Şimdi Ara

Toplu taşıma şeridi: Acele bir uygulama Silahtarağa

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.261
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar toplu taşıma şeridi uygulamasını basında duyalı birkaç ay oluyor. Bunun bir gün sıklıkla katettiğim bir yolu etkileyeceğini aklıma getirmezdim bile.

    İlk çıktığında birden fazla şeritli fakat sağ şeridi ekseriye park etmiş araçlar tarafından işgal edilmiş olduğu için kullanılamayan caddelerde toplu taşıma şeridi uygulamasına geçileceği ve bunun için pilot caddelerde çalışmalar yapıldığı söylenmişti. Hemen gideceği yere park eden 3-5-10 kişinin refahı yüzünden çekilen çileyi sonlandırmak adına bu uygulamanın çok iyi olduğunu düşünerek epeyi umutlanmıştım.

    Sonra ne göreyim Silahtarağa ve Bahariye Caddelerine de toplu taşıma şeridi yapmışlar. Haliç'in bitişucundan neredeyse ortalarına kadar uzanan 3-4 kilometre uzunluğunda bu iki cadde sanıldığı gibi bir mahalle arası cadde değildir. Haliç kıyısında olması nedeniyle sahil yolu gibi düşünülse de aslında bu caddeler sahil yolu da değildir. Bu iki cadde çok önemli bir bağlantı yolu olarak işlev görmektedir. D-100,TEM,Dolmabahçe-Taksim tünellerine ulaşmaya çalışan pek çok araca servis yapmaktadır.

    Yoğun saatlerde yanlış trafik tasarımları ve yüksek kapasite nedeniyle tıkanan kısımları hariç ortalama hızlar yüksektir ve toplu taşıma araçları duraklarda dursalar bile bu iki caddeyi transit geçen bir araca yakın ve kabul edilebilir sürelerde katetmektedirler.

    İlginç bir özelliği de 4gidiş+4geliş=8km'lik bu caddeler üzerinde sadece ve sadece 200 metre sağ şerit işgali vardır.

    Sabahları yaşanan tıkanmalar genelde tünel yüzünden Alibeyköy ucunda ve Balat'a ulaşımın dar bir boğazdan yapılmasından ötürü Eyüp Yavedut caddesi ucunda yaşamaktadır. Özellikler sabahları yüksek kapasitede ışık sürelerinin verimli çalışmaması yoğun yönün aksamasına ve dolayısıyla yığılmalara neden olmaktadır.

    Şimdilik ya sürücüler farkında değiller ya da henüz o korkulu rüyamız haline gelen EDS cezaları gönderilmeye başlanmadı sağ şeridi epeyi kullanan var. Bu yolda 80-90 km/saleri zorlaya sürücüler olduğu için (ki kaldırmaz maks. 70 km/salik bir yol) hep sağ şeridi kullanmaktaydım.

    Benim endişem bu yolda tam anlamıyla kurallara uyulmaya başlandığında aşırı yoğun ve gereksiz bir trafik ortaya çıkacak olması. Bu uygulamayla ilgili siz ne düşünüyorsunuz. Başka pilot bölgelerdeki trafiği tanıyan kullanan var mı? Endişelerim yerinde midir yoksa gereksiz bir kuruntu mudur?

    Teşekkürler.

     Toplu taşıma şeridi: Acele bir uygulama Silahtarağa







  • Bakırköy yenikapı arasında da var 50 dakikada bir otobüs geçer kime hizmet edecek anlamadım...
  • bu uygulamanın en çok ihtiyaç duyulduğu yer millet caddesiydi bence ve oraya çok güzel oldu.

    fakat bizde şöyle bir sıkıntı var bazı yollardaki kaldırımlar haddinden fazla geniş. resmen yol genişliğinde kaldırımlar var bazı caddelerde. plan denen birşey yok.
  • Bence 2 seritli hicbir caddenin tek seridini toplu tasimaya ayirmamali.

    Yol en az 3 seritli olacak ki, 1 seridini toplu tasimaya ayir. Yoksa isimiz var.

    Bu uygulamaya en cok ihtiyac duyulan yerlerden biri de fatihteki fevzipasa caddesiydi ama orada durum nedir bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    Bakırköy yenikapı arasında da var 50 dakikada bir otobüs geçer kime hizmet edecek anlamadım...


    Hiç geçmedim son zamanlarda ama sahil yolunu yani Kennedy Caddesini kastetmişseniz orası da aynen Silahtarağa + Bahariye gibi gereksiz uygulama yerlerinden biri olmuş.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vincent Hanna

    bu uygulamanın en çok ihtiyaç duyulduğu yer millet caddesiydi bence ve oraya çok güzel oldu.

    fakat bizde şöyle bir sıkıntı var bazı yollardaki kaldırımlar haddinden fazla geniş. resmen yol genişliğinde kaldırımlar var bazı caddelerde. plan denen birşey yok.


    Geniş kaldırım meselesi yakın tarihte çıkmış bir uygulama. Park yasağını uygulamak yerine kaldırımı genişleterek çözüm buldular trafik tasarımcıları. Kaldırım genişleyince park edenler azaldı ama yoğun zamanlarda 1 araç bile bazen büyük yoğunluk yaratıyor böyle yerlerde.

    Bazı yerler kurtarılmış bölge. Etiler Nispetiye caddesi depremden sonra öncelikli ulaşım yolu ilan edildi ama orada bir süre park yasağı uygulandı. Hala çekicilerdeki amcalar otomobil çekmecilik de oynuyorlar ama mekanların önünden geçerseniz hepsinin önünde şirketlemiş vale servisleri olduğunu ve bu valelerin cadde üzerinde boş bir karış bırakmadıklarını görürsünüz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Bence 2 seritli hicbir caddenin tek seridini toplu tasimaya ayirmamali.

    Yol en az 3 seritli olacak ki, 1 seridini toplu tasimaya ayir. Yoksa isimiz var.

    Bu uygulamaya en cok ihtiyac duyulan yerlerden biri de fatihteki fevzipasa caddesiydi ama orada durum nedir bilmiyorum.


    Millet Caddesi olsun Fevzipaşa Caddesi olsun böyle caddelerde çok iyi olur çünkü otomobiller sağ şeridi zaten kullanamıyor hiç olmazsa toplu taşıma araçları için rezerve edilirse diğer şeritlerdeki yükler azalır.

    Bu uygulamanın aceleye geldiğiyle ilgili bir delil daha söyleyim taksicilere yassagkh gardeşiim dediler. Onlar da isyan ettiler doğal olarak. Mesela siz taksiye bineceksiniz el ediyorsunuz, taksi duruyor sol şeritte, arkasındaki x araçlık katar da duruyor. Siz de sol şeritte araca biniyorsunuz. Şu kural koyanlar elbette tecrübe ederek öğrenecekler ama bu kadar da konuyla alakasız olunmaz ki. İstanbul deneme tahtası değil ki.

    Edit: imlâ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi b42.ozturk -- 17 Kasım 2012; 0:42:01 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.