydı ama hangi rolü yapmamıza olanak sağlıyordu ki? Bu yüzden RPG olsa da H&S olarak değerlendirilebilir. Diğer H&S oyunlar The Witcher'ın oynanış sisteminden elbette feyz alabilir, güzel bir sistemdi bence de. Ama diğer core RPG'ler bana kalırsa bu sistemi kullanmamalıdır.

    Sonuç olarak Skyrim de çıkacak, her ne olursa olsun oynayacağım, belki "keşke"lerim olacak ama yine de seveceğimden eminim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musAKka -- 24 Şubat 2011; 11:27:19 >




  • Oyun içi bir ekran görüntüsü daha.....

    The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU]
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    Bu oyunlarda RPG mantığının basitleştirilmesinin en büyük sebebi de konsollardır. Çok sevdiğim ve birçok zaman desteklediğim konsollardan nefret etmeme sebep olan yegane durum budur. Muhtemelen Dragon Age 2 de benzer bir olaya sahne olacak.



    Sonuna kadar katılıyorum. Daha fazla para kazanmak için konsola çıkartıyorlar ama bu yüzden RPG özelliklerinden feragat edip oyunu basitleştiriyorlar. Bundan sonra konsola çıkan hiçbir RPG den eskisi gibi detaylı bir oynanış beklemeyin. Konsol = Basit oynanış.
  • Son 1 dakika

    http://www.bethsoft.com/elder_council_wallpaper/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi archVillain -- 24 Şubat 2011; 16:59:03 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    quote:

    Orijinalden alıntı: STALKER-1903

    quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    Pek umudum yok açıkçası, bir başka Dragon Age 2 vakası ile karşılacağımızı düşünüyorum. Umarım yanılıyorumdur.

    Not: Wallpaper çok hoşmuş.

    Neye dayanarak bunu sölüyorsunuz bu oyunun dragon age ile alakası yok, dragon age bu oyunun tırnağı bile olamaz.Elder scrools serisinde ne zaman kötü oyun görülmüş.Skyrim'in çok güzel olacağını düşünüyorum.


    Dayanağım The Elder Scrolls serisinden zaten. TES: Morrowind sonrası RPG öğeleri iyice azaltılıp konsol oyunu haline getirilen TES: Oblivion hayal kırıklığına iyi gözle bakıyorsanız zaten aynı paydada birleşemeyiz. Siz "Dragon Age bu oyunun tırnağı bile olamaz" derken birçok yerde yılın en iyi oyunu seçilen Dragon Age 1'den bahsediyorsanız yine aynı paydada birleşemeyiz. Bu yüzden yeterince sağlam dayanaklarım ve tecrübem olduğunu düşünüyorum. Keşke beni yanıltsalar...

    Ekleme: Buna benzer tartışmayı diğer konuda yapmıştık sanırım. Oraya yazdıklarımı tekrar ileteyim:

    http://forum.donanimhaber.com/m_45814888/mpage_2/f_/key_//tm.htm#msglink_45993366

    quote:

    Role Playing'in temel özellikleri özgürlük, npc'lerle olan iletişim ve npc dahil tüm çevre ile olan etkileşimdir (item çeşitliliğinden bahsetmiş bir arkadaş ama bu temel bir özellik değildir). Bahsettiğimiz ME2'nin en has RPG olabilmesi için çizgisellikten uzak olması gerekir -ki son derece çizgisel bir oynanışa sahiptir. Bir iki muhabbet edip (10 tane konuşma seçeneği olsa da birçoğunun aynı yola çıktığını biliyoruz) silah geliştirince bir oyun has RPG olmaz ne yazık ki. ME1 bu konuda çok daha başarılı bir oyundu. Ha, ME2 RPG midir? Doğrudur, RPG özellikleri mevcuttur. Ama "Oyun RPG mi, evet. O zaman tartışmaya gerek yok" gibi bir düşünce son derece kelime bazlı ve yüzeysel bir düşüncedir. Bu "Linkin Park da metaldir, Manowar da metaldir" demek gibi birşey. Ya da "Tom Clancy's: HAWX ile Flight Simulator uçak oyundur" deyip nokta koymaya çalışmak gibidir...

    Bu konuda @SolidRock doğru noktaya değinmiş. Bu mantıkla tüm oyunlar RPG'dir, sonuçta karakter, birim vs... yönetirsiniz.

    ME2'ye kötü oyun demiyoruz zaten. Güzel oyundur, ortalamanın üzerinde bir hikaye ve bu hikayenin işleyişi söz konusudur. Ama RPG başlığı altında değerlendirirsek vasat bir RPG'dir. (Bu yüzden ME2 genel oyun incelemelerinde ME1'den biraz daha yüksek puan almış olsa da, sadece RPG oyunlarını inceleyen sitelerde ME1'den daha düşük puan almıştır. Oblivion için de aynı durum söz konusudur.) Bunun da sebebi, herkes oynayabilsin diye bahsettiğim RPG öğelerinin bir önceki oyundan sonra minimuma çekilmesidir. Aynı Morrowind sonrası Oblivion gibi... Peki bu doğru bir yaklaşım mı? Ticari anlamda son derece doğru bir adımdır. Bu sayede RPG seven sevmeyen, küçük büyük herkes zorlanmadan oynamıştır, bu sebeple de çok satmıştır. Ama oyun içeriği ve derinliği sebebiyle negatif yönde yol almışlardır. Bu da türün hardcore oyuncuları için hayal kırıklığı yaratmıştır. Bunun sonucunda isterse yüzyılın en iyi RPG'si seçilsin, birşey değişmeyecektir (Morrowind de yılın en iyi oyunu seçilmişti mesela). Ben de iki oyunu da severek oynadım, ama eksik yanlarını görmem kolay oldu. Bana göre eksik olan şey size göre eksik değildir, bu da gayet normal, sonuçta kişisel beğeniler söz konusu. Mesela bana göre Morrowind 100 alırsa Oblivion 90 alır. Mass Effect1 100 alırsa, Mass Effect2 85 alır, vs...

    Bu oyunlarda RPG mantığının basitleştirilmesinin en büyük sebebi de konsollardır. Çok sevdiğim ve birçok zaman desteklediğim konsollardan nefret etmeme sebep olan yegane durum budur. Muhtemelen Dragon Age 2 de benzer bir olaya sahne olacak.

    Biraz da Point&Click konusuna değineyim. P&C'i beğenmeyebilirsiniz, gayet normal. İşleyişi size mantıksız gelebilir, bu da normal. Ama bunlar da sadece kişisel beğenilerin yansımasıdır. Eğer bu tür oyunları bahsettiğimiz Oblivion vs. gibi oyunlarla karşılaştırıyorsanız, bu sizin aksiyon ağırlıklı oyunları daha çok beğendiğinizi gösterir, olabilir. Bu söylediğinize karşılık Dragon Age'i örnek göstereyim. Oyunda aksiyon noktalarında pause gerçekleşir ve siz de karakterlerinize yeteneklerini bağlı olarak komutlar verirsiniz, strateji uygularsınız. Savaş çeşitliliği sizin mouse ve klavye kullanım hızına bağlı değildir ama sizin beyninize ve yaratıcılığınıza bağlıdır. Bu yüzden farklı kulvarlardır, karşılaştırmak gereksizdir bence. Sevmiyor olabilirsiniz elbette. Ama türe "çağdışı" benzetmesi yapmak, türü seven birisinin gelip Oblivion ve türevlerine "bebe oyunu" demesine olanak sağlar. Bu yüzden bana kalırsa bu tür benzetmelerden uzak durmakta fayda var.

    The Witcher da son derece güzel bir oyundu. Konusu vs... oldukça iyiydi. Ama özgürlükçü değildi, tamamen çizgisel bir oynanışa sahip aksiyon ağırlıklı bir yapımdı. Böyle oyunlar da olmalı elbet, sonuçta beğenerek oynadık onu da. Ama Hack&Slash'a daha yakındı. Oyun boyunca birkaç kere "sağdan mı gideyim, soldan mı gideyim" gibi seçenek sunuluyordu ama aynı noktaya çıkıyordu. RPG kapsamındaydı ama hangi rolü yapmamıza olanak sağlıyordu ki? Bu yüzden RPG olsa da H&S olarak değerlendirilebilir. Diğer H&S oyunlar The Witcher'ın oynanış sisteminden elbette feyz alabilir, güzel bir sistemdi bence de. Ama diğer core RPG'ler bana kalırsa bu sistemi kullanmamalıdır.

    Sonuç olarak Skyrim de çıkacak, her ne olursa olsun oynayacağım, belki "keşke"lerim olacak ama yine de seveceğimden eminim.



    Sözlerine sonuna kadar katıldığımı belirtmek istiyorum. İşin kötü tarafı Oblivion'ın RPG öğeleri önceki oyunlara göre basitleştirilmişti, ancak Elder Scrolls hayran kitlesini Oblivion ile genişletti. Doğal olarak RPG ile Oblivion vasıtasıyla tanışmış kişiler bunu standart olarak benimsemiş durumda. Dolayısıyla bizim oyuna dönmesini istediğimiz RPG öğeleri onlara anlamsız ve lüzumsuz geliyor.

    İşin diğer bir vahim tarafı RPGlerin hepsi aksiyona yönelmiş durumda. Taktiksel oynanış öldü, sıra tabanlılar zaten bundan beş on sene önce hakkın rahmetine kavuştu. Bu oyunlarla RPGyi öğrenmiş bir adama daha taktiksel oynanış falan anlatamazsın. Kendisine tamamen saçma ve lüzumsuz gelir. Action RPGlere karşı değilim. Severek oynarım, ama insan arada bir de değişiklik istiyor.

    Oyun piyasası da yavaş yavaş film piyasasına dönüyor. Bir yanda büyük bütçeli herkese hitap etmesi için basitleştirilmiş, grafik ve aksiyona kasan AAA RPGler, diğer tarafta küçük bütçeli, grafiği herkese hitap etmeyen, oynanışa ve roleplaying unsurlarına kasan "indie" yapımlar. Indie piyasası sürekli büyüyor. Yeni oyunlardan hayal kırıklığına uğrayan oyuncuların gözü yavaş yavaş bu yapımlara çekilmiş durumda.

    Ancak Skyrim için çok da umutsuz değilim. Oblivion'dan sonra yoğurdu üfleyerek yiyorum doğru ama Bethesda Fallout 3 ile Oblivion'da yaptığı bazı hataların farkına vardı gibi. Morrowind kalitesini geri getiremese bile mod yapımcıları mutlaka pürüzlere el atacaktır. Bugün Oblivion'ı daha bir RPGleştiren pek çok mod mevcut.

    RPGlere Oblivion ile başlayanlara ise bir önerim var: Morrowind 2011 diye bir mod yayınlandı. 2002 yılında piyasaya çıkan Morrowind'i günümüz grafik kalitesine getiriyor. Bunu yükleyerek bu oyuna bir şans verin. zaman neden Oblivion'dan bu kadar hayıflandığımızı anlarsınız.




  • Zaman doldu hayırlı olsun

    ES sitesi çöküşte kaç kişi abandıysa
  • Çöktü gitti!
  • site çökmüş durumda. girilmiyor. en iyisi merakımızı biraz daha bastırıp biraz beklemek :))
  • Gokyabgu :
    musAKka :
    Tamam bu sölediklerinize diyeceğim bir şey yok.Ancak Tes serisi zaten kendine özgü dinamikleri olan bir oyun değil mi bence sizin bahsettiğiniz oyunlardan çok daha farklı ve kaliteli kendine özgü bir oyun.Ancak bu seride rpg öğesi azalmış diyebilirsiniz.Fakat bu seri kötüye gidiyor lafına kesinlikle katılamam.Her oyunun kendine göre bir yapısı vardır bence sizin sölediğiniz gibi kalsaydı oyunda hiç bir gelişme yok derdik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi STALKER-1903 -- 24 Şubat 2011; 17:32:17 >
  • Buyrun burdan seyredin...





  • Videoda oyunun geçtiği mekanlar tanııtılmış.Tek kelime ile harika. Arkadaki müzik ise mevzuyu zaten kopartıyor.....
  • Mesai bitimine giderayak Witcher'ın 3 yapımcı günlüğü videosu ve Elder Scrolls'un trailerını attım hdd ye. Allah bereket versin Akşam bir güzel izlerim çayla birlikte
  • Evet baya bir aksiyon olmuş ama Dragon Age 2 gibi değil, çok sevdim
  • Tes serisini dragon agele karşılaştırmayı bırakalım.Çünkü dragon age bu serinin hiç biriyle karşılaştırılacak kapasitede değil.
  • Bu oyun için bilgisayar toplanılır...

    Oblivon'u oks'den çıktığım gün almıştım. Seneye öss'ye gireceğim. Bunu da o gün alırım muhteşem anlamlı olur
  • Ağzımın suları aktı resmen. Ortam, atmosfer, mekanlar bir harika. İnşallah bu bir göz boyama değildir. Yeterki rpg öğelerinden kısmasınlar. Grafiklere diyecek bişey bulamıyorum. süper...
  • Oblivion 15 yıllık oyun hayatımı degiştiren bir oyun olmuştu. O kadar sürükleyiciydi ki başından bir an olsun kalkıp ders bile çalışmadığım için ilk sene öss yi bile kazanamamıştım. Skyrim in Oblivion dan daha iyi olacağını düşünüyorum. Bethesda Oblivion ile şahlandığı için Elder serisine diğer oyunlardan daha fazla ilgi gösterecegini düşündüğümden bu oyun Oblivion dan çok daha güzel olacaktır. Oblivion ı Dragon Age ile karşılaştıranlar falan var. Açıkçası Oblivion Dragon Age ten çok daha iyi bir oyundu. Bunun en büyük nedeni ise "Zamanın en iyi grafikleri özgürce ordan oraya dolaşabilmemiz ve çok fazla silah seçeneği ile biran olsun başından kaldırmayan sürükleyiciliği idi" Dragon Age hikaye bakımından daha iyi olabilir ama ben kesinlikle Oblivion derim.
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.