Şimdi Ara

Tork konvertörlü araçta N'ye almak mekanik bir işlem mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.246
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar manuel viteste debriyaja basınca mekanik bir işlem gerçekleşiyor. Yani elektronik bir sinyal gönderilmiyor olay sizin güç uygulamanızla gerçekleşiyor.

    Peki tork konvertörlü bir araçta N'ye alınca aracın boşa alınması için elektronik bir sinyal gönderiliyor mu? Yoksa N'ye almak debriyaja basmanın yerine geçen mekanik bir işlem mi?

    Konunun uzmanlarına danışmak istedim.



  • Tork konvertörlü klasik otomatik şanzımanlar mekanik yapıdadır. N yani neutral konuma aldığınızda şanzıman tamamen boşa alınmış olur komple kavramalar ayrılır bu da mekanik bir işlem. Ancak mekanik klasik otomatik şanzıman olsa da tüm işlemler mekanik olmamakta. Yani yeterli elektrik akımı olmazsa vitesi mekanik olarak hareket ettiremezssiniz bunun nedeni vites hareketlerini aktaran elektrikli switchlerin bulunmasıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0z0z 0 kullanıcısına yanıt
    Hocam klasik tork konvertörlü bir aracımız var diyelim. Araç bizden bağımsız gaza basıyor olsun. N'ye alınca durumu kurtarabilir miyiz? Aracın beyni ambole olduğu için sizden bağımsız iş yapıyor. N'ye aldığımızda aracın gerekli sinyali göndermeme ihtimali var diyebilir miyiz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-681F960DF -- 11 Aralık 2016; 19:58:31 >
  • N her vites sistemi için nötrdür yani teoride manuel viteste vereceği aynı tepkiyi verecektir gaz boşa gidecektir
  • Araç mercedes ise HOLD konumuna alacaksın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AutoTestPilot kullanıcısına yanıt
    O sanırım mekanik olarak boşa almak oluyor. Hiç duymadım da.
  • Öncelikle Bunun için o araçta Shift By Wire sistemi var mı yok mu onu araştıracaksınız .

    Var ise Vites kolu ile Transmisyon arasında Mekanik bir bağlantı yok demektir .

    Shift By Wire yok yani geleneksel sistem ise evet mekanik bir işlemdir .

    Ha ama siz olayın toplamında bir mekanik işlem var mı diye soruyorsanız eğer tabi ki Planet dişli setinden dolayı olan bir mekanik işlem vardır .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 11 Aralık 2016; 20:31:13 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bir başka deyimle mekanik olayına bakalım. Siz araçta gaza basarken N konumuna alamazsınız bunu yapmak için frene basmanız gerekir. Otomatik araçlarda fren aynı zamanda debriyaj görevi görür haliyle frene yani debriyaja basmadan N konumuna alamazsınız çünkü araç o sırada vites ve kavramadadır. Herhalde bunu sordunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0z0z -- 11 Aralık 2016; 20:31:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Bir başka deyimle mekanik olayına bakalım. Siz araçta gaza basarken N konumuna alamazsınız bunu yapmak için frene basmanız gerekir. Otomatik araçlarda fren aynı zamanda debriyaj görevi görür haliyle frene yani debriyaja basmadan N konumuna alamazsınız çünkü araç o sırada vites ve kavramadadır. Herhalde bunu sordunuz.

    Nasıl alamazsın ? D den N ye geçerken Frene gerek yok .

    Hatta bir keresinde Hız sabitleyici açıkken N ye almıştım el çarpması sonucu baya hoş bir deneyimdi .
  • Gaza basarken N ye geçmesi normal değil bence. Bilemedim yarın ben de bir deneyim hiç yaptığımıx bir şey olmadı şu ana kadar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Gaza basarken N ye geçmesi normal değil bence. Bilemedim yarın ben de bir deneyim hiç yaptığımıx bir şey olmadı şu ana kadar.

    Ayak tam Gazdayken N ye almayı denemedim belki geçmez sanmıyorum ama .Normalde D den N ye geçerken frene gerek yok
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle ama gaza basarken N ye geçer mi yarın deneyip yazarım kardeş ben de merak ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Aynen öyle ama gaza basarken N ye geçer mi yarın deneyip yazarım kardeş ben de merak ettim

    Ben de denemek isterim de yarın deneyebileceğim araç DSG li korkuyorum

    Tork Konvertörlü de var onda denerim olmadı .
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Abbooo sakın heee

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 0z0z 0 kullanıcısına yanıt
    Aracın veya şanzımanın elektronik arızası vitesi boşa almayı engeller mi bunu sormak istedim hocam?

    Manuel araçta elektronik hiçbir arıza sizin aracı boşa almanızı engelleyemez. Ama otomatikte durum böyle değil sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_


    quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Aynen öyle ama gaza basarken N ye geçer mi yarın deneyip yazarım kardeş ben de merak ettim

    Ben de denemek isterim de yarın deneyebileceğim araç DSG li korkuyorum

    Tork Konvertörlü de var onda denerim olmadı .

    Dyno ölçümü yaptığımızdan yarı otomatik, çift kavrama, klasik otomatik, cvt, dsg, zf8, edc, tct, dct, 7gtronic, koldan vites, joistick v.s v.s v.s. gibi bütün vites kutuları tam gaz ya da hareket halindeyken D konumundan N konumuna geçer. hepsini geçirdim yani denemenize gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 11 Aralık 2016; 23:41:42 >




  • E39 la 90 km hizla giderken yanlislikla bosa gecirdim.Cift kavramada da farkli olacagini sanmiyirum.
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Dayanamadım çıktım denedim 50 ile giderken N konumuna geçiyor evet. Ancak hiç ihtiyaç olmadığından ya da neden yapmadığımı bilmediğimden bugüne kadar bir ilk oldu. Yalnız bu işte sonuçta bir problem olabilir mi acaba derken tam otomatiklerin motor hareket halinde ve D modunda iken yağlama yaptığı aklıma geldi. Tabi ben uzun süre N konumunda gitmedim ama uzun süre gidilirse yağlamanın az yapılacağı ve otomatik vitesin fazlaca ısınabileceği ve bundan dolayı arıza oluşabileceği aklıma gelen şey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Dayanamadım çıktım denedim 50 ile giderken N konumuna geçiyor evet. Ancak hiç ihtiyaç olmadığından ya da neden yapmadığımı bilmediğimden bugüne kadar bir ilk oldu. Yalnız bu işte sonuçta bir problem olabilir mi acaba derken tam otomatiklerin motor hareket halinde ve D modunda iken yağlama yaptığı aklıma geldi. Tabi ben uzun süre N konumunda gitmedim ama uzun süre gidilirse yağlamanın az yapılacağı ve otomatik vitesin fazlaca ısınabileceği ve bundan dolayı arıza oluşabileceği aklıma gelen şey.

    Yaglama acisindan sorun olmaz sonucta planet disli setinin yaglama sistemi calisiyor o anda ve motor da calisiyor .

    Esas sorun giderken motoru kapatmada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.