Şimdi Ara

TOGG'dan 'ilk montaj' paylaşımı geldi (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
463
Cevap
1
Favori
26.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
67 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Proje iyi güzel fakat çok boş verdiler birde elektrik istasyonları filan çoktan kurulması lazım di yada tüm benzinliklere getirilmesi lazımdı.. Fabrika ile bitmiyor malesef.. Çok geç kaldılar Tüm dünyaya tanıttık sonuçta rayına oturturlarsa inanılmaz ekonomiye destek sağlar fakat tüm parçaları türk yapımı olması lazım. Oradan buradan alıyoruz. Yine Avrupa ya onlara bağımlıyız. Acaba tanıttıktan sonra bazı parçaları tedariği askıya aldıklarını düşünmüyor değilim..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • leigh_hunt L kullanıcısına yanıt

    Çok boş yazı yazmışsınız. O kadar boş ki tam akp li Ahaber izleyen ülkenin gerçeklerinden Uzak laf olsun torba dolsun yazısı.

    1. Ülkemizde iyi şeyler yapmak için bina dikmeye beton atmaya tepeden inme araba, uçak vs gibi şeyleri yapmaya başlamadan önce eğitim ve öğretim olarak belli Bir kaliteyi yakalamaya hak edenin hak ettiği noktalaraya getirmeye ve yapacağınız yenilik için alt yapinizin tam ve yeterli olmasına ihtiyacınız var.

    2. Ülkemizde eğitim sistemi içler acısı. Tamamen popülist bir yaklaşım ile köşe başı üniversiteleri açtırarak " bakın en çok üniversite açan hukumetiz" demek adına kaliteyi yerin dibine soktular. Asıl olan sayı değil nitelik. Nitelikli kaliteli eğitim vermeyen bin tane üniversite açın her sene her bölümden bin on bin mezun verin hiç Bir işinize yaramaz.

    Ülkemizde neden 4yillik mezun olarak asgari ücretle işe başlıyor?

    3. Bu ülkenin gerçeklerinden öyle soyutlanmış öyle uzaklaşmış öyle yabancılaşmış birisiniz ki daha hiç bir şeyi yapılmamış uçağın göklerde olduğunu yıllarca anlatmış bununla oy devşirmiş bir hükümetin ve onun liderinin bu temelsiz ve alt yapısız "yerli" araba projesinden oy devşirmeyecegine inanıyorsunuz. Ya şaka yapıyorsunuz ya izlediğiniz yandaş kanalların yalanlarına kapildiniz yada hükümetin yandaşı olarak gelir elde ediyorsunuz. Başka türlü böyle mesnetsiz desteğinizi kendinize kaynak ve fayda sağlamadan yapıyor iseniz sadece ideolojik şaksakcılik derdine düşmüşsunuz demektir.

    4. "Her ay maaş alan ak troller" lafı komik gelmiş size ama İBB den maaş bağlanmış binlerce trollun PC ve telefon başında akp şaksakcıligi yaktığı gerçeğini ya hiç duymadınız yada bildiğiniz bir şeyi yok göstererek görevinizi tam yapma derdine düştünüz.

    5. Muhalifler alternatif çıkarır çıkarmıştır da ama sizin gibi ölümüne akp ölümüne Erdoğan şaksakcılari kendi dar düşünce yapıları yada edindikleri yüksek nemalanma oranlarından vazgeçmediği için seçimde dönüp dolaşıp aynı senaryo ile karşılaşıyoruz . Haaa son belediye seçimlerinde artık sizin gibi yandaş tayfa bile artık yeter diyerek Ankara da Mansur Yavaş İstanbul'da Ekrem İmamoğlu na destek vermiş ve sizin gibilerin yüzüne tokat gibi gerçekleri çarpmıştır.

    6. Ülkemizde yapılmış YİD projelerinin garanti ücretler verilerek kötüye kullanıldığını düşünmüyor olmanız veya bu tarZ halkın parasını kendi yandaşına verenlere tepki vermiyor oluşunuz da akp içinde bu düzenden fayda sağlayan kitlenin içinde yer aldığınızı bizlere gösteriyor.

    7. Evet kişiler gidici devlet kalıcı ama siz ve sizin gibi yandaşlarının o çok sevdiğiniz Erdoğan in " ben gidersem devlet çöker" sözünü duymadığını düşünmek büyük saçmalık. Peki şaksakcıligini yaptığınız kişinin kendini devletten üstün görmesini nasıl açıklayacaksiniz? Bu ülkenin kurucu değeri Gazi Mustafa Kemal Atatürk bile kendinin ölümlü olduğunu Bir gün toprak olacağını anlatırken , Suriye'den sanduka kaçıran, fetö ile el ele verip kandırılan, her türlü dış politikada çuvallayan, ülke ekonomisini param parça eden, çevre ülkelerle kanlı bıçaklı olan, Avrupa dan para alabilmek için ülkeye sayısız Suriyeli Afgani dolduran , ekonomide bilir kişiyim deyip ülkeyi yokluk içinde borç içine batıran , kendine özel saraylar uçaklar alan birinin bu kadar korunması şakşaklanmasi konusunda ne diyeceksiniz?

    8. Tipik ak şaksakcı a haber kitlesi lafları ile " IMF ye bağımlı idiniz şu krediyi vermese" bidi bidisi yaparak kendi hükümetinizin pisliğini kapatma çabasında ayni merkezden beslenen yandaş şaksakcı troll olduğunuzu çok net gösteriyorsunuz. Sizin para için Çin'e Uygur Türkleri için laf edemediğiniz, para için ülkesinden kaçan ne kadar azılı katil varsa ülkemize aldığınızı, swap yapabilmek için bin takla atıp yüksek faizi ödemeye hazır olduğunuzu, kanal İstanbul denilen garabet projeyi sırf çinin yeni ipek yolu Amerika nin savaş gemilerini Karadeniz e geçirme düşüncesini paraya dönüştürme aklı ile yapmaya niyetlenmeniz önceki hükümetlere laf etmenizin ne kadar komik olduğunun açık göstergesi.

    Akp nin başa geldiği sene kemal derviş programı ile 5senede belli seviyeye geldiğini dünya bilirken sizin bilmiyor olmanız saçmalık. Ülkede para yoktu deyip iktidar olunca parayı nasıl bulup geçmiş dönemlerin fon paralarını ödediğini de bize açıklamanızi beklerim. Tank palet fabrikanın yenileme ücretini ödemekten ar edip katara satanların ülkeyi iyi noktaya getirdiğini düşünmek için zeka seviyesinin çok düşük olması gerekir.

    Bu denli uzun yazmam sizin gibilere toplu cevap vermek istemem. Kendinizi çok bilgili sanan sizin gibi şaksakcılara böyle yazmak lazım başka türlü anlama imkanınız yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trakyAli-1986 -- 19 Temmuz 2021; 10:41:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnrdrsn

    Elektirikli araba denince ilk akla gelen şirket herhalde Tesladır. 'otomotiv sektöründe hiç bir icraatı olmayan firma' Elektirikli araba üretmeye 2 kişilik küçük bir araba ile değil model s (en pahalı modeli) ile başlıyor.. muhtemelen Elon Musk ta senin kadar bilgisi yoktur ki kedi olmadan aslan olmaya çalışmış.. %30 yerlilik de kaynağın muhtemelen mabaadın..
    Buradan bunu anlıyorsan senin kafan tenekedir yorum yapmak için yorum yapmayın amerika gibi yıllardır araç üreten farklı marka firmaları olan ekonomik yatırım seviyesinde senden 100 kat gücü olan arabanın 500 birim değil 50 birim olduğu bir yerle buradaki daha fabrikası bile yıllardır yapılamayan yeri kıyaslıyorsan yazık kafana orada tesla olmasa ne olurdu en fazla 50 birim zarar ederdi sende olmada 500 birim edeceksen ve senin ülkenin ekonomik alım ve yapım gücü buna yetmiyorsa o proje ölü doğmuştur bazı şeyleri kafanızda mantıklı düşünün sonra cevap yazın rezil olursun yoksa her yerde.sen fakirsen sana git fabrika aç deyince açamıyorsan önce seyyar başlarsın yada kirada cebindeki para kadar mal alırsın kazanıncada büyütürsün kazanıyorsan kazanmıyorsan batarsın yada senin sonradan tekrar yapmana engel olmayacak bir miktardır aradaki farkı önce bir kavra.Projenin yatırımcısı adam diyor türkiye elektirikli otomobil üretmeye hazır değil diye projeden çekiliyor sen sırf muhalefet yapmak için ticaret düşünmeden mantıklı düşünüp gerçekleri göremeden yorum yapıyorsun bravo bu kafayla devam ne diyeyim Allah akıl fikir versin senin gibilere



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torres1903 -- 19 Temmuz 2021; 11:7:29 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TncyKrmn

    Ülke yönetmeyi siz oyun oynamak sanıyorsunuz herhalde? Ülkenin başında binbir türlü dert geldi geçti. Sürekli ülkeye hesap sorarken bunları göz önüne almanız gerekir. Ama işte insanlarımız zamanında iha ve siha içinde bunları söyledi sonuç ortada. Bırakın siz inanmayı verin. Bunca zaman inanmadınızda ne oldu. Biz ülkemizin herdaim yanındayız varsın sözlerini 10 sene sonra tutsunlar.

    İnadına Erdoğan diyorsun yani. Anladım. Sen de haklısın. Yalancılar ile sözlerini geç tutanları ayıramıyorsun. Ülkemizin üzerinde oyunlar oynanıyormuş. Bunu diyen hak yiyiciler, "zamanında yağ kuyruğu var" dediklerinde kafa sallıyorsunuz ama. O zaman üzerinde oynanan oyun yoktu tabiki. Nedense son 10 senede oldu.


    Şu videoyu da bırakayım buraya. Konuşan kim ben bilmiyorum. Recep mi Tayyip mi Erdoğan mı?


    Ozan Buzyoutube
    Erdoğan: Bizde bir adet var başımıza bir şey geldiği zaman hemen dış güçler ve yabancılar deriz ancak ben buna katılamıyorum
    https://www.youtube.com/watch?v=tYZoXONbZrU




  • Aga Türkiye'nin elektrik altyapısı bile yok kafayı yiyorum

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Evet roadster I unutmuşum. Bunda 1000 Li adetlerde satılmış olmasının etkisi olabilir.. senin tezin ile tek eşleşen yeride 2 kişilik olması. Ne yazık ki 2 kişilik ucuz araba değil! 2 kişilik en pahalı arabası!! Satış işine gelince ilk yıllarda tabiki yurt içine satılacak..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ya biz bunun hareket edenini bile gördük sonra o da kayboldu.

    Sen yine de çok fazla şey etme Sslere malzeme oluyorsunuz

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Reyiz zengine yeni bir oyuncak üretiyor, bizim fakirler tantanasını yapıyor.

    0-100 hızlanması 4,8 saniye olan, tam elektrikli bu aracı C sedan fiyatlarına satın alabileceğini hayal eden varsa, hayal etmeye devam etsin.

    Her gün magnum çekilişine şifre yolluyorum, bu bile çok daha gerçekçi bir hayal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üretilir üretilmez o ayrı bir mevzu asıl muhalefet ve onların tayfası üretilmez ise zil takıp oynamaya hazırlar.

  • BlackGhost12 kullanıcısına yanıt
    Kandırıldık mı yine

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rempuh

    Varsın premium olmasın lan iki teker adam akıllı motosiklet yapalım onca tasarımcı mühendis var daha kompakt daha ufak olay ama yok çinliler gelsin montaj bandı kursun çöp motorlara binelim. Alamayacağımız belki de hiç üretilmeyecek arabayı takip etmeyelim

    Yahu kardeşim motoru boşver. Bisiklet kadrosu yapsak yeter. Bak tüm parçalarını demiyorum sadece kadrosunu yapsak yeter.

    Dünyadaki tüm bisikletlerin yüzde 80inin kadrosu tayvan'da üreriliyor.

    Bizim yerli bisiklet markalarının da tamamı montaj ve kadrolar tabi ki tayvandan.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CihangirCanavarı kullanıcısına yanıt
    Durum o kadar kötü mü bilmiyordum. Hadsizlik etmişim :D

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • fabrika yok, dolayısı ile üretim bandıda yok. ee bu neyin montajı abi o zaman?

    en fazla kalıp makineleri test edilmiştir, kaynak nasıl yapıldı ondan bile emin değilim. tek fotoğraf göstermek yerine keşke aşamaları video olarak gösterselermiş.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waltran -- 19 Temmuz 2021; 11:3:49 >
  • joven kullanıcısına yanıt
    Aynen
    Muhalefet üretilmese net olarak zil takıp oynar
    Eğlenir
    Altına imzamı atarım

    Peki ülkeye hergün ne olduğu bilinmeyen binlerce tip kaçak girip şehirlere giderken kim Zil takıp oynuyor ?

    Bunun cevabını verebilirsen ilk söylediğinin anlamı olur

    2 konuyu birbirinden bağımsız düşün dersen o pek mümkün olmuyor
    Çünkü ikisi birbiriyle zıt gibi dursada bir o kadar iç içe



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 19 Temmuz 2021; 11:4:43 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • TOGG balonu artık şişmiyor


    TOGG, 2022’nin sonunda seri üretime başlayacağını iddia ediyor. Otomobil piyasasına ilişkin veriler, iddianın dayanaklarını çürütüyor. Otomobilin teknik özelliklerinden çok finansman sorunları konuşuluyor.


    Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'ndan (TOGG) önceki gün yapılan açıklamaya göre, TOGG Gemlik Tesisi'nde inşaat çalışmaları birinci yılını doldurdu. Eylül sonunda tüm tesisin çatı kapama işlemlerinin tamamlanması planlanıyor. TOGG Gemlik Tesisi'nde üretim ve montaj hatlarının kurulmasıyla 2022'nin son çeyreğinde ilk seri otomobilin banttan indirilmesi hedefleniyor. Fabrika tam kapasite çalışmaya başladığında yıllık 175 bin otomobil üretebilecek. Peki satabilecek mi?

    Son aylarda konu TOGG olduğunda, otomobilin teknik özelliklerinden çok finansman sorunları konuşulmaya başlandı. Türkiye’nin mevcut ekonomik şartları düşünüldüğünde projenin hedeflerine ulaşması giderek zorlaşıyor. Otomobilin önünde biri yurtiçi diğeri yurtdışı olmak üzere iki pazar var.


    YURTİÇİ PAZARIN DURUMU

    400 beygirlik, girdilerin hemen hepsi ithal, lüks bir elektrikli otomobil olarak tasarlanan TOGG bir halk otomobili olmayacak. Fiyatı döviz kurlarının artmasıyla sürekli yükselen TOGG’un yurtiçinde alıcı bulacağı imkanlar bu yüzden giderek daralıyor. 2022’nin sonunda yurtiçinde alıcı bulabilmesi için halkın alım gücünün yükselmesi gerekiyor. Beklentiler ise bunun tam tersini gösteriyor. TCMB’nin haziran ayı beklenti anketine göre 12 ay sonrası için dolar kuru beklentisi 9,34 TL. Daha önceki anket sonuçlarının gerçeği yansıtmaması, TCMB’nin anketinden çıkan sonucun iyimser olduğunun da kanıtı. İthal girdilerle kotarılan bir elektrikli otomobilin yurtiçi piyasadaki en büyük dezavantajı yerli paranın sürekli değer kaybetmesi. Üstelik elektrikli otomobillerin kullandığı teknoloji, içten yanmalı otomobillere kıyasla oldukça pahalı. Ancak TOGG, başlangıçta binlerce, daha sonra on binlerce otomobili yurtiçinde satmayı düşünüyor. TOGG projesi 2019’un Aralık ayında ilk kez tanıtıldığında fiyatı için 300-400 bin TL bandında olacağına ilişkin spekülasyonlar yapılmıştı. Ancak bu tahminlerin ardından dolar kuru yaklaşık yüzde 40 oranında arttı, yetmedi elektrikli otomobillerden toplanan ÖTV oranı yüzde 15’den yüzde 60’a çıkarıldı. Dolayısıyla 2019’da 300-400 bin TL bandında olması beklenen TOGG’un banttan inmesi halinde fiyatının 1 milyon TL’ye yakın olacağını söylemek yanlış olmaz. Türkiye’de pazarın yüzde 85’ini vergi oranları daha düşük olan A, B ve C segmenti araçların oluşturduğu düşünülürse, kriz şartlarında otomobil talep edenlerin birincil önceliği otomobilin fiyatı oluyor. Fiyatı yüzlerce bin lirayı bulacak olan aracın bu nedenle yurtiçi piyasada şansı her geçen gün azalıyor.

    TOGG’un bir diğer dezavantajı ise elektrikli olması. Otomobil Distribütörleri Derneği’nin Haziran ayı raporuna göre 2021’in ilk 6 ayında Türkiye’de 310 bin 325 adet sıfır otomobil satışı gerçekleşti. Bunların sadece 891’i, oran olarak ifade edilirse binde 3’ü elektrikli otomobillerden oluşuyor. Her 1000 kişiden 997’sinin elektrikli otomobili tercih etmediği böyle bir piyasada TOGG, yurtiçine satış yapmakta zorlanacağı için gözünü kurtlar sofrası olan yurtdışına dikmek zorunda. Bu yalnızca projeyi inandırıcı bulmayan uzmanlar tarafından değil, projenin başında TOGG’a ortak olan, ancak daha sonra ortaklıktan çekilen İnan Kıraç da söylüyor. “5 Babayiğit” içinde otomobil üretme tecrübesi bulunan tek şirketin sahibi konumundaki Kıraç, 28 Haziran’da Dünya Gazetesi’nde yayımlanan Vahap Munyar’ın gerçekleştirdiği röportajda şunları söylüyor;

    “Elektrikli otomobil Türkiye için erken. En az 20 yılı var. Bir kere bataryalar çok ağır. Örneğin elektrikli otobüsümüze koyduğumuz batarya 3.5 tonu buluyor. Ayrıca, İstanbul’dan Ankara’ya giderken 300 kilometre sonra şarj ihtiyacı duyacaksınız. En az 1 saat sürecek. Bu durumda önce hibrit araç üretmek daha doğru olurdu gibime geliyor”.


    DIŞARISI KURTLAR SOFRASI

    TOGG’un yurtiçinde talep görmeyeceğini söylemek için verilere bakmak yeterli. Peki ya yurtdışında? TOGG, ihracatla ayakta durabilir mi? Burada da devreye kurtlar sofrası haline gelen otomobil endüstrisi giriyor. TOGG’un en başta finansman sorunları kurtlar sofrasında kendisine yer bulmasını engelliyor. Dahası geniş kitleler tarafından kullanılacak uygun fiyatlı bir otomobil yerine lüks bir otomobilin tercih edilmesi sorunu derinleştiriyor.

    Çünkü fiyat yükseldikçe, varlıklı müşteri kitlesi için otomobilin fiyatından çok kalitesi ve marka değeri öne çıkıyor. Tüm endüstri elektrikli otomobillerin geliştirilmesi için milyar dolarlık yatırımlar yapıyor. Buna karşın TOGG’un arkasında devlet desteğini alması halinde bile AR-GE giderlerine katlanması TL’deki değer kaybıyla düşünülürse oldukça zor. TÜİK’in önceki gün açıkladığı verilere göre Merkezi İdare’nin 2020 yılı boyunca AR-GE harcamalarına ayırdığı kaynağın toplamı 14 milyar 331 milyon TL. Bugünkü Avro kuruyla bu tutar 1,4 milyar avroya karşılık geliyor. Bu kaynak, savunma sanayiinden, ulaştırmaya, sağlıktan eğitime kadar pek çok sektöre bölünüyor. Bu para diğer sektörlere dağıtılmasa, Merkezi İdare harcadığı AR-GE kaynağının hepsini TOGG’un gelişime ayırsa bile otomobil devlerinin harcadığı AR-GE giderlerine yetişilemiyor. R&D World dergisinin 2020 tahmini rakamlarına göre dünyada en fazla AR-GE harcaması yapan ülke; 600 milyar dolar ile ABD. Buna karşılık Türkiye’nin en büyük 250 firmasının AR-GE’ye ayırdığı kaynak 16 milyar TL (yaklaşık 1,8 milyar dolar). Buna karşılık sadece Volkswagen (VW) Grubu’nun AR-GE harcaması 14,5 milyar doları buluyor. Bu paranın tamamına yakını ise elektrikli otomobillerin geliştirilmesine ayrılıyor. Günümüzde artık hemen her otomobil markası en az bir elektrikli otomobil modelini tanıttı. E-mobilitede dünya lideri olma hedefine ulaşmak amacıyla 2024 yılına kadar 33 milyar avro yatırım yapmayı planlayan Volkswagen Grubu, bu yatırımının 11 milyar avroluk kısmını Volkswagen markasına ayırmış durumda. Marka, 2025 yılında 1,5 milyon elektrikli araç üretmeyi planlıyor. Dolayısıyla TOGG’un işi banttan otomobili indirmekle bitmiyor, onu sürekli geliştirecek ve otomobil devleriyle rekabet etmesini sağlayacak bir AR-GE finansmanına da ihtiyaç duyuluyor. Burada da ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı önem kazanıyor.


    TESLA ÖRNEĞİ

    Dünyada elektrikli otomobil denince akla ilk gelen markaların başında ABD’li Tesla geliyor. Otomobil endüstrisine sıfırdan giren Tesla, 2008’den beri elektrikli otomobiller üretiyor ve ürettiği her otomobili de satıyor. Geliştirdiği otomobiller için 2 yıl öncesinden sipariş almaya başlayan Tesla, 2008’den 2019’a kadar hiç yıllık kar açıklayamadı. Şirket üretime başladığı ilk 11 yılında yatırımların da etkisiyle hep zarar etti. İlk yıllık karını ise 2019’da açıkladı. Üstelik bu yıllar boyunca elektrikli otomobil piyasasında neredeyse tek markaydı. Tüm bunlara karşın dün TOGG’dan yapılan açıklamada 2022’nin sonunda banttan ilk araçların indirileceği söylendi. Seçimlere gidilirken TOGG projesinin seçim malzemesi yapılacağı açık. Plansızca, altyapısı hazırlanmadan girişilen, Erdoğan’ın hayali olarak tanıtılan bu proje ülke şartları düşünüldüğünde büyük bir batığa dönüşme riskiyle karşı karşıya.


    Ozan GÜNDOĞDU (Birgün Gazetesi)





  • Üretilmeyecek diyenler ağlamaya başlamış


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • by-ko kullanıcısına yanıt

    Herif daha Türkçe yazamıyor ne ara google ı öğrendiyse  deli galiba   


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.