Şimdi Ara

tırmanma yarışı ralli otoobilleri yardım lütfen

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
1.017
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar ben 3. sınıf üniversite öğrencisiyim şuan 20 yaşındayım ve gerçek anlamda otomobil tutkunuyum Türkiye de ralli işleri gerçekten çok zor ama herşeyi bilmek isityorum öğrenmek istiyorum motorsporları dünyasına girmek istiyorum , zihin engelliler öğretmenliği okuyorum inşallah yüksek maaşla işe başlayacağım ve çalışma saatlerim çok az olacak tatilim bol olacak ve işim gereği birçok stres yaşayacağım bu stresi ilgim olduğu bi alanda atmam gerecek oda motorsporları otomobil dünyası ve de çalışma saatlerimin az olması sebebiyle ek iş yapacağım ceviz işi olacak oda hazırlıklarım tatam sayılır önümüzde ki dönem 10 dönüm ceviz ekeceğim inşallah ve de karımın geliri olacak yani sosyal aktivite için motorsporları için bütçem olacak , tırmanma rallisine ilgim büyük ve de diğerlerine göre daha düşük bütçeli bu konuda sizlerden bilgi almak istiyorum neler gerekli kaça patlar neler yapılmalı sizce yapabilirmiyim bursa da ikamet ediyorum bu şler nasıl olur ne biter merak ediyorum değerli yorumlarınız bekliyorum şimdiden herkeze çok teşekküler







  • Subaru impreza, mitsubishi evo, opel calibra tarzı eski ucuz yollu 4x4 güçlü sedan, coupeler iyi gider. Subaru zaten rallide 10 kaplan gücündedir. Ama türkiyede bu işler olur mu dersen hiç bulaşma derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeftBehind -- 10 Kasım 2013; 4:07:29 >
  • Oncelıkle,zıhın engellılerı ogretmenlıgı gıbı mesakatlı ve cıddı ıhsan,sabır gerektıren meslegınız de basarılar dılerım lakın tırmanma rallısı nedır? tam anlayamadım ısın acıkcası.Istedıgınız motorspor'ları wrc rally seklın de araclar mı? dakar rally seklın de suv seklın de tırmanma agırlıklı olan rally araclarının gunumuz trafık ve yol sartlarına uygun araclarının mı onerılerını ıstıyorsunuz? Bıraz acarsanız ısteklerınızı yardımcı olabılırı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperSantorelli -- 10 Kasım 2013; 4:11:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    Subaru impreza, mitsubishi evo, opel calibra tarzı eski ucuz yollu 4x4 güçlü sedan, coupeler iyi gider. Subaru zaten rallide 10 kaplan gücündedir. Ama türkiyede bu işler olur mu dersen hiç bulaşma derim.

    dediğiniz araçlar gerçekten güçlü araçlar ama subaru tuzlu kaçar bence , evet ben de farkındayım çok zor olduğunun ama yapanlar var hocam zor ama imkansız değil dünyaya bir kere geliyoruz hayallerimizin peşinden koşmayıp napıcaz ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuperSantorelli

    Oncelıkle,zıhın engellılerı ogretmenlıgı gıbı mesakatlı ve cıddı ıhsan,sabır gerektıren meslegınız de basarılar dılerım lakın tırmanma rallısı nedır? tam anlayamadıgım ısın acıkcası.ıstedıgınız motorspor'ları wrc rally seklın de araclar mı? dakar rally seklın de suv seklın de tırmanma agırlıklı olan rally aracların gunumuz trafık ve yol sartlarına uygun araclarının mı onerılerını ıstıyorsunuz? Bıraz acarsanız ısteklerınızı yardımcı olabılırı..

    çok teşekkür ederim herşey için palio kitkar saxo polo gibi cadde araçlarının modifiye edilmesiyle oluşturulam tamamı asfalt bir ralli türü hocam
    http://www.opelmotorsport.com.tr/tr/TEAM/tea_tirmanma.asp bilgiler mevcut hocam bende pek bilmediğim için açtım konuyu




  • nuri229 kullanıcısına yanıt
    97-98 modellerini ucuza bulursunuz hocam subarunun. Ama calibrafa iyidir 2.0 turbo 204 beygir 4x4 olanı gayet güzel gider hele ki asfalt çamur tarzı ralliler için bire bir. Palio punto tarzı önden çekiş araçlarla o kadar performans alamazsın tahminimce
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LeftBehind

    97-98 modellerini ucuza bulursunuz hocam subarunun. Ama calibrafa iyidir 2.0 turbo 204 beygir 4x4 olanı gayet güzel gider hele ki asfalt çamur tarzı ralliler için bire bir. Palio punto tarzı önden çekiş araçlarla o kadar performans alamazsın tahminimce
    evet o modeller biraz da ucuz haklısınız calibra çok güçlü bir araç ama katagoriler de var hocam palio 1.6 ile alt katagoride olurum yani palio yeterli olur parça bakımından da daha avantajlı olur bence calibra ya da subaru gibi araçlara göre bence
  • nuri229 kullanıcısına yanıt
    Anladım,eger yarısmalara katılacaksanız cıddı bır usta ıle bırlıkte calısmanız lazım yok sahsım kendı kafama gore kullanacagım dersenız,bahsettıgınız araclardan pek rally varı araclar olmaz.E30,E36,E46 kasa bmw,eskı kasa ımpreza ve evo,mx-5,nıssan 200sx gıbı araclar olur,cunku bunlara;turbo bar basıncı,takla barları,kule gergılerı,vıraj gergılerı,duruma gore agırlık-hafıflık azaltmalar-arttırmalar,hızı asfalt'a aktaracagınız en onemlı ekıpman olan lastıklerınız kalıtelı lastıkler olmalı ve ofset jantlar,yuksek hızlar da aerodınamıgı en etkılı bır sekıl de kullanabılmek ıcın dogru secım dıs ekıpmanlar bunlar ruzgarlık,dıfuzor vs gıbı ekıpmanlara ıhtıyacınız olacak.Motor kısmına sadece turbo basıncı ıcın el surdurun,aktarma ıcın gerek yok,ıntercool olarak daha basarılı,kalıtelı ve duruma gore kucuk buyuk,tek veya cıft fanlar kullanın,kalıtelı ve uzun omurlu aku secımı yapın,bujı ve mars dınamolarınız da kalıtelı ve alman menseılı bılındık dayanıklı ust duzey pıyasa oem'lerınden secınız,kaput ıcersınde kı baglantılarınızı muhakkak gozetım ve kontrol altındayken taktırın ve ust duzey celık,nıkel,tıtanyum borular kullanın cunku bunlar yuksek ısılara saatlerce maruz kalacaklar.Aklıma gelenler sımdılık bunlar,benım kacırdıgım sızın buldugunuz bır soru varsa sorabılırsınız :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperSantorelli -- 10 Kasım 2013; 4:29:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuperSantorelli

    Anladım,eger yarısmalara katılacaksanız cıddı bır usta ıle bırlıkte calısmanız lazım yok sahsım kendı kafama gore kullanacagım dersenız,bahsettıgınız araclardan pek rally varı araclar olmaz.E30,E36,E46 kasa bmw,eskı kasa ımpreza ve evo,mx-5,nıssan 200sx gıbı araclar olur,cunku bunlara;turbo bar basıncı,takla barları,kule gergılerı,vıraj gergılerı,duruma gore agırlık-hafıflık azaltmalar-arttırmalar,hızı asfalt'a aktaracagınız en onemlı ekıpman olan lastıklerınız kalıtelı lastıkler olmalı ve ofset jantlar,yuksek hızlar da aerodınamıgı en etkılı bır sekıl de kullanabılmek ıcın dogru secım dıs ekıpmanlar bunlar ruzgarlık,dıfuzor vs gıbı ekıpmanlara ıhtıyacınız olacak.Motor kısmına sadece turbo basıncı ıcın el surdurun,aktarma ıcın gerek yok,ıntercool olarak daha basarılı,kalıtelı ve duruma gore kucuk buyuk,tek veya cıft fanlar kullanın,kalıtelı ve uzun omurlu aku secımı yapın,bujı ve mars dınamolarınız da kalıtelı ve alman menseılı bılındık dayanıklı ust duzey pıyasa oem'lerınden secınız,kaput ıcersınde kı baglantılarınızı muhakkak gozetım ve kontrol altındayken taktırın ve ust duzey celık,nıkel,tıtanyum borular kullanın cunku bunlar yuksek ısılara saatlerce maruz kalacaklar.Aklıma gelenler sımdılık bunlar,benım kacırdıgım sızın buldugunuz bır soru varsa sorabılırsınız :)

    tek başıma katıklmak istiyorum , evet haklısınız hocam o araçlar için bir servis lazım usta lazım dediğiniz gibi turbolu araçlarla çalışmak daha mantıklı , evet bir çok detay ve konu hepsi yarışlar için özel ekipmanlar daha da fazlası da vardır herşey için çok teşekkür ederim hocam peki lisans işleri nasıl oluyor ve de ne gibi gi bütçe lazım




  • nuri229 kullanıcısına yanıt
    Rıca ederım,ısın acıkcası bahsettıgınız lısans muhabbetı hakkın da ınanın bır bılgıye vakıf degılım keza tr'de bu ıslerı cıddı,samımı ve uluslar arası duzey platform da gecerlılıgı olan kurum,kurulus,ozel,ozerk,kurumsal fırma veya sırketler var mı bılemıyorum lakın bu tarz surus egıtımlerının verıldıgı noktalar ve egıtımler oldugunu duymustum yanı kısacası rally pılotu varı surus egıtımlerı bır nevı arac ehlıyetı alırken verılen surus bılgılerı gıbı tek artısı bıraz daha ılerı surus teknıklerı;yuksek egım,dar vırajlara su vıtes de gırın su hızla cıkın,yagmurlu sartlar da soyle,karlı zemın de boyle,sıcak zemın de bu denlı surus detayları,devır aralıkları,vıtes aralıkları,dıreksıyon tepkımelerı,surus ve gorus pozısyonları vs vs vs gıbı teknık ogretı durumları verıyorlar,lakın ben sıze sertıfıka veremem ama cok ısteklıysenız ogretebılırım keza ıstanbuldaysanız :)
  • Hocam düşünce güzel ama tek başına kaldirilabilecek bir maliyetten çok daha fazlasının gerektiğini düşünüyorum bu is için. Zira araç modifikasyonu, sürekli bakımı, katılım maliyeti, aşırı benzin masrafı bence tek kişilik bir bütçe için çok fazla olur. Nereden baksanız yarışa göre belki 2 3 yarışta bir lastik yersiniz herhalde.

    Bu merakinizi başka türlü değerlendirebilirsiniz mesela özel sürüş eğitimleri gibi veya sanırım mesela haftasonları düzenlenen etkinlikler filan oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SuperSantorelli

    Rıca ederım,ısın acıkcası bahsettıgınız lısans muhabbetı hakkın da ınanın bır bılgıye vakıf degılım keza tr'de bu ıslerı cıddı,samımı ve uluslar arası duzey platform da gecerlılıgı olan kurum,kurulus,ozel,ozerk,kurumsal fırma veya sırketler var mı bılemıyorum lakın bu tarz surus egıtımlerının verıldıgı noktalar ve egıtımler oldugunu duymustum yanı kısacası rally pılotu varı surus egıtımlerı bır nevı arac ehlıyetı alırken verılen surus bılgılerı gıbı tek artısı bıraz daha ılerı surus teknıklerı;yuksek egım,dar vırajlara su vıtes de gırın su hızla cıkın,yagmurlu sartlar da soyle,karlı zemın de boyle,sıcak zemın de bu denlı surus detayları,devır aralıkları,vıtes aralıkları,dıreksıyon tepkımelerı,surus ve gorus pozısyonları vs vs vs gıbı teknık ogretı durumları verıyorlar,lakın ben sıze sertıfıka veremem ama cok ısteklıysenız ogretebılırım keza ıstanbuldaysanız :)

    açıklamalarınız için çok teşekkür ederim hocam istabul da değilim malesef ya bu işi yapan kurum ve kuruluşları araştırmam gerekiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evomengo

    Hocam düşünce güzel ama tek başına kaldirilabilecek bir maliyetten çok daha fazlasının gerektiğini düşünüyorum bu is için. Zira araç modifikasyonu, sürekli bakımı, katılım maliyeti, aşırı benzin masrafı bence tek kişilik bir bütçe için çok fazla olur. Nereden baksanız yarışa göre belki 2 3 yarışta bir lastik yersiniz herhalde.

    Bu merakinizi başka türlü değerlendirebilirsiniz mesela özel sürüş eğitimleri gibi veya sanırım mesela haftasonları düzenlenen etkinlikler filan oluyor.

    evet bir de işin o tarafı var hocam fazla masraflı ama masrafsız hiçbirşey yapılmıyor malasef ya hobi olarak off-road olabilir ya da klasik araç ama daha yaşımızz genç




  • nuri229 kullanıcısına yanıt
    Off-road olabilir hocam evet daha masrafsız olur hem zevki de başka olur herhalde. Keşke ülkemizde şöyle Nürburgring gibi bir yer olsa hafta sonu gitsen şöyle kiralasan porsche 911 gt3'ünü falan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evomengo

    Off-road olabilir hocam evet daha masrafsız olur hem zevki de başka olur herhalde. Keşke ülkemizde şöyle Nürburgring gibi bir yer olsa hafta sonu gitsen şöyle kiralasan porsche 911 gt3'ünü falan
    Çok zor, araca km yaptırmamalısınız, eventlere çekici ile gideceksiniz, çok iyi bir usta seçmelisiniz anlaşmalısınız çünkü o da sizinle gelecek yarışlara, bu liste uzar gider ben bu işin altından kalkabileceğinizi düşünmüyorum, motorsporları için size tavsiyem trackdaylere gidin, kendinize sadece pistte kullanmak için araç hazırlayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ingrid

    Çok zor, araca km yaptırmamalısınız, eventlere çekici ile gideceksiniz, çok iyi bir usta seçmelisiniz anlaşmalısınız çünkü o da sizinle gelecek yarışlara, bu liste uzar gider ben bu işin altından kalkabileceğinizi düşünmüyorum, motorsporları için size tavsiyem trackdaylere gidin, kendinize sadece pistte kullanmak için araç hazırlayın

    Alıntıları Göster
    tırmanma yarışı genelde kum alanlarda uzmanlaşmış ralliciler katılıyor. ankarada tanıdıgım görüştüğüm bir kaç hoca var. zaman zama benide götürmek istediler gece yarışları yapılıyormuş fakat gidemedim. maliyetten ziyada bu yarışı tamamlayabilmeniz için iyi bir eğitim almanız gerekiyor. haftalık 4 bin lira fiyatı var zannedersem. ve 2-3 aylık bir sürede eğitim alıp sürekli pratik yapmanız gerekecek. vurma kırma lastik paraları kazası belası yakıtı herşeyi size ait olacaktır. ek olarak uzmanlıgınızı pist ortamındada geliştirmeniz gerekli. Ankara hipodrumda dersler veriliyor. Ankaradaysanız ziyaret edebilirsiniz.

    bu aşamayı tamamladıktan sonra özel modlanmış ralli araçları ile bir çok yarışta deneyiminiz olacak ki prof. ile yarışabilin yoksa şansınız sıfır.

    sadece eğitim için milyarlar gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evomengo

    Off-road olabilir hocam evet daha masrafsız olur hem zevki de başka olur herhalde. Keşke ülkemizde şöyle Nürburgring gibi bir yer olsa hafta sonu gitsen şöyle kiralasan porsche 911 gt3'ünü falan

    arkadaşın lada nivasıyla eğleniyoruz ara sıra farklı güzel bi eğlence ama pist sürüşü gibi yarış gibi değil ah keşke ya keşke ribg müthiş bi pist genelde suzuki swift kiralıyorlar ringte ama o bile müthiş olur imkanımız olsa da gitsek istanbul parkta olabilir işte




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ingrid

    Çok zor, araca km yaptırmamalısınız, eventlere çekici ile gideceksiniz, çok iyi bir usta seçmelisiniz anlaşmalısınız çünkü o da sizinle gelecek yarışlara, bu liste uzar gider ben bu işin altından kalkabileceğinizi düşünmüyorum, motorsporları için size tavsiyem trackdaylere gidin, kendinize sadece pistte kullanmak için araç hazırlayın

    anlıyorum evet haklısnız çok teşekkür ederim dediğiniz gibi de belki modifiye ile bir araç oluşturup pist günlerine katılmak daha mantıklı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    tırmanma yarışı genelde kum alanlarda uzmanlaşmış ralliciler katılıyor. ankarada tanıdıgım görüştüğüm bir kaç hoca var. zaman zama benide götürmek istediler gece yarışları yapılıyormuş fakat gidemedim. maliyetten ziyada bu yarışı tamamlayabilmeniz için iyi bir eğitim almanız gerekiyor. haftalık 4 bin lira fiyatı var zannedersem. ve 2-3 aylık bir sürede eğitim alıp sürekli pratik yapmanız gerekecek. vurma kırma lastik paraları kazası belası yakıtı herşeyi size ait olacaktır. ek olarak uzmanlıgınızı pist ortamındada geliştirmeniz gerekli. Ankara hipodrumda dersler veriliyor. Ankaradaysanız ziyaret edebilirsiniz.

    bu aşamayı tamamladıktan sonra özel modlanmış ralli araçları ile bir çok yarışta deneyiminiz olacak ki prof. ile yarışabilin yoksa şansınız sıfır.

    sadece eğitim için milyarlar gerekiyor.

    yorumunuz için çok teşekkür ederim anlıyorum evet fazlasıyla maliyetli insanı yıpratabilir gerçekten eğitim için paralar dökülcek sonrası da kısmet büyük paralar lazım sağolun




  • Eskilerden roll-cage vs. hazır Palio, astra gsi veya tipo 2.0 ile başlayabilirsiniz. Sadece arabayı alırken bile 8.000-15.000 tl para harcayacaksınız.
    Ekip şart, usta vs.
    Her yarış sonrası masraflar olacak, arızalar olacak.
    Lastik vs. Masraflar olacak.
    Yarış öncesi atremanlar için masraflar olacak.

    Özetle ucuz bir konu değil.
    Ama zevkli olduğu tartışılmaz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.