Şimdi Ara

TOGG, satılacak mı? Bakan Kacır iddialara yanıt verdi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
0
Favori
3.154
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pskillercheto

    KFX ... bir başka amerikan yan ürünü  

    Yan ürün mü kişi mi ona forumdakiler karar versin  

  • bulduren kullanıcısına yanıt

    İçten yanmalı araç diyor  

  • pskillercheto P kullanıcısına yanıt

    Yan ürün gelmiş  


    https://www.donanimhaber.com/ingiltere-italya-ve-japonya-6-nesil-savas-ucagi-icin-anlasti--185430

  • venomboy_85 kullanıcısına yanıt
    Kardeş kimse pille,fişle prizle her gün uğraşmaz, belli bi kesim alır kullanır ama bir müddet sonra rafa kaldırılır. !880 yılında da elektrikli araçlar üretilmiş ama uzun ömürlü olmamış.

    Toplu taşımada kullanılması çok uygun olur, o da eski traleybüsler ve tramvaylar gibi, çubuğu olacak yukarda tellerden enerjisini alacak, çoğu ülkede zaten yaygın kullanılıyor.

    Yalnız zamanla otoyollarda manyetik olarak elektrik yere gömmeli hatlar döşenirse ve araçlar oradan enerjisini alıp hareket sağlanırsa sistem tutulur, yoksa binlerce pil taşımak zulüm!

    Araç hibrit olacak, arayollarda sıvı yakıt, otoyolda elektriği manyetik olarak alacak şekilde bi sistem zamanla geliştirilebilir.

    En son nokta da, Çinlilerin maglev, manyetik raylı sistemine benzer, yerden bi karış havada giden, temazsız araçlar olabilir, herşey mümkün, Alan Musk reis in vakumlu yeraltı, taşıması da geliştirilmeye devam ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selamivural -- 17 Aralık 2024; 14:13:52 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Toggun acilen A segment clio, i10, polo gibi araçlara muadil çıkarması gerek ucuz 1.2 1.3 milyon bandında şöyle temiz modern yeni kasa. Herkes c d segment almak istemiyor daha doğrusu parası yetmiyor...

  • Togg’un kompakt SUV modeli gelse T8X millet onu alır biraz susardı

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Özel sektöre ait bir şirketin satılıp satılmayacağına hükümetin bakanı nasıl karar veriyormuş?

  • Aslında birçok firma yoğun emek ile kurdukları firmalar teker teker satılmışken ,TOGG un istisna olacağını düşünmek güzel bir hayal değil midir,

    Nasrettin hoca yine haklı çıkıyor

    Parayı veren düdüğü çalıyor ,maalesef.

    videoyu izleyin



    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Klür134 K kullanıcısına yanıt
    Sen bu hayatta ne ürettin kime ne faydan oldu şöyle belge belge bi göstersene?

    Sizde hayırdır kendinizi nobel adayına layık görülmüş bilim adamımı görüyorsunuzda başımıza milletin eleştiri ve yorumlarına boş, zavallı vs diyebiliyosunuz?

    İllaha eleştirmek için sıradan, aklı selim bir vatandaş olmanın dışına mı çıkmak lazım kim dayatıyor bunu? İlkokul mezunu manavcı bile azıcık bilgisi varsa eleştirebilir ne var bunda?

    TOGG'un benim alım gücüme, mutfağıma, kilosuna 500-600₺ verdiğim kırmızı eti daha rahat almama, kişisel ihtiyaçlarımı karşılamama ve tlnin dolar euro karşısındaki gücüne karşı EN UFAK BİR FAYDASI var mı? Yok. Bu ülke araba üretmiyorken gümrük ithalat sınırı 1500€'ydu şimdi araba üretiyor ve 30€ ya düşürüyor. Sebep? Cari açık. En basit örnek. Buyrun tersini alıyım varsa

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • pskillercheto P kullanıcısına yanıt

    Ya pardon da muhalefet iki mercü dağıtıyor diye 8 senedir kafa düzüyor istanbulda ankarada kendi yasaklattıkları bursları dağıtıyorlar diye yıllardır mast yapoyorlar sizin burada yapamazlar piyasaya çıkamaz çıksa da satmaz batar diye zırladığınız %100 ELEKTRİKLİ ARABA Çin'in böyle ölümcül baskıladığı bir alanda gayet iyi satıyor. Neymiş siyasileşmiş. Tabii ki adam bundan oy devşirecek çorbadan oy devşirildiği yerde 


    Neymiş şurası yerli değilmiş eğitimi şuradan almışlar tasarımı italyanmış falan fıstık?


    "Mutlu olması yasaklanmış lanetli kavmi" mutlu etmek Şekil A'da görüldüğü üzere mümkün değildir. Apple parçaları sağda solda yaptırır ama parayı götürür, Mercedes şuradan buradan alır hatta bizden de parça alır ama parayı biz değil Mercedes götürür.


    Marka kiminse satışta sermaye ona akar. Yani bu marka 3-4 model çıkarsa hepsi de suv kadar satsa hatta daha fazla satsa hatta yurt dışına da açılsa siz yine forum köşelerinde ağlayacak bir şey bulursunuz. Zira üzüm yemek değil. İşine geliyorsa al gelmiyorsa başka al tabii paran varsa. Yoksa yayla çorbası veya mercü yiyebilirsin kent lokantasında.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle motor ve motor kontrol ünitesini üretebilmemiz lazım. Bu almanlara güven olmaz, yarın bir gün vermiyorum sana motor derse ( Akkuyu Nüklüer Santralinde yaptıkları gibi ) ortada kalırız. Yerlilik oranı arttırmak lazım, pil başka ülkeden, kaporta başka ülkeden, motor başka ülkeden nasıl hayatta kalacak bu marka.

  • Elektrikli motorlarda yazılım en kritik yerli olması gereken noktasıdır

    Benzinli ve dizel motorlarda ,motorların yerli olması önemlidir .

    Araç görünüşü ,teknolojisi yenilenebilir ama mesela sağlam 3 çeşit motor ile 20 sene piyasaya hakim olunabilir ise,yerli diyebiliriz .

    tabii ki şimdiye kadar bu felsefe geçerli oldu bundan sonrası için farklı üretim ve satış felsefesi gereklidir.

    şimdi yerli imalat dediğimiz marmara bölgesi imalatı maalesef motor teknojisi yerli değildir .Belki motor içi bazı kritik parçaları yerli yan sanayi olabiir ama tasarım ve geliştirme yerli olmadığı aşikârdır.

    şimdi benzer şekilde Togg içinde bu durum geçerli olacak mıdır diye biraz araştırabilirsek ,en önemli konu olan yazılım ve yönetim sistemi olduğu için bu konuda yapılacak arge çalışmaları ve farklı versiyon yazılımlar ileride bu aracın yerli olarak ifade edilip edilmeyeceğini belirleyecektir .

    geriye önemli olan parçaları batarya ve elektrik motoru geliyor .Elektrik motoru çok zor bir teknoloji değildir ama tabii ki dayanıklılık ve verim konusu açısından yerliye geçisi planlanmalıdır belki de çoktan yapılmıştır.

    Ama batarya konusu hep problem olarak kısa vadede önümüzdeki problem konularından birisidir .Bu konuda ilerleme olurken izlemek mi gerekir ,yoksa işin içinde olmak mı gerekir ,tartışma konusu burasıdır .

    Şu anda bayarya konusunda ,dört zamanlı araçların 1920 ve 30 ların geliştirme aşamasında motor açısından bulunduğumuzu görmek lazımdır .Klasik araçlar bugune çok uzun zaman içinde gelmiştir, ancak gelişim adımları ivme, neredeyse logaritmik gittiği için ,geliştirilen her adım 3 seneye kalmadan yenisiyle değiştirilecek ise belki de biraz beklemek şirket karlılığı açısından daha isabetli bir duruş sağlayabileceğini düşünüyorum .Yoksa kısa vadedeki borçlar şirketin daha büyüyemeden pazar payı alamadan ,hisse satışı yoluyla şirket milliliği açısından sıkıntı yaratacaktır.

    şahsi görüşüm, şirket hissesinin 50 üzeri devletin sahip olacağı bir yapıya geçişi ve kanunla hisse satış devrinin olacak ise ,bunun şirket yönetimini kaybetmeyecek şekilde yapılanmasını güncellemesidir .Belki savunma sanayisi şirketleri gibi bir yapı da olabilir. Böylelikle sağlam bir finans ve gelecek sağlayan şirket ,gerekli yatırımlar için ,ileriye doğru daha korkusuzca bakabilir ve rekabet edebilecektir.

    Çin firmalarının ilerlemesinin arkasında gizli devlet desteği ve ucuz enerji garantisi bulunmaktadır.

    Bizde ise vahşi kapitalizm gerçeği bir şirketin zemin katının zayıf kolonlardan oluşan yapısının ,ilk sarsıntıda yıkılması veya hisse devri anlamına gelecektir.

    Özetle milli denilmesi gereken şirketin hissedar yapısının devlet tarafından ,hükümetlerden bağımsız kanunla desteklenmesi ve değiştirilemeyecek yapıda bulunması anlamına gelmesidir .

    Her gelen eskiyi değiştirip in ,makamları rant kapısı yapacak bir düzenlemede hiçbir firma daha birinci nesil yönetim vadesi dolmadan yıkılacağı anlamına gelir .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • GAC TOGG olması çok muhtemel. İyi bir ortaklık TOGG’un da çok işine yarar. TOGG’un hızla alması gereken önlemler:

    1-) Musk’ın dünyaya ücretsiz şekilde patentini sunduğu 48 Volt gibi yeni nesil işe yarar teknolojiler uygulanmalı

    2-) Isı pompası inadından HEMEN vazgeçilerek efektif bir ısı yönetim sistemi oluşturulmalı

    3-) Artık kendi ülkesinde çok geride kalan ve bataryalarının yanma oranı daha yüksek olan Farasis ile bağlar kesilerek CATL gibi güçlü bir batarya firması ile anlaşılmalı

    4-) Otonom sürüş teknolojileri ile ilgili çalışmalar hızlandırılmalı

    5-) O kadar yüksek masrafa mal olan sıfır faizli kredi verileceğine aracın fiyatı düşürülerek sıfır faizli kredi oranı azaltılmalı, örneğin 800 bin sıfır faiz yerine fiyatı 200-250 bin düşürüp, 250 bin de sıfır faizli kredi verse çok daha fazla satış yapar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 18 Aralık 2024; 10:42:54 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Pablo Vader kullanıcısına yanıt
    Gidip Lockheed Martin’i al bakalım alabiliyor musun? O da özel sektör ama ABD izin veriyor mu bakalım…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • selamivural kullanıcısına yanıt
    Elektrikli aracın bir defa keyfine varsan böyle konuşmaz, neden aylar önce geçmediğine pişman olursun, kimse her gün uğraşmıyor zaten, Ami gibi ufacık bir şey almadıysan şehir içinde ayda 2 ya da 3 kere takıyorsun, ufak şehirlerde ayda 1 defa yetiyor. Elektrikli araca geçenlerin %99’dan fazlası bir daha içten yanmalıya asla dönmeyeceğini söylüyor. Hem de teknoloji halen yolun başındayken, gelecek sadece %100 elektriklide, bunu şimdiden göremeyen tüm firmalar çok ağır pişman olacaklar ama iş işten geçmiş olacak. 1800’lerin sonundaki asit akülü elektriklilerle bugünküleri karşılaştırıyorsan konu hakkında çok okuma yapman gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 18 Aralık 2024; 10:53:48 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Erdoğan iktidarda olduğu sürece Togg un satılması imkansız ötesi.

    Ancak olası bir chp iktidarında seçimden sonra 1 hafta geçmeden satılır. Bununla kalmazlar savunma sanayisini de çökertirler.

  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    TOGG ile kıyasladığınız şirket gözlerimi kanattı, beynimi kuruttu.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.