|
TOGG, satılacak mı? Bakan Kacır iddialara yanıt verdi
-
-
Çok beğendiğim bir araç, fiyat performans haline gelen bir araç şuanda. Verilen kredi kampanyasıyla sanki almayanı dövecekler şu anda.
Ama ya Togg tamam milli yerli de kardeşim bu şirketin yöneticisi gibide her konuda açıklama yapmayın. Arkasında durun destekleyin ama fiyatını vizyonunu Bakan olarak açıklamayın. Sonra bir kesim markadan soğuyor. İlk çıktı 120bin talibi vardı bak şimdi satış rakamları 60bini bile bulmadı. -
Tasarımın yenilenmesi gerek hem iç dizayn hemde dışı değişmeli birde CATL ile anlaştılar mı miss gibi araba olacak -
bu kafa çok tehlikeli.
togg u kimseye önermememe rağmen bu görüşünüzü nacizhane gözden geçirmenizi öneririm.
130 yıllık marka bile motoru farklı ülkenin üreticisinden almayı tercih edebiliyorken daha yeni doğmuş tutunmaya çalışan bir markayı böyle acımasız ve vizyonsuzca eleştirmek zalimce geliyor.
endüstri şartları,markalaşma, maliyet ekonomisi vb bir sürü etken var.
bir yerden başlanılmış, ama siyasi ama parça üretimi ithal ne fark eder. togg un eleştrilecek bir çok noktası var ama yerlilik bunlardan birisi değil. -
Togg şu tasarımıyla gelse harika olurmuş. Bence makyajlı kasa olarak bunu piyasaya sürmeliler. -
Marka ve araba güzel aslında ama biraz daha ekonomik çözümleri de lazım. Bu tasarım eyvallah güzel ama daha uygun fiyatlısı da olabilir. Ufak hb tarzı işte 500 km menzili olan daha basit b segmenti ve ucuz bir araç lazım. Pil işini de çözüyorlar yavaştan yerli aspilsan var, gayette güzel pilleri var. Ha tabi ki daha gidilmesi gereken yol var elbette ama bunlar çözülmeyecek şeyler değil. Bizim artık ülkece birlik olmamız lazım bu tür işler için, başka türlü çaremiz yok. -
çinlilerle rekabet edemiyor kimse
dünyadaki köklü markaların hepsi zorda vw bmw mercedes ford opel... hatta nissan battı deniyor
-
Şöyle işe yaramaz boş tiplerin her konu hakkında ahkam kesmesi yokmu.Sosyal medya böyle hayatında başarısını olmayan beceriksiz zavallı tiplerin yorumlarıyla dolu.Önce kendine bak ben bu hayatta ne ürettim kime ne faydam var.Bir işe yarıyormuyum kendini bir sorgula önce böyle tipler midemi bulandırıyor. -
Togg iskelet sistemi yani şase olarak bilinen şasisi bizim üretimimizdir. Yani üretimi Türkiye de yapılmaktadır. Yerli olarak üretilen kısımlar arasındadır. Fikri mülkiyet hakları tamamen bize ait olan markamızın kendi fabrikasında üretilen parçadır.
şasiyi niye yabancılara ürettirsinler ki? tamam motor batarya yabancı, lastik sensör çipi yabancı ala kapısı camı aynası kolu kaportası farları yerli üretim.
50 bine yakın üretilmiş bir aracı da kim naapsın diyorsanız size hak verenin aklından şüphe etmek lazımdır.
bu arada 50 bin araç ki yüzde 95 i ful pakettir, 2 milyona yakın fiyatı var, 1923TL. toplayınca Togg un 1,5 yıllık cirosu 100 MİLYAR LİRA yapıyor.
Her ne kadar köstek olan milyonlarca vatandaşımız varsa da destek olan milyonlar da var. bugün kim hadi bir firma kuralım, bişeyler üretelim satalım deyip 2 yıl olmadan 100 milyar lira ciro yapabilir?
-
tamam la söyle o zaman şase modeli ne?
hadi yaz la!
ben yazayım mı üreticiyi?
CEVT
açılı mı ne?
China Electric Vehicle Technology
yerlı ve mıllı
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pskillercheto -- 16 Aralık 2024; 16:25:42 > -
burada ki sıkıntı bu arabanın çok fazla siyasete alet edilmiş olması bence. her konu nasıl iç siyasete meze oluyorsa bizim ülkede, bu arabada kucaktan kucağa dolandırıldı iç siyasette, özellikle akp cenahında. -
kendi kendilerine gaza geldiler :) üretimde çalışacak tipler bile almanlar tarafından eğitildiler.
akp cenahı ise "bah hanü yapazıdük" kafasında takılmaya başladı.
ve "evet yapamadınüz" diyince de "veden hayını, burayı terhet" moduna giriyorlar. yalan mı? bize size üretemezsiniz dedik! gidip almana çinliye ürettiremezsiniz demedik!
-
Bakan nereden biliyor özel sektörün markasını sahiplenmiş adamlar :) Zararını millet ödüyorsa niye devam ettirsinler ayrıca onu da mı halk ödeyecek? -
Bu iddialara bakan niye cevap veriyor sanki yetkiliymiş gibi? bu şirketin satılacağı sorusu bakana sorulacak soru mu? ilginç olan bakan'da terslememiş birde cevap vermiş.
TOGG yönetimi T10F ile gerçek sınavını vermiş olacak, şuana kadar tipik yerli distibütör kafasına yakın olduklarını bize gösterdiler diye düşünüyorum, daha agrasif pazarlama ve satış politikası izlemeleri lazım dı fakat hiç oralı değiller, yeni yıl'da t10x'e gelecek makyaj ve zammı merak ediyorum.
Gelen haberler okuduklarımız izlenimler beklediğim gibi değil umarım yanılırım, seneye TOGG alma hedefim vardı umarım boşu boşuna beklememiş olurum. -
Kamuda TOGG zorunluluğu vardı ne oldu o işler :))
-
palavra işte :) birde bir birlerini likelıyarak gaza geliyorlar. kardeşim ancak kendinizi kandırırsınız. size bir abi nasihati olsun.
-
Bu satılacak anlamına gelir -
Yahu arkadaş siz hiç mi okumadınız ceo en başta demişti zaten ilk 1-2 yıl üretebileceğimiz ve satacağımız rakam az çok belliyken bunun için kendi motorumuzu beklemek yerine bosh kullanacağız diye açıklamıştı. sonrasında gelen birçok bilgi vizyonları öngörüleri şuanki durumu az çok doğruluyor, en azından okuma zahmetine katlanın bu kadar mı zor.
Verdiğiniz örnekler sektör gerçeklerinden o kadar uzakki uzatmamak için çabalıyorum.
Xiaomi gibi 10milyar dolar gömmediler, işin merkezinde değiller, xiaomi gibi kafa yardımı aldıkları üreticiler yanlarında yok, tedarik zinciri onlar kadar hızlı olamaz, tedarik zincirinde tecrübeli ekipler yakınlarında değil birçok startup ekibiyle iş görüyorlar.
far'larında tutun iç sistemlerin çoğu yerli üretim keza yazılımda da her elektrikli üreticide olan eksiklikler nispeten çok daha az seviyede olsa da var, tesla gibi olmaları çalışmalarına yıllara bakıyor.
Siz alakaya musakka birşeyler yazmışsınız da bari yazdıklarınızın teknik eleştiri olanlarının altını doldursaydınız.
bu kafa çok tehlikeli.
togg u kimseye önermememe rağmen bu görüşünüzü nacizhane gözden geçirmenizi öneririm. 130 yıllık marka bile motoru farklı ülkenin üreticisinden almayı tercih edebiliyorken daha yeni doğmuş tutunmaya çalışan bir markayı böyle acımasız ve vizyonsuzca eleştirmek zalimce geliyor. endüstri şartları,markalaşma, maliyet ekonomisi vb bir sürü etken var. bir yerden başlanılmış, ama siyasi ama parça üretimi ithal ne fark eder. togg un eleştrilecek bir çok noktası var ama yerlilik bunlardan birisi değil. |
Şöyle işe yaramaz boş tiplerin her konu hakkında ahkam kesmesi yokmu.Sosyal medya böyle hayatında başarısını olmayan beceriksiz zavallı tiplerin yorumlarıyla dolu.Önce kendine bak ben bu hayatta ne ürettim kime ne faydam var.Bir işe yarıyormuyum kendini bir sorgula önce böyle tipler midemi bulandırıyor.
|
Çok beğendiğim bir araç, fiyat performans haline gelen bir araç şuanda. Verilen kredi kampanyasıyla sanki almayanı dövecekler şu anda.
Ama ya Togg tamam milli yerli de kardeşim bu şirketin yöneticisi gibide her konuda açıklama yapmayın. Arkasında durun destekleyin ama fiyatını vizyonunu Bakan olarak açıklamayın. Sonra bir kesim markadan soğuyor. İlk çıktı 120bin talibi vardı bak şimdi satış rakamları 60bini bile bulmadı. |
Togg iskelet sistemi yani şase olarak bilinen şasisi bizim üretimimizdir. Yani üretimi Türkiye de yapılmaktadır. Yerli olarak üretilen kısımlar arasındadır. Fikri mülkiyet hakları tamamen bize ait olan markamızın kendi fabrikasında üretilen parçadır. şasiyi niye yabancılara ürettirsinler ki? tamam motor batarya yabancı, lastik sensör çipi yabancı ala kapısı camı aynası kolu kaportası farları yerli üretim. 50 bine yakın üretilmiş bir aracı da kim naapsın diyorsanız size hak verenin aklından şüphe etmek lazımdır. bu arada 50 bin araç ki yüzde 95 i ful pakettir, 2 milyona yakın fiyatı var, 1923TL. toplayınca Togg un 1,5 yıllık cirosu 100 MİLYAR LİRA yapıyor. Her ne kadar köstek olan milyonlarca vatandaşımız varsa da destek olan milyonlar da var. bugün kim hadi bir firma kuralım, bişeyler üretelim satalım deyip 2 yıl olmadan 100 milyar lira ciro yapabilir? |
Yahu arkadaş siz hiç mi okumadınız ceo en başta demişti zaten ilk 1-2 yıl üretebileceğimiz ve satacağımız rakam az çok belliyken bunun için kendi motorumuzu beklemek yerine bosh kullanacağız diye açıklamıştı. sonrasında gelen birçok bilgi vizyonları öngörüleri şuanki durumu az çok doğruluyor, en azından okuma zahmetine katlanın bu kadar mı zor.
Verdiğiniz örnekler sektör gerçeklerinden o kadar uzakki uzatmamak için çabalıyorum. Xiaomi gibi 10milyar dolar gömmediler, işin merkezinde değiller, xiaomi gibi kafa yardımı aldıkları üreticiler yanlarında yok, tedarik zinciri onlar kadar hızlı olamaz, tedarik zincirinde tecrübeli ekipler yakınlarında değil birçok startup ekibiyle iş görüyorlar. far'larında tutun iç sistemlerin çoğu yerli üretim keza yazılımda da her elektrikli üreticide olan eksiklikler nispeten çok daha az seviyede olsa da var, tesla gibi olmaları çalışmalarına yıllara bakıyor. Siz alakaya musakka birşeyler yazmışsınız da bari yazdıklarınızın teknik eleştiri olanlarının altını doldursaydınız. |
Kamuda TOGG zorunluluğu vardı ne oldu o işler :)) |
çinlilerle rekabet edemiyor kimse dünyadaki köklü markaların hepsi zorda vw bmw mercedes ford opel... hatta nissan battı deniyor |
tamam la söyle o zaman şase modeli ne? hadi yaz la! ben yazayım mı üreticiyi? CEVT açılı mı ne? China Electric Vehicle Technology yerlı ve mıllı |
Şimdi bu sözün üzerine geçmişe dönüp bir bakmamız gerekiyor. Son 20 yılda bu can bu bedende durduğu sürece olmayacak ne varsa istisnasız oldu ( hala bilmiyorum ben deyip merak edenler olabilir bı zahmet araştırın sayısını ben bile unuttum ). Durum ortada iken bu söze kim inanır? Tâbi ki yerli ve milli masallarına inan bir kitle. Bu kitle ise azımsanmayacak oranda. Bildiğim kadarıyla bu fabrika devlete ait değil, özel teşebbüs yatırımı. Hâl böyleyken satılıp satılmayacağına veya ortak alıp almama konusunda kararları devletin bir bakanı mı karar verir? Zaten konunun uzmanları bunun olacağını veya olması gerektiğini, başka yaşama şansının olmadığını aylardır söylüyorlar. Bu gerçekleri görmemek ise aşırı saçmalık olur. Benim düşüncem önce Çinli bir ortak alacaklar kamuoyuna da tepki görmemek için işimizi büyütmek ve ileri taşımak, kendimizi daha çok geliştirmek adına bu ortaklığı yaptık. Sonrasında aşırı togg cu kitlenin gazı alınınca birkaç yıl sonra tamamını devrederek bu yükten kurtulacaklar.
|
Benzer içerikler
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X