Arkadaşlar, Züccaciye sektöründe toptan satışlarımı müşterilerimize ulaştırmak adına bir van almak durumundayız. Araç istanbulda kullanılacak ve ortalama 2-2,5ton arası yük taşıyacak. İstoç'da kullanılacağı için manevra kabiliyeti gibi unsurları da dikkate almak durumundayız. Ben senelerdir teorik olarak otomobil sektörünü yakından takip etmeme rağmen iş ticarete geldiğinde işin tecrübelerle sabit olduğunun farkındayım. Teori gerçek hayatta hikaye oluyor maalesef. Ben kendimce iki modele kadar düştüm. Yeni Renault master ve ford transit (Global duratoq - Yeni bir motor %17daha verimli ve ekonomik olduğu söyleniyor) Kullanan bilgisi olan arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim. Birde bu tonaj ve kullanım değerlerinde yakıt tüketimi sebebiyle önden çekişli tercih etmek istanbul şartlarında makul mudur? yoksa eski düzene devam mı etmeli?
Şimdiden çok teşekkürler
Bu arada master'ın 30.000bakımında 1lt yağ eksilttiğini duydum. serviste çare bulamamışlar. Bu konuyla ilgili bilgisi olan var mı ?
yeni master kullanıcısıyım ilk 10.000km ye kadar yaklaşık 1 lt yağ eksiltti hatta bende 2 tane vardı ikisindede bu oldu şuanda 30.000km de herhangi bir sorunu yok şiddetle tavsiye ederim öncekine bakarak turu gayet iyi ve yakıt tüketimi çok düşük uzun yolda faza basmazsan 100 km de 7 litre yakar bu araç bak örneği
not:bwn bu aracı ilk çıktığı zaman almıştım ve ilk üretim masterlerin göstergeleri bu şekil şuanda üretilen masterlerin göstergesi böyle değil hararet göstergesi yok
bu da bonus
Dayanıklık ve yol konforu konusunda Transit bir adım önde ancak Master daha az yakar...
Master az yakar diyorlar. Ancak bahsettiğin tonajlarda yük taşıyacaksan arkadan itişli olması daha iyi olur ve sağlamlık yönünden 200 hp transit derim. Yakıtı da 140 hpden azdır. )fabrika verisi) Ancak tek teker, çift tekere hiç bulaşma. Uzun yolda kmde 40 kuruşu geçmez. Turu da çok iyidir. Güncel kasa konforu da gayet iyidir.bakımları 25.000 kmde bir olur ve 400 tl tutar.ikisi de mevcut bizde(tek ve çift teker) yalnız 200hp artık üretilmeyecek.
hor kullanılcak sürücüsü belli olmayacak yollar bozuk dayanklı olsun diyorsan ford kibar kullanılcak sürücüsü belli az yaksın mazot zaten pahalandı diyorsan renault
Yeni masterların turu eskiye göre iyi fakat transitin dingil mesafesi kısa olduğu için doğal olarak daha kısa mesafelerden dönebiliyor. 200lük ler üretimden kalkacağı olayı doğru değil. benim bildiğim kadarıyla yeni tip 2.2 motorlar olacak tümünde isteğe bağlı oalrak çift teker versiyonlarda 3.2 200hp lik motor alınabilecek. Şahsen transit olursa tercihimiz 140lık bize yeter diye düşünüyorum. Çünkü her daim o yük aralığında kullanmayacağız. Ve bizde dolu gidişin boş dçnüşü var. boşken ki yakıt masrafı da hesaba katılmalı bence. ön çeker yada arka çeker mi olmalı o konuda emin olamadım sadece. yeni kasalarda ön çekerin de çok iyi olduğu hiç arka çekişli bi araç almaya gerek olmadığını söyleyenler var. Ön çeker in 2 büyük avantajı var. birisi yakıt tüketimi ikincisi ise transitte ön çeker versyonların tabanı 10cm daha alçak bu da daha çok yükleme alanı demek oluyor. TRANSİT'in YÜKSEK YAKIT TÜKETİMİ sorunu yeni motorlarda çözüldü mü onu merak ediyorum ben en çok. %17 tasarruflu olduğu söyleniyor ki bu çok büyük bi rakam. Kullanıma gelice, ikitelli istoç yada tem bağlantı yolu üzerindeki antrepoların olduğu bölgedeki yolların kırsal kesimlerden farkı yok. Kullanacak kişiye gelince şöförü belli olacak tabiki ama ne ben ne de ortağım öle arabaya gözümüz gibi bakanladan değiliz en azından ticari araçlar için konuşuyorum. Çünkü arabay abakarsan iş yapamazssın. Bi okul servisi gibi yada bi yemek şirketinin yemek taşıyan araçları gibi değil. Afedersiniz eşek niyetine kullanmak durumundayız. Bu yüzden master biraz tedirgin ediyo beni. BEn fordu ezelden bilirim 82model burulu çiçek abbas komyonete 2.5ton yük yükledik arka stopların asfalta sürtmesine 3-5cm kalmıştı. o halde köy yolunda rampa yukarı yük taşıdık. 10 numara yakıtla bide. Ford böle bi araba. siz 25-30sene osnra masterın bırakın o şartlarda çalışmayı hala trafikte seyredebileceğine inanıyo musunuz? Kafamda transiti her n olursa olsun bana cazip kılan etmen budur. Ama sonuçta iki aracı da hiç kullanmadım ve burdaki bilgi paylaşımlarına çok önem veriyorum. Bakalım DH istişaresinden mantıklı hangi karar çıkacak =))
Dayanıklı saglam kemik gibidir TRANSİT
Az yaksın saglamlık güven önemli degil dersen MASTER
ford transit serisi kaçıncı modelden sonra euro dizel kullanıyor
2010 transit açık kasa kamyonet var bende tamam çok iyi araç..rahat konforlu atak..ama ocağıma incir ağacı dikti arkadaş...ticari araç hala 20.000 de binemiyoruz ki arkadaş...ondan başka araçlar da onları kullanıyoruz...
sağlam dayanıklı olsun dersen transit az yaksın dersen master
Servis aracı almayı düşünüyorum konu hakkında bılgısı olan yardımcı olabılırmı şimdiden tşk.
Bence Seçeneklerin arasına İveco Daily de ekle yakıtta hem ekonomik hem kolay kolay arıza vermeyecek bi araç birde bu araçlar fabrikadan kamyon şasili olarka cıkıyor.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme